İşyeri Açma Ruhsatı

Kontder Kullanıcısı -

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı mevcut olan Akaryakıt İstasyonu içinde bulunan Market için ayrıca sıhhi müessese ruhsatı alınması gerekir mi? Yoksa tali faaliyet konusu olarak ruhsata işlenip tekrar ruh-sat düzenlenebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.03.2013

6111 sayılı Kanun kapsamında işçi nakleden belediyelerde işçi alımı

Kontder Kullanıcısı -

6111 sayılı Kanun kapsamında bünyesinde bulunan işçileri çeşitli kurumlara gönderen belediye ye-niden işçi alımı yapabilir mi? Ya da geçici işçi çalıştırabilir mi? Çalıştırabilir ise bunun prosedürü nedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.03.2013

Encümen toplantısına katılım ve kamulaştırma

Kontder Kullanıcısı -

a) Belediye Encümen üyesi seçilmiş veya atanmış bir kişinin kendisine ait veya yakın akrabalarına ait tescilli bir taşınmazın 2863 sayılı ve 2942 sayılı Kanunlara göre kamulaştırma kararı alınması esnasında toplantıya katılabilir mi? b) Belediye Meclis veya encümen üyesi (seçilmiş veya atanmış) kişiye veya yakın akrabalarına ait tescilli bir taşınmaz kamulaştırıldıktan sonra kamulaştırmaya ait ödeme nasıl ve kime yapılabilir?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.03.2013

İşyeri sahibinin müracaatı esnasında yapının projelerine kadar kontrol edilmesi

Kontder Kullanıcısı -

Sıhhi, umuma açık ve gayri sıhhi müesseselere ruhsat verirken, işyeri sahibi müracaatı esnasında tapu ve yapı kullanma izin belgesini veriyor. Beyanına dayalı olarak ruhsatı düzenleniyor. Bir ay içeri-sinde denetim yapmak üzere gidildiğinde; Yapı kullanma izin belgesinin o işyerine ait olmadığı veya ya-pı kullanma izin belgesindeki alandan daha fazla alanda faaliyet gösterdiği, baca gereken bir işyeri için bacasının olduğu ama bacanın müstakil değil de meskenlerle ortak baca olduğu gibi durumla karşı karşıya kalınmaktadır. Bu anlamda, işyerlerinin imar mevzuatına uygun olup olmadığını bilebilmemiz için her başvuruda yapının projelerine kadar kontrol edilmesi ya da tereddüde düşülen her bir konu hakkında doğrudan muhatabı olan birime, örneğin imar işleri müdürlüğüne uygun görüş sormak gerekir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.03.2013

Tek parsel üzerinde bulunan iki ayrı binadan birine pansiyon ruhsatı alınması

Kontder Kullanıcısı -

Tek parsel üzerine kurulmuş iki ayrı bina bulunmaktadır. Binalardan biri komple ailemize aittir. Biz bu binamıza pansiyon açmak için uğraşıyoruz fakat belediyeye gittiğimizde ruhsatı almamız için yan bi-nanın da muvafakat etmesi gerektiği söyleniyor fakat yan binadan üç kişi istemediği için ruhsatı alamı-yoruz. Pansiyonun tüm araç ve eşyaları alındığı için şuan mağdur durumdayız. 2 binanın da ortak alanları mevcut bizim binamızın altında sığınak, onların binasında kapıcı dairesi kalorifer kazanı otopark bu-lunmaktadır. Binaların girişleri farklı ve aralarındaki mesafe 20 metredir. İki binada toplam 32 daire bu-lunmakta 29 dairenin onayı yeterli olur mu? Olmaz ise Yönetim planını 5/4 lük oranla ayırarak kendi binamızın muvafakatnameleri ile işyeri açma ruhsatı almamız mümkün mü?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.03.2013

İsteklinin ihale dışı bırakılması

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz meclisince; daha önce belediyemize iş yapan isteklinin yaptığı işte bariz eksiklikler olduğunun meclis üyelerince tutulan tutanakla belirlendiği gerekçesi ile Belediyemizce yapılacak ihaleler de bu isteklinin ihale dışı bırakılması kararı alınmıştır. Bu karar geçerli midir? 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 10. maddesinin (f) bendince ihale komisyonunca uygulanabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.03.2013

İhale işlemleri

Kontder Kullanıcısı -

İdaremizce 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 19. maddesine göre açık ihale usulü ile 4 gün süre-cek olan organizasyon hizmet alımı yapılacaktır. Organizasyon 4 gün sürecektir. Organizasyonun içinde toplantı, konaklama, yemek, uçak biletleri, araç kiralama, baskı cilt, elektronik malzeme kiralama vs… olacaktır. Bu hizmeti alabilmek için; ayrıntılı özellikleri ve miktarı idarece belirlenen işin tamamı için toplam bedel üzerinden götürü bedel sözleşme mi ya da idarece hazırlanmış cetvelde yer alan her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için birim fiyatlı sözleşme yöntemini mi izlememiz gerekmekte-dir? Götürü bedelli sözleşme yöntemi olursa iş artışı ya da iş eksilişi yöntemimiz nasıl olmalıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.03.2013

Organize sanayi bölgesindeki işyerleri ve ruhsat izni

Kontder Kullanıcısı -

Organize sanayi bölgemizdeki fabrikalar içinde ki tekstil fasonlarını ruhsatlandırabilir miyiz? Ruhsatlandırabiliyorsak nasıl bir yol izlememiz lazım.

  • Soru Cevaplandı
  • 05.03.2013

İşçi ücreti ve sosyal hak kavramı

Kontder Kullanıcısı -

Kamu kurumunda işçi olarak çalışmaktayım. Bağlı bulunduğum toplu iş sözleşmesine göre 657 sayılı devlet memurlarına ödenen aile yardımı ve çocuk yardımını almaktayım. Maaşım (yevmiye x 30) haricinde almış olduğum kazanımların hepsi sosyal hak mıdır? Aile ve çocuk yardımı da sosyal hak olarak mı ödenmektedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.03.2013

Toplum yararına çalışma programları

Kontder Kullanıcısı -

Ben 2009 yılında Aksaray ili Yeşilova Belediyesinde 5 ay 29 günü geçmemek üzere mevsimlik işçi olarak İŞKUR aracılığı ile çalıştırıldım. Ancak bir sonraki mevsimde işe çağrılmadım. Benim işin devamı ile ilgili yasal olarak bir hakkım var mıdır? Taşeron bir firmaya bağlı olarak çalışmadım. Tamamen İŞ-KUR’ a ve belediyeye bağlı olarak çalıştım. Ne gibi haklara sahip ya da sahip değilim bilmiyorum.

  • Soru Cevaplandı
  • 03.03.2013

Belediye meclisinin imar tadilatı kararı

Kontder Kullanıcısı -

Belediye meclisinin yapmış olduğu imar tadilatı kararına askı süresinde yapılan itirazda, belediye meclisinin tadilat yapılan yerin mahkemelik olan durumundan dolayı mahkeme sürecine dayandırarak mahkemenin sonucunun beklenmesi diye karar verebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 02.03.2013

İktisadi işletmeye ait taşınır kaydı ve taşınır devri

Kontder Kullanıcısı -

Giresun il sınırları içinde bulunan ve işletmesi idaremize verilen Alt Yapı Tesisleri, Sosyal Tesisler, Kültür ve Turizm Faaliyeti Tesisleri ile her türlü ticari olarak işletilebilecek yerlerin Giresun İl Özel İdare-si adına işletilmesi ve işlettirilmesi için bütçe içi işletme kurulması hususu İl Genel Meclisi toplantısında görüşülerek karara bağlanmış ve bütçe içi işletme kurulması talebi İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün onayı ile uygun görülmüş kurumlar vergi mükellefiyeti tesis ettirilmiştir. 08.03.2011 tarih ve 27868 sayılı resmi gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Mahalli İdareler Bütçe İçi İşletme Yönetmeliğinin amacı; mahalli idareler bütçesi içinde oluşturulacak işletmelerin, kuruluş ve işleyişine dair usul ve esasları düzenlemektir. İşletme Müdürlüğünün iş ve işlemleri ile ilgili olarak, aşağıda belirtilen hususlarda tereddüde düşülmüştür; 1- Alt Yapı ve Sosyal Tesisleri, Kültür Turizm İşletme Müdürlüğü kurumlar ve katma değer vergisi mükellefi olduğundan satın alınan mal, malzeme ve hizmet alımı ile ilgili bütçeden yapılacak kesin ödemeler için Mahalli İdareler Bütçe Ve Muhasebe Yönetmeliğinin ekinde yer alan ödeme emri belge-sinde; 150-253-254-255-258 ve 630 hesap kodlarında miktar KDV siz olarak, KDV tutarı ise 191 indirile-cek KDV tutarı ayrı ayrı gösterilerek yapılmaktadır. 2- Taşınır Mal Yönetmeliğine hükümlerine göre Özel idare birimlerinden veya diğer kurumlardan İşletme Müdürlüğüne taşınır işlem fişi ile KDV li olarak devri yapılan mal ve malzemelerin İşletme Mü-dürlüğü kayıtlarına, muhasebe ve taşınır mal yönetmeliği hükümlerine göre KDV li mi yoksa KDV siz mi olarak kaydı yapılacaktır? (Kurumlar veya Birimler arası devirler Taşınır Mal Yönetmeliği hükümlerince Taşınır İşlem Fişi ile yapılmaktadır.) Söz konusu kurumlar veya birimlerce yapılan taşınır devirlerinde İşletme Müdürlüğü Kurumlar Vergisi Mükellefi olduğundan, KDV leri muhasebe ile taşınır kayıtlarında 191 hesap kodunda gösterilecek mi? 3- Alt Yapı ve Sosyal Tesisleri, Kültür Turizm İşletme Müdürlüğü ambarından diğer birimlere veya kurumlara devir yapılırken KDV siz olarak kayıtlara alınan demirbaşların KDV li mi yoksa KDV siz mi tu-tardan mı devir edileceği; söz konusu diğer birim veya kurumlar KDV mükellefi olmadığından satın al-dıkları mal veya malzemeleri KDV li tutardan ambarlarına ve muhasebe kayıtlarına almaktadırlar. 4- Muhasebe usul ve esaslarına göre birimimizden birimler veya kurumlara Demirbaş veya tüketim malzeme devri yapılırken fatura tanzim edilip edilmeyeceği konularında tereddüt hâsıl olmuştur. Konularına ilişkin açıklayıcı bilgilerinize ihtiyaç vardır.

  • Soru Cevaplandı
  • 01.03.2013