Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Tüzel kişiliği kaldırılan köylerde İşyerlerinden Çevre Temizlik Vergisi
Merhaba büyük şehir yasasına göre köyden mahalleye dönüşen işyerlerinden (fabrika, zeytin iş-letmeleri...) çevre temizlik vergisi alınır mı? Alınırsa geriye dönük alabilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 06.01.2022
İş deneyim belgesi
1- Öncelikle mimari restorasyon ve iç mimarlık ve çevre tasarımı diploması iş deneyimi olarak kul-lanılabilir mi? 2- İdari şartnamelerde bulunan 7.6.1 inci madde mezuniyet belgeleri ve diplomalar kısmında işin kendisi restorasyon yada iç mimari tadilat olsa dahi genelde sadece inşaat mühendisliği yazıyor çok az bir kısmında da mimarlık yazıyor bu maddede mimari restorasyon yada iç mimarlık ve çevre tasarımı yazmadığı taktirde yapabileceğim işler ve yetkim olan işler bile olsa bu işlere teklif veremez miyim? 3- Son olarak hocam mimari restorasyon ve konservasyon ile iç mimarlık ve çevre tasarımı me-zunları hangi tür işlere teklif verebilir ve buralara teklif verip veremeyecekleri nerede yazar bu bilgi ihale dokümanın hangi kısmından öğrenilir?
- Soru Cevaplandı
- 05.01.2022
Teknik Hizmetler Sınıfına dahil kadrolarda bulunan personele arazi tazminatı ödenmesi
ABDULLAH KÖMÜRGÖZ - YURTBAŞI
THS sınıfında teknik personel olarak görev yapan memur, Teknik Hizmetler Cetvelinin 4. madde-sinde diğer dereceden aylık alanlar sınıfında olan cetvelin 6. maddesi gereğince büro ve arazide yol kontrollük hizmetini yapan personele cetvelin 3 ve 4. sıralarında çalışan personele ek olarak 1.2 ora-nında özel hizmet tazminatı ödenir denilmektedir. Şayet ödenecek ise bu ödemenin geriye dönük yapılıp yapılmayacağı hususunda bilgi ve görüşlerinizi arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 04.01.2022
- YURTBAŞI
Derneklerin kapatılması
Zabıta dernekleri mühürleyebilir mi mevzuat açısından uygun mu?
- Soru Cevaplandı
- 03.01.2022
Mali sorumluluk zammının ödenmesi
Belediyemizde 4. dereceli Veznedar kadrosundan maaş almaktayım. 1. sayılı cetvelde iş güçlüğü 500 puan mali sorumluluk zammı 700 puan tanımlanmıştır. 6.dönem toplu sözleşmede Büro Bankacı-lık Hizmet kolunda yer alan 14.madde'de Veznedarlara 700 puan ilave Mali Sorumluluk zammı ödenir denilmektedir. Bu maddeden yararlanabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 25.01.2022
Polis memurlarının toplu taşıma hizmetlerinden ücretsiz yararlanması
Polis memurlarının toplu taşıma hizmetlerinden ücretsiz yararlanmasının kanuni dayanağı nedir?
- Soru Cevaplandı
- 03.01.2022
İntibak işlemleri
TSK’da 926’ya tabi olarak 4/3 de görev yaparken istifa ederek belediyede zabıta memuru olarak göreve başladım. Devam etmekte olan öğrenimimin sona ermesi ile birlikte intibak düzenlemesi yapı-larak, aynı dönemde yıllık derece kademe ilerlemesinin de denk gelmesiyle 2/2 ye intibak düzenle-mem yapıldı. Sonrasında 657 sayılı Kanunun Ortak Hükümler başlığı altındaki tablo baz alınarak 3/2 ye tekrar gelecek şekilde intibak düzenlemem yapıldı. 1. 926 sayılı Kanuna tabi olarak çalışırken kazanmış olduğum yıllık rutin ilerlemeler haricinde ka-zanmış olduğum derece/kademe ilerlemelerim hesaplamaya dahil edilmedi. Bunlarla alakalı gerekli düzenlemeyi talep edebilir miyim? 2. Ek gösterge, emekliliğe esas çalışma süresi vb. kazanımlarda kayıp yaşanmazken, derece ve ka-deme düzenlemesinde bu tablonun esas alınması ne derece doğrudur? 3. 8 yıl herhangi bir ceza almayan memurun otomatikman 1 kademe ilerlemesinin yapılması için aynı kurumda çalışma şartı var mıdır? Yoksa çalışmış olduğum kurumdan bu ilerlemenin yapılmasını geçmişe dönük çalışma yapılarak talep edebilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 03.01.2022
Belediye başkanının emeklilik işlemleri
1999-2009 yılları arasında Bodrum Turgutreis Beldesinde belediye başkanlığı yaptım. 2001 yılında 25 yıl 2 ay üzerinden emekli sandığından emekli oldum. Makam 1500, ek gösterge 4800’deyim. Mü-hendislik lisans diplomam var. 5363 TL maaşım var. Doğru hesaplama yapılmış mıdır? Ali Server YAZGAN, Bodrum/
- Soru Cevaplandı
- 02.01.2022
Lokanta önüne tente yaptırılması
Ruhsatı mevcut lokantamın önünde sabit tente veya şilte yaptırdım, mevzuata aykırı diyerek fen işleri görevlileri dükkanı mühürlemek istiyor. Öyle bir hakkı var mı? Tenteyi kaldırabilir veya ceza ya-zabilir, ama hem dükkanı mühürlemek hem ceza yazmak istiyor. Bu durum görevleri mi?
- Soru Cevaplandı
- 01.01.2022
Müdürlük kadrosuna geçiş işlemi
Emeklilikten tekrar açıktan atama ile memuriyete dönüş yaptım. Müdürlük kadrosundan emekli olmama rağmen, beni Şef kadrosunda göreve başlatıldım. Tekrar asaleten Müdür kadrosuna atana-bilmek için görüşlerinize ihtiyacım var.
- Soru Cevaplandı
- 29.12.2021
Geçmişe yönelik olarak Emlak Vergisi muafiyetinin uygulanması
Hiç geliri olmayan mükellef vergi dairesinden gelir vergisi mükellefi olmadığı ve SGK’dan aktif si-gortalı olmadığı belge ile belediyeye müracaat edince bina vergisi muaflığından şartları taşıması ne-deniyle faydalanıyor. Mükellefin geçmişe dönük bina borcu bulunmakta geçmişe dönük borcu mükellef ödeyecek mi? Hilmi BİRDOĞAN,/ANTALYA
- Soru Cevaplandı
- 29.12.2021
Faaliyetten men kararının uygulanması
Belediyemizden sıhhi nitelikte lokanta faaliyet konulu işyerinde alkol sunumu yapıldığı tespiti üze-rine (TAPDK ile ilgili işlemler Mülki Amirlikçe yürütülmüştür.) söz konusu işletmeye Encümen Kararıyla 15 gün içinde mevcut durumun ruhsat faaliyet konusuyla (lokanta/kafeterya) uyumlu hale getirilmesi, aksi halde işyeri ile ilgili İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin Ek 3 üncü maddesi hükümlerince idari işlemler tesis edileceğinin ilgiliye tebliği kararlaştırılmış ve karar ilgilisine tebliğ edilmiştir. 15 gün sonra yapılan denetimde söz konusu işletmenin lokanta faaliyet konulu İşyeri Açma ve Ça-lışma Ruhsatında belirtilen şartları aykırı olarak alkol sunumu yapmaya devam etmesi üzerine (TAPDK ile ilgili işlemler Mülki Amirlikçe yürütülmüştür.) Encümence işletmeci hakkında "1608 sayılı Umuru Belediyeye Müteallik Ahkamı Cezaiye Kanunu'nun 1. maddesi ve 5326 sayılı Kabahatler Kanunun 32. maddesine istinaden 427,00 TL para cezası uygulanmasına, İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin 13. maddesi ve Ek 3. maddesi hükümlerince 15 (on beş) gün süre ile faaliyetten men cezası verilmesine, aykırılıkların ve noksanlıkların giderildiğinin tespiti halinde işyeri hakkında verilmiş olan men kararının derhal kaldırılacağının işbu kararla ilgiliye tebliğine." şeklinde karar verilmiştir. İşletmeciye mühürleme işlemi için azami 24 saat verilerek Encümen Kararı tebliğ edildiğinde tes-pit edilen aykırılıkların ve noksanlıkların giderildiğini belirten bir dilekçe ile başvuruda bulunmasına rağmen işyeri mühürlenmiştir. Encümence mühürleme kararı verilen sıhhi işyeri ile ilgili tespit edilen aykırılıkların ve noksanlıklar giderildiğinde mührün derhal kaldırılması amir hükmü düzenlenmiştir. Belediye Encümenince verilen mühürleme kararının yetkide paralellik ilkesi kapsamında mühürleme kararının kaldırılması kararının da Encümence mi verilmesi gerekmektedir? Söz konusu mühürleme kararı Başkanlık Oluru ile kaldırı-labilir mi? Encümenin haftada bir defa toplandığı göz önünde bulundurulursa ilgilisinin talebi üzerine işyerinde yapılan kontrolde eksiklerin giderildiğinin tespiti üzerine Encümence mührün kaldırılması kararının ek madde 3’te yer alan “Aykırılıkların ve noksanlıkların giderildiğinin tespiti halinde iş yeri hakkında verilmiş olan men kararı derhal kaldırılır.” hükmüne aykırılık teşkil edip etmeyeceği husu-sunda görüş verilmesini arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 24.12.2021