Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Memurların mali hakları ve sosyal yardımlar
Bilindiği üzere 7 Mayıs 2014 tarih ve 28993 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Mahalli idareler personeli görevde yükselme unvan değişikliği yönetmeliğiyle Müdürlükler iki kategori-ye ayrılmış ve Temizlik işleri Müdürlüğü de teknik öğrenim gerektiren müdürlükler arasında sayılmış olup; bu nedenle temizlik işleri müdürü unvanlı kadronun mali haklarında bir değişiklik var mı? Özel hizmet tazminatı ve arazi tazminatından yararlanabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 29.05.2014
Belediye meclis üyelerinin belediyelere ait anonim ve limited şirketlerinde yönetim kurulu üyeliği
Belediye meclis üyeleri ve büyükşehir belediye meclis üyeleri belediyelere ait anonim ve limited şirketlerinde yönetim kurulu üyeliğine ve şirketi temsile seçilebilirler mi?
- Soru Cevaplandı
- 29.05.2014
Ruhsat işlemleri için projelere imar müdürü adına imza atmanın sorumluluğu
Ben belediye başkanı tarafından imar müdür vekili olarak görevlendirildim. Belediyemiz bünyesinde yeterli teknik eleman olmadığından (inşaat teknikeri ve harita teknikeri var) ruhsat işlemleri için projelere ( statik, elektrik, mimari, jeolojik etüd vb.) yapı denetim kontrolüne giriyorsa denetçiler imzası yoksa teknik uygulama sorumlusu imzasıyla belediye onay merci olduğu için belediye adına imar müdürü (harita mühendisi) olarak imza atmaktayım. Bunun herhangi bir sakıncası var mı ilerde her-hangi bir sıkıntı olduğunda ne olur?
- Soru Cevaplandı
- 28.05.2014
Çevre Temizlik Vergisinde zamanaşımı
Çevre Temizlik Vergisi Kanunu çıktığında bu yana mükellef hiç beyan vermemiş yeni beyan verecek ise; geriye dönük en fazla kaç yıllık beyan alınır? Geriye dönük beyan alımında yıl sınırlaması var mıdır? Çevre temizlik vergisinde mükellef beyan vermiş fakat iş yerini kapatmış olmasına rağmen yıllarca kapattığı yerin vergisini ödemeye devam etmiş. Şimdi de Belediyeden ödemiş olduğu fazla vergilerin iadesini istiyor. Peki biz bu fazla verginin iadesini yaparken mükellef makbuz asıllarını bize sunmak zorunda mıdır ve biz geriye dönük en fazla kaç yıllık fazla yatırdığı vergisini iade edebiliriz. İade söz konusu ise yıl sınırlaması var mıdır? Ayrıca fazla yatırılan bu vergilerin Belediye tarafından geriye iade edil-mesi zorunlu mudur?
- Soru Cevaplandı
- 28.05.2014
Turizm tesislerine işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi, pansiyonlar için yapı kullanım belgesi arama zorunluluğu
İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin 5. maddesi hükmü uyarınca, turizm işletme belgesi olan ve ÇED raporu olumlu veya ÇED raporu gerekli değildir kararı olan işletmelere başka bir işlem yapmadan 15 gün içerisinde iş yeri açma ve çalışma ruhsatı verebilir miyiz? Ayrıca pansiyonlar için yapı kullanım belgesi arama zorunluluğu var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 28.05.2014
İtfaiye çavuşunun mali hakları
itfaiye çavuşu kadro derece 9 ile 3. derece arasında fark varmı
- Soru Cevaplandı
- 27.05.2014
Zabıta müdürlüğünden başka kadrolara atanma
20 yıl memuriyeti bulunan, ön lisans mezunu, Zabıta Komiseri Kadrosunda görevli iken, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 68/B maddesi ve Belediye Zabıta Yönetmeliğinin 17. maddesine göre Aralık 2010 tarihinde asaleten Zabıta Müdürlüğü kadrosuna ataması yapılan bir kişi, Zabıta Müdürlü-ğünden alınması halinde hangi kadroya ataması yapılabilir? Malum olduğu üzere, Zabıta ve İtfaiye personelleri Mahalli İdareler Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği kapsamı dışında, kendi mevzuatına tabi tutulmuştur. Bu durumda asaleten ataması yapılan Zabıta Müdürünün görevden alınması halinde, eşdeğer müdür kadrosuna mı, yoksa ataması yapılmadan önceki kadrosuna mı ata-nır?
- Soru Cevaplandı
- 27.05.2014
Taşınır kayıt ve kontrol yetkilisine başka görev verilebilir mi?
Belediyede taşınır kayıt kontrol yetkilisi olarak görev yapan bir memur aynı zamanda gerçekleştir-me görevlisi ve ihale komisyon üyesi olarak da görev yapabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 27.05.2014
Memur atama ve nakil işlemleri
01.11.2011 tarihinde Bingöl Belediyesinde sözleşmeli personel (mimar) olarak göreve başladım. 6495 sayılı Kanunun 9. maddesine göre 16.09.2013 tarihinde memur kadrosuna atandım özel neden-lerden dolayı 04.11.2013 tarihinde 657 sayılı D.M.K. 94. maddesince memuriyetten çekildim. Halen Aydın ili Buharkent ilçe belediyesinde sözleşmeli personel (mimar) olarak çalışmaktayım. 657 sayılı Ka-nunun 92. maddesine göre Buharkent Belediyesinde tekrar memur olarak göreve başlayıp başlayama-yacağım hususunda bilgi verilmesini arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 27.05.2014
Römorklu konteynır için ruhsat alınması
Anaokulumuzun bahçesine mobil römorklu konteynırdan sanat atölyesi yapmak istiyoruz. Mobil bir ünite olacağından bu konteynır için herhangi bir izin almamıza gerek var mı? Var ise, hangi belgeleri almamız gerekir?
- Soru Cevaplandı
- 26.05.2014
Sözleşmeli programcı
İşletme Fakültesi mezunu bilgisayar programcılığı sertifikası olan sözleşmeli olarak çalıştırılabilir mi? İstenen D düzeyindeki dil bilgisi okulda görmüş olduğumuz dil yeterli sayılır mı?
- Soru Cevaplandı
- 26.05.2014
İşyerinin kapatılması, tapuda işyeri olan yerle ilgili kat maliklerinin onayı
Sıhhi işyeri ruhsatlı bir işyerinin kapatılması mümkün mü? Tapu kütüğünde işyeri olarak gözüken yerlere lokanta ruhsatı verirken kat maliklerinden onay alınır mı?
- Soru Cevaplandı
- 26.05.2014