Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Kadro unvanı
15.10.1993 tarihinde Uzunpınar Belediyesinde memur olarak göreve başladım. Şoförlük muavinlik gibi dış hizmetlerde çalıştım. Belediye Kanunu ve Devlet Memurları Kanununu incelememiştim. 2000 yılının Şubat ayında yazı işleri müdürünün istifa etmesinin ardından o günün Belediye Başkanı, Yazı İşleri Müdürlüğü kadrosuna benim atamamı yaptı. Çünkü önceleri böyle oluyordu ve tahsil de aranmıyordu. Bende zaman içersinde 657 sayılı Devlet Memurları Kanununu, Belediye Kanununu ve 2/2/2000 tarihli ve 23952 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İl Özel İdareleri, Belediyeler ve İl Özel İdareleri ve Belediyelerin Kurdukları Birlik, Müessese ve İşletmeler ile Bunlara Bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlardaki Memurların Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmeliği okudum, öğrendim. Norm kadroya göre, Grup D 1, Nüfus 1930, İktisat Fakültesi mezunuyum. Fakat herhangi bir değişikliğe gitmeden o tarihten bu yana Yazı İşleri Müdürü olarak görevime devam ettirildim. Atamanın yanlış olduğunu öğrendim ama epey zaman geçti. Şu anda geriye dönülmesi mi gerekir, geriye dönülecek ise hangi kadroya kendimin atanmasını istemeliyim?
- Soru Cevaplandı
- 24.05.2011
Yapı kullanma izin belgesinin gerekliliği
Binamız 2008 yılında yapılmış ve inşaat ruhsatı alınmıştır. Bir kanuna göre 2008-2009 yılından önce yapılan inşaat ruhsatı alınan binalarda yapı kullanma izni aranmaz. Doğru mudur?
- Soru Cevaplandı
- 24.05.2011
Usulsüzlük cezasının yapılandırılması
Mesken sahibi tarafından emlak vergisi bildirimi yapılmadığından 31.12.2010 tarihinden önce 213 sayılı VUK’na göre, usulsüzlük cezası verilmiştir. Bu ceza 6111 sayılı Kanun kapsamında yer alıyor mu, terkin edilmesi gerekir mi?
- Soru Cevaplandı
- 23.05.2011
Belge eksikliği nedeniyle geçici işyeri açma çalışma ruhsatı verilmesi
Akaryakıt ve LPG işyeri açma ve çalıştırma ruhsatını almak için belediyemize müracaat eden bir vatandaş dosyadaki akaryakıt sözleşmesi ve TSE belgesi eksik olduğu için bu işyerine belgeleri tamamlayana kadar geçici işyeri açma ve çalışma ruhsatı verebilir miyiz? Veya noterden onaylı taahhütname alsak olur mu?
- Soru Cevaplandı
- 20.05.2011
Geçici iş görmezlik raporu ücretinin bordrodan kesilmesi
Belediyemiz bünyesinde çalışan daimi işçilere kamu ve anlaşmalı özel hastanelerce geçici iş göremezlik raporu verilmektedir. Bu raporların ücretleri işçiler tarafından SGK'dan tahsil edilmekte ve belediyemiz tarafından herhangi bir kesinti yapılmadan maaşları tam olarak ödenmektedir. İş göremezlik rapor ücretlerinin tahsili, belediyelerce yapılacak iş ve işlemler hakkında bilgilerinize ihtiyaç duyulmaktadır.
- Soru Cevaplandı
- 20.05.2011
Unlu mamuller üretimi yapacak işyerine işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi
İşletmecisi aynı olan ikinci ve üçüncü katında kafeterya ve restaurant olarak işyeri ve açma çalışma ruhsatı bulunan üç katlı bir işyerinin zemin katına aynı işletmeciye simit, poğaça, pasta, börek ve benzeri unlu mamuller üretim yeri olarak İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğinin 10. maddesine göre 3. sınıf GSM ruhsatı verebilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 18.05.2011
Harcama yetkilisi ihale komisyonunda görev alabilir mi
Doğrudan teminle yapılan mal-hizmet alımlarında, harcama yetkilisi komisyon başkanı olarak görev alabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 17.05.2011
İtfaiye erinin geçici görevlendirilmesi
İtfaiye eri fiilen itfaiyede çalışmayıp kadrosu uhdesinde kalmak şartıyla belediyede herhangi bir memurluğa vekalet edebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 16.05.2011
Yapı ruhsatı olmayan işyerine işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi
İşyerine İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı kaymakamlık makamınca 2005 yılından önce verilmiştir. Belediyemiz tarafından içkili restaurant olarak işletilen işyerinin inşaat ruhsatı olmadığından 03.03.2007 tarihinde mühürlenerek kapatılmıştır. Söz konusu işyeri bu tarihten itibaren kapalı bulunmaktadır. Ayrıca işletmeci Vergi Dairesinden vergi mükellefiyeti kaydını sona erdirerek kaydını kapatmış ve işyerini boşaltmıştır. Bu durumda, işyerinin işyeri açma ve çalışma ruhsatını iptal edebilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 13.05.2011
Niteliği villa olan binalara özel güvenlik, büro gibi işyerlerine işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi
İlçemizde site içerisinde niteliği villa olan binalarda özel güvenlik, büro, vb. faaliyetler için işyeri açma ve çalışma ruhsatı talep edilmektedir. Ancak Villalar bitişik nizamda bulunduğundan yan villa, burada işyeri açılmasına muvafakat vermeyerek işyerinin kapatılmasını istemektedir. Tapuda niteliği mesken olan bu müstakil yapılarda işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilebilir mi? Aynı parselde veya sitede oturan diğer malikler ile villayı işyeri olarak kullanmak isteyen mükellefin hukuki durumu nasıldır? Bu işyerinin şikâyet edilmesi halinde nasıl değerlendirmeliyiz?
- Soru Cevaplandı
- 13.05.2011
Okul gezi giderleri
İlçemiz okullarından birinin Çanakkale'ye geziye gitmesi neticesinde araç bedelinin belediyemiz tarafından karşılanıp karşılanamayacağını sormuşlardır. Böyle bir taşıma giderini belediye bütçesinden ödeyebilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 12.05.2011
Ekmek fırınına kuru pasta, poğaça, börek, vb. unlu mamuller üretilmesine tali faaliyet olarak işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi
İlçemizde ekmek fırını olarak faaliyet gösteren bazı işyerlerinde; tali faaliyet olarak kuru pasta, poğaça, börek, vb. unlu mamuller üretilmek istenmektedir. Mevcut fırın şartları göz önünde bulundurularak ekmek fırınlarında unlu mamuller üretimine izin verilebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 12.05.2011