Harcama yetkilisi

İl Özel idaresi bütçesinden değişik kamu kurum ve kuruluşlarına ödenek tahsis ediliyor. (Ör: Milli Eğitim, Sağlık ve özellikle yeni kurulan Afet İl Müdürlükleri) Bu ödenek harcama yetkilisi tarafından harcanır, ama bir mal alınmadan önce ilk olarak harcama ön izin belgesi düzenleniyor. Yani İl özel idaresi genel sekreteri bu ön izin belgesini imzalamazsa o harcama yapılamıyor. Genel sekreter; gerçekleştirme görevlisi ve harcama yetkilisinin tersine yetkisini kullanabiliyor. Genel sekreterin bu şekildeki yetkisi yasal mıdır? Yasal dayanağı var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.06.2011

Belediye encümen üyesinin, encümen kararına imzadan imtina etmesi

Belediyede atanmış encümen üyesi olarak görev yapmaktayım. 1-Zaman zaman imza atmak istemediğim durumlarla karşılaştığımda, imzadan imtina etme adına encümen kararlarına imza atmamam mümkün müdür? 2-Eğer mümkün değilse, imza atmamam gerektiği durumlarda şerh düşmek için hangi adımları izlememi önerirsiniz? 3-İmza atmadığım durumlarda, bana bir yaptırımı olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.06.2011

Kurumlardan alınan işyeri açma izinleri

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına ilişkin Yönetmeliğin 6. maddesine göre eczane ve muayenehaneler belediyelerden işyeri açma ve çalışma ruhsatı almak zorundadırlar. Söz konusu işyerleri 2007 yılından önce Sağlık Bakanlığından ruhsatlarını almış iseler, belediyelerden tekrar işyeri açma ve çalışma ruhsatı almak zorunda mıdırlar?

  • Soru Cevaplandı
  • 23.06.2011

Belediyenin tahakkuk ve tahsilat işlemlerinin yürütülmesi

Mali Hizmetler Biriminde, harcama yetkilisi olarak görev yapmaktayım. Birimimize bağlı gelir servisinde tahsilat işlemlerini tahsildar ve veznedar kadrosunda olan 3 memurumuz yerine getirmektedir. Tahakkuk işlemlerinde ise, yeterli memur olmadığından büyük çoğunlukta işçiler görev yapmaktadır. Tahsilat işlemlerinde encümen kararına bağlı olarak seri halde bastırılmış matbu makbuzlar kullanılmaktadır. Belediyemiz yönetimi hali hazırda işleyen bu sisteme daha fazla işlerlik kazandırmak için Bankalarda uygulanan yöntemi uygun görmektedir. Yani, gelir servisimizde, tahakkuk işlemlerini yerine getiren işçi arkadaşlarımızın gelen mükellefin tahakkuk işlemlerini gerçekleştirdikten sonra mükellefin ödeme yapmak istemesi durumunda tahsilatını da gerçekleştirmesi anlamına geliyor. Ayrıca, bu işlemlerde kullanılacak makbuzların da bankalardaki gibi işlev görmesi düşünülüyor. Bu iki konunun ilgili kanunlar açısından ve kefalet kanunu açısından sakıncalarını öğrenmek istiyorum?

  • Soru Cevaplandı
  • 23.06.2011

İnternet kafe işyeri açma ve çalışma ruhsatlı yere langırt konulması

Belediyemizden daha önce internet kafe için işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı almış olan bir işletme aynı işyerinin bir bölümüne 1 adet langırt makinesi koymak için başvuruda bulunmuştur. Söz konusu işyerine nasıl bir işlem yapılmalıdır.

  • Soru Cevaplandı
  • 21.06.2011

Emlak Vergisi

Beldemiz 2000’ li yıllarda 4 mahalleydi. 2003 yılında gerçekleştirilen 18.madde uygulanması sonucu 2003, 2004 ve 2005 yıllarında mahalle sayılarımızda artış oldu. 2000 yılında gayrimenkul edinen bir mükellef bu yıllarda bildirimde bulunmadığı için gayrimenkulünün olduğu yer yeni kurulan mahallenin yeni sokağına kaymış. Söz konusu mahallenin sokağının isimleri o yıllar içinde verilmiş ancak arsa m2 birim değeri meclis tarafından belirlenmediği için gayrimenkulün edinildiği tarihi girdiğimde ekranda m2 birim değerinin verilmediği uyarısını alıyorum. Bu sokakların değerleri sonraki yıllarda verilmiş olup bu mükellef için nasıl bir vergilendirme yapabilirim izlemem gereken yöntem nedir.

  • Soru Cevaplandı
  • 20.06.2011

Yeşil alanların kiraya verilip verilemeyeceği

Kamuya terki yapılmış yeşil alan kiraya verilebilir mi? Kiralanabilirse nasıl bir uygulama yapılmalıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.06.2011

Doğrudan temin suretiyle hizmet alımlarında tevkifat

22/d yoluyla ve şoför firmaya ait olarak, iş makinesi çalıştırılması işinde %90 KDV tevkifatı ve %20 gelir vergisi tevkifatı kesintisi yapılmalı mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.06.2011

Biyolog kadrosu

Belediyemizde 18 yıl hizmeti bulunan biyolog unvanlı personel çalışmaktadır. 22.02.2007 tarih ve 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelikte (VI Sayılı sağlık personeli kadro unvanları, ek-4 belediye ve bağlı kuruluşlar ile mahalli idare birlikleri kadro kütükleri I sayılı memur kadro kütüğünde) biyolog unvanı mevcuttur. Bu yönetmelik çerçevesinde mevcut bulunan dolu biyolog ünvanını biyolog olarak ihdas edebilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.06.2011

Muhasebeci kadrosuna atama yapılması

18 yıllık memurum. Belediyemizde 3 ay süre ile Özel Kalem Müdürlüğü kadrosunda görev yaptım. Mahalli İdareler Personeli İçin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği'nin 20. maddesinin (ç) bendine göre 5. maddenin (d) bendinde bulunan muhasebeci kadrosuna atamam yapılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.06.2011

Yaz spor okulu açılması, öğrencilere yardım yapılması ve ödül verilmesi

1-Belediye olarak beldedeki öğrencilerimize, Halk Eğitim Müdürlüğümüz ile birlikte yaz spor okulu açmak istiyoruz, burada görevlendirilen öğretmenlerimize ders ücretlerini ve gerekli malzemeleri belediye olarak karşılayabiliyor muyuz? 2-Beldemizde bulunan ve Milli Eğitime bağlı okullarımız, kendi bünyeleri içinde düzenlemiş oldukları yarışmalarda dereceye giren öğrencilere vermek üzere, belediyemizden ödül mahiyetinde bilgisayar, müzik çalar vb. tarzda malzeme talep ediyorlar, bunları kendi bütçelerinden karşılama imkanı olmadıkları için belediyeden talep etmekteler, bu malzemeleri 5393 sayılı Kanunun 14 üncü maddesinin (b) bendine göre karşılayabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.06.2011

Yeni ruhsat talebi, vergi mükellefiyetini iptal eden işyeri, işyerinin devri

İlçemizdeki tüm ekmek fırınları yönetmelikteki şartları karşılamamakta ve yönetmelikteki 250 m2 büyüklüğünde hiçbir fırın bulunmamaktadır. 1- Bu durumdaki, yani yeniden ruhsat talebinde bulunduğunda şartları karşılayamayan fırınların devrinin yapılabilmesi mümkün müdür? 2- Vergi dairesinden mükellefiyetini iptal eden birisi bu durumu belediyeye bildirmediğinde biz kurum olarak bunu vergi dairesinden öğrenip ilgili ruhsatı iptal edebilir miyiz? 3-Herhangi bir devir durumunda, işletmenin o günkü şartlarda ruhsat alması mümkün değilse o işyerinin devri yapılabilir mi? 4-Eskiden ruhsat almış ama sonradan imar nedeniyle yerleşim merkezinde kalmış bir benzinlik ruhsatını devredebilir mi? Buradaki hüküm tüm işyerlerini de bağlamaz mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.06.2011