Muhasebe yetkilisi

Lise mezunuyum ve 2001 yılında memur olarak göreve başladım. 2002 yılında başkatip vekilliğine atandım ve fen işleri, zabıta, evlendirme, yazı işleri görevlerini yürütmekteyim. Belediyemizde 18 adet memur kadrosu bulunmakta ve 2 memur görev yapmaktadır. Diğer arkadaşım zabıta memurudur. Hesap işlerini geçici işçi yürütmekte olup Başkanımız 5018 sayılı Kanuna göre beni hesap işleri sorumlusu (Muhasebeci) olarak atamak istiyor. Ben bütün görevleri aynı anda yapabilir miyim? Maaşımda hangi katsayılar ne kadar değişir?

  • Soru Cevaplandı
  • 31.01.2006

Belde belediyelerinde harcama yetkililerinin belirlenmesi

Belediyemiz 9,582 nüfuslu bir kasaba (belde) belediyesidir. 2006 Yılı bütçesinde Kurumsal Sınıflandırma-nın 4 ncü düzeyinde belde belediyesi olmamız nedeniyle harcama birimleri kodlanamamıştır. Bakanlar Kurulunca tespit edilen (04) kodu ile kodlama yapılmıştır. Fonksiyonel sınıflandırmaya göre 9 ayrı birim kodlanmış-tır.(Başkanlık, Yazı İşleri, Muhasebe, Fenişleri, Zabıta, İtfaiye, Garaj, Temizlik, Suişleri, Veterinerlik) Kurumsal sınıflandırmaya göre harcama birimleri oluşturulamadığından Belediyemizdeki teşkilatlanmaya göre Harcama Yetkilisi veya yetkilileri kim veya kimler olacaktır.

  • Soru Cevaplandı
  • 28.01.2006

İlçe belediyelerinde harcama yetkilisi

İlçe belediyelerinde harcama yetkilisi kimler olabilir, şartları nelerdir?

  • Soru Cevaplandı
  • 26.01.2006

KDV, taşınır ve taşınmaz hesabının muhasebeleştirilmesi, ödeme emrindeki imzalar

2005 yılından 2006 mali yılı devir işlemlerinde elimizde yönetmelik ve örnek işlemler olmadığından büyük zorluklar ve sıkıntılar ile karşılaşıyoruz; Bu nedenle şu ana kadar karşılaşdığım sorunların cevaplandırılmasını arz ediyorum. 1-2005 yılı emanet hesabında bulunan KDV.hesabının alacak artığının Tahakkuk esaslı muhasebede hangi bölüme işlenecek? 2-2006 yılında KDV.beyannamesi verilmiş olup, Belediyemizin mal ve hizmet alımları nedeniyle ödemiş olduğu KDV.bedeli ,belediyemiz tarafından satılan mal ve hizmet karşılığı emanete aldığı KDV.'den fazla olduğundan mahsup işlemi yapılmakta ve Bütçe gelirine işlenmektedir.Ancak Muhasebe kayıtlarının Tahakkuk hesaplı Muhasebe sisteminde nasıl yapılacağı bilinmemektedir? 3-2005 Yılı Taşınır ve Taşınmaz Mal Alımları hesabında bulunan değerler 2006 yılı işlemlerinde 250-251-252-253-254 ve 255 nolu hesapların borç kısımlarına detaylı hesap planına göre işlenecek ancak aynı değerler Yönetmeliğin yürürlük tarihinden önce mevcut olan kurum malı olan Taşınır ve Taşınmaz malların değerleri 2006 yılı Detaylı Hesap Planının 500 Net değer hesabında bulunan hesapların karşılarına aynı değerlermi yazılacak ,yoksa tüm hesapların devir işlemleri yapıldıktan sonra borç ve alacak farkı arasındaki rakamlar kadarki değer tek kalemde 500 Net/Değer/Sermaye Hesabına yazılacak? 4-Belediyemiz belde belediyesi olduğundan dolayı 7 adet memur kadrosu dolu olup,GİH.sınıfında 1 adet Muhasebe Memuru,1 adet Başkatip,1 Adet Tahsildar, 1 adet Biletçi,Y.H.sınıfında 1 adet İtfaiye Eri , 1 Adet Odacı ,1 Adet Şoför bulunmaktadır.5018 Sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanununa göre Harcama Yetkilisi,Mali Kontrol Yetkilisi,Muhasebe yetkilisi kimler tarafından oluşturulacak?Ödeme Emri Belgesinde Tetkik eden Memur,Şef ve Muhasebe Yetkilisi Yrd.bölümleri kimler tarafından tetkik edilip imzalanacak? Özellikle belde belediyelerinde yeterli memur olmadığından bir memur iki görevi birden yürütmektedir.2006 Yılında yürürlüğe giren Tahakkuk Esaslı Muhasebe ve 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununda büyük zorluklar yaşamaktayız.Bu nedenle yukarıda sorduğum sorulara cevap vermeniz dileğiyle teşekkür eder saygılar sunarım.

  • Soru Cevaplandı
  • 18.01.2006

KDV' nin ve İller Bankasından alınan kredi geri ödemelerinin muhasebeleştirilmesi

Biz belediyecilerin karşılaştığı sorunlara yardımcı olduğunuzdan dolayı teşekkür ederim. Soru-1 KDV dev-reden KDV miktarı 190- 403.048,74 ytl- 391-12.094,70 ytl- 191 - 838,26 ytl Bunu muhasebeleştirmesi nasıl olacak. Soru-2 İller Bankasından otobüs alımı için kredi aldık, aylık hisselerimizden mahsup edilmektedir, bunun da muhasebeleştirmesinin nasıl yapılacağında çelişkiye düştük. Ocak ayı için ana para ödemesi 6.906,37 YTL Faiz ödemesi 1.997,56 YTL dir. Bu nedenle yukarıda sorduğum sorulara cevap vermeniz dileği ile teşekkür eder saygılar sunarım.

  • Soru Cevaplandı
  • 14.02.2006

Mali hizmetler yetkilisinin görevlendirilmesi, iç denetim

Selam ve Saygılarımla Ne güzel bir kolaylık sitenize yeni baktım ve çok memnun oldum. Benim sorunum. Belediyelerde Mali Hizmetler Yetkilisinin Ne şekilde Görevlendirileceği ve Görevlerinin ne olacağı. ayrıca Belediyenin Gelir ve gider denetiminin ne şekilde yapılacağı yani iç denetimin.Bu görevi Kimlerin yapacağı . Belediye içinden herhangi bu göreve haiz birisinin yapabilirliği konusunda görüşlerinizi bildirirseniz memnun olurum.

  • Soru Cevaplandı
  • 17.01.2006

Harcama yetkilisi

Kasaba belediyesinde fen memuru olarak çalışmaktayım. Belediyemiz fen işlerinin yaptırmış olduğu işlerin harcama yetkilisi belediye başkanı mıdır.? Vereceğiniz bilgilerden dolayı şimdiden çok teşekkür ederim. İşlerinizde başarılar dilerim.Hayırlı işler.

  • Soru Cevaplandı
  • 04.01.2006

Köylere hizmet götürme birliklerinin bütçeleri

KÖYLERE HİZMET GÖTÜRME BİRLİKLERİNİN BÜTÇELERİ 5018 YASA KAPSAMINDA MI HAZIRLANACAK ? EĞER BUNA GÖRE HAZIRLANMAYACAKSA NE ŞEKİLDE HAZIRLANMASI GEREKMEKTEDİR. TEŞEKKÜR EDERİZ. İYİ ÇALIŞMALAR DİLERİM.

  • Soru Cevaplandı
  • 28.12.2005

Bütçede encümen kararıyla aktarma yapılması

5393 sayılı kanununda Encümenin görevleri arasında saydığı Bütçede fonksiyonel sınıflandırmanın ikinci düzeyleri arasında aktarma yapma işlemi için belirli bir sayı verilmişmidir.encümen en fazla kaç kalem için aktarma yapabilir.teşekkürler

  • Soru Cevaplandı
  • 02.12.2005

Yıı içinde yapılamayan ödemeler

2005 yılında belediyemize ait tesislerin işletilmesiyle ilgili zorunlu mal ve hizmet alımları yapılmıştır. Ancak 2005 yılı ödenekleri kalmadığı için ödemeleri 2006 yılında yapılacaktır. Bu işlemlerin bütçeleştirilmesi ve muhasebeleştirilmesi 2006 yılında nasıl yapılmalıdır. Teşekkür eder saygılar sunarım.

  • Soru Cevaplandı
  • 01.12.2005

İşletmenin belediye bütçesi içerisine alınması

1986 yılında belediyeye tahakkuk memuru olarak girdim,1988 yılından itibaren işlt.muhasibi ve bakanlar kurulu kararı ile sayman kadrosuna atandım.lise mezunuyum.bu güne kadar işlt.saymanlığı yaptım.2006 mali yılında işletmeleri belediyenin altında işletmeler müdürlüğü olarak meclis kararı ile birliştirdik.tüm personeli de buraya tüm haklarıyla geçiriceğiz.2006 yılında Saymanlık kadromun durumunun ne olacağı belediye hesap işleri müd.kadrosu boş buraya vekalet ederken kendi görevime iaede edildik.5018 sayılı yasanın geçici 5 mad.b bendine göre muhasebe yetkilisi olmam için maliye bakanlığının açacağı 2 ayılk kursa katılmam gerekiyor belediye göndermezse nasıl bir yol izleyeceğim.muhasebede benden başka kıdemli ve bilen kimse yok cevabınızı bekler sayğılar sunarım.

  • Soru Cevaplandı
  • 28.11.2005

Tanzim satış fonunun belediye bütçesine alınması

MAHALLİ İDARELER KONTROLÖRLERİ DERNEĞİNE ANKARA Belediyemize ait, 25.04.1979 gün ve 12 sayılı Meclis Kararı ile kurulan Tanzim Satış Fonu bulunmaktadır.Fonun bünyesinde,Akaryakıt Satış İstasyonu,Ekmek Fabrikası,Aile Çay Bahçesi,Öğrenci Yurtları gibi işletmeler mevcut olup.Bütçesi ayrı olarak yapılmaktadır.Ayrı vergi numarası ayrı banka hesapları bulunmaktadır.İşletmelere ait gelir-gider hesapları,Belediyeye ait hesaplardan ayrı tutularak hesap iş ve işlemleri tek kadrosu bulunan Fon Saymanı tarafından tutulmaktadır.İşletmelerde geçici işçiler eliyle yürütülmektedir. 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun,geçici 11.maddesi gereğince Genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerine bağlı olarak kurulan döner sermaye işletmeleri ve fonların bütçeleri, ilgili idarelerin bütçeleri içinde yer alır.Bu kanun kapsamındaki kamu idarelerinde kurulmuş döner sermaye işletmeleri ve fonlar 31.12.2007 tarihine kadar tasfiye edilir denilmektedir.2006 yılına ait gelir-gider tahmini bütçeleri Belediyemiz gelir-gider tahmini bütçesi içinde yapılmıştır.Bu kanun kapsamına göre; 1- Belediyemize ait Tanzim Satış Fonunun tasfiye edilerek,Belediyemiz bütçesine dahil edilmesinde yapmamız gerekli olan iş ve işlemler nelerdir ? 2- Ayrı vergi hesap numarası bulunan Fon,bundan böyle Belediyemiz bütçesine ait bulunan vergi hesap numarasıyla mı mali iş ve işlemlerini yürütecektir ? 3- Gelir ve gider hesaplarına ait banka hesap numaraları ayrı olan Fon,bundan böyle Belediyemiz bütçesine ait banka hesaplarını,banka çeklerini kullanarak mı gelir ve gider hesaplarının tutulmasını sağlayacaktır ? 4- Ticaret unvanı olarak Hadim Belediyesi Tanzim Satış Fonu olarak geçen,Fon bütçesi Belediye bütçesine dahil edildikten sonra ticaret unvanı değişikliği yapılması gereklimi,gerekli ise unvan değişikliği konusunda nasıl işlem yapılmalıdır ? 5- Belediyemiz saymanlığını,muhasebeci kadrosunda bulunan memur vekaleten yürütmektedir.Fon saymanı kendi kadrosunda görevini ifa etmektedir.Fon saymanlığı,Belediye bütçesi ile birleştiğinden hangisi saymanlık görevini yapması gereklidir ? Yeni kadro sistemine göre sayman ve muhasebecinin hangi kadrolara atanması gereklidir? Her iki memurunda kadrolarındaki görev süreleri 8 yıldır. Yukarıdaki sorularımızın cevaplandırılarak tarafıma bilgi verilmesi hususunu saygılarımla arz eder,çalışmalarınızda başarılar dilerim.

  • Soru Cevaplandı
  • 28.11.2005