Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Mücavir alan dışında Çevre Temizlik Vergisi alınması
Belediyemiz sınırları içerisinde faaliyet gösteren rödövans sahası işletmesi olan şirkete Çevre ve Temizlik Vergisi oluşturuldu şirket bu ÇTV vergisine itiraz etmektedir. Sebebi ise Şirkete ait binalar (yemekhane, idare bina) başka belediyenin mücavir alanı içinde olduğunu beyan ederek ÇTV vergisinin iptal edilmesini istemektedirler. Bu alanda maden ocağı bulunmaktadır ÇTV vergisi almamız gerekir mi?
- Soru Cevaplandı
- 01.08.2013
Teknikerin lisans programını bitirmesi durumunda derece kademesi
Belediyede sözleşmeli olarak çalışıyorum. Sözleşmeyi yaptığımda ön lisans radyo ve televizyon yayıncılığı mezunu idim. Bu yıl işletme bölümünü lisans olarak tamamladım. Sözleşmelilerin kadroya alınması durumunda kademe derece ayarlanması ön lisans düzeyine göre mi yoksa lisans düzeyine göre mi belirlenecek.
- Soru Cevaplandı
- 01.08.2013
İmar izni emsali
Sürmene Belediyesine ait bir mahallede arazim var. Belediyenin imar planında parselimin bulunduğu yere 5 kat imar veriliyor. 4 kat imar izni almak istiyorum, çünkü 5 kat imara uygun parselim yok (cephe genişliğim dar) ama 4 kat imar alanı olsa idi bina cephe genişliğim uyuyor. 4 kat imar izni ala-maz mıyım? Yasal hakkım var mı?
- Soru Cevaplandı
- 31.07.2013
Yapı denetimine tabi yapılar
Belediye Zabıta Yönetmeliğinin 10. maddesi (a ) 13. bendinde; "Kanunen belediyenin izni veya ver-gi ve harçlara tabi iken izin almaksızın veya harç ve vergi yatırılmaksızın yapılan işleri tespit etmek, bun-ların yapılmasında, işletilmesinde, kullanılmasında veya satılmasında sakınca varsa derhal men etmek, kanuni işlem yapmak" denilmektedir. İşyeri çalıştırıcıları tarafından işyeri önlerine çıkarılan her türlü emtianın kaldırılmasına yönelik, ikaz ve cezalara uymayanlara uygulanan işlem nasıl olmalıdır. Zabıta men etme yetkisini işyeri önlerindeki emtiaları alarak kullanabilir mi? Alınan malzemeler kaç gün bekletilir ve hangi koşullarda sahibine nasıl teslim edilir?
- Soru Cevaplandı
- 10.04.2013
3194 sayılı İmar Kanunu 17. maddesine göre arsa satışı
İmar artık parsellerinin 3194 sayılı İmar Kanununun 17. maddesi gereği hudut aşırı parsel olarak yanındaki parsel malikine satışı yapılmakta, fakat imar artık parseli çeşitli nedenlerle iki parselin orta-sında ise hangi parsele satılacağı açık artırma ile mi olmalı yoksa diğer parsel maliki muvafakat vererek öbür parsele satışının yapılması sağlanabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 09.04.2013
Yapı Denetimi
17.08.2011 gün ve 648 sayılı KHK’nin 24. maddesine göre belediyemizin nüfusu 5000’in altında ol-duğu için 500 m2 yi geçmeyen yapılar için yapı denetim kuruluşu olmadan ruhsat veriyorduk. Fakat bazı fenni mesuller farklı köylerden 200 m2 yi geçmemek kaydıyla il özel idaresine proje onaylatılarak vatandaşların ruhsat aldıklarını ve 200 m2 yi geçtiklerinde yapı denetime tabi olduklarını beyan etmekte-dirler. 2013 yılında nüfusu 5000’ in altındaki belediyelerin yapı ruhsatı vermeleri konusundaki hüküm nedir?
- Soru Cevaplandı
- 09.04.2013
Fırın Ruhsatı
Büyükşehir Belediyesi İmar Yönetmeliğine göre sanayi bölgesinde fırın ruhsatı verilmesinde sakınca yok iken, İşyeri Açma ve Çalışma Yönetmeliğine göre sanayi bölgelerinde yapılaşma bitişik nizam olduğu için ruhsat verilememektedir. Aynı kurum içinde farklı uygulama olmaktadır. İşyeri Açma ve Çalışma Yönetmeliğinde veya imar yönetmeliğinde bir düzenleme yapılamaz mı? Ayrıca 3. sınıf gayrisıhhî mü-esseselerde 6-18 de fırınlar için bu madde uygulanabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 08.04.2013
SSK prim borçlarına karşı gayrimenkul takasında belediyedeki uygulama
31.05.2012 tarih ve 6322 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun ile Bazı Kanunlar-da Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun 33. maddesi ile 5510 sayılı Kanuna eklenen 41. maddeye göre SSK prim borçlarına karşı gayrimenkul takasında belediyedeki uygulama nasıl olmalıdır.
- Soru Cevaplandı
- 08.04.2013
Faaliyet raporu oylaması
5393 sayılı Belediye Kanununun 26 ve 56. maddeleri gereğince belediye başkanının faaliyet raporu oylamasında 9 meclis üyesi 8 red, 1 kabul oy kullanılmıştır. Faaliyet raporu red edilmiştir. Belediye baş-kanı için sonuç ne olur?
- Soru Cevaplandı
- 08.04.2013
Tapu tahsis belgeli yapı
Tapu tahsisli bir yapımız mevcut, bina malikleri olarak eski olan binamızı 6306 nolu kentsel dönüşüm yasasından faydalanarak yenilemek istiyoruz. İlgili belediye birimleri tapu tahsis belgesi olan binaya yapı ruhsatı verilemeyeceğini beyan ediyor. İlgili dönüşüm yasası bizi kapsıyor mu? Tapu tahsis belgesi ile sahip olduğumuz bu yapının imar açısından başkaca bir engeli olmadığı halde tapu tahsis belgesi ile yapı ruhsatı almamıza ve 6306 sayılı Yasadan faydalanarak binamızı yenilememize bir engel var mıdır? Nasıl bir yol izlemeliyiz? Bakanlık ile anlaşmalı finans kurumu tapu tahsis belgeli olmasının bir engel olmadığını söylemesine rağmen belediye imar sorumlusu tapu tahsis belgeli yapıya yapı ruhsatı veremeyiz demektedir. Nasıl bir yol izlemeliyiz, haklarımız nelerdir?
- Soru Cevaplandı
- 07.04.2013
Umuma açık eğlence yerinde canlı müzik
Faaliyet konusu kahvehane, cafe, kafeterya gibi umuma açık istirahat ve eğlence yeri ruhsatlı işyerlerine canlı müzik izni verilebilir mi? Verilirse ne gibi prosedür uygulanması gerekir. İvedilikle cevap vermenizi arz ederim. Çünkü ilimiz de bu tarz bir sıkıntı bulunmaktadır.
- Soru Cevaplandı
- 06.04.2013
Memurken 5510 sayılı Kanunun yürürlüğünden sonra Belediye Başkanı seçilip tekrar memurlu-ğa atananın, özlük hakları ve emeklilikte kazanacağı tazminatlar
Gazipaşa Belediye Başkanlığında 2/2 dereceli şef kadrosunda memur olarak görev yapmakta iken, istifa ederek 29 Mart 2009 yerel seçimlerinde İlçeye bağlı Kâhyalar Belediye Başkanlığına seçildim. Ancak bazı nedenlerden dolayı belediye başkanlığı görevinden Nisan 2012'de istifa ederek tekrar Gazipaşa Belediye Başkanlığındaki memuriyet görevine geri döndüm ve halen memur olarak çalışmaktayım. 1-Memuriyete tekrar başlarken yine 2/2 dereceden başlatıldım. Belediye Başkanlığında geçen sürenin kademe derece ilerlemesinde sayılıp sayılmayacağı? 2-Asaleten belediye başkanlığı yapmış olmam nedeniyle özlük haklarımda (ek gösterge, maaş vb.) kazanılmış hak olarak herhangi bir farklılık olup olmayacağı,? 3-Belediye başkanlığı yapmış olmanın emekli olduktan sonra maaşımda (makam tazminatı gibi) bir avantajının olup olmadığı?
- Soru Cevaplandı
- 26.09.2012