Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Taşeron işçilerinin sürekli işçi kadrosuna atanması
Mevcut bulunan norm kadromuzdaki sürekli işçi boşluğumuzu doldururken öncelik olarak beledi-yemizde taşeron çalışan işçilerden temin etmek istiyoruz. Bu taşeron işçilerin sürekli işçi kadrolarına geçirilmelerindeki izlenecek süreç nasıl olmalı? Bunu nasıl yapabiliriz?
- Soru Cevaplandı
- 06.05.2014
Mevzuata aykırı olarak içkili yer bölgesinin tespiti ve işyerine ruhsat verilmesi
İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğinin 30. maddesi ve 4250 sayılı İspirto ve İs-pirtolu İçkiler İnhisarı Kanununun 9. maddesi hükümlerine aykırı olarak belediye meclisi içkili yer böl-gesi tespit ederse ve işyerine ( içkili lokantaya) ruhsat verildiği takdirde yasal yönden ne gibi sonuçlar çıkar. Bu konu hakkında bilgi verirseniz memnun olurum.
- Soru Cevaplandı
- 06.05.2014
6360 sayılı Kanuna göre personel ataması
6360 S.K. gereği bizim belde belediyeleri kapanarak personeli ilçe belediyemize dahil oldu. Haliyle muhasebeci kadromuz 1 tane ama 2 muhasebeci arkadaşımız daha bize katıldı bunların kadrolarını de-ğiştirebilir miyiz? Değiştirirsek nasıl değiştirebiliriz? Başkan direkt atama yaparak değiştirebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 05.05.2014
Belediyenin gıda üretim yerlerini denetlemesi
Eğirdir Belediyesi bünyesinde gıda mühendisi ve gıda teknikeri bulunmamaktadır. Biz zabıtalar olarak fırınlara, pastanelere, kasaplara ve gıda üretimi yapan küçük işletmelere denetimlere gidebilir miyiz? Burada eksiklik tespit edersek tutanak ya da zabıt düzenleyebilir miyiz? Ya da zabıt tuttuğumuz zaman belediye encümeni tarafından para cezası çıkarsa mahkemeye intikal ederse bu durumda yaptı-ğımız suç sayılır mı?
- Soru Cevaplandı
- 05.05.2014
Aile Sağlığı Merkezleri Çevre Temizlik Vergisi uygulaması
Belediyemize ait bir binayı Aile Sağlık Merkezine bedelli olarak tahsis ettik. Aile Sağlık Merkezi, kendisinin kamu kuruluşu olduğu için Çevre Temizlik Vergisi'nden muaf olduğunu iddia ediyor. Başka bir kamu kurumuna ait binayı kullanan kamu kurumları ÇTV muafiyetinden faydalanabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 05.05.2014
Arazi tazminatı alan personele harcırah verilmesi
Arazi tazminatı alan personel, aynı zamanda araziye gittiği günler için harcırah alabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 05.05.2014
Zabıta memurunun piyasa fiyat araştırma komisyonunda görevlendirilmesi
Belediye zabıta memuru 22/d ile satın alınmak istenen ihtiyaçlar için oluşturulan komisyonda gö-revlendirilebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 05.05.2014
Doktora yapan memurlara izin verilmesi
Erzincan Üniversitesinde çalışan teknik kökenli öğretim görevlisi 657 sayılı DMK 92. maddesine is-tinaden Belediyemizde münhal bulunan teknik kadroya naklen geçmek istediğinde bulunmuş olup, an-cak kendisinin Adana Çukurova Üniversitesinde doktora yaptığını beyan etmiştir. MEB İzin Yönergesinin 41. maddesinde yükseköğrenim ve doktora yapanlara haftada 2 yarım gün izin verilir hükmü vardır. Söz konusu ilgili şahsa öğrenim izni verilip verilemeyeceği hususunda tereddüt hâsıl olmuştur. Bu ko-nuda hangi işlem yapılmalıdır?
- Soru Cevaplandı
- 04.05.2014
Sözleşmeli olarak teknisyen kadrosunda görev yapan kişinin memuriyete geçtiğinde geçmiş hizmetinin memuriyette değerlendirilmesi
5393 sayılı Belediye Kanununun 49. maddesine göre tam zamanlı teknisyen kadrosunda sözleşmeli personel olarak görev yaparken 6495 sayılı Kanun kapsamında teknisyen olarak teknik hizmetler sını-fında memuriyete geçtim. 6360 sayılı Yasa kapsamında çalışmış olduğum kurumun tasfiyesine karar verilerek, tasfiye komisyonuna devredildi. Tasfiye komisyonu kararı ile üye belediyelerden birine 4 yıl-lık mezuniyetim göz önünde bulundurularak genel idare hizmetleri sınıfında eğitmen olarak nakil yo-luyla göreve başladım. Ancak teknik hizmetler sınıfında teknisyen olarak göreve başladığımda 657 sayılı Kanunun 36/C maddesine göre geçmiş dönem hizmetlerimin memuriyet hizmetime sayılmadığı ve bu hususta herhangi bir işlem yapılmadığını gördüm. Çalıştığım kurumdan teknik hizmetler sınıfında teknisyen olarak memuriyete başladığımdan 657 sayılı Kanunun 36/C maddesine göre geçmiş dönem hizmetlerimi memuriyet hizmetime saydırabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 04.05.2014
İtfaiye erliği kadrosuna atanma
2005 yılında KPSS atamasıyla İstanbul Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığına itfaiye eri kadrosuyla atandım, daha sonra 2008 yılında kurumlar arası naklen geçişle İçişleri Bakanlığına VHKİ olarak naklen geçiş yaptım, şimdi tekrar bir belediyede eski mesleğim olan İtfaiye eri kadrosuyla geçiş yapmak istiyorum, yaşım 35, bu mümkün mü?
- Soru Cevaplandı
- 02.05.2014
İşletme bölümü mezunu belediyede hangi hallerde çalıştırılabilir
2 yıldır Ardahan Belediye Başkanlığı mali hizmetler müdürlüğünde muhasebe personeli olarak ça-lışmaktayım. İşletme bölümü mezunuyum, 4/B’li olarak belediye meclisinin aldığı kararla çalışabilir mi-yim? Bunun için ne gibi evraklar ve belgeler gerekiyor.
- Soru Cevaplandı
- 02.05.2014
Müdürlüğe vekâlet, tahakkuk memurunun görevleri
2013 yılının Ağustos ayında sözleşmeli memurluktan kadroya geçtim. Yazı işleri biriminde tekniker unvanı ile görev yapmaktayım. 2 yıllık otomotiv ve 4 yıllık işletme mezunuyum. 1- Fen İşleri Müdür vekilliğine atanabilir miyim? Atanırsam eğer vekillik maaşı alabilir miyim? 2- Fen işleri tahakkuk memuru olarak görevlendirildim. Tekniker, tahakkuk memuru olarak görev-lendirilebilir mi? Tahakkuk memurunun görev ve yetkileri nelerdir?
- Soru Cevaplandı
- 02.05.2014