Belediye birimlerinin çalışma usul ve esaslarına dair yönetmelik düzenlenmesi

Bu yıl geçirmiş olduğumuz teftişte müfettişimiz belediyemizin teşkilat yapısının oluşturulmamış olmasını ve müdürlüklerin görev çalışma usul ve esaslarına dair yönetmeliklerinin hazırlanmamasından dolayı bizi tenkide aldı. İnternet üzerinden yaptığım araştırmada belediyelerin her müdürlük için ayrı ayrı yönetmelik hazırladıklarını gördüm. Acaba tüm birimleri içine alan tek bir yönetmelik mi yoksa her müdürlük için ayrı ayrı yönetmelikler mi çıkarılmalıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.03.2012

Torba kadrolara atanma

Özel sektörde yükseköğrenim sonrası yaklaşık 8 senelik bir SSK hizmetim var. 2008 yılında KPSS alımları sonucunda V.H.K.İ. olarak atandım. Kurumumda 2011 yılı Ağustos ayı itibariyle 4 yılım doluyor. 657 sayılı Kanunun 68/B maddesi hükümlerince özelde çalıştığım sürelerinde değerlendirilmesi sonucu 3. dereceli V.H.K.İ. kadrosuna atamam yapılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.03.2012

(Belediye gayrimenkul satışı muhasebe kaydı

Mülkiyeti Belediyemize ait olan lojmanların kat mülkiyeti yapılarak kayıtlı değeri 140.000,00 TL olan ve kayıtlı değerin tamamına amortisman uygulanan 6 adet dairenin 4 tanesini 128.020,00 TL % 1 KDV dahil fiyattan 2886 sayılı yasanın 45 maddesi usulünce açık artırma usulü ile sattık. Yapılan işlemin Muhasebe kaydı nasıl olacaktır.

  • Soru Cevaplandı
  • 05.03.2012

Uzman er ve erbaşların kadro/derece/kademeleri

02.06.2003 yılında 2 yıllık MYO mezunu olarak, 11/1 derece kademeden askeri personel uzman er-baş olarak atandım.02.06.2004 yılında uzman onbaşılıktan uzman çavuşluğa terfi ettirildim ve derece kademem 10/2 oldu. 2005 yılında bütün memurlar gibi bende 1 derece aldım. 2003-2008 yılları arasında 5 yıl süreyle görev yaptım. 02.06.2008 tarihinde 8/2 derece kademeden kendi isteğimle ayrıldım.1 yıl 6 ay gibi bir süre boşta kaldım, 22.12.2009 tarihinde 8/3 derece kademeyle genel idare hizmetleri memur kadrosuna atamam yapıldı. Herhangi bir yanlış hesaplama var mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.03.2012

Muhasebe yetkilisinin ölümü halinde devir işlemleri ile geçmişte muhasebe kaydının yapılma-ması ve gerekli belgelerin düzenlemesi veya alınmaması nedeniyle yeni muhasebe yetkilisince yapılacak işlem

Belediyemizde mali hizmetler müdürü olarak görev yapan arkadaşımız 15.12.2011 tarihinde vefat etti. Belediye başkanımız 16.12.2012 tarihinde beni Mali Hizmetler Müdürlüğü görevini vekâleten yü-rütmek üzere bir yazı ile görevlendirdi. Önceki görevli kişi olmadığından dolayı da devir cetvelleri dü-zenlenmedi. Devir cetvellerinin düzenlenmediğine dair belediye encümeninden karar alındı. Bu yeterli midir? Bir de 2004-2005 yılına ait tüm giderlerin muhasebeleştirilmesi yapılmamıştır. Verile emri dü-zenlenmemiştir. Tahakkuk memuru ve gerçekleştirme görevlisi, piyasa araştırma teklifleri yoktur. Sa-dece faturalar bulunmaktadır. Banka ekstrası yoktur. Hangi faturanın hangi ayda çıktığı belli değildir. Herhangi bir denetimde hesabı vermek mümkün değildir. Sorumlu muhasebeci de öldüğünden dolayı bu konuda benim nasıl bir yol izlemem gerekir. Herhangi bir sorumluluğum olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 03.03.2012

İşyeri açma izin harcı

İşyeri Açma Ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin 13 üncü maddesine göre, ruhsat şartlarını yerine getiremeyen beyan usulü ruhsatı verilmiş işyeri, süresi bitiminde ruhsatı iptal edilerek kapatılmış. Aynı faaliyet konusu için, aynı adrese, aynı şahıs iki gün sonra eksiklerini tamamlayarak belediye-mize başvuru yaptığında yeni alacağı ruhsat için tekrar işyeri açma harcı yatırması gerekir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 02.03.2012

Borulama ve konveyörlere ruhsat alınması

Beldemizde entegre sanayi tesisi vardır. Bu tesisin ruhsatlandırma çalışmalarını yapıyoruz. Ancak işyeri sahipleri, ruhsat alırken borulama ve konveyörlere ruhsat alınmayacağı yönünde ısrar etmektedirler. Borulama ve konveyörlere ruhsat alınması gerekir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 01.03.2012

THS yer alan teknisyenin özel hizmet tazminatı

1-1996 yılında Uzman Çavuş olarak göreve başladım. 2007 yılı Kasım ayında açıktan atama ile Keçi-borlu Belediyesinde teknisyen kadrosu ile göreve başladım. Teknisyen olarak görev yapmakta iken 16 Ağustos 2011 tarihinde mezun olduğum makine bölümün meslek yüksek okulu 2 yıllık eğitimimi ta-mamladım. Mezuniyetimi kadro ve dereceme işlettim. Yalnız maaş haklarından özel hizmet tazminatı-mı (402,42 TL.) almaktayım. Özel hizmet tazminatının eksik hesaplandığı kanaatindeyim. 2 yıllık Meslek Yüksek Okulu bitirdiğim halde mezuniyet öncesi aldığım maaşımda hiç bir değişiklik olmamıştır. Teknisyen kadrosunda görev yaparken 2 yıllık Makina bölümü yüksek okulunu bitirdiğimden dolayı özel hizmet tazminatımın mezuniyetim nedeniyle 100*100 oranında almam gerekmiyor mu? Kadro derecem 4/3, memuriyet yılım 16 yıl, ilk göreve başladığımda mezuniyetim 4 yıllık teknik lise.

  • Soru Cevaplandı
  • 01.03.2012

Aile yardımında çalışmayan eş kavramı

21 yıldır devlet memuru olarak çalışmaktayım. Aile yardımında “Emekli maaşı alanlar da çalışma-yan ve herhangi bir geliri olmayan eş olarak kabul edilecektir." denilmektedir. Eşim Nisan ayında SSK emekli maaşı almaya hak kazanacağından şuan eşim çalışmadığı için aldığım aile yardımını eşim emekli olduktan sonrada alabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 01.03.2012

Zabıta memurunun zabıta müdürlüğüne atanması

Lise mezunu ve zabıta memuru kadrosunda bulunan personel, Belediye Zabıta Yönetmeliğinin 17. maddesine göre zabıta müdürü kadrosuna atanabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 29.02.2012

12 yıldır Devlet Memuru olarak çalışmaktayım. 4 yıllık fakülte mezunuyum. 2 yıl önce gör

12 yıldır Devlet Memuru olarak çalışmaktayım. 4 yıllık fakülte mezunuyum. 2 yıl önce görevde yük-selme sınavı ile 3.derece şef kadrosuna atamam yapıldı. Bu sene 1. derece uzman kadrosu için tekrar görevde yükselme sınavına girmem gerekir mi? Yoksa sınavsız atamam yapılır mı? Ayrıca uzman kadro-suna atandığım ( sınavla ya da sınavsız ) zaman bana ne getirisi olur? Bu konuda bana yardımcı olursa-nız sevinirim.

  • Soru Cevaplandı
  • 28.02.2012

Sözleşmeli personel çalıştırılması

(D-6) grubu içerisinde yer alan ilçe belediyesiyiz. Nüfusumuz 10000’in altında bir belediye olup Şarkîkaraağaç Belediyesinde geçici işçi olarak çalışmaktayım. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi mezunu olmam dolayısı ile Şarkîkaraağaç Belediyesinde, 5393 sayılı Belediye Kanunu göre sözleşmeli personel olarak çalışabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.02.2012