Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Canlı müzik izni iptal
Umuma açık işyeri açma ve çalışma ruhsatlarının İl Emniyet Müdürlüğünce verildiği dönemden bu yana faaliyet gösteren içkili lokanta ve gazino olarak ruhsatlı ve ruhsatında “canlı müzik izni vardır” ibaresi olan işyerinden çevreyi rahatsız etmesi sebebiyle şikâyetler gelmektedir. 10.08.2005 tarih ve 2005/9207 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin geçici 1. maddesinde “Bu yönetmelik yürürlüğe girmeden önce mevzuata uygun olarak ruhsatlandırılmış işyerleri yeniden ruhsatlandırılmaz." hükmü canlı müzik iznini de kapsamakta mıdır? İşyerinde ölçüm yapılarak belirlenen desibelin üzerinde canlı müzik yayını yapıldığı tespit edilirse ise işyeri ruhsatına işlenmiş olan canlı müzik izni iptal edilebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 27.10.2014
Belediye meclisinde reddedilen imar planı değişikliği teklifine itiraz
Usulüne uygun olarak hazırlanmış bir "imar planı değişikliği" dosyasının belediye meclisince onaylanması halinde, 3194 sayılı İmar Kanununa göre 30 günlük askı süresi başlar ve bu süre içerisinde o kentte yaşayan halkın itiraz etme hakları vardır. Bu itirazlar yine belediye meclisi gündemine alınır ve karara bağlanır. Benim sorum, belediye meclisi tarafından reddedilen imar planı değişikliği tekliflerine de halkın itiraz hakkı olup olmadığı konusunda. Reddedilen imar planları askıya çıkarılmadığı için itiraz hakkı olmadığı, itiraz dilekçesi verilmiş olsa bile belediye meclisi gündemine alınmaması gibi bir uygulama yaygındır. Belediye meclisince kabul edilen bir imar planına yine belediye meclisinde itiraz edilebiliyorsa, reddedilen bir imar planına da itiraz edilebilmesi ve bu itirazın belediye meclisi tarafından karar bağlanması gerekmez mi?
- Soru Cevaplandı
- 23.10.2014
Uzman Çavuşun Memuriyete Atanması
31.12.2012 yılında kendi isteğim doğrultusunda 2 yıl 9 ay 14 gün suren görevimin sonunda uzman çavuşluktan ayrıldım. 15.02.2013 tarihinde Kocaeli ili Darıca Belediyesinde memur kadrosunda işe başladım. 2004 yılında elektrik teknikerliği mezunuyum. Belediyeye geçerken evraklarımı vermeme rağmen teknik sınıflar memuru değil de düz memur olarak atamışlar. Tekrar düzeltilmesini istediğimde konuyu araştırıp tarafıma döneceklerini söylediler. Konu hakkında bilgi verebilir misiniz?
- Soru Cevaplandı
- 23.10.2014
Zabıt varakası
Zabıt varakası düzenlenmesi yürürlükten kaldırıldı mı?
- Soru Cevaplandı
- 23.10.2014
Tarım kredi kooperatifine ait lojmanlar emlak vergisine tabi midir?
Tarım Kredi Kooperatifinin hizmet binası dışındaki lojmanlarına uyguladığımız emlak vergisine 2012 yılında emlak vergisinden muaf olduklarını beyan ederek ödemiş oldukları emlak vergisini faiziyle birlikte bizden talep ettiler. Biz de kendilerine sadece hizmet binasının kira verilmemek üzere muaf olduğunu, lojmanlarınız için herhangi bir muafiyet uygulayamayacağımızı bildirdik. Kooperatif Edirne Vergi Mahkemesine dava açtı ve Edirne Vergi Mahkemesi lojmanların emlak vergisinden muaf olmadığını, hukuka aykırılık teşkil etmediği yönünde karar verdi. Davacı kooperatif bu sefer bölge idare mahkemesine başvurdu ve Edirne Bölge İdare Mahkemesi kooperatifi haklı buldu. Biz de karar düzeltmesi için bölge idare mahkemesine başvurduk ve talebimiz reddedildi. Gelir İdaresinin 05/08/2007 tarih ve B.07.1.GİB.0.66/6652-354 sayılı yazısı ile İçişleri Bakanlığının 25.11.2013 tarih ve 30546965-000-31420 sayı nolu yazısında "tarım kredi kooperatiflerine ait lojmanların emlak vergisinden muaf olamayacağı" belirtilmiştir. Tüm bunlara rağmen bölge idare mahkemesi kooperatifi haklı bulmuştur. Bundan sonra nasıl bir yol izlemeliyiz?
- Soru Cevaplandı
- 22.10.2014
Vakfa Taşınmaz Satışı
1994 yılında inşa edilmiş ancak bugüne kadar hiç kullanılmamış bir adet otel binamız mevcut olup, şimdi ise Yatılı Kuran Kursu olarak kullanılmak üzere, belediyemizce Türkiye Diyanet Vakfına sembolik bir bedel ile satışı düşünülmektedir. Bahse konu satışın yapılıp yapılamayacağı hususunda görüşlerinizi arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 22.10.2014
Belediyelerde uzlaşma komisyonu limitleri
Emlak vergisi ziya cezası ile ilgili olarak uzlaşma konusunda uzlaşma konusu tutar bakımından tüm yetki belediye uzlaşma komisyonunda mıdır? Yoksa 1 nolu Tebliğden başka tebliğde düzenlenen vergi daireleri uzlaşma limitleri gibi ilçe-il uzlaşma limitleri var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 21.10.2014
Sözleşmeli personelin memuriyet intibakı
İdaremiz emrinde Sözleşmeli Mühendis olarak çalışan personel, 6495 Yasa ile memur kadrosuna atanmıştır. Adı geçen ilişikteki hizmet belgesi ekinde de gösterildiği şekilde 31.07.1990-31.07.1991 tarihleri arasında (1 yıl 3 ay) yedek subay olarak askerliğini yapmış, 01.11.1993-31.05.2005 tarihleri arasında (4060 gün), 01.07.2005-13.02.2008 tarihleri arasında (790 gün) özel sigortalı çalışmış, ancak mesleği ile ilgili herhangi bir görev yapmamıştır. Aynı personel 28.03.2004-14.02.2008 tarihleri arası belediye meclis üyeliği, 20.02.2008 -14.01.2011 arası kamuda çalışmış kıdem tazminatı ödenmiştir. 05.05.2011-14.10.2013 tarihleri arasında ise kamuda çalışarak kadrolu memur olarak atanmıştır. Adı geçen personel, 657 sayılı Kanunun 68/B maddesinde belirtilen belediye meclis üyeliği süresinin özel sigortalı hizmetine denk gelen sürelere çakışması dolayısıyla (28.03.2004-14.02.2008 tarihleri) hizmet değerlendirmesinin yapılmasında tereddüt meydana gelmiştir. Söz konusu personele ait hizmet değerlendirmesi yapılacaktır. Bu bağlamda: 1-Kıdem yılının kaç yıl olduğu? 2-Kadroda hak ettiği derece ve kademenin ne olduğu? 3-Emeklilikte hak ettiği derece ve kademenin ne olacağı?
- Soru Cevaplandı
- 21.10.2014
Engellilerin emlak vergisinden muafiyeti
%99 engelli sağlık raporu ve kimlik belgesi ile emlak vergisinden muaf olmak isteyen şahsın adına, 3 adet mesken bulunmaktadır. Bu şahsın emlak vergisinden muafiyeti tek meskende mi uygulanacak, yoksa 3 mesken içinde emlak vergisi alınacak mı?
- Soru Cevaplandı
- 21.10.2014
İki görevin bir arada yürütülmesi
Çalıştığım kurumda hem taşınır kayıt kontrol yetkilisi, hem de gerçekleştirme görevlisi olarak görev yapıyorum. Kurumumuz tarafından yapılan ihale ve doğrudan teminlerde herhangi bir aşamada görev alabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 21.10.2014
Belediye başkan yardımcısı ataması ve görevlendirilmesi
Nüfusu 6000 olan, yıllık gideri yüzde 40 üzerinde bulunan bir belediyede, belediye başkanı başkan yardımcısını atayabilir mi, bakanlıktan izin almasına gerek var mı?
- Soru Cevaplandı
- 19.10.2014
Belediye meclisi
1- Belediye Başkanı vekil bıraktığında Kaymakamlığa bilgi verilmesi zorunlu mu? 2-Meclis gündemsiz toplanırsa, kaymakamlığa kararın gönderilmesinin amacı kararın yürürlüğe girmesi değil mi? Gündemsiz alınan kararın yürürlüğe girip girmemesi bir önem arz etmemekte değil mi? 3- Encümen ve Meclis Karar defterlerinin tutulması zorunlu mu? 5393 sayılı Kanunda meclis kararları ve encümen kararlarının yazımı için defter ibaresi geçmiyor. Zorunlu değilse ben bu konuda tekit aldım.
- Soru Cevaplandı
- 15.10.2014