Belediye zabıtasının görevleri

Belediye zabıta memurlarının akıl hastası ve madde bağımlılarına refakat etme ve kolluk görevi var mıdır? Bildiğim kadarıyla daha önce bir genelgeyle bu tür görevler belediyeye verilmişti. Bu durum hala geçerli mi? Bazı durumlarda çok zor durumda kalıyoruz, emniyet ve sağlık müdürlüğü görevlileri topu bize atıyorlar. Bu kurumların bu konudaki görevi nedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 29.01.2010

İstisnai Memurluk

5434 sayılı Kanunun Ek 67 nci maddesinin birinci fıkrası uyarınca “Daha önce atanmış ya da seçilmiş oldukları kadro, görev veya aylık almış oldukları dereceler için belirlenmiş olan ek göstergelerden daha düşük ek gösterge ödenmesi gereken veya ek göstergesi olmayan bir kadro, görev veya dereceye atanan ya da seçilenler; daha önceden yararlanmış oldukları ek gösterge rakamı ile halen bulundukları kadro, görev veya dereceye ilişkin ek gösterge rakamı arasındaki farktan kaynaklanan kesenek ve karşılık tutarının tamamının aylıklarından kesilmesi suretiyle emeklilik açısından yüksek olan ek göstergeden yararlanmaya devam ederler. 5434 sayılı Kanunun 12 nci maddesinin (II) numaralı fıkrasının (n) bendinde sayılanlar hariç, atandıkları veya seçildikleri kadro, görev ya da derecede en az altı ay görev yapmaksızın ek göstergesi daha düşük bir kadro, görev ya da dereceye atanan veya seçilenler hakkında bu fıkra hükümleri uygulanmaz” denmektedir. Ancak 657 sayılı Kanunun 59.maddesine göre “Birinci fıkrada sayılan memurların bulundukları bu kadrolar emeklilik aylığının hesabında ve diğer memurluklara naklen atanmalarında herhangi bir sınıf için kazanılmış hak sayılmaz. Bu görevlerde bulunan memurların emeklilik kıdemleri yürümekte devam eder.” denmektedir. Yukarıdaki bahse konu yasalar dikkate alındığında özel kalem müdürü 1. derece 2200 den maaşını alan bir avukatın 9 uncu derece ek göstergesiz bir kadroya atandı ise yapılması gereken emekli keseneğine esas aylık bilgi bölümüne derece: 9 kademe: 1 ek gösterge: 2200 mi olmalı yoksa ek gösterge Sıfır mı olmalı?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.01.2010

Encümen üyelerine verilen ödenek ve huzur hakkı

5393 sayılı Belediye Kanunun “encümen üyelerine verilecek ödenek” başlıklı 36. maddesinde; “Belediye encümeni başkan ve üyelerine, nüfusu 10.000'e kadar olan belediyelerde (3.500), nüfusu 10.001-50.000'e kadar olan belediyelerde (4.500), 50.001-200.000'e kadar olan belediyelerde (6.000) ve 200.001'in üzerinde olan belediyelerde ise (7.500) gösterge rakamının Devlet memurları için belirlenen aylık katsayı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda aylık brüt ödenek verilir. Encümenin memur üyelerine bu tutarların yarısı ödenir.” hükmü mevcuttur. 36 ncı madde çerçevesinde üyelerin katıldıkları her toplantı için şeklinde bir ifade geçmemektedir. Bu nedenle alacakları ücret tam mı olmalı? Katılmadıklarında izinli, görevli veya raporlu olduğunda yerine vekillik yapan kişiye bu ücret ödenir mi? Encümen üyelerine verilen aylık brüt ödenek olarak geçtiğinden meclis üyelerine meclis toplantılarında verilen huzur hakkı ile aynı güne rastlarsa ikisine de ödeme yapabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 25.01.2010

Yapı kullanma izin belgesi

Bölgemizde 1975 yılı ve daha önceki yıllarda yapılmış mesken binalar mevcut olup, gerek kat mülkiyeti kurulması esnasında, gerekse cins değişikliği işlemleri için bahse konu binalara yapı kullanma izin belgesi istenmektedir. Bu binalara 2981 sayılı İmar Affı Kanununa göre gerekli teknik kontroller yaptırıldıktan sonra yapı kullanma izin belgesi verebilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 21.01.2010

Akaryakıt istasyonu

Beldemizde faaliyet gösteren 953 sayılı Gülhüyük Tarım Kredi Kooperatifi 10 tonluk römork üzerinde sundurma altında akaryakıt satışı yapmaktadır. İlköğretim Okuluna 20 metre mesafede yapılan bu satış çevre ve insan sağlığını tehdit eder boyuttadır. Akaryakıt satışı yapılan yerler ikinci sınıf GSM ye tabi olmasına rağmen bu işletmeye Şereflikoçhisar Kaymakamlığı 10/09/2003 tarihinde üçüncü sınıf GSM açılma ruhsatı vermiştir. Akaryakıt lisansı olarak da bölge birliği adına verilen lisansı (köy pompası olarak) kullanmaktadır, buda ruhsat yönetmeliği ile çelişmektedir. Belediyemiz tarafından verilen ayrıca bir ruhsat bulunmamakta ve ruhsat koşullarını da taşımamaktadır. Belde halkından da şikayetler gelmektedir. Bu işletmeyi encümen kararıyla kapatıp cezai işlem uygulayabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 19.01.2010

Hafta Tatili Çalışma Ruhsatı

Nüfusu 10.000'nin altındaki belediyelerde 394 sayılı Hafta Tatili Hakkında Kanun hükümlerine göre marangoz, demir doğrama, hızar atölyesi ve oto tamircisi gibi işyerlerine hafta tatili ruhsatı düzenlenebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 19.01.2010

Yapı Kullanma İzin Belgesi bulunmayan binalara işyeri ruhsatı verilmesi

İskan ruhsatı alınmamış binalarda açılmak istenilen sıhhi müesseselere (Bakkal-Berber gibi) ruhsat verilirken binanın iskan ruhsatı almış olması şart mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 17.01.2010

Vekalet eden personele ek ödeme yapılması

Asilde aranan tüm şartları taşıyan ve müdürlük kadrosuna vekalet eden personele, 2010/7 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının geçici 1 nci maddesinde bahsedilen ek ödemenin yapılması mümkün müdür?

  • Soru Cevaplandı
  • 17.01.2010

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu uygulaması

Belediye meclis üyemizin (encümeninin) oğlu belediyemizin yapacağı akaryakıt alımı işi ihalesine girebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.01.2010

Vekaleten bakma durumunda ek ödeme

6 yıldır 1 dereceli müdür kadrosuna 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 86’ncı maddesine göre vekalet etmekteyim. (aylıksız vekalet) Asilde aranan şartları taşıdığımdan vekalet ettiğim kadro için ön görülen zam ve tazminat tutarının, asli kadrom karşılığı olan zam ve tazminattan fazla olduğu için 657 sayılı Kanunun 175’inci maddesi gereğince aradaki fark tazminat tarafıma ödenmektedir. Bütçeyle ödenek tahsis edilen bir harcama biriminin en üst yöneticisi ve harcama yetkilisiyim. Hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlamaktayım. Denetimlerde sorumluluk tamamen bana aittir. 12 Ocak 2010 tarihli RG de yayımlanan geçici madde 1’e göre müdürler için belirlenen ek ödemeden müdürlüğe vekalet etmem nedeniyle asil kadrom ile vekalet ettiğim kadrom arasındaki ek ödeme farkını 657 sayılı Kanun ve ilgili mevzuatlar gereğince ödenip ödenmeyeceği hususuna açıklık getirilmesi saygı ile arz ve talep ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 15.01.2010

TOKİ den vadeli olarak alınacak konutlarla ilgili muhasebe kayıtları

Belediyemiz ile TOKİ arasında yapılan protokol ile, %10'u peşin, kalanı 180 ay vadeli 500.000,00 TL + 50.000,00 TL (KDV) olmak üzere toplam 550.000,00 TL bedelle konut alınacaktır. Peşinat olarak 50.000,00 TL, KDV olarak 5.000,00 TL ödenecektir. Aylık 2.500,00 TL taksit ödenecektir. Her yıl memur maaş artışı oranında taksitlere ilave yapılacaktır. Sorularım; 1-Alış işleminin muhasebe kaydı, 2-KDV ödemesinin muhasebe kaydı, 3-Taksit ödemelerinin muhasebe kaydı, 4-Gelecek yıl ve yıllara ait muhasebe kaydı nasıl yapılacaktır?

  • Soru Cevaplandı
  • 15.01.2010

Özürlü kadrosu

08.07.2003 yılında geçici işçi olarak işe başladım. İşe başlarken %35 raporum vardı. Yeni çıkan kanunla birlikte daimi işçi kadrosunu aldık. Şu anda sakatlığım ilerledi ve ben sakatlık kadrosuna geçmek istiyorum. Geçmek için ne gibi bir işlem yapmalıyım? Nerelere başvurmalıyım?

  • Soru Cevaplandı
  • 15.01.2010