Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Sözleşmeli iken memur kadrosuna geçen personelin geçici görevlendirilmesi
Kontder Kullanıcısı -
Sözleşmeli iken memur kadrosuna geçen personelimizi başka bir kurum 5393 sayılı Kanunun 49. maddesi gereği geçici görevle müdürlük kadrosunda görevlendirilmek tüm mali hakları kendi kurumları tarafından ödenmek üzere istemektedirler. 5 yıl nakil, tayin gibi hakları bulunmayan bu personeli gö-revlendirmeyi yapabilir miyiz, kanun açısından bir sakınca var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 24.04.2014
Ruhsat verilen içkili yerin başka bir kişiye devri
Kontder Kullanıcısı -
1- 2010 yılında işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilen karayoluna 200 metreden daha yakın mesafede alkollü içki satışı yapan işyerinin 11.06.2013 tarihinden önce ruhsat verilmesi nedeniyle 4250 sayılı Kanun kapsamı dışında olduğu doğru mudur? 2- 2010 yılında ruhsat verilen içkili yerin 2014 yılında başka bir kişiye devri mümkün müdür? Devredilecek kişinin işyeri sahibinin 1. ve 2. dereceden akrabası olmak zorunda mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 24.04.2014
Zabıta komiser yardımcısı kadrosunun eşdeğer kadrosu
Kontder Kullanıcısı -
Zabıta komiser yardımcısı kadrosunun normal memur kadrosundaki eşdeğeri hangi kadrodur.
- Soru Cevaplandı
- 24.04.2014
6360 sayılı Kanun ile Belediyelere bağlanan mahallelerdeki imara ilişkin ruhsat ve harçlara ilişkin işlemleri
Kontder Kullanıcısı -
6360 sayılı Kanun ile belediyemize bağlanan köyler/mahallelerde yapılacak binaların yapı ruhsatı alınmasından yapı kullanma belgesine kadar yapılacak işlemler, alınacak harçlar ve alınabilecek ücret-ler nelerdir?
- Soru Cevaplandı
- 23.04.2014
Tapuda mera olarak gözüken yerler meyve ağacı dikimi için tahsis veya kiraya verilmesi
Kontder Kullanıcısı -
Belediye olarak tarım alanında insanlara teşvik amaçlı belediye mülkiyetindeki veya tapuda mera olarak geçen, fakat mera vasfını kaybeden yerlerde belediye personeli veya yerleşim yerinde ikamet edenlerin talebine istinaden 500 ile 1000m2 civarında alt yapısını oluşturduğu arazilerde belli kriter-lerle meyve ağacı dikilmesi kaydıyla, tahsis yöntemi veya 5 ila 7 yıl ödemesiz kiraya verilip, verileme-yeceği hususundaki görüşünüz nedir?
- Soru Cevaplandı
- 22.04.2014
Belediye Başkanları görev süreleri bittikten sonra eski memuriyetlerine ne kadar sürede geçmek zorundadır
Kontder Kullanıcısı -
Belediye Başkanları görev süreleri bittikten sonra eski memuriyetlerine ne kadar sürede geçmek zorundadır. Bunun için bir işlem yapılmalı mıdır? Sadece eski çalıştığı kurumda ve eski kadrosunda mı görevlendirilebilirler?
- Soru Cevaplandı
- 19.04.2014
Tüzel kişiliği sona eren bir belediyenin 2014 emlak vergisi tahakkuku
Kontder Kullanıcısı -
Tüzel kişiliği sona eren bir belediyeyiz. 2014 emlak vergisi tahakkuk ettirilecek mi?
- Soru Cevaplandı
- 18.04.2014
Numarataj belgesi
Kontder Kullanıcısı -
Yapı kullanma izin belgesinde (mimari projede) tek bağımsız bölümden oluşan otel, motel, pansiyon tarzı yerlerin içerisinde veya altındaki dükkanlara açılış ruhsatı verilebilmesi için Zabıta Müdürlüğü tarafından numarataj belgesi talep edilmektedir. Tereddütte olduğum konu şu ki; tek bağımsız bölüm olduğu için, yapı kullanma izin belgesinde de otel olması nedeniyle, buralara numarataj belgesi verilmesi kanunen sıkıntı yaratır mı? Bir de, örneğin; yapı kullanma izin belgesinde 15000 m² olan bir otelde 100 m² bir dükkân açılmak istenmekte, bu durumda numarataj harcını kullanım alanına göre kesmek doğru olur mu?
- Soru Cevaplandı
- 18.04.2014
Mevcut S plakası ile öğrencileri taşıyan minibüslerin yolcu taşımacılığı yapması
Kontder Kullanıcısı -
ilçemizde köy-merkez arasında okullara S plakası ile öğrenci taşıyan minibüsler bulunmaktadır. Bu öğrenci servis işletmecileri öğrencileri taşıdıktan sonra köylerde bulunan vatandaşları taşımak istemek-tedirler. Köylerden şehir merkezine ve tersine yolcu taşımacılığı yapılabilmesi için hangi tür plaka ve yetki belgesi alması gerekmektedir. İlçe trafik komisyonundan alınacak bir kararla mevcut S plakası ile öğrencileri taşıyan minibüsler yolcu taşımacılığı da yapabilirler mi? Belediye sınırları dışındaki köylerde yolcu taşımacılığı yapılması için nasıl bir yol izlemeliyiz?
- Soru Cevaplandı
- 16.04.2014
Belediye encümen gündeminin meclis üyelerine duyurulması
Kontder Kullanıcısı -
Belediye encümen toplantılarının gündemi ve alınan kararları nasıl öğrenebilirim. Alınan kararlar gizli midir? Bununla ilgili yasal düzenleme var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 16.04.2014
Meclis üyesi akaryakıt alımı ihalesine katılabilir mi?
Kontder Kullanıcısı -
İlçemiz mücavir alanı içerisinde iki adet akaryakıt istasyonu bulunmaktadır. Her iki akaryakıt istasyonu sahibi de belediyemizde meclis üyesidir. 4734 sayılı Kamu İhale Kanununa göre yapacağımız akaryakıt alımı ihalesine katılabilirler mi? İlçemizde başka akaryakıt istasyonu bulunmadığından katılsa-lar suç olur mu? İhale iptal olur mu?
- Soru Cevaplandı
- 15.04.2014
Memurların mali ve sosyal hakları
Kontder Kullanıcısı -
Hatay 2014 yılı mahalli seçimlerinden sonra büyükşehir oldu. Büyükşehire bağlı Payas ilçe Beledi-yesi olarak zabıta memurlarının fazla çalışma ücretlerinin büyükşehir ilçe belediyesinde fazla çalışma ücreti alanlara uygun olarak yeniden belirleyip, belirleyemeyeceğimiz hakkında bilgi istiyorum.
- Soru Cevaplandı
- 15.04.2014