Yapı kullanma izninde dubleks konut olan yere, pansiyon faaliyeti için işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi

Yapı ruhsatında 789 m2 yüzölçümü olan “Dubleks Konut” geçen bir yer için pansiyon ruhsatı talep edilmektedir. Bu haliyle ruhsat verilebilir ise yapı kullanmasını yine dubleks konut olarak alacaktır. Bu doğrultuda dubleks konut olarak geçen bir yere pansiyon ruhsatı verip veremeyeceğimiz konusunda bilgilerinize ihtiyaç duymaktayız.

  • Soru Cevaplandı
  • 22.12.2011

Umuma açık istirahat ve eğlence yerlerine işyeri kapatma cezası verilebilir mi?

Umuma açık yerlerin açılış ve kapanış saatlerini belediye encümeni belirlemiştir. İçkili kafeterya adı altında bir iş yeri açılış-kapanış saatlerine riayet etmemekten dolayı jandarma tarafından değişik tarihlerde bir yıl içerisinde dört defa tutanak tutulmuş ve hepsine 2559 sayılı Kanunun 6. maddesi gereği para cezası verilmiştir. Bu iş yerine Belediye Encümeni veya Mülki Amir tarafından kapatma veya ruhsat iptali gibi bir ceza verilemiyor mu? Yoksa hep 2559 sayılı Kanun hükümlerine göre mi, para cezası verilecektir?

  • Soru Cevaplandı
  • 21.12.2011

İşçi yıllık izin kullanma zamanı

25.02.2003 yılından bu yana işçi olarak çalışmaktayım. 2011 yılı için kullanmam gereken 20 günlük yasal izin hakkımı hangi tarihler arasında almaya hak kazanıyorum? Ayrıca yıllık izin hakkımı bir sonraki yıla devredebiliyor muyum?

  • Soru Cevaplandı
  • 20.12.2011

Hizmet alımı ile temizlik işlerinin yaptırılması işinde çalışan personel, %40 personel gideri oranına dahil edilir mi

Belediyelerde, 2011 yılında 6111 sayılı Kanun uyarınca, ihtiyaç fazlası işçiler tespit edilmiş ve kamu kurumlarına nakli gerçekleşmiştir. Bu çalışmada belediyeler ihtiyaç fazlası işçi tespiti yapmış ancak hizmet alımı ile temizlik işleri gibi hizmet işlerini hizmet alımı ihalesi ile ihale etmektedir. Bu da bir nevi personel istihdamıdır. Yani ihtiyaç fazlası tespit ederken bir yandan da hizmet alımı ile personel istihdamı ediyor bu doğru mudur? Şöyle ki 5 işçi ihtiyaç fazlası gösterilmiş ama 6 işçi ile temizlik işi ile personel çalışmakta iş böyle olunca bu hizmet alımının da personel gideri oranına denk alınması gerekmez mi? Yani belediyenin personel gideri oranı % 40’ı geçiyorsa personel istihdam edilen hizmet alımının yapılması doğru olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 20.12.2011

Yıllara sari yapım işi için meclis kararı gerekir mi?

2012 ve 2013 yılı herhangi bir yapım işi için ihaleye çıkacağımızı varsayalım. İhaleye yıllara sari olarak çıkıyoruz. Fakat işin % 60 lık kısmı 2012 Yılı bütçesinden %40 da 2013 Yılı bütçesinden karşılanmış olsa. Söz konusu ihale için meclis kararı almamıza gerek var mı yok mu? Bu konuda bilgilendirirseniz memnun oluruz.

  • Soru Cevaplandı
  • 20.12.2011

İnternet salonlarına playstation, langırt oynatmak için izin verilmesi, tali faaliyet olarak işyeri açma ruhsatı verilip verilemeyeceği

1- İşyeri açma ve çalıştırma ruhsatında internet kafe olarak faaliyet gösteren işyeri playstation ve langırt oyunları oynatmak istemektedir. Kendilerine böyle bir izin verilebilir mi? Veya ayrı bir ruhsat düzenlenebilir mi? 2- İşyeri açma ve çalıştırma ruhsatında internet cafe olarak faaliyet gösteren bir işletme izinsiz olarak langırt veya playstation oyunlarını işyerine koyduğu takdirde ne gibi bir işlem yapılır. Aynı işyeri ruhsatı ile farklı oda bölmesinde bilardo oynatabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.12.2011

Akıl hastaları ve uyuşturucu bağımlıları konusunda zabıtanın yetkileri

İlçemiz sınırlarında vasileri tarafından tedavisinin yapılması istenilen akıl hastaları ve uyuşturucu madde bağımlılarının hastaneye sevki işlemlerinde zabıtanın bir görevi var mıdır? Genellikle saldırgan oldukları belirtilen bu hastaların sevkinde zabıta olarak bir yaptırım uygulayamamakta ve yanımızda polis olmadan da bu hastaların sevkinde çok büyük sorunlarla karşılaşılmaktadır. Bu hususta, 5393 sayılı Belediye Kanununda bize verilmiş bir görev var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.12.2011

Üniversiteye verilmek üzere gayrimenkul temini

Mülkiyeti belediyemize ait olan arsa üzerinde kurulu bulunan üst yapılar (tesis ve müştemilat) belediye şirketine, kuruluş döneminde ayni sermaye olarak belediye tarafından verilmiştir. Belediyemiz bu yeri (tesisi) fizik tedavi merkezi yapmak üzere üniversiteye vermek istemektedir. Bu tesis şirket uhdesinde olup, bu tesisi şirketten ne şekilde alabiliriz. (Kamulaştırmayla mı, yoksa satın almayla mı) Tesislerin bedelleri ne şekilde belirlenecektir?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.12.2011

Teknik personelin işyerlerinde bulunmaması durumunda yapılacak işlem

Yapım İşleri Genel Şartnamesinde ve Kamu İhale Genel Tebliği’nin 48’ inci maddesinde belirtildiği üzere, geçici olarak iş yerinde bulundurulması gereken teknik personelin iş yerinde bulunmadığı taktirde cezai işlemler uygulanmaktadır. Ancak, kontrol elemanları ile yüklenici arasında teknik personellerin iş yerinde olduğuna veya olmadığına dair bir çelişki ortaya çıkması durumunda bu personellerin iş yerinde olduklarının veya olmadıklarının ispatı nedir? Yapı denetim görevlisi teknik personel iş yerinde olmadığını nasıl ispatlayabilir veya yüklenici firma bu personellerin iş yerinde olduğunu nasıl ispatlayabilir?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.12.2011

İmar Uygulamaları

Belediye imar plan sınırları içerisinde; bankamatik, telefon kulübesi gibi birimlerin, tescil harici kaldırım, meydan, park vb alanlara yapılmasına, kamuya ait binaların içinde veya bahçesinde yapılmasına, şahıs mülkiyetinde bulunan konut veya ticaret imarlı arsalar üzerinde yapılmasına, izin verilir mi? Verilirse izin süreci nasıldır? Tahsil edilecek harçlar var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.12.2011

Memurların bir kurumdan diğer kuruma naklen geçişleri

Çocuğumun rahatsızlığından dolayı ve ilçede yeterli sağlık kurumunun bulunmaması nedeniyle, ilde bulunan herhangi bir kuruma belediyeler de dahil nakil olmak istiyorum, ama belediye başkanlığından muvafakat alamıyorum. Bu konuda nasıl bir yol izlemem gerekir. Muvafakat almak için ne yapabilirim?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.12.2011

Arazi tazminatı

Belediyemizde İmar ve Şehircilik Müdürü kadrosunda asaleten müdürlük görevi yapan unvanı mimar olan, aynı şekilde Park ve Bahçeler Müdürü kadrosunda asaleten müdürlük yapan ve unvanı şehir plancısı olan müdürlerimiz hizmet binası dışında şantiye, inşaat, park, bahçe vs. gibi açık alanlarda belirli zamanlarda fiilen görev yapmaktadır. Söz konusu müdürlere üçer aylık dönemler itibariyle arazi tazminatı ( ek özel hizmet tazminatı) ödeyebilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.12.2011