Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Muhasibin maaş ve tazminatı
14.09.1992 tarihinde 13/3 ile muhasipliğe başladım 14.09.1993 de yüksekokul diplomamı aldım ve 12/1 e düştüm.Memur iken gitmiş olduğun 18 askerlik borçlanmamı yatırdım.Belediyemizdeki muhasiplik kadrosu 7 idi içişleri bakanlığınca kadro iptal ihdası istedik ve 2 derece verildi.ben 2.dereceden maaş alabilirmiyim.alırsam tazminat oranım ne olur.şu an 5/1 inden maaş alıyorum .teşekkürler.
- Soru Cevaplandı
- 2005-03-22
Maaş ve ücretten yapılacak icra kesintileri
Belediye Personeli, Belediye malına vermiş olduğu zarardan dolayı kişi borcuna alınan tutarı maaşından 1/4 oranında ödemektedir. Ancak İcra Md.lüğünden gelen borcu için ayrıca kesinti yapılırmı veya kişi borcu olduğu ve dosyanın sıraya alındığı İcra Md.lüğü'ne bildirilmesi yasal bir işlemmidir.
- Soru Cevaplandı
- 2005-03-15
Üniversiteyi bitirenlerin İntibak işlemleri ve emsal uygulaması
Sayın Kont-Der Yöneticileri ve Kontrolörleri; Belediye çalışmaları hakkında bizleri bilgilendirdiğiniz ve soru cevap bölümü ile de kişisel sorularla bizlere yardımcı olduğunuz için sizlere teşekkür ederim. Sizlere benimde bir-iki sorum olacaktı. 1.sorum; 09.07.1977 doğumlu olup, liseden 30/06/1994 tarihinde mezun oldum. Lise mezuniyetimden sonra 30/06/1995 tarihinde girmiş olduğum Deniz Astsubay Sınıf Okulundan 30/06/1996 tarihinde mezun olarak 10/1 kadro dereceden göreve başladım. 08/12/1999 tarihine kadar görev yaptıktan sonra 9/1.kadro derecesinden 4 yıl 3 ay 8 gün görev yaparak ayrıldım. 03/06/2002 yılında Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesinin 4 yıllık bölümünden mezun oldum. Ankara 10.İdare Mahkemesinin 2003/1528 Esas- 2004/86 nolu kararı ile, açıktan atama yolu ile 29.11.2004 tarihinde Odunpazarı Belediyesinde T.S.K.’den ayrıldığım 9/1.kadro derecesinden memur olarak tekrar göreve başladım. Üniversite mezuniyetimin intibakıma sayılması hususunda Belediyemiz Personel ve Eğitim Müdürlüğüne vermiş olduğum intibak ilerlemesi hakkındaki dilekçe sonucu, emsalimi geçemeyeceğim gerekçesi ile 9/2.kadro dercesine ilerlemem yapılmıştır. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 36/A maddesinin 12-d fıkrasında; “Memuriyette iken veya MEMURİYETTEN AYRILARAK üst öğrenimini bitirenler aynı üst öğrenimi tahsile ara vermeden başlayan ve normal süresi içerisinde bitirdikten sonra memuriyete giren emsallerinin ulaştıkları derece ve kademeyi aşmamak kaydıyla, BİTİRDİKLERİ ÜST ÖĞRENİMİN GİRİŞ DERECE VE KADEMESİNE MEMURİYETTE GEÇİRDİKLERİ BAŞARILI HİZMET SÜRELERİNİN TAMAMI her yıl bir kademe, her üç yıl bir derece hesabıyla ilave edilmek suretiyle bulunacak derece ve kademeye yükseltilirler” ibaresi olduğu halde, İntibakım yapılırken, daha önce yapmış olduğum hizmet süresi (4 yıl,3ay,8gün), Emsalimi geçemeyeceğim gerekçesi ile Emsalimin okuduğu dönemlerde çalışmamış gibi işlem yapılmak suretiyle, 1 yıl 5 ay 8 güne düşürülmüştür. Söz konusu intibak ilerlememde, 4 yıllık hizmet süremin 1 yılla düşürülmesinin söz konusu maddeyle tezatlık oluşturduğu gerekçesi ile yanlışlık yapıldığı bu nedenle söz konusu intibakımın düzeltilmesi yönünde yapmış olduğum itiraz sonucu, işlemin doğru yapıldığı tarafıma bildirilmiştir. Söz konusu emsal uygulaması; 1994 yılında üst öğrenimine devam eden ve göreve başlayan kişileri geçemeyeceğim temeline dayanmaktadır. Şahsım ile aynı dönemde liseden mezun olan ve üst öğrenimine devam eden emsalim 1998 yılında göreve başladığında bu gün itibari ile 7/1 kadro derecesindedir. 08 Aralık 1999 yılında ayrıldığım kadro dereceme 4 yıl 3 ay 8 gün hizmetim olduğu, söz konusu kanun maddesinde de belirtildiği üzere hizmette geçen başarılı sürelerin tamamı uygulandığında 8/2 kadro derecesine yükseleceğim ve bu durumda da emsalimi geçme durumumun söz konusu olmadığı kanaatindeyim. Aşağıda vereceğim bilgilerime istinaden şu anda bulunmam gereken kadro derecemin ne olması gerektiği konusunda şahsımı bilgilendirmeniz; Kişisel Bilgiler : • 09/07/1977 Kütahya Doğumluyum. • 30/06/1994 Lise Mezunuyum. • 30/06/1995 – 30/06/1996 Deniz Astsubay Sınıf Okulu. • 30/06/1996 - 08/12/1999 T.S.K.’deki görevim. (9/1.Kadro dereceden ayrılış) • 03/06/2002 Anadolu Üniversitesi 4 yıllık Üniversite Mezuniyetim. • 29/11/2004 Odunpazarı Belediyesi 9/1.kadro derecesinden göreve başlama. 2.sorum; Mart 2000 tarihinden Kasım 2004 tarihine kadar Kütahya Belediyesinin İktisadi teşekkülü niteliğinde olan ve sermayesinin % 97,5 nin Kütahya Belediyesine ait olduğu Belde A.Ş. bünyesinde işçi olarak görev yaptım. Kasım 2004 tarihinde mahkeme kararına istinaden memur olarak atamam sonucu söz konusu görevimden tazminat almadan ayrıldım. Burada yapmış olduğum hizmetim Kamu işçisi statüsünde sayılıp hizmetime bire bir aktarılma imkanı varmı ve varsa burada geçen sürelerim kadro derecemi etkilermi? 3.sorum; Deniz Astsubaylığı görevim unvanlı meslekler grubunda değerlendirilip, verilmiş haklar olarak Belediye de mevcut bulunan şeflik veya müdürlük kadrolarına atanmamda görevde yükselme sınavlarına girmem gerekirmi? bu konularda şahsımı bilgilendirmeniz hususunda gereğini arz ederim. başarılı çalışmalarınızın devamını dilerim.
- Soru Cevaplandı
- 2005-03-14
Belediyede vergi toplayan memurlara 213 sayılı VUK’a göre ek ödeme yapılabilir mi?)
213 SAYILI VERGİ USUL KANUNUN EK 13 MADDESİ UYARINCA VERGİ DAİRELERİNDE GELİR TOPLAYAN PERSONELLERE 3 NOLU CETVEL CERCEVESİNDE EK ÖDEMELER YAPILMAKTADIR. BELEDİYEDE VERGİ TOPLAYAN PERSONELLERDE BU KANUNDAN YARALANIP YARARLANMAYAÇAGI HAKKINDA BİLGİ VERMENİZİ SAYGILARIMLA ARZ EDERİM
- Soru Cevaplandı
- 2005-03-01
Zabıta memurluğuna vekalet edenlere fazla çalışma ücreti ödenip ödenemeyeceği, belediye başkanının faaliyetlerinin duyurulması, atama, harcırah...
Belediyemiz fen işleri servisinde 657 sayılı Devlet Memurları kanununa tabi olarak çalışan,teknik hizmetler sınıfı, derecesi 6/2 teknisyen kadrosundan maaş alan bir personele,Belediyemiz genel idare hizmetleri sınıfında boş bulunan zabıta memuru kadrosuna geçici görevle veya vekaleten görevlendirmek istiyoruz.Memurun muvafakatı ile yapı lacak bu görev, teknisyen kadrosundan maaş almak üze re fiilen yapılacak zabıta memurluğu görevi için bu personele fazla mesai ücretinin ödenip ödenmeyeceğinin ayrıca zabıta elbisesinin alınıp,alın mayacağının, Belediye başkanı yapmış olduğu faaliyetleri vatandaşa duyurmak için mahalli gazetelere ilan vermek istiyor.Gazete ücretinin Belediye bütçesinden ödenip ödenmeyeceğinin, Belediyemizde 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa göre memur olarak çalışan personelimiz Açık öğretim fakültesi Mahalli İdareler bölümünü bitirmiştir. Diplomasında "Mahalli idareler meslek elemanı"ibaresi bulunmaktadır.Bu sahip olunan ünvanla görevde yükselme eğitimi almadan hangi hizmet sınıfı ve kadrolarda görev alabilir. Yeme,içme ve konaklama bedeli belediye bütçesinden karşılanarak seminere gönderilen personele dönüşlerin de yol ücreti hariç 6245 sayılı harcırah kanununa göre harcırah ödenirmi.? İlginizden dolayı teşekkür eder.Saygılar sunarım.
- Soru Cevaplandı
- 2005-02-18
50'den az memur çalışan belediyelerde memurlara yiyecek yardımı yapılıp yapılamayacağı
Belediyemizde 53 adet memur kadrosu olup 35 kadro doludur.Ayrıca broda 80 kişi işci olarak çalışmaktadır.Devlet memeuru yiyecek yönetmeliği çerçevesinde yiyecek yardımı yaplmasına esas olmak üzere;Bu yönetmenliğin 5.maddesinde belirtilen 'Yemek servisi,Yiyecek yardımından faydalana bilecek personel sayısının asgari 50 olması ve yemekhane için elverişli yer bulunması şartıyla atamaya yetkili amirin onayı ile kurula bilir' hükümde bulunan asgari 50 sayı ifadesi,Belediyemizde fiilen çalışan 34 memura bu yönetmelik çercevesinde belirtilen hususlarda, yıllık olarak 4734 sayılı Kamu İhale kanununa göre hizmet alımı şekline ihale edilerek yapabilirmiyiz?
- Soru Cevaplandı
- 2005-02-18
Memur fazla mesai ücretleri ve giyecek yardımı hakkında
Ben Sakarya İli Kocaali Belediyesinde, 657’ye tabi teknik hizmetler sınıfında teknisyen olarak, su arıza servisinde, arazide çalışmaktayım. Sıkıntım; hafta sonları nöbet tutmaktayım ve nöbet karşılığı olarak hafta içi tuttuğum gün kadar gün olarak izin veriliyor. Bu Kanuni midir? Ayrıca mesai saatleri harici arızalarda çalışmaktayım ve herhangi bir mesai ücreti almamaktayım. Birde arazide çalıştığım için elbise hakkım var mıdır? İlçemizin nüfusu 19 bindir. Eğer kanuni haklarım varsa kanuni dayanakları ile beni bilgilendirirseniz çok sevinirim.
- Soru Cevaplandı
- 2005-02-16
Görevde Yükselme
25 yıllık zabıta memuruyum. İki yıllık yüksekokul mezunuyum. Şu anda kadro derecem 5 olup, maaş kadro derecem 1/3, emekli derece kadrom da 1/3' dür. Emekli olduğumda sosyal haklarımın hangi dereceden yapılacağını öğrenmek istiyorum. Yani emekli olduğumda emekli maaşım 1/3' ünden mi hesaplanacaktır.
- Soru Cevaplandı
- 2009-11-05
Görevde yükselme, vekâlet
Belediyemizde 27.02.1987 tarihinden itibaren lise mezunu olarak 13/3 derece ve kademeden maaş almak üzere memuriyete başlayan bir personelimiz şu an şef kadrosunda bulunmaktadır. Görev süresi içerisinde 30.06.1999 tarihinde Anadolu Üniversitesinden (2 yıllık) ön lisans diploması almış ve değerlendirmesi yapılarak şu an 1/3 derece ve kademeden 2200 ek gösterge ve 60 özel hizmet puanına göre maaş almaktadır. 30.06.2009 tarihinden geçerli olmak üzere Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmeliğe istinaden ihdas edilen 1’inci derecedeki Kültür ve Sosyal İşleri Müdürlüğü kadrosuna vekâleten atanmıştır. Bu sebeple vekâlet ettiği müdürlük kadrosunun zam ve tazminatlarını alabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2009-11-04
Vekalet durumunda il özel idaresi ödeneği
İlçemiz Keşap Kaymakamlığını yürüten Kaymakam Valinin onayı ile İlimiz vali yardımcılarının görevli, izinli olduğunda vali yardımcılığını yürütmek üzere görevlendirilmiştir. Bu durumda 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 63. maddesine göre vali yardımcıları ve kaymakamlara il özel idaresi ile ilgili işlemleri yürütmelerinden dolayı ödenen ödenek ödenecek midir? Kaymakama ilçesinde kaymakam ödeneği ödenmiş olup, ayrıca ikinci kez vali yardımcılığı vekalet ödeneği ödenip ödenmeyeceği hususunda tereddüde düşülmüştür. Bu konuda görüşünüzün bildirilmesini arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 2009-06-07
Giyecek yardımlarının personele nakden verilip verilemeyeceği
Memurlara her sene yasa gereği yapılan giyecek yardımı ile ilgili, yapılacak giyecek yardımı ihale yapmadan nakden memurlara ve işçilere verebilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 2009-05-27
Asli memurluğa atanma-Vekalet
28 Nisan 2009 tarihinde 10 derecenin 2 inci kademesinden belediye bünyesine GİH sınıfında yer alan itfaiye eri olarak sınavla atandım. Atandıktan bir hafta sonra, evlendirme memuru, tahakkuk tahsilat memuru, mutemet, taşınır kontrol yetkilisi, emlak memuru, zabıta memuru görevlerini vekaleten yürütmem için görevlendirme yapıldı. Size sorum 2 yıllık yüksekokul mezunu olan benim, asaletim ne zaman tasdik olunur, bu vekâlet görevleri için herhangi bir ücret alma hakkım var mı?
- Soru Cevaplandı
- 2009-05-22