Büyükşehir ilçe belediyelerinde imar ruhsatlarının verilmesinde yetkili idare

6360 sayılı Kanun kapsamında Aydın Büyükşehir olmuş ve merkez ilçe Efeler adı altında tek beledi-ye kurulmuştur. Büyükşehir belediye meclisi ilk toplantısında 12 metre ve üzeri yolların bakım onarım ilan reklam vb. yetkilerinin ayrıca 4.000 m2 üzeri bütün parklarda yetkilerin büyükşehire ait olacağı ile ilgili karar aldı. Ancak büyükşehir 12 metre ve üzeri yollara cephe alan tüm inşaat parsellerinin inşaat ve iskân ruhsatlarını da büyükşehirin vereceğini belirtmektedir. 5216 sayılı Kanunun 7/c maddesinde bu yetkinin Büyükşehir’e verilebileceği görülmektedir. Ancak uygulamada inşaat ve iskân ruhsatlarını ilçe belediyelerinin verdiği görülmektedir. Bu konuyla ilgili görüşünüzü ve 5216 sayılı Kanunun 7/c maddesi hükmünün kapsamı konusunda yorumunuz ve içtihat olup olmadığını konusunda bilgi edin-mek istedik, cevabınız için şimdiden teşekkürler.

  • Soru Cevaplandı
  • 07.05.2014

Belediyede sözleşmeli olarak çalışılan sürenin memuriyette geçmiş sayılması

Belediyemize merkezi atamayla gelen şehir plancısı personelimizin memurluğa atanmadan önce başka bir belediyede sözleşmeli olarak hizmeti bulunuyor. Bu hizmetler kademe ilerlemesine hangi oranda yansıtılır? (kazanılmış hak aylığı, emeklilik hak aylığı) Tamamı mı 3/4 mü? Şimdiden teşekkürler. İyi çalışmalar.

  • Soru Cevaplandı
  • 07.05.2014

Şef veya muhasebeci kadrosuna meclis tarafından atama yapılması

Öncelikle yapmış olduğunuz yayınlardan dolayı sizleri tebrik ederim. Sorularıma gelince; 2007 Norm Kadro Esaslarına göre belediye meclisi bünyesinde çalışan bir memuru şef veya muhasebeci kadrosuna bir defaya mahsus atama yapabilir mi? Bu atamalar belediye meclisinden çıktıktan sonra bir üst makama(Valilik gibi) gönderilir mi? Valiliğin iptal etmediği atamalar kazanılmış bir hak mıdır? Bu konu-da açık ve değerli görüşlerinizi bekliyorum.

  • Soru Cevaplandı
  • 07.05.2014

Dükkân içerisinde değişik faaliyet konulu işyeri ruhsatı verimesi

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin 10. maddesinde "Aynı adreste bulunsa bi-le ana faaliyet konusu veya işletmecisi farklı olan işyerlerine ayrı ayrı ruhsat düzenlenir." denilmekte-dir. Bu maddeye göre müracaat ederek aynı dükkân içerisinde değişik faaliyet konulu işyeri ruhsatı ta-lep edilmektedir. Bu madde ile ilgili yorumlarınızı bekler saygılar sunarım.

  • Soru Cevaplandı
  • 07.05.2014

Meclis kâtiplerinin çalışma usulü

İlçe belediye meclislerindeki, divan kâtibi üyelerinin çalışma esas ve usulleri hakkında "Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliği" dışında bir yönetmelik var mıdır? Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinde konuyla ilgili çok yüzeysel bilgi bulunmaktadır. Mesela divan kâtipleri, dilek ve temenniler kısmında nasıl söz alabilir? Başkan izin verdiği takdirde divan da oturduğu yerden mi konuşur? Yoksa ayağa kalkıp divanın karşısında mensubu bulunduğu partinin sıralarından mı konuşur?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.05.2014

Taşeron işçilerinin sürekli işçi kadrosuna atanması

Mevcut bulunan norm kadromuzdaki sürekli işçi boşluğumuzu doldururken öncelik olarak beledi-yemizde taşeron çalışan işçilerden temin etmek istiyoruz. Bu taşeron işçilerin sürekli işçi kadrolarına geçirilmelerindeki izlenecek süreç nasıl olmalı? Bunu nasıl yapabiliriz?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.05.2014

Mevzuata aykırı olarak içkili yer bölgesinin tespiti ve işyerine ruhsat verilmesi

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğinin 30. maddesi ve 4250 sayılı İspirto ve İs-pirtolu İçkiler İnhisarı Kanununun 9. maddesi hükümlerine aykırı olarak belediye meclisi içkili yer böl-gesi tespit ederse ve işyerine ( içkili lokantaya) ruhsat verildiği takdirde yasal yönden ne gibi sonuçlar çıkar. Bu konu hakkında bilgi verirseniz memnun olurum.

  • Soru Cevaplandı
  • 06.05.2014

6360 sayılı Kanuna göre personel ataması

6360 S.K. gereği bizim belde belediyeleri kapanarak personeli ilçe belediyemize dahil oldu. Haliyle muhasebeci kadromuz 1 tane ama 2 muhasebeci arkadaşımız daha bize katıldı bunların kadrolarını de-ğiştirebilir miyiz? Değiştirirsek nasıl değiştirebiliriz? Başkan direkt atama yaparak değiştirebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.05.2014

Belediyenin gıda üretim yerlerini denetlemesi

Eğirdir Belediyesi bünyesinde gıda mühendisi ve gıda teknikeri bulunmamaktadır. Biz zabıtalar olarak fırınlara, pastanelere, kasaplara ve gıda üretimi yapan küçük işletmelere denetimlere gidebilir miyiz? Burada eksiklik tespit edersek tutanak ya da zabıt düzenleyebilir miyiz? Ya da zabıt tuttuğumuz zaman belediye encümeni tarafından para cezası çıkarsa mahkemeye intikal ederse bu durumda yaptı-ğımız suç sayılır mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.05.2014

Aile Sağlığı Merkezleri Çevre Temizlik Vergisi uygulaması

Belediyemize ait bir binayı Aile Sağlık Merkezine bedelli olarak tahsis ettik. Aile Sağlık Merkezi, kendisinin kamu kuruluşu olduğu için Çevre Temizlik Vergisi'nden muaf olduğunu iddia ediyor. Başka bir kamu kurumuna ait binayı kullanan kamu kurumları ÇTV muafiyetinden faydalanabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.05.2014

Arazi tazminatı alan personele harcırah verilmesi

Arazi tazminatı alan personel, aynı zamanda araziye gittiği günler için harcırah alabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.05.2014

Zabıta memurunun piyasa fiyat araştırma komisyonunda görevlendirilmesi

Belediye zabıta memuru 22/d ile satın alınmak istenen ihtiyaçlar için oluşturulan komisyonda gö-revlendirilebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.05.2014