Şef kadrosu için görevde yükselme sınavına katılma

Kontder Kullanıcısı -

Mahalli İdareler Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmeliğin 7 nci maddesi uyarınca şef kadrosuna atanabilmek için; Yönetmeliğin 5 inci maddesinin birinci fıkrası-nın (d) bendinin (2) numaralı alt bendinde sayılan görevlerde en az üç yıl süreyle çalışmak, (d) bendi-nin (1) numaralı alt bendi ile ikinci fıkranın (a), (b) ve (c) bentlerinde sayılan unvanlardan birini ihraz etmiş olmak" gerektiği belirtilmektedir. Belediyede 2008 Mart ayında İtfaiye Eri kadrosuna atanarak (GİH) Emlak ve İstimlak Müdürlüğünde göreve başladım. 27 Eylül 2011 tarihinde düz memur kadro-suna (GİH) geçiş yaparak yine aynı müdürlükte görevime devam etmekteyim. Şef kadrosuna geçiş yapmak için başvuruda bulunmak istiyorum. Burada çelişkiye düştüğümüz konu, itfaiye eri kadrosun-da (GİH) çalıştığım süreler bulunduğum kadro (GİH olduğu için) şartını sağlar mı? Yani 27 Eylül 2014’ den önce bu sınava başvuru imkânım var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 09.12.2013

Ücret alacağının zamanaşımına uğraması

Kontder Kullanıcısı -

Ben 6111 sayılı yasa gereği Antalya Valiliğinde görevlendirilmiş bulunmaktayım. Bundan önce … Belediyesinde çalışmakta idim. Belediye benim ve başka arkadaşlarımın, TİS' ten, ilave tediye kanunundan (6772 sayılı Kanun) kaynaklanan haklarımızı ödemedi. Belediyenin parası olduğunda ödeneceği söylendi. Tekrar ödenmeyince mahkemeye başvurduk. Şu anda mahkememiz sürmektedir. Mahkemede davalı belediye zaman aşımı iddiasında bulundu, ne yapmalıyız? Emanete alınan paralar için zaman aşımı işlemez mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.12.2013

Harcırah ödemeleri

Kontder Kullanıcısı -

Yurtdışı geçici görevlendirilme sebebiyle alınmış bulunan ve süresi 5 yıl olan hususi (yeşil) pasaport bedeli ödenebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.12.2013

Umuma açık istirahat ve eğlence yerleri ve gayrisıhhi müesseselerin mesul müdürlük belgesi alması

Kontder Kullanıcısı -

Umuma açık istirahat ve eğlence yerleri ve 2. ve 3. sınıf gayrisıhhi müesseselerin, belediyelerden mesul müdürlük belgesi alması zorunlu mudur?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.12.2013

Öğretmenin uzman kadrosuna atanması

Kontder Kullanıcısı -

Öğretmen kadrosunda çalışan bir personele görevde yükselme sınavına katılmadan uzman kadro-su verilebilir mi? Ayrıca MEB de öğretmen olarak çalışan bir personel başka bir kuruma nakil oldu-ğunda uzman kadrosuna atanabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.12.2013

İşyeri ruhsatı düzenlemede sorumluluk, eve pansiyon ruhsatı verilmesi

Kontder Kullanıcısı -

1- İşyeri açma ve çalıştırma ruhsatı verilirken ruhsatı hazırlayıp veren kişimi yoksa belediyece ku-rulmuş ve ruhsatları onaylayan Küşat Komisyonumu sorumludur. 2- Pansiyon olarak açılmak istenen, tapuda bahçeli kagir ev yazmakta olup bahsi geçen ev incelen-diğinde pansiyon olarak şartları taşımakta olup mülk sahibi kendisi komple binayı pansiyon olarak işle-tecektir binanın yapım tarihi 01.01.1989 olduğundan yapı kullanma izini yoktur.12.10.2004 yılından önce yapıldığı için bahsi geçen eve 3.sınıf pansiyon ruhsatı verilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.12.2013

Apart daire olarak kiraya verilen yerlerin işyeri açma ve çalışma ruhsatına tabi olup olmadığı

Kontder Kullanıcısı -

Öğrencilerin kaldığı apart daire olarak kiraya verilmiş bir bina şikayet edilmekte, buranın ruhsata tabi olup olmadığı ve zabıtaca burada ne gibi bir sorumluluğumuz bulunduğu hakkında bilgi rica ediyo-rum.

  • Soru Cevaplandı
  • 05.12.2013

Zabıta memurluğuna vekâlet

Kontder Kullanıcısı -

Düzce Belediyesi Zabıta Müdürlüğünde memur (görevlendirme) olarak çalışmakta iken 16 Eylül 2012 tarihinde görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavında başarılı olarak 06.11.2012 tarihinde Düzce Belediyesi Zabıta Müdürlüğü Şef kadrosuna atamam yapıldı. Zabıta mesaisi alabilmem için tek-rar zabıta müdürlüğüne zabıta memuru vekili şeklinde görevlendirilmem mümkün müdür?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.06.2013

Sit alanındaki yapıların onarımı

Kontder Kullanıcısı -

İlçemiz sınırları içinde Kayseri Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu tarafından kentsel arkeolojik sit alanı olarak belirlenmiş bölgede bulunan tescilsiz tarihi ev ve konaklarla ilgili olarak, taşınmazların malikleri tarafından basit onarım yapılmak istenmektedir. Kültür Ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu'nun 661 sayılı ilke kararında, sit alanlarında, tescilli taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarına bitişik parsellerde ve koruma alanlarında yer alan yürürlükteki yasal mevzuata göre kullanma izin belgesi bu-lunmayan tescilsiz ve kaçak yapılarda bakım ve basit onarım izni verilmez denmektedir. Ancak, söz ko-nusu ilke kararının uygulanma sırasında yapı kullanma izin belgesinin olmadığı anlaşıldığından uygula-malara izin verilmemektedir. Söz konusu sit alanının içinde bulunan taşınmazlar 1974 yılında tapulama neticesinde tapuya tescil olmuştur. Bu tarihten önce tapuda, kadastroda, belediye imar, emlak, elekt-rik ve su abonelik kayıtlarında ve mal müdürlüğünde herhangi bir kayıt yoktur. Koruma amaçlı imar planları yapılmış olan bu bölgede yapılar eski ve sit alanı içerisinde bulunduğundan dolayı teknik kontroller yapılsa dahi ruhsatlandırma işlemi yapılamamaktadır. 6785 sayılı İmar Kanunun yürürlüğe girdiği 17 Ocak 1957 tarihinden önce yapıldığının belgelenmesi halinde, 661 sayılı ilke kararı kapsamında uygulama yapılacağından, biz belediye olarak bu alanın 1957 yılından önce yapıldığını nasıl belgeleyebiliriz veya koruma kurulunun bu onarım uygulamalarına izin verebilmesi için nasıl bir yol izleriz?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.06.2013

Prefabrik konteynır için yapı ruhsatı verilmesi

Kontder Kullanıcısı -

Belediye imar planına tabi 2 kat müsaadeli bir arsa üzerine tek katlı 30 m2 prefabrik konteynır için ruhsat almak için belediyeye müracaat ettik. Tüm proje ve belgeleri tamamlayıp verdiğimiz halde biz-den tüm projelerin 2 kata göre olması ve harita ve zemin etüdünün olması gerektiği bildirdi. Acaba, tek katlı prefabrik konteynır için zemin etüdü ve harita zorunlu mudur? Statik proje 2 katlı çizildi, bu yeterli olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.06.2013

Kamulaştırma İşlemleri

Kontder Kullanıcısı -

Belediye olarak acil olarak bir kamulaştırma yapmamız gerekiyor. Kamulaştırılacak alan imarlı par-seller ve sahibi ölmüş mirasçılarından 4 kişiye intikal etmiştir. Bunlardan 3 tanesi anlaşma yoluyla kamulaştırılmasında herhangi bir sorun bulunmamaktadır. Ancak mirasçılarından bir tanesi küçükken Almanya'ya gitmiş ve Türkiye ile irtibatı tamamen kesilmiştir. Bu nedenle Almanya'da yaşadığı iddia edilen 4. mirasçıya tebliğ yapılamayacaktır. O zamanda mahkeme yolu açılacaktır. Mirasçılarda mahkeme uzun sürer düşüncesiyle razı olmuyorlar. Bunun başka bir yolu var mı? Yardımcı olursanız memnun olurum.

  • Soru Cevaplandı
  • 05.06.2013

Kıymet Takdir ve Uzlaşma Komisyonları

Kontder Kullanıcısı -

Belediye Encümeninde seçilen iki adet alt komisyonumuz bulunmaktadır. (Kıymet Takdir ve Uz-laşma Komisyonları) 1- Söz konusu komisyonları Encümen seçebilir mi? Seçerse kimlerden oluşması gerekir? 2- Bu komisyonlara ödeme yapılabilir mi? Yapılacaksa neye göre ve neye istinaden yapılması ge-rekmektedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.06.2013