Müteferrik
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Vekalet ve encümen üyeliği
1998 yılından beri Gökçeyazı Belediyesinde başkatip olarak görev yapmaktayım. Belediyemizde norm kadro yönetmeliğine göre 1 adet 1. dereceli Mali Hizmetler Müdürlüğü, 1 adet 4. dereceli Yazı İşleri Müdürlüğü kadroları oluşturulmuş ve bu kadrolar boş durumdadır. Belediye başkanımız 2 yıllık yüksekokul mezunu muhasebe kadrosunda bulunan 3. dereceli arkadaşımızı Mali Hizmetler Müdürlüğüne, yine 2 yıllık yüksekokul mezunu 5. dereceli Tahsildar kadrosunda görev yapan arkadaşımızı da Yazı İşleri Müdürlüğüne 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 86. maddesine göre görevlendirmiş bulunmaktadır. Başkatip olarak yazı işleri ile ilgili her türlü görev halen tarafımdan yürütülmektedir. Ayrıca Yazı İşleri Müdürlüğüne yapılan bu görevlendirmeden dolayı 1998 yılından beri yürütmekte olduğum encümenlik görevi de tarafıma tebligat yapılmadan 01.01.2008 tarihi itibariyle sona erdirilmiştir. Belediye meclisinden yapılan bu vekâlet ödemeleri için ödenek talebinde de bulunulmamıştır. Sorularım şunlardır. 1- 4 adet memuru bulunan bir belde belediyesinde yapılan bu görevlendirmeler gereklimidir? 2- Yapılan bu görevlendirmelerden dolayı vekalet ücreti ödenir mi? 3- Encümen toplantılarına Yazı İşleri Müdürlüğüne vekalet eden kişi mi girmeli yoksa başkatip olarak benim mi girmem gerekir?
- Soru Cevaplandı
- 2008-08-27
Umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinin okula mesafesi
2005 yılında çıkan kanunda internet kafelerin ve kahvehanelerin okula 100 metre mesafeden daha yakın olamayacağı belirtiliyor, ama üniversite ve yüksek meslek okuluna mesafe uzaklığı konusunda bir açıklama yer almıyor, bu gibi işyeri açılırken mesafe uzaklığı 100 metre var mı yok mu?
- Soru Cevaplandı
- 2008-08-27
Para cezası
Belediyemiz sınırları içerisinde Belediyemizden ruhsatlı ve turizm belgeli bir kafeterya mevcuttur bu kafeterya da devamlı halde asayiş problemi ,gürültü problemi çıkmakta emniyet müdürlüğüde tutanak tutarak belediyemize göndermektediir.en son bir yaralama olayından sonra bize yazarak gereğinin yapılarak ilçe emniyet müdürlüğüne bilgi vermemizi istemiştir turizm belgesi olan bu işyerine ne gibi bir işlem yapabiliriz yetkimiz varmıdır. bu konuda genişçe bilgi verirseniz sevinirim .
- Soru Cevaplandı
- 2009-10-07
Memurun belediye şirketinde görev yapması
Belediyelerin ortağı bulunduğu şirketlerde belediyeyi temsilen şirketin yönetim ve denetim kurulunda görev yapmak üzere 657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 28 maddesine göre memurlar görev alabilirler mi?
- Soru Cevaplandı
- 2009-08-21
İzin ücreti, ikramiyeden prim kesintisi, tedavi katılım payı
1-Emekli olan bir işçiye emekli olduktan sonra ödenen izin parası ve ikramiyelerden sigorta pirimi kesilir mi? 2- 31.12.2008 tarih 27097 sayılı mükerrer Resmi Gazetede yayımlanan memurların tedavi katılım payları için aylıklardan kesilerek kamu idaresi bütçesine gelir kaydedilir denmektedir. Burada tedavi giderini ödeyen belediye olduğu için belediye bütçesine mi gelir kaydedilecek?
- Soru Cevaplandı
- 2009-07-14
Hurda malzemeler
Belediyemize ait hurdalar bulunmakta, hurdaların MKE kurumuna verilmesi gerektiği konusunda genelge var. Bu hususta takip edilecek yol nedir ve hangi hurdaların Hurdasan'a verileceği, yani lastik ve benzerlerini de kapsayıp kapsamadığı hususunda görüşlerinizi arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 2006-05-24
Sulama birliklerinin tip tüzüğü
Mahalli İdare Birlikleri Kanunu 5355 – 5455 sayılı yasalarla yürürlüğe girmiş ve mahalli idare birliklerine durumlarını 5355 sayılı Kanun hükümlerine uydurmaları için 10/6/2006 tarihine kadar süre tanınmıştır. Burada sormak istediğim soru; 1-Yerel Bilgi veb sayfasında Sulama Birlikleri Örnek Tüzüğünün “Madde 44- Birlik, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve Sayıştay Kanunu’na tâbidir. (Üyeleri arasında belediye olan birlikler bu hükmü koyacaklardır”) “Madde 33- Birlik teşkilâtı; Birlik Müdürü, yazı işleri, malî işler ve teknik işler birimlerinden oluşur. Birlik Müdürü: Birliğin sorumluluğundaki sulama tesislerinin teknik gereklilikler ve çiftçi talepleri göz önüne alınarak rasyonel bir şekilde işletilmesini, Teknik İşler ve Malî İşler birimlerinin çalışma programlarının hazırlanmasını, birimler arasındaki koordinasyonu, bu Tüzükle kendisine verilen görevlerin ve Birlik Başkanın bir yönerge ile devredeceği diğer işlerin yapılmasını sağlar. Birlik Müdürünün Ziraat Mühendisi olması zorunludur” denilmektedir. 2-5455 sayılı Kanunun 4. maddesi ile 5355 sayılı Kanunun 22 nci maddesinin mevcut birinci fıkrasındaki “denetim” kelimesi çıkarıldığından; a)Sayıştay denetiminden birliklerin çıkarılması nedeniyle tüzük maddesinden bu hüküm çıkarılması gerekli değil midir? b)Birlik tüzüğünün 19 uncu maddesinde birlik meclisinin görevleri sayılırken “Birlik başkanına ödenecek aylık brüt ödeneği belirlemek” olarak geçmiştir. Halbuki yasalaşan Kanunda birlik başkanlarına ödenek konusu getirilmemiş bunun yerine meclis ve encümen için toplantı ödeneği konmuştur. Burada sormak istediğim soru birlik başkanlarına tüzüğe madde konulması nedeniyle toplantı ödeneği ile birlikte başkanlık ödeneği ödeyecek miyiz.? Katıldığımız seminerlerde ödenmeyeceği konusunda görüş belirtilmesine rağmen sizlerin verdiğiniz cevaplarda ödenmesi konusunda yorum getirmektesiniz. Bu konuda ki çelişkilerimizi nasıl gidereceğiz. c) Görevde yükselme yönetmeliğinde kimlerin nasıl görevde yükseleceğini belirtmesine rağmen tüzük maddesine birlik müdürünün (Birlik sekreteri) ziraat mühendisi olması zorunluluğu getirilmesi yanlış değil midir? Bu hükmün tüzüğe taşınması yasal mıdır? Benim kadrom Birlik Sekreterliği kadrosunda olup işletme mezunuyum. d)Sulama birliklerinde yıl sonu itibarıyla devirlerimiz muhasebeleştirildikten sonra sabıka tahsilatlarımızı işlerken 102 1.000,00 121 1.000,00 800 1.000,00 805 1.000,00 olarak işliyoruz. Burada sormak istediğim soru yapılan devir tahakkukunda mükellefin sulama yapmadığı bir arazinin tahakkukundan veya dönüm fazlalığından kurum tarafından yapılan yanlışlıktan kaynaklanıyor ve tahakkuk düşülmesi gerekiyorsa bu işlemin muhasebe işlemi nasıl yapılacaktır?
- Soru Cevaplandı
- 2006-04-26
Harcama yetkilisi ve harcama yetkilisinin ihale komisyonunda üye olup olamayacağı
Belediyemizde müdür kadrosu bulunmayıp, muhasebe memurluğu, başkatiplik, zabıta memurluğu, itfaiye amirliği ve fen memurluğu gibi birimler olup, bütçemizde bu şekilde birimler halinde yapılmıştır. Her birimin ayrı amiri bulunmaktadır. 1-Bu durumda harcama yetkilisi Belediye Başkanı mı yoksa birim amirleri mi olacaktır? 2-Harcama yetkilisi ve muhasebe yetkilisi (mali hizmetler birim yetkilisi) ihalelerde komisyon üyesi ve komisyon başkanı olarak görev alabilirler mi?
- Soru Cevaplandı
- 2006-04-24
Görevde yükselme, limme
13.01.1988 yılında Cami İmam Hatibi olarak göreve başladım. 1998 yılında Kayseri Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Müdürlüğüne itfaiye eri olarak yatay geçiş yaptım. 1999 yılında Açık Öğretim Fakültesi 4 yıllık işletme bölümünü bitirdim. Kayseri İtfaiye Müdürlüğünde görevlendirme ile itfaiye müdür yardımcılığı, itfaiye zabıta amirliği yaptım. Şu anda itfaiye araştırma planlama koordinasyon amiriyim. 3 derece 1 kademedeyim. Fakat hizmet çizelgemde itfaiye eri olarak gözükmekteyim. İtfaiye Yönetmeliğinde yüksek öğrenim görenler çavuş olarak göreve alınırlar ve yükselme süreleri 2 yıldır. (R.G.28.6.1995-22327) Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığının açmış olduğu Limme bilgisayar sertifikam, Kayseri Milli Eğitim Müdürlüğü özel bilgisayar programcı sertifikam bulunmaktadır. 1-Bu saymış olduğum durumlar göz önüne alınarak şu anda itfaiye müdürü, müdür yardımcılığı veya amir kadrosuna atanabilir miyim? 2- İtfaiye müdürlüğü için görevde yükselme sınavı açıldı girebilir miyim? Şimdiye kadar ne müdürlük nede yardımcı ve hiçbir amirlik için sınav açılmadı ve on başı kadrosu hariç hiçbir kadro yoktur. 3- Aynı belediye başkanlığında herhangi bir birimde yükselme sınavına girmeden müdürlük, müdür yardımcılığı veya her hangi bir şefliğe atanabilir miyim? 4- Herhangi bir birimde memur kadrosuna atanıp itfaiyede çalışarak mesaimi alabilir miyim? 5- Limme bilgisayar, özel bilgisayar program sertifikamın olması bana herhangi bir menfaat sağlar mı kademe derece ilerlemesi gibi.
- Soru Cevaplandı
- 2006-04-19
Karar yazma görevi
Belediye başkanlığında tahsildar olarak görev yapmaktayım. Belediyemize ait hal ve pazarlama dükkanları var bunların kararını ben yazıyorum karar yazmak başkatibin mi yoksa, belediye başkatibinin görevi midir?
- Soru Cevaplandı
- 2006-04-21
Tasarrufa teşvik hesabında biriken nema ve ana paranın alınması
İşçi tasarruf fonunda bulunan birikimlerimizi nasıl almamız gerekiyor? İş mahkemesine mi yoksa, Sosyal Sigorta Kurumuna mı müracaat etmemiz gerekiyor?
- Soru Cevaplandı
- 2006-04-08
Başka bir belediyenin işlerine yardımcı olan personele yapılacak ödeme
Çevremizdeki bazı belde belediyelerin halen 9-10 yıllık belediye olmalarına rağmen memur personeli bulunmamakta ve belediyemizden görevli memurlar 9-10 senedir bu belediyelerin işlerini görevli memur olarak yürütmektedirler. Bu görevli memurlara yaptıkları çalışmalar karşılığında bu belediyelerce harcırah haricinde bir ödeme yapılabilir mi? 2-Bu belediyelerde memur personel olmadığından dolayı yapacakları ihalelerde görev yapmak üzere bizim gibi ilçe belediyelerinden ihale komisyonuna 3 memur görevlendirilmesini istiyorlar. Bu ihale komisyonda görevli memura nasıl bir ücret ödemesi yapılabilir? (harcırah mı başka bir ödememi.)
- Soru Cevaplandı
- 2006-04-05