Zabıtanın mesaisi

Belediye Zabıta Yönetmeliğinin 9/2 maddesinde "Belediye zabıta memurlarının haftalık olağan ça-lışma saatleri 48 saati geçmeyecek şekilde düzenlenir." denmektedir. Haftanın ilk 6 günü senelik izin ya da rapor alan memur, haftanın 7. günü hafta izni kullanmayı hak eder mi? Raporlar veya senelik izinler çalışma süresi içinde sayılıyorsa günde 8 saatten 6 gün 48 saat çalışmış sayılıp, haftanın son günü hafta izni kullandırılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 09.07.2014

TOKİ konutlarından kanalizasyon katkı bedeli

TOKİ tarafından yapılan toplu konutlardan daire sahiplerinin su aboneliği sırasında kanalizasyon katkı bedeli alınır mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 09.07.2014

Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliği

Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 11. maddesinde, “meclis, bu sürelerin değiştirilmesine karar verebilir” denilmektedir. Meclis bu süreleri hangi kritere göre değiştirir, bu değişiklik yönetmelik deki sü-releri alt sınır olarak mı uygular yoksa yönetmelikle getirilen sürelerin altına inilebilir mi, inerse alt sınır nedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.07.2014

Özel kalem müdürünün maaşı

Lise mezunu bir vatandaş İçişleri Bakanı onayı ile Özel Kalem Müdürlüğü kadrosuna atanmıştır. Maaşını 1 dereceden mi? Yoksa lise mezuniyeti nedeniyle 3 dereceden mi alır?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.07.2014

Pazar yeri tahsis ücreti

Pazar yerlerinde bulunan esnafın hastalıktan dolayı tedavi gördüğü süre sonunda tedavi süresince adına yapılan tahsis ücretinin kaldırılmasını talep etmektedir. Bu dönem içerisinde birimimizin tezgahın çalışıp çalışmadığı hususunda herhangi bir tespiti bulunmamaktadır. Özetle tahsis ücretinin esnafa tahakkuk ettirilip ettirilemeyeceği hususunda bilgilendirmenizi arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 07.07.2014

Zabıta memuruna başka bir iş yaptırılması

Zabıta memuru olarak görev yapan personelin, belediye santralinde ilan memurunun yerine gece beklemek, cumartesi ve pazar günleri telefonlara bakmak, belediye ve vatandaşa ait anonsu yapmak gö-revi midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.07.2014

Belediye taşınmazı belediye şirketine nasıl kiraya verilebilir?

İl ve ilçe belediyesi kendi şirketine (sermayesi belediyeye ait) sosyal tesislerini 5393 sayılı kanunun 15/h maddesine göre tahsis veya 2886 sayılı Kanuna göre ihale ile işletmesini 10 yıllığına verebilir mi? İlçe belediyesi büyükşehir ilçe belediyesidir.

  • Soru Cevaplandı
  • 03.07.2014

Yap-işlet modeli ile proje gerçekleştirilmesi

Henüz tamamlanmamış yüzme havuzu ve tesislerimiz var ve işin tamamlanması için yaklaşık 250.000 TL Harcamamız gerekiyor. Belediyemizin bu işi maddi imkânların kifayetsizliği nedeniyle tamamlaması mümkün görünmüyor. İlçemizde de böyle bir tesise ihtiyaç duyulmaktadır. Bu tesisi tamamlamak ve 25 yıl işletmek isteyen ve 25 yılın sonunda belediyeye devretmek isteyen biri var. Meclisin turistik adı altında yapılacak tesisi 25 yıllığına kiraya verilmesine izin vermesi durumunda encümence tesisin hali hazır durumunda müşteri tarafından tesisin tamamlanması ve kiradan mahsup edilmesi gibi şartlarla 25 yıllığı-na kiraya verilmesi işini 2886 sayılı Kanunun 45. maddesi ve ilgili hükümler çerçevesinde açık teklif (artırma) usulü ihaleye çıkarması mümkün müdür? Ya da konu ile ilgili başka yasal prosedürler neler olabilir?

  • Soru Cevaplandı
  • 03.07.2014

Şartname hükümlerine aykırı davranış

Belediyemize ait olan ahşap büfe 2886 Devlet İhale Kanununun 45. maddesi uyarınca 03.04.2013 tarihinde 3 yıllığına kiraya verilmiştir. Kiracı şartnamede bulunan “Yöresel Ürünler Satma” Şartına uymayarak tavuk döner ve benzeri gıda ürünleri satmaya başlamıştır. Kiracıya gerekli uyarı yazısı yazılmış olup kiracımız cevaben işyerinde döner vb gıda ürünleri satmayı talep etmiştir. Kiracının talebi encümende değerlendirilebilir mi? Veyahut şartnameye uymadığından tahliye etmek mi gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 02.07.2014

Kapanan belediyelerden devralınan piyasa borçlarının ödenmesinde belgelendirme sorunu

6360 sayılı Kanuna göre kapanıp, borç ve alacakları İlimiz Özel İdarelerine devredilen belediyelerin geçmiş yıllarda ödenmeyip belediyelerce bütçe emanetine alınan borçlarının ödenmesi ile ilgili olarak; 1- Belediyece Bütçe emanetine alınırken KİK mevzuatına göre hiç bir ihale veya doğrudan temin belgesi düzenlenmeden sadece fatura ve ödeme emri belgesi ile emanete alınmasından kim sorumludur. 2- Bu şekilde bütçe emanetine alınan borçlar alacaklılara ödenebilir mi? Ödenmesi durumunda İl Özel İdaresi Muhasebe Yetkilisine sorumluluk getirir mi? Ödenmemesi durumunda alacaklıların mahkemeye gitmesi neticesinde gecikme faizleri, avukat vekâlet ücretleri ve mahkeme harçlarının doğmasından kimler sorumludur?

  • Soru Cevaplandı
  • 02.07.2014

Hizmet sınıfının değiştirilmesi

2 yıllık bilgisayar teknolojisi ve programlama mezunuyum. Belediye de tekniker kadrosunda çalışı-yorum. Kamu Yönetimi bölümü 4 yıllık okuyorum. Mezun olduğum takdirde teknik hizmetler sınıfından başka hizmet sınıfına mı atanırım? En önemlisi de maddi yönden kaybım olur mu? 9/2 si olarak çalışı-yorum.

  • Soru Cevaplandı
  • 01.07.2014

Sözleşmeli Personel

Belediyemize sözleşmeli personel alımı yapıldı. Sözleşmeler Bakanlığa gönderildi. Personellerin gi-rişi bakanlık onayı gelmeden yapılsa ve bu personellere maaş ödense yapılan işlem ileride sıkıntı yaratır mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 01.07.2014