Sözleşmeli Personel çalıştırılmasında belediye meclisinin yetkisi

Bütçe koşulları sözleşmeli personel alımına uygun olduğunda, Belediye Meclisinin yetkisi ücret belirlemek mi? Çalıştırılmasına izin vermek mi? Sözleşmeyi yapan da başkan, fesh eden de başkan olduğuna göre, belediye meclisinin bu konudaki yetkisi nedir.

  • Soru Cevaplandı
  • 28.07.2016

Belediye sınırları içerisinde tarlada silaj paketleme yeri açılması

Belediye sınırları içerisinde tapuda tarla olarak gözüken yere silaj paketleme yeri açmak isteniyor, ne yapılmalıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.07.2016

Özel yapı şeklini gerektirmeyen işyerleri

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğinin 5/c maddesi kapsamında özel yapı olması halinde yapı kullanma belgesinin bulunması şarttır. Özel yapı şeklini gerektirmeyen işyerleri için yapı kullanma izni bulunmasına gerek yoktur. İşyerimiz özel yapı şeklini gerektiren yapı olmamasına ve 1981 yılında bitirilmiş olması ve kanıtlamamıza ve İçişleri Bakanlığının yapı kullanma gerekmediği ve işyeri ruhsatı düzenlenmesini belirtilmesine rağmen ilgili idare işyeri açma ve çalışma ruhsatı vermiyor. Gerekçeleri ise; belediye meclisi kararı ile yapı kullanma izni bulunmayan yapılar için geçici süre belgesi düzenlediklerini belirtmişlerdir. İlgili idare yapı kullanma belgesi olmadan işyeri açma izni düzenleneceğine dair bakanlık görüşü değil de mahkeme kararı istemektedirler.

  • Soru Cevaplandı
  • 27.07.2016

Memur kadrosuna geçen zabıta memurunun görevde yükselmesi

2007 yılında zabıta memuru olarak atandım. 8 yıl zabıta memuru kadrosunda çalıştım. Ocak 2016 tarihinde talebim doğrultusunda memur kadrosuna geçtim. Görevde yükselme sınavına girebilmem için memur kadrosunda 2 yıl beklemem şart mı? Sonuçta her iki görevde de genel idare hizmet sınıfına dâhil.

  • Soru Cevaplandı
  • 26.07.2016

Çevre Temizlik Vergisi

Boş bulunan depo mahiyetindeki yerler, Çevre Temizlik Vergisine tabi midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 29.11.2018

Personel Giderleri Oranı

İlçemizin nüfusu 32000’dir. 2018 yılında çıkan yasa gereğince hizmet alımında çalıştırdığımız personelleri yüzde yüzü belediyenin olmak üzere personel limited şirketi kurarak çalışan taşeron perso-nelleri belediye şirketi bünyesine geçirdik. “5393 Sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesine göre yeni personel ve sözleşmeli personel alımı için nüfusa göre personel gider oranımız % 30 geçemez” denilmektedir. 1- 2019 yılında alacağımız memur ve sözleşmeli personel için personel gider oranına belediye şirket elamanlarının giderlerini dâhil edecek miyiz? 2- Bu oran hem kadrolu memur hem de sözleşmeli personel alımı için geçerli midir? 3- Belediye şirketine alacağımız personeller için ise personel gider oranın kaç olması gerekmektedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 22.11.2018

Yapı Kayıt Belgesi ile işyeri GSM ruhsatı verilmesi

Tapu kayıtlarında şeftali bahçesi olarak geçtiği ancak söz konusu işletmenin 15.08.2018 tarihinde Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nden almış olduğu Yapı Kayıt Belgesinde ise ticari olarak nitelendirdiği ve bu belge ile işyeri açma ve çalışma ruhsatı başvurusunda bulunmuştur. Bu sebeple ilgili işletmenin söz konusu Yapı Kayıt Belgesi ile belirtilen parselde muhtelif taşıma kasaları, muhtelif taşıma arabaları ve muhtelif raf faaliyet konusunda bulunmak istediği ancak bahse konu yerin tarım arazisi ol-ması nedeniyle yerin plan notlarında herhangi bir sakınca olup olmadığı ve tapuda cins değişikliği yapmasının gerekli midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.11.2018
  • Soru Cevaplandı
  • 09.11.2018

Akaryakıt istasyonunda fastfood faaliyet konulu işyeri açılması

5393 sayılı Belediye Kanununun şehirlerarası özel otobüs terminali işletmesi ve akaryakıt istasyonlarını düzenleyen 80 inci maddesinde “…Akaryakıt istasyonlarına izin verilmesi için nazım imar plânında akaryakıt istasyonu olarak gösterilmesi şarttır. Bu istasyonlara çalışma ruhsatı büyükşehirlerde büyükşehir belediyesi tarafından verilir.” hükmüne göre akaryakıt istasyonuna sonradan ekle-nen konteyner içerisinde fast-food faaliyet konulu işyeri açma çalışma ruhsatı tanzim edilirken, işyeri olarak kullanılacak olan konteynerin işyeri ve imar planlarına işlenip işlenmeyeceği, ayrıca işyeri açma ve çalışma ruhsatının akaryakıt istasyonunu ruhsatlandıran büyükşehir belediyesi tarafından mı yoksa ilçe belediyesi tarafından mı verilir?

  • Soru Cevaplandı
  • 09.11.2018

İşyeri açma ve çalışma ruhsatı başvurusunda ticaret odası kaydı

üzel kişilere işyeri açma ve çalışma ruhsatı başvurusu alınır iken ticaret oda kaydının ruhsat verilen il'e mi ait olması gereklidir, irtibat bürosu olarak kullanılacak işyerlerinde diğer illere ait kayıt yeterli midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 26.07.2016

(Kapanan/devrolan belediyenin borçları

6360 sayılı Kanun kapsamında kapanan ve belediyemize devrolan belde belediyelerinin zaman zaman emanet kayıtlarına almadıkları firma borçları ile karşılaşmaktayız. İlgili belediye ilgili dönemde tahakkuk esaslı muhasebe sistemine göre emanet kayıtlarına almadığı bu tutarlar için yapılacak iş ve işlemler nasıl olmalıdır? Faturaların 2014 ve öncesi olması bakımından değerlendirilmesi.

  • Soru Cevaplandı
  • 26.07.2016

17 Ocak 1957 yılından önce yapılan binalar

Bilindiği üzere, 17 Ocak 1957 yılından önce yapılan binalar, yapı kullanma izin belgesine sahip binalar olarak kabul edilmektedir. Tapu Sicilinde 23.12.1973 tarihinde "hane" olarak gözüken, 17 Ocak 1957 yılından önce yapıldığını Tapu Müdürlüğünden belgeleyemediği için yapı kullanma izin belgesi olmayan ve tapusunda iki katlı ahşap ev olarak gözüken binaya, ev pansiyonculuğu yapmak üzere" pansiyon" olarak işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 22.07.2016