Avukatlık vekalet ücreti

Mevzuatta son yapılan düzenlemeler neticesinde, Belediye Hukuk İşlerinde fiilen görev yapan (memur ve işçiler) personele avukatlık vekâlet ücreti ödenir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 09.01.2012

Personel giderlerinin kapsamı

Personel giderinin bütçe gelirine (%30) oranı hesaplanırken, 01-Personel Giderleri kalemine 02- Sosyal Güvenlik giderleri de dahil edilmeli midir? Yoksa sadece 01- Personel Giderleri kalemi mi esas alınmalıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 09.01.2012

Taşıtlarda yerli muhteva oranı

Muğla İl Özel İdaresi olarak 20+1 kişilik bir minibüs almayı düşünüyoruz. Taşıt Kanununun 10’ncu maddesi gereğince alacağımız aracın yerli muhteva oranının % 50'nin altında olmaması gerekmektedir. Söz konusu araç alımında izlenen prosedür nasıldır?

  • Soru Cevaplandı
  • 09.01.2012

İlan ve Reklam Vergisi

Bir işyerine ait (bakkal) 2 metre ebadında ilan ve reklam tabelasında bir (x) meşrubat firmasına ait logo ile işyeri sahibinin adı soyadı ve bakkalın ismi yazmaktadır. Bu işyeri sahibi belediyemize ilan reklam parası vermek istememektedir. İlan reklam parasını (x) meşrubat firmasından alın diyor. Bizde bizi (x) meşrubat firması bağlamaz, biz işyerinden vergi alırız diyoruz. Alırsan sen işyeri sahibi olarak (x) meşrubat firmasından al dedik. İşyeri sahibi vergiyi vermiyor. Bu durumda ne gibi bir işlem yapmamız gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 03.01.2012

Para cezası

Belediye Encümeni tarafından; 1608 sayılı Umuru Belediyeye Müteallik Ahkamı Cezaiye Hakkında Kanunun 1. maddesi uyarınca verilmiş olunan idari para cezasında, emre aykırı olarak işlenen fiilin 2011 yılında gerçekleşerek tutanak altına alınması, 2012 yılındaki bir encümen toplantısında bu durumun görüşülerek karara bağlanması durumunda, idari para cezasının tutarı (meblağı), Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğince bildirilen yeniden değerleme katsayısı oranında artırılıp düzenlenmeli midir? Yoksa fiilin işlendiği tarih olan 2011 yılı için bildirilen miktara göre yazılmaya devam mı edilmelidir?

  • Soru Cevaplandı
  • 03.01.2012

Sözleşmeli personelin kurumlar arası nakli

Belediyemizde, 5393 sayılı Belediye Kanununun 49’ncu maddesine göre tam zamanlı sözleşmeli çalışan personelin çocuğunun hastalığı nedeniyle görev yaptığı yerde tedavisinin mümkün olmadığına ilişkin sağlık kurulu raporunu kuruma ibraz etmesi halinde, çocuğunun tedavi gördüğü ildeki hangi kuruma nakil yapabilir? Belediye veya il özel idaresinde boş kadro olması halinde iki kurumun onayı ile işlem gerçekleşebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 03.01.2012

Emlak Vergisinde mücavir alan uygulaması

Belediyemize bağlı mücavir alan içerisinde 3 adet köy bulunmaktadır. Bu köylerden tapu kadastro geçmiş olup her mükellefin tapusu bulunmaktadır. Bu şahıslardan arsa, arazi ve binalarından emlak vergisi alabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 02.01.2012

Zabıta ve İtfaiye personeli sınavı

21/10/2006 tarihli ve 26326 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Belediye İtfaiye Yönetmeliği’nin ‘’Yazılı ve Sözlü Sınav’’ başlıklı 16 ncı Maddesinin (2.), (3.), (4.), (5.), (6.), (7.), (8.) ve (9.) fıkralarının yürütülmesinin Danıştay Onikinci Dairesinin 21/09/2011 tarihli Kararı ile durdurulmuştur.Buna mütakiben daha öncede zabıta yönetmeliği durdurulmuştur.Belediyelerin İtfaiye ve Zabıta Kadrosunda istihdam yapabilmesi icin hangi süreci izlemek veya beklemek zorundadır ?

  • Soru Cevaplandı
  • 30.12.2011

İhale işlemleri

Teknik ve idari şartnameyi imzalamakla yükümlü gerçekleştirme görevlisi mi, yoksa harcama yetkilisi midir? Kanuni dayanakları ile birlikte cevaplandırabilirseniz çok teşekkür ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 29.12.2011

Sözleşmeli personele ilave ödeme

Belediyemizce SODES kapsamında topograf yetiştirme kursu için proje hazırlayıp SODES'e sunduk ve projemiz onaylandı. Bu projenin temel faaliyetlerinden bir tanesi kursiyerlere ders vermek için eğitimci görevlendirilmesi gerekmektedir. Bu nedenle belediyemizde tam zamanlı sözleşmeli olarak çalışmakta olan harita mühendisi ve harita teknikeri bu projede öğrencilere cumartesi ve pazar günleri ders vereceklerdir. Bu personellere proje kapsamında eğitimci ücreti ödenebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.12.2011

İşyeri açma ve çalışma ruhsatı

Rezidans mekanlarının 1 haftalık veya 15 günlük sürelerle konaklayanlara kiraya verilmek suretiyle kullanılması durumunda, bu şekilde hizmet veren ve kullanılan rezidanslara belediyelerce işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenebilecekse; özel yapı şeklini gerektiren işyerleri kapsamında mı? Yoksa di-ğer sıhhi müesseseler kapsamında mı değerlendirilecektir.

  • Soru Cevaplandı
  • 21.01.2014

6111 sayılı Kanun

6111 sayılı Kanuna göre belediyeler norm kadro fazlası işçi naklettiğinde 5 yıl süreyle nakil sonrası oluşan işçi sayısında artış yapılamayacak denilmektedir. Nakil sonrası işçi sayısı azaldığı takdirde, daimi işçi alımı yapılabilir mi? Örneğin nakil sonrası oluşan işçi sayımız 100 ise bu sayı ölüm, istifa, emeklilik vb. nedenlerden dolayı 90'a inmiş ise bu işçilerin yerine 100 sayısını geçmemek üzere 10 adet daimi işçi alımı yapılabilir mi? İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün 10.08.2011 tarih ve B.05.0.MAH.0.08.01.00/20876 sayılı genelgesinin (g) bendinde "İşçi nakleden mahalli idarelerin nakil sonrasında oluşan işçi sayısında beş yıl süreyle artış yapılamayacaktır. Bu süre işçinin devredildiği tarih ile başlar." denilmektedir.

  • Soru Cevaplandı
  • 21.01.2014