İtfaiye personeline fiili hizmet zammı

İtfaiye Amirliğinde personel yetersizliği nedeni ile resmi tatiller ve Cumartesi, Pazar dâhil 24 iş, 24 istirahat olarak fiilen çalışmaktayız. 1- 17.04.2008 tarihinde değişik olarak yayımlanan 5510 sayılı Kanunun 40. maddesinin 15. bendi uyarınca fiili hizmet süresi zammından nasıl yararlanabiliriz? 2- İlgili Kanun gereği ve 05/06/2009 tarih ve 2009/79 sayılı genelge istinaden fiilen çalışanlar olarak mı yoksa yangın söndürme işlerine katıldığımız saatlere istinaden mi fiili hizmet zammından bordroya dâhil edilmemiz gerekir? 3- İlgili Kanun ve Genelge yayınlanmasına istinaden bu tarihe kadar fiilen görev yaptığımıza göre fii-li hizmet zammından yararlandırılmamız için ne gibi bir işlem yapmalıyız?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.01.2013

Görevde yükselme

Görevde yükselme sınavı açıldığında, sınava başvurarak katılmaya hak kazanan; fakat sınavdan önce başka bir kuruma nakil olan bir memur, bu görevde yükselme sınavına yine de katılabilir mi? Eğer katılırsa ve yeterli puan alırsa, edindiği sertifika, nakil olduğu kurumda kullanılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.01.2013

Sulama Birliklerinde personel gideri oranı

Birlikte çalışan 20 personel 5620 sayılı Kanunla sürekli işçi kadrosuna geçirilmiştir. 6172 sayılı Su-lama Birlikleri Kanunu yayımlanmış Personel Giderlerinde sınırlandırma söz konusu olmuştur. Personel ile ilgili olarak ise sadece ‘‘Çalıştırılan personelin işvereni birliktir.’’ denilmektedir. 2012 yılı itibari ile sürekli işçi statüsünde çalışan 20 personel yılın on iki ayı çalışmaktadır. Personel giderlerimiz ise %70’leri bulmaktadır. 2013 yılı ve gelecek yıllarda yeni personel alımı yapılmadan 20 personel, yılın on iki ayı çalışmaya devam ederse personel giderleri bütçemizin %30’unu geçecektir. Bu açıklamalara göre; sürekli işçi kadromuz devam etmekte midir? Yeni personel alımı yapılmadığı sürece bütçenin %30’unu geçen personel giderleri Birlik Başkanından tahsil edilecek midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.01.2013

Çevre kirliliğine neden olan hurda araçlar

İlçemiz genelinde üzerinde plaka, şase ve benzeri emare bulunmayan hurda araçların sahiplerine ulaşamadığımızdan dolayı 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 41. maddesinin 6. fıkrasına göre işlem yapamamaktayız. Bu nedenle çevre kirliliği ve vatandaş şikâyeti oluşmaktadır. Bu araçları ileride sahiplenme ve idari itirazı göz önünde tutarak nasıl çevreye verdiği olumsuzluğu giderebiliriz? Hurdaya ver-me yetkimiz var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.01.2013

İller Bankasına borçlanmada meclis kararı

İller Bankasından 5 yıllığına 2.000.000.00 TL kredi alınması ve gerekli işlemlerin yapılması için mec-lis tarafından belediye başkanına yetki vermiştir. Fakat İller Bankasındaki yetkililer meclis kararımıza kredi miktarını ve vadesini yazmamızı istemiyorlar. Şöyle ki; bankaya olan borçlarımızdan dolayı bize verebilecekleri kredi bu miktarı tutmayabilir ve vadesi de değişebilir diye. Fakat bu tip yetki kararların-da vade ve miktarı yazmamak hukuki bir sıkıntı yaşatır mı? Yoksa biz de kalan tutanaklardaki vade ve yıl ibareleri yeterli midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.01.2013

Muhasebe yetkilisi atanması

Muhasebe yetkilisi olarak görevlendirilmek için vekilin de asilin taşıdığı nitelikleri taşıması gereki-yor mu? Örneğin muhasebe yetkilisi olabilmek için muhasebe biriminde 4 yıl çalışmış olmak gerekiyor. Bu çalışma yılı şartından mali hizmetler uzmanları ve yardımcıları muaf mı? Çünkü müdür olabilmek için de belli süre memuriyet yılı gerekliyken; Devlet Personel Başkanlığı bir görüşünde mesleğe özel ya-rışma sınavı ile alınan uzman ve yardımcılarında bu şartın aranmayacağını belirtmiştir.

  • Soru Cevaplandı
  • 04.01.2013

Bina İnşaat Harcı ve diğer ücretlerde iade

2011 yılında inşaat ruhsatı vermiş olduğumuz bir parselde tadilat yapılarak inşaat alanı bir miktar azaltılmıştır. Söz konusu parsel malikleri inşaat alanında azalma olduğu gerekçesiyle ödemiş oldukları harcın azalan inşaat alanı kadarının iadesini talep etmektedir. Bu durumda nasıl bir yol izlenmelidir. Bi-na inşaat harcı ve diğer ücretlerde iade yapılabilir mi, yapılabilirse nasıl yapılması gerekir? Bu konuda tarafıma bilgi verirseniz memnun olurum, şimdiden teşekkür ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 03.01.2013

Hayvan yetiştiriciliği ve sağlığı teknikeri ücretinin belirlenmesi

Belediyemiz, boş olan özürlü işçi kadrosuna İŞKUR’dan ön lisans mezunu, büroda ve sahada çalışa-bilecek hayvan yetiştiriciliği ve sağlığı mezunu daimi özürlü işçi talebinde bulundu. İŞKUR Iğdır İl Mü-dürlüğü talebimize istinaden ön lisans mezunu, hayvan yetiştiriciliği ve sağlığı teknikeri bir personel gönderdi. Belediyemiz resmi prosedürleri uyguladıktan sonra personelin işe başlaması yapıldı. Biz bu personelin yevmiyesini nasıl belirleyeceğiz? Çünkü belediyemizde çalışan işçilerin yevmiye-leri birbirlerinden farklı yeni aldığımız personelin hayvan sağlık teknikeri olması maaşını etkiler mi yok-sa düz işçi olarak mı başlatalım?

  • Soru Cevaplandı
  • 03.01.2013

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarında, işyeri mesafe ölçümü

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin 32.maddesinde öngörülen mesafe ölçü-münde Milli Eğitim Müdürlükleri'ne bağlı Mesleki Eğitim Merkezleri de okullar gibi mesafe ölçümüne tabi midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 03.01.2013

Madencilik faaliyetlerinde yapı kullanım izni ve yapı ruhsatı

Madencilik faaliyetlerinde zorunlu olan ve geçici tesis niteliğinde olan kırma eleme ve zenginleş-tirme tesislerine işyeri açma ruhsatı alınması esnasında talep edile yapı kullanım izni ve yapı ruhsatı alınması gerekli midir? Geçici tesisler işletme izin sahasının dışında şirkete ait tapulu mülkler üzerinde kuruludur. Kurul-malarının sebebi de yaklaşık 1 km. mesafede şirkete ait 2 adet kalker ocağı ve 1 adet kum çakıl ocağı vardır. Maden Kanununda imarsız alanlarda geçici tesis niteliğinde olan kırma eleme ve zenginleştirme te-sislerine ve bunların müştemilatlarına inşaat ve yapı kullanma izini aranmaz. Denmektedir. Bu konuda görüşleriniz nedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 02.01.2013

Görevde yükselme-vekalet aylığı

16.12.1993 yılında Mazgirt Belediyesinde Memur olarak işe başladım. 1995 yılında yüksekokul in-şaat bölümünden mezun oldum. Unvan Değişikliği sınavından sonra inşaat teknikeri olarak atamam yapıldı. Halen aynı görevi sürdürüyorum. Belediyemizde Mali Hizmetler Müdürlüğü kadrosu boş oldu-ğundan ve üniversite mezunu olmadığından bu görevi de ben vekâleten yürütüyorum. 1-Mali Hizmetler Müdürlüğü görevine baktığım için Vekâlet Ücreti alabilir miyim? 2- Görevde yükselme veya unvan değişikliği sınavına girip müdürlük kadrosuna atanabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 31.12.2012

Sözleşmesi biten işin yeniden ihale edilmesi sonucunda yeniden sözleşme yapılana kadar aradaki süreçte doğrudan teminle alım yapılması mümkün müdür?

Sözleşmesi biten özel güvenlik hizmeti alım işinde söz konusu hizmet alımı işinin yeniden ihale edilmesi ve yeniden sözleşme yapılana kadar aradaki süreçte oluşacak 1 ay boşluk için doğrudan temin usulü ile 1 kişilik özel güvenlik silahlı kişi koruma hizmeti alımı yapmam isteniyor. İhalesi gerçekleşmiş bu iş için doğrudan temin usulü ile alım yapmam uygun mudur?

  • Soru Cevaplandı
  • 31.12.2012