Müteferrik
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
İhale yetkilisi, harcama yetkilisi, ihale komisyonu oluşturulması, KDV hesapları
5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve 2005/133 sayılı genelge gereği 01.01.2006 tarihinden itibaren belediyelerde Analitik Bütçe ve Tahakkuk Esaslı Muhasebe sistemine geçilmiş bulunmaktadır. Söz konusu Kanun ve Yönetmelik gereği yapılan ihale işlemlerinde ve muhasebe kayıtlarının işlenmesi ve sarf evraklarının oluşturulması sırasında bazı tereddütlere düşülmüştür. 1) 4734 sayılı İhale Kanununda ihale yetkilisi ve ihale komisyonu tanımı yapılmıştır. Bu tanıma göre 5018 sayılı Kanunda ihale yetkilisi – harcama yetkilisi olan birim müdürleri olmakta ve ihale komisyonunda bu müdürler tarafından kurulması gerektiği halde; İstanbul’daki ilçe belediyelerinin çoğunda ihale yetkilisinin üst yönetici gibi düşünüldüğü ve bu şekilde evraklar düzenlendiği üst komisyon eliyle ihale komisyonları kurulduğu görülmektedir. Bu sebeple; a) İhale yetkilisi harcama yetkilisi mi yoksa üst yönetici mi olacaktır. b) İhale komisyonu harcama yetkilisi tarafından mı yoksa üst yönetici tarafından mı kurulacaktır. c) Gerek açık ihale usulü gerekse 22/d ile ilgili mal, hizmet ve yapım işlerinde ihale süreci sırasında üst yönetici veya yetki verdiği başkan yardımcısına hangi evrakların imzalatılması gerekir. (5018 sayılı Kanuna göre bu imzaların harcama yetkilisi ve görevlileri tarafından atılması gerekiyor, ancak gerek belediyemizde gerekse diğer belediyelerde üst yöneticinin veya yardımcısının imzası olmasa belediyelerde bir karar ortamı olmaz mı denilmektedir?) d) Belediyemizin yaptığı bakım, tamir ihalelerinde sözleşmelere üst yönetici veya başkan yardımcısı mı yoksa birim harcama yetkilisi mi imza atar? 2-Kamu İhale Kanununun 22. maddesine göre yapılacak mal ve hizmet alımları ile yapım işlerinde harcama yetkilisi üst yöneticiden onay alacak mıdır.? Fiyat araştırma komisyonunu harcama yetkilisi mi yoksa üst yönetici mi görevlendirecektir? 3- 5018 sayılı Kanunda gelirlerin tahsil edilmesinin muhasebe yetkilisince yürütüleceği belirtildiğinden, gelirler müdürlüğü ve gelir müdürü bulunan belediyelerde nasıl bir düzenleme yapılacaktır? 4-Belediye Bütçe ve Muhasebe Usulü Yönetmeliğine göre işlenen 43-Mahsup Edilebilir Ödenen KDV Hesabı ile 44-Mahsup Edilebilir Ödenecek KDV Karşılığı Hesabı’nın Tahakkuk Esaslı Muhasebe Sistemine göre hesap planında; 43- Mahsup Edilebilir Ödenecek KDV Karşılığı olarak 191-İndirilecek KDV Hesabı gösterilmiş ancak 44-Mahsup Edilebilir Ödenecek KDV Hesabı’nın karşılığı olmadığından günlük evraklarımızın (KDV’ li örnek verilmesi) işlenmesi esasından dengesizliği olmaktadır. Bu sebeple yeni sisteme göre ne şekilde işlenmesi gerekir? 5- 1000.-YTL’ lik kırtasiye alımı yaptık. Fatura kesilirken 100.-YTL KDV eklendi toplam 1.100.-YTL gider faturasının muhasebe kaydını nasıl yapacağız? 6-2006 yılı faaliyet raporunun ne şekilde hazırlanması gerekir? (5018 sayılı Kanuna göre yapılması stratejik planın hazırlanması mümkün değil) 7-İç denetçiler 31.12.2007 tarihine kadar atanacaklarından, üst yönetici tarafından iç denetçilerin 2006 yılında gönderilmesi gerekir mi? 8- İhale komisyonu kurulurken harcama yetkilisi olan müdürün ihale komisyonuna girmesi gerekir mi veya ihale komisyonuna kendisini dahil etmeyebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2006-04-03
5393 sayılı Kanunun 49.maddesi ve norm kadroya göre personel istihdamı, meclis üyesi başkan yardımcısının başkan vekilliği, belediye meclis üyesinin yurtdışı gezisi
1- Belediyenin yıllık toplam personel gideri kesinleşen gelirinin % 30’unu geçerse yeni işçi alımında oluşacak kamu zararı belediye başkanından alınır der. Devreden belediyeden ötürü bizim şu an % 72 si personel gideri bu devre bitene kadar bu oran % 30’a düşmez ise ve biz de alım yaparsak yine sorumlu olur muyuz? 2- Belediye başkan yardımcısı (meclis üyesi) vekillik görevi alabilir mi? 3- Başkanın yurtdışı gezisine katılmamızda (1475 sayılı Kanunu tabi TEİAŞ’ta teknisyenim) özel bir durumumuz var mı ne yapmamız gerekiyor?
- Soru Cevaplandı
- 2006-04-02
Denge tazminatı, görevde yükselme
1- Denge tazminatından geçici köy korucuları da yararlanabilirler mi? 2- Mahalli İdareler Görevde Yükselme Yönetmeliği gereğince görevde yükselme için belediyesine ve özel idaresine başvuran kişinin bu kurumunda sınava tabi tutulması gerekir mi? Tabi tutulduktan sonra ayrıca genel sınava da tabi tutulacak mı? Valiliğin konuyla ilgili yapacağı işlem nedir? Eğitim, sınav vs. Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün bu hususta Türkiye geneli genelgesi mi beklenmelidir? İki yıl önce Genel Müdürlüğün talimatı ile yapılan görevde yükselme eğitimleri sonucu hala kişiler Türkiye geneli sınava alınmamışlardır. Yoksa artık Genel Müdürlüğün ve Valiliğin personele eğitim ve Türkiye geneli sınav yaptırma yetkileri kalktı mı?
- Soru Cevaplandı
- 2006-03-31
Birlik başkanı, meclis ve encümen üyelerinin oturum ücretleri
Sulama birlikleri tüzüğünde birlik başkanı, meclis üyeleri ve encümen üyelerine verilecek toplantı oturum ücretleriyle ilgili olarak; 1)- Birliğin memur üyelerinde oturum ücretleri belediyelerde olduğu gibi mi (seçilmiş üyelerin yarısı kadar ) ödenecek, yoksa tam mı? 2)- Birlik Tüzüğünde; başkan, meclis ve encümen üyelerine (...gösterge x maaş katsayısı) sonucu çıkan rakam tutarında oturum ücreti ödenir denilse de, yine aynı tüzükte birlik meclisince belirlenen ve onaylanan tutarlar kadar ödenir denilmektedir. Oturum ücretleri tüm üyeler için "Dönem Başı Toplantısı" nda mı, yoksa "Dönem Sonu Toplantısında" mı belirlenir?
- Soru Cevaplandı
- 2006-03-29
Bağ bahçe sulama ve su arklarının temizlik işinin yaptırılması
İlçemizde bulunan bağ bahçe sulama ve su arklarının temizliği işleri şimdiye kadar belediyemiz personeli tarafından yürütülmekte iken, aynı işin 4734 sayılı Kanun gereği hizmet alımı yoluyla yaptırılması yeni belediye Kanununa göre mümkün müdür?1580 sayılı Kanunda bununla ilgili hüküm (15.madde 26-27. bentler ) olmasına rağmen yeni Belediye Kanununda açık bir hüküm bulunmamaktadır. Ayrıca 4081 sayılı Çiftçi Mallarının Korunması Hakkındaki Kanuna göre(madde 1 ve 7/3 su arklarının tamiratı işleri koruma ve ihtiyar meclisinin görevleri arasındadır. Verilen bilgiler ışığında konuyu değerlendirirseniz sevinirim.
- Soru Cevaplandı
- 2006-03-27
Belediye hizmet aracı
237 sayılı Taşıt Kanununda Otomobil tahsis edilecek makam ve unvanlar sayılmaktadır. Belediye Başkanları sayılmamaktadır. Belediye Başkanlarının kullanmış oldukları resmi otomobil, Belediye Başkanı Makam aracı mı?, Belediye hizmet aracı mı? Olarak görülmektedir.
- Soru Cevaplandı
- 2006-02-17
Otobüs hatlarının ihale ile kullanım haklarının devredilmesi veya kiraya verilmesinden KDV alınacak mıdır?
Belediye otobüs işletmesinin hatlarının ihale ile ,kulanım haklarının devredilmesi veya kiraya verilmesinden KDV nin alınıp alınmayacağını hususunda bizleri aydınlatırsanız sevinirim şimdiden teşekkürler.
- Soru Cevaplandı
- 2006-02-01
Meclis üyesi başkan yardımcısının sosyal güvenlik kurumları ile ilişkilendirilmesi
Belediye Başkanımız tarafından boş bulunan 1. dereceli başkan yardımcısı kadrosuna belediye meclis üyelerimizden birisi 5393 sayılı Kanunun 49. maddesi gereğince başkan yardımcısı yapılmıştır. Bu kere aynı Kanun ve madde gereğince Başkan Yardımcısı sosyal güvenlik kuruluşuna kaydının yapılarak, SSK keseneklerinin kurumca yatırılmasını talep etmiştir. Tekirdağ SSK İl Müdürlüğü ve Türkiye İş Kurumu İl Müdürlüğü ile yaptığım telefon görüşmelerinde başkan yardımcısı olarak görevlendirilen belediye meclis üyesinin işe girişinin normal bir işçi gibi yapılması istendi. Türkiye İş Kurumu "bir işçi işe nasıl başvurması gerekiyorsa tüm işlemler aynen yapılacak ( kayıt, kayıt ücreti vs.) SSK İl Müdürlüğü "işe giriş bildirgesi mutlaka dolacak olmazsa başka türlü prim kesemeyiz" yanıtını verdi. Bende şu an şaşkınlık içerisindeyim. Belediye Başkan Yardımcısını önce Türkiye İş Kurumuna kayda gönderip iş başvurusu yaptıracağız. Sonrada SSK ya işe giriş bildirgesi düzenleyeceğiz. Bu konuda sıkıntıya düştük. Halbuki 5393 sayılı Kanunun 49. maddesinde "Bu şekilde görevlendirme, memuriyete geçiş, sözleşmeli veya işçi statüsünde çalışma dâhil ilgililer açısından herhangi bir hak teşkil etmez ve belediye meclisinin görev süresini aşamaz. Sosyal güvenlik prim ve benzeri giderlerden kurum karşılıkları belediye bütçesinden karşılanır." der. Eğer her iki kurumun dediği gibi işlemleri işçi gibi düzenlendiği takdirde görev süresi dolan Başkan Yardımcısı görevinden ayrıldığı takdirde işsizlik sigortası mı alacak? Yada işe girişi olduğu için işten çıkmazsa ne olacak? Bu konuda hangi yasal yolu izleyip primlerini yatırabiliriz. Bizi ve bizim durumuzda olan belediyeleri vereceğiniz bilgiler ışığında aydınlatmış olacaksınız.
- Soru Cevaplandı
- 2006-02-10
Festival, panayır, fuar, şölen,v.b. etkinlik giderlerinin bütçeden karşılanması
Beledemizde yazın temmuz ayında sanat etkinliklerini düzenlemekteyiz. bu etkinliklere sanatçıları çağıroyoruz. çağırdığımız sanatçıların bir maliyeti bulunmaktadır. bütçemizde temsil ağırlama tören fuar şenlik etkinlik ödeneğimiz bulunmaktadır. sanatçıya fatura karşılığında ödeme yapabilirmiyiz? etkinlik giderlerini nasıl karşılayacağız?
- Soru Cevaplandı
- 2006-02-09
Mahkeme kararını yerine getirmemek, dolu kadroya görevlendirme, zabıta memurunu encümende görevlendirme.
1995 yılından itibaren başkatip olarak 7. dereceden başkatip kadrosunda görev yapmaktayım. 2005 Şubat ayında halk kütüphanesinde geçici görevle görevlendirildim. Muğla İdare Mahkemesinde dava açtım ve yürütmeyi durdurma kararı aldım. Karar gereği başkatip kadrosunda göreve tekrar başladım, bir gün görev yaptım ve daha sonra zabıta biriminde görevlendirildim. Ancak, zabıta biriminde hangi unvanla görevlendirildiğim belli değildir. Belediyemiz zabıta biriminde üç adet zabıta memuru kadrosu bulunmakta olup, bir zabıta memuru bulunmaktadır. İki adet zabıta memuru kadrosu boştur. 01.01.2006 tarihinden itibaren bu zabıta memuru, birim amiri gibi görülüp encümene üye olarak alınmaktadır. Başkatip kadrosunda olduğum halde zabıta görevlendirildiğimden dolayı, su işlerinde görevli memura Başkatip Vekili diyerek imza attırılmaktadır. 2005 yılı boyunca encümene üye olarak alınmıştır. Ancak, 01.01.2006 tarihinden itibaren encümene alınmamaktadır. 1-Zabıta memuru birim amiri gibi görülüp encümene alınabilir mi? 2-Başkatip kadrosu benim tarafımdan dolu iken aynı anda başkatip vekili diye memura görev verilip imza attırılabilir mi? 3-Başkatip kadrosunda iken zabıta memurluğunda görevlendirilmem mümkün mü?
- Soru Cevaplandı
- 2006-02-01
Şirket kurulması
İlçe belediyesi olarak bir şirket kurmak istiyoruz. İzlenilmesi gereken yol hakkında bilgi verirseniz çok memnun oluruz.
- Soru Cevaplandı
- 2006-01-30
Belediye hizmet aracı
237 Sayılı Taşıt Kanununun 1 ve 2 sayılı Listesinde sayılan Ünvanlarda Belediye Başkanı ifadesi geçmemektedir. Belediye Başkanlıklarına ait olan ve Belediye Başkanı tarafından kullanılan Resmi Otomobil Hizmet aracımı? yoksa makam aracımıdır? Cevabınız için Teşekkür ederim.
- Soru Cevaplandı
- 2005-12-27