SORU
Brk Brk -
Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik\'in; 7. Maddesinin 12. Fıkrasında; \"Orman alanları içinde veya bitişiğinde yapılacak rafinerilerde, fosil yakıt kaynaklı elektrik üretim tesislerinde, kurulu gücü 500 MW ve üzeri olan enerji üretim tesislerinde ve toplam kapalı kullanım alanı 2000 m2 \'den büyük fabrikalar gibi endüstriyel tesislerde ve bunların depolama tesislerinde/sahalarında bu Yönetmelikte belirtilen ilave tedbirler alınır.\" Hükmü, 21. Maddenin 6. Ve 7. Fıkralarında; “Beşinci fıkrada belirtilen alanlarda, söz konusu fıkradaki tedbirler ilgisine göre yapı sahibi ve yetkili idaresince alınmadıkça 7 nci maddenin on ikinci fıkrasında sayılan kullanım sınıfına haiz yapı yapılamaz, bunlara ruhsat düzenlenemez ve faaliyetlerine izin verilemez.” \"Orman alanlarına bitişik parsel oluşturulamaz. İmar planı hazırlanırken, yangına müdahaleyi kolaylaştırmak bakımından, itfaiye araçlarının ulaşımını sağlamak üzere, orman sınırı ile parsel arasında asgari 10 m yol bırakılır.\" Hükmü, 22. Maddenin 5. Fıkrasında \"7 nci maddenin on ikinci fıkrasında belirtilen alanlarda, orman ile parsel sınırı arasında 21 inci maddenin yedinci fıkrasındaki koşulun sağlanamaması hâlinde binaların parsel sınırında üçüncü fıkrada belirtildiği şekilde orman sınırı boyunca beton iç ulaşım yolu yapılır. Bu yollara araç park edilemez, itfaiye araçlarının geçişine engel olacak şekilde malzeme depolanamaz.\" Hükmü, 22. Maddenin 3. Fıkrasında \"İç ulaşım yolları, herhangi bir binaya ana yoldan erişimi sağlayan yollardır. İç ulaşım yollarında olağan genişlik en az 4 m ve çıkmaz sokak bulunması hâlinde en az 8 m olur. Dönemeçte iç yarıçap en az 11 m, dış yarıçap en az 15 m, eğim en çok % 6 ve düşey kurp en az R=100 m yarıçaplı olur. Serbest yükseklik, en az 4 m ve taşıma yükü 10 tonluk arka dingil yükü düşünülerek en az 15 ton alınır.\" hükümleri belirtilmiştir. Başkanlıklara yapılan yazılı ve şifahi görüş taleplerinde; Orman Alanları içinde ve bitişiğinde bulunan bazı parsellere imar planı yapılmak istendiği, bu planlarda yönetmeliğin 21. Maddesinin 7. Fıkrasının uygulanması durumunda kadastral parsel sınırına göre gelişi güzel imar yolu planlandığı, planlanacak yolun sürekliliğinin bulunmadığı, parselin yüksek eğimli olması nedeniyle ayrılan yolun uygulanmasının mümkün olmadığı, (ayrıca yol terki yapılması durumunda sorumluluk belediyeye bırakılmış olup, hiçbir vatandaşa hitap etmeyen kullanım durumu olmayan bir yolun Belediyemize külfet oluşturacağı, olası yangınlarda sorumluluk doğuracağı) Orman içi parsellerde parselin tüm cephelerinden 10 metre yol ayrıldığında parselin yapılaşma fonksiyonunu yitirdiği, hususları belirtilmekte olup; Yukarıda belirtilen durumlarla karşılaşılan imar planı tekliflerinde, aynı yönetmeliğin 22. Maddesinin 5. Fıkrasında yer alan \"7 nci maddenin on ikinci fıkrasında belirtilen alanlarda\" ibaresi ile atıfta bulunulan \"Orman alanları içinde veya bitişiğinde\" bulunan parsellerde \"21 inci maddenin yedinci fıkrasındaki koşulun sağlanamaması hâlinde binaların parsel sınırında üçüncü fıkrada belirtildiği şekilde orman sınırı boyunca beton iç ulaşım yolu yapılır.\" hükmü doğrultusunda işlem tesis edilecek şekilde planlama yapılıp yapılamayacağı, (maddelerde alan ile kullanım sınıfına haiz yapı ifadeleri farklılık göstermekte) hususunda bilgilerinizi saygılarımla arz ederim. -- Burak Birkan Şehir Plancısı
- Soru Hakkında
- 25.11.2024
- İmar ve Gecekondu
- Cevap Hakkında
- İncelenme: 25.11.2024
- Cevaplanma: 27.11.2024
- Yayınlanma: 27.11.2024
Son Sorular
-
İtfaiye Amirliğine Vekalet Ücreti
25.11.2024
-
Belediye Personel Gider Oranı Hesaplaması.
25.11.2024
-
arzuhalcilik ruhsatı verilmesi hk.
25.11.2024
-
Sözleşmeli personel Alımı
25.11.2024
-
Kıdem Tazminatı
25.11.2024