Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlandırma Yetkileri
1-TV stüdyoları, TV, radyo kanal stüdyolarına ruhsat verme yetkisi kime aittir? 2-İlçemiz sınırları içerisinde bulunması muhtemel olan karavanda yemek satışı yapan yerler için ruhsat verme yetkisi kime aittir ayrıca hangi şartlar aranır?
- Soru Cevaplandı
- 14.02.2020
(Köy tüzel kişiliğine ait arazinin satışı
Köy tüzel kişiliği arazisi muhtar tarafından köy derneğinin onayı alınarak muhtarın 1. derece akra- bası olan babasına satış yapılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 15.01.2020
Norm kadroda kadro karşılığı olmayan TH sınıfında tam zamanlı sözleşmeli personel çalıştırılması
İBen nüfus olarak mahalli idareler norm kadro ilke ve standartlarına göre D1 gurubu olarak değer- lendirilecek bir belediyede tekniker olarak 657 Sayılı Kanuna tabi devlet memuruyum. Benimle birlik- te 1 adet daha tekniker kadrolu personel bulunmaktadır. Daha önceki senelerde yazı işleri müdür ve- kili ve mali hizmetler müdür vekili olarak da çalıştım. 2015 yılından önce nüfusa göre D2 gurubu ola- rak değerlendirildiğimiz dönemde TH personel norm sayımız 4 iken 2 adet de sözleşmeli personel is- tihdam edilmişti. Ancak D1 gurubuna düşmemiz sebebi ile TH sınıfı sayımız 4 den 2 ye düşmüş olma- sına rağmen sözleşmeli personellerin sözleşmeleri yenilenmeye devam edilmiştir. Bu konu hakkında sormak istediğim şudur; 1- Norm kadroda kadro karşılığı olmayan TH sınıfında tam zamanlı sözleşmeli personel çalıştırmak mümkün müdür? 2- Daha önce istihdam olmuş olan sözleşmeli personelin kadroları düşmüş olmasına karşılık her- hangi bir kanun ya da yönetmelik çerçevesinde sözleşmeleri yenilenmesini ön gören bir düzenleme var mıdır? Sözleşmeli personelin çalıştırılmasının uygun olmaması durumunda nereye bildirilmelidir?
- Soru Cevaplandı
- 13.01.2020
İnşaat ruhsatı
1998 yılı ilk inşaat ruhsatımı aldım. Bina zemin+1, 2, 3 ve 4 kat müsaadeli idi. Ruhsatı aldıktan sonra inşaata başladık. Zemin+1 ve 2 kat yapabildik. Daha sonra, ruhsat süresince inşaatı tamamla- yamadık. 2016 yılında, zemin+1, 2 ve 3 kat olarak tekrar ruhsata bağladık. (Ruhsat geçerliliği 2021 Ha- ziran ayı). 4. kat bina yükünü taşımaz diyerek verilmedi. 2019 yılında, 4. katı yığma tuğla ile kaçak yap- tım. Belediye, şikâyetten dolayı gelince durumu fark etti, cezai işlemi yapıp 4. katı yığma hesabıyla statik anlamda duvar yükünü binaya verip bina taşıyıp taşımadığını kontrol ettirmemi istediler. Daha sonra, mevcut duvar yükünü verip herhangi bir deprem riski olmadığı tespit edildi. 2007 deprem yö- netmeliğine göre. Daha sonra, 4. kata kolon ve tabla yapmadan yığma duvar ile ruhsatı verilebileceği- ni söylediler. Bende ruhsat verileceğinden gerekli masrafları yaptım. Daha sonra, belediyedeki mimar bayan 2018 deprem yönetmeliği çıktığını ve senin binanın ruhsatı 2021 kadar geçerli ve aktif olması bir anlam ifade etmiyor, 4. katın ilave kat olduğu için 2018 deprem yönetmeliğine göre tetkik edilme- si gereklidir, denildi ve 2018 deprem yönetmeliğine göre bina zemin+1, 2, 3 katlar betonarme ve 4. kat yığma olduğundan taşıyamayacağını düşündükleri için ruhsat alma işlemini durdurdular. Binanın 4. katının yıkılmasını istediler. Şu an ne yapacağımı bilmiyorum? Ruhsat sürem aktif olduğu için hangi yönetmeliğe tabi olmam gerekiyor?
- Soru Cevaplandı
- 05.01.2020
Hukuk uyuşmazlık komisyonlarında görevlendirilen personele ücret ödenmesi
Hukuk uyuşmazlıklarında bu uyuşmazlıkların çözümlenmesi amacıyla belediye bünyesinde beledi- yeyi temsilen oluşturulan "arabuluculuk komisyonlarında" görevlendirilen personele herhangi bir üc- ret ödenebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 27.12.2019
GİH sınıfında VHKİ kadrosunda çalışan bir memurun, EKPSS ile TH sınıfı bir kadroya atanması
3. derecede GİH sınıfında VHKİ kadrosunda çalışan normal statüdeki bir memur, EKPSS ile ÖSYM EKPSS tercih kılavuzunda yazan 7. derecedeki engelli statüsü TH kadroyu tercih edebilir mi? EKPSS’den 91 puanım var. 12 yıllık devlet memuruyum. Şu an bir kamu kurumunda 3. derecede GİH sınıfı VHKİ memurum. EKPSS tercihlerinde 7. derece TH sınıfı teknik bir kadroyu tercih ettim. An- cak kurumum bu tercihim nedeniyle atamamın olmayacağını söyledi. Zira 657 sayılı Kanunun 74. maddesinde özetle "kazanılmış derecelerinden 3 derece alt ve 3 dere- ce üst olmamak kaydıyla, dereceler arası tercihin memurun isteğiyle olabileceği" hükme bağlanmış cevabı verildi bana. 3. dereceden aldığım maaş, özlük hakları ve emeklilik, 7. derecedeki teknik kadrodan çok daha altta. Burada büyük mağduriyet var. Sırf 3 derece alt kadrolara yerleşememe hükmü yüzünden, ne engelli statüsüne ne de pek çok yönden özlük hakları iyi olan teknik hizmetler sınıfına gidebiliyorum. Ne de şehir değiştirebiliyorum. Pek çok yönden beni olumsuz etkileyen bir hüküm bu. Burada yasal mevzuatın istisna tanıdığı veya benim gibi kişilere cevaz verdiği hükümler var mı? Ben "memur 3 alt dereceye atanamaz" hükmü yüzünden, hem özlük hakları hem mali haklar hem en- gellilik statüsü hem de şehir değiştirme gibi haklardan mahrum kalıyorum. Bunu nasıl aşabilirim?
- Soru Cevaplandı
- 25.12.2019
Zabıta memurunun denetimlerde vergi levhası sorgulaması yapabilir mi?
Zabıta memuru denetimlerde vergi levhasını sorabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 18.12.2019
İşyeri unvan değişikliği
İşyerinin sadece unvan değişikliğinden dolayı yenilenen işyeri açma ve çalışma ruhsat için işyeri açma izin harcı alınır mı?
- Soru Cevaplandı
- 05.12.2019
Siyasi parti taşınmazlarına ait Emlak Vergisi uygulaması
Siyasi partiler kamu menfaatlerine yararlı dernek sayılır mı? Siyasi Partilere ait binalar Emlak Vergisinden muaf mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 04.12.2019
Zabıta memurluğuna atanmada yaş
1.06.1995 yılında Türk Silahlı Kuvvetlerine jandarma uzman çavuş olarak göreve başladım. 14 yıl hizmetten sonra kendi isteğimle 21.06.2009 yılında istifa ettim. 20 gün sonra 14.07.2009 yılında 657 sayılı DMK 92. md açıktan atandım. Zabıta memurluğuna görevlendirmeyle göreve başladım. 2012 yılında 657 sayılı DMK 76 md gereğince zabıta memurluğuna atamam yapıldı. 10 yıl çalıştım. 31.03.2019 yılı seçimlerinde siyasi görüşümden dolayı Belediye şantiyesinde 6 ay memur olarak gö- revlendirildim. Daha sonrada yaşım gerekçe gösterilerek 2012 yılında atamamın 657 sayılı DMK 76 md ne aykırı olduğu gerekçe gösterilerek iptal edilip, mali hizmetler birimine memur olarak tekrar atamam yapıldı. Bende mesleğe girdiğimde 23 yaşında, fiziki yeterlilik, yazılı sınavına ve mülakatla Türk Silahlı Kuvvetlerine katıldım. Devletin Resmi Kolluk kuvvetini, Belediyenin Özel Kolluk kuvvetine denklik ve uygunluk olarak eşit görmemektedirler. 657 sayılı DMK (md. 76, 91) 1972 doğumluyum. Zabıta memurluğuna atamam yapıldığında yaşımın uygun olmadığını ben ise başka bir kurumdan gel- diğim için 30 yaşının baz alınmasının uygun olmadığını yeni memuriyete girenler için geçerli olduğunu fade ettim. Bu konuda çelişki yaşanmaktadır. 657 sayılı DMK 76. md zabıta memurluğundan çıkarıl- mam uygun mu değil midir?
- Soru Cevaplandı
- 27.11.2019
İstenilen kriteri kaybeden işyerinin durumu
2014 yılında SİNEMA faaliyet konulu iş yeri açma ve çalışma ruhsatı alan işletmenin 2019 yılında yapılan kontrolde ilk koltuk sırasının perdeye olan uzaklığının 7 (yedi) metre olması gerekirken, 3.30 cm olduğu tespit edilmiştir. Bununla ilgili ne işlem yapabilirim.
- Soru Cevaplandı
- 18.11.2019
Görevde yükselme suretiyle atanma
22.07.2014 tarihinden beri… Bilgi İşlem Müdürlüğünde vekâleten müdür olarak görev yapmakta- yım. 2001 Bilgisayar Donanımı mezunuyum ve unvanım Bilgisayar Teknikeri. Ayrıca 4 yıllık İşletme bi- tirdim Lisans diplomamda var. Mahalli İdareler Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelikte Uzman kadrosuna atanabilmek için 7. maddenin (f) bendinde; 1) En az dört yıllık yüksekokul veya fakültelerden veya bunlara denkliği kabul edilen yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olmak, 2) Son müracaat tarihi itibariyle 5 inci maddenin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendinde sayılan görevlerde en az iki yıl süreyle çalışmış olmak şartları aranmaktadır. 5 inci maddenin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendinde ise; d) İdari hizmetler grubu; 2) Bilgisayar işletmeni, veri hazırlama ve kontrol işletmeni, veznedar, anbar memuru, ayniyat memuru, belediye trafik memuru, bilet satış memuru, evlendirme memuru, gemi adamı, koruma ve güvenlik görevlisi, gişe memuru, memur, mutemet, sayaç memuru, tahsildar, şoför. Görevleri sıralanmıştır. Ben teknikerlik görevimi 13 yıldır sürdürüyorum. Müdür vekâleti görevini ise 5 yıldır sürdürüyorum ve unvanım tekniker. 5 inci maddenin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) nu- maralı alt bendinde bahsedilen unvanların içerisinde tekniker gözükmüyor. Fakat bilgisayar teknikeri diploması birçok yerde bu maddede bahsedilen unvanların yerine geçerli sayılır. Örneğin; İçişleri Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme Ve Unvan Değişikliği Usul ve Esaslarına Dair Yönetmelikte, şef kadrosuna atanabilmek için tekniker unvanı yeterlidir. Ayrıca Çevre Ve Şehirci- lik Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme Ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinde Şube müdürü (idari) unvanlı kadrolara atanabilmek için tekniker kadrosunda 6 yıl çalışmış olmak yeterli. 5 yıldır müdür vekâleti görevini yapıyor ve maaş alamıyorum. Bu konuda bir mağduriyetim var. Tekniker unvanım ile müdürlük, uzman ya da şeflik sınavına girebilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 14.11.2019