Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Vakfa Taşınmaz Satışı
1994 yılında inşa edilmiş ancak bugüne kadar hiç kullanılmamış bir adet otel binamız mevcut olup, şimdi ise Yatılı Kuran Kursu olarak kullanılmak üzere, belediyemizce Türkiye Diyanet Vakfına sembolik bir bedel ile satışı düşünülmektedir. Bahse konu satışın yapılıp yapılamayacağı hususunda görüşlerinizi arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 22.10.2014
Belediyelerde uzlaşma komisyonu limitleri
Emlak vergisi ziya cezası ile ilgili olarak uzlaşma konusunda uzlaşma konusu tutar bakımından tüm yetki belediye uzlaşma komisyonunda mıdır? Yoksa 1 nolu Tebliğden başka tebliğde düzenlenen vergi daireleri uzlaşma limitleri gibi ilçe-il uzlaşma limitleri var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 21.10.2014
Sözleşmeli personelin memuriyet intibakı
İdaremiz emrinde Sözleşmeli Mühendis olarak çalışan personel, 6495 Yasa ile memur kadrosuna atanmıştır. Adı geçen ilişikteki hizmet belgesi ekinde de gösterildiği şekilde 31.07.1990-31.07.1991 tarihleri arasında (1 yıl 3 ay) yedek subay olarak askerliğini yapmış, 01.11.1993-31.05.2005 tarihleri arasında (4060 gün), 01.07.2005-13.02.2008 tarihleri arasında (790 gün) özel sigortalı çalışmış, ancak mesleği ile ilgili herhangi bir görev yapmamıştır. Aynı personel 28.03.2004-14.02.2008 tarihleri arası belediye meclis üyeliği, 20.02.2008 -14.01.2011 arası kamuda çalışmış kıdem tazminatı ödenmiştir. 05.05.2011-14.10.2013 tarihleri arasında ise kamuda çalışarak kadrolu memur olarak atanmıştır. Adı geçen personel, 657 sayılı Kanunun 68/B maddesinde belirtilen belediye meclis üyeliği süresinin özel sigortalı hizmetine denk gelen sürelere çakışması dolayısıyla (28.03.2004-14.02.2008 tarihleri) hizmet değerlendirmesinin yapılmasında tereddüt meydana gelmiştir. Söz konusu personele ait hizmet değerlendirmesi yapılacaktır. Bu bağlamda: 1-Kıdem yılının kaç yıl olduğu? 2-Kadroda hak ettiği derece ve kademenin ne olduğu? 3-Emeklilikte hak ettiği derece ve kademenin ne olacağı?
- Soru Cevaplandı
- 21.10.2014
Engellilerin emlak vergisinden muafiyeti
%99 engelli sağlık raporu ve kimlik belgesi ile emlak vergisinden muaf olmak isteyen şahsın adına, 3 adet mesken bulunmaktadır. Bu şahsın emlak vergisinden muafiyeti tek meskende mi uygulanacak, yoksa 3 mesken içinde emlak vergisi alınacak mı?
- Soru Cevaplandı
- 21.10.2014
İki görevin bir arada yürütülmesi
Çalıştığım kurumda hem taşınır kayıt kontrol yetkilisi, hem de gerçekleştirme görevlisi olarak görev yapıyorum. Kurumumuz tarafından yapılan ihale ve doğrudan teminlerde herhangi bir aşamada görev alabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 21.10.2014
Belediye başkan yardımcısı ataması ve görevlendirilmesi
Nüfusu 6000 olan, yıllık gideri yüzde 40 üzerinde bulunan bir belediyede, belediye başkanı başkan yardımcısını atayabilir mi, bakanlıktan izin almasına gerek var mı?
- Soru Cevaplandı
- 19.10.2014
Belediye meclisi
1- Belediye Başkanı vekil bıraktığında Kaymakamlığa bilgi verilmesi zorunlu mu? 2-Meclis gündemsiz toplanırsa, kaymakamlığa kararın gönderilmesinin amacı kararın yürürlüğe girmesi değil mi? Gündemsiz alınan kararın yürürlüğe girip girmemesi bir önem arz etmemekte değil mi? 3- Encümen ve Meclis Karar defterlerinin tutulması zorunlu mu? 5393 sayılı Kanunda meclis kararları ve encümen kararlarının yazımı için defter ibaresi geçmiyor. Zorunlu değilse ben bu konuda tekit aldım.
- Soru Cevaplandı
- 15.10.2014
Belediyemiz bir belde belediyesidir.Beldemizde Kent Konseyi Oluşturmak istiyoruz. Kent Konseyi içi
Belediyemiz bir belde belediyesidir.Beldemizde Kent Konseyi Oluşturmak istiyoruz. Kent Konseyi için ; Belediye Başkanı,3 adet Meclis Üyesi , 1 adet Muhtar (1 mahalle Var) ve 2 adet siyasi parti temsilciliği var. Bunların dışında her hangi bir üniversite, meslek kuruluşu, dernek, vakıf ve benzeri sivil toplum kuruluşu yok. Şimdi bizler Kent Konseyi üyesini kimlerden oluşturacağız? Yürütme kurul üyeleri kimlerden oluşacaktır. Bu konuda bilgi verirseniz memnun oluruz. Bu cevabınızla bizimle birlikte belde belediyelerinin kent konseyi sorununu da çözmüş olacaksınız.
- Soru Cevaplandı
- 15.10.2014
Depo’ya işyeri ruhsatı verilmesi, işyeri açılmasından ustalık belgesi istenmesi
1- Tapuda depo olarak görünen apartman ortak kullanım alanı olmayan yere depo ruhsatı haricinde başka bir faaliyet için GSM, sıhhi işyeri ve umuma açık istirahat ve eğlence yeri ruhsatı verilebilir mi? 2- Ustalık belgesi gerektiren meslek faaliyetinde ustalık belgesi olmayıp, oda kaydı eski olan bir işletme sahibinden ustalık belgesi alma zorunluluğu var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 15.10.2014
Taşınır işlem fişi düzenlenmeyecek durum
Başkanlığa gelen misafirlere ikram edilmek üzere alınan çay, şeker için taşınır işlem fişi düzenlenerek taşınır girişi yapılır mı? Yapılmıyorsa dayanağını lütfen belirtebilir misiniz?
- Soru Cevaplandı
- 15.10.2014
Kent konseyi için bütçeden harcama yapılması
1) Belediye Bütçesinden Kent konseyine ödenek aktarımı nasıl olur? 2) Kent konseyine ödenek aktarılmadan Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünden ödeme yapılır mı? Ödeme yapılırsa kamu zararı doğar mı?
- Soru Cevaplandı
- 14.10.2014
Geçici görevlendirmelerde aylık
Yaklaşık olarak 3 yıldır zabıta memuru olarak görevlendirme ile görev yapmaktayım (kadrom memur) itfaiye eri olarak görevlendirilebilir miyim? Özlük olarak kaybım ne olur.
- Soru Cevaplandı
- 11.10.2014