İşletmelerin muhasebe sistemi

Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği 10.03.2006 tarih ve 26104 sayılı resmi gazetede yayımlandı.Yönetmeliğin 21.maddesi il özel idareleri,belediyeler ve birlikler,özel gelir ve gideri bulunan hizmetlerini meclis kararı ve içişleri bakanlığından izin alınmak suretiyle kurum bütçesi içerisinde işletme kurarak yapabilirler.İşletmeler için ayrı bütçe düzenlenmeyip,kurum bütçesi içerisinde ana hizmet birimi gibi kodlanır.Denilmektedir. Belediyemizde Otobüs su ve Kanalizasyon İşletmesi adı altında 31.12.2005 tarihine kadar ayrı bütçesi olan işletmemiz mevcuttur.2006 yılı bütçesi Belediyemiz bütçesine dahil edilerek ayrı bütçe düzenlenmemiştir.Yönetmelikte işletme muhasebe sisteminin nasıl tutulacağı konusunda açıklık yoktur.Belediyenin diğer müdürlükleri gibi muhasebemiz tutulacaksa,işletmemiz kapanacakmıdır.Memur ve işçi kadrolarımız belediyeye devredilecekmidir. Yönetmeliğin 21. maddesinin amacı ve izlememiz gereken yol konusunda bizleri aydınlatmanızı bekler,siz sayın hocalarıma saygılar sunarım. Fezayi GARTEL İnegöl Belediyesi Boski Saymanı

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-03-15

İller Bankası payı ödemesinin muhasebe kaydı

İller bankası payımız geldiğinde yapılan kesintilerle ilgili olarak kullanacağımız hesapların bazılarını hesap planında bulamıyoruz. Bu konuda aşağıdaki örnek soruyu çözümleyerek yardımcı olmanızı rica ederim. ÖRNEK: Ocak/2006 iller bankası payımız geln yazıda 10.000 YTL olarak belirtilmiştir. Ayrıca ortaklık payı kesintisi olarak 2.000 Ytl Ortaklık Payı kesilmiş. Kalan 8.000 Ytl bankamıza göndermişler. Bu İşlemin muhasebe kaydında Kullanılacak hesaplar (Hesap planı kodları ile ) hangileri olacaktır.

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-03-14

Gerçekleştirme görevlisi

Belediyemize 2000 yılında büro işlerinde geçici olarak encümen kararı ile başladım. Şu anda belediyemizde sadece bir memur vekaleten bakmaktadır (asıl görevi özel idarede olup ayda 1-2 kere gelmektedir).Şu anda yapılan muhasebe ve bütçe evrakları tarafımdan düzenlenmektedir.Bu gibi işlemleri yapacak kapasiteye sahibim. Muhasebe yetkilisi ile gerçekleştirme görevlisi bir kişide birleştirilmeyeceğinden belediyede gerçekleştirme görevlisi olarak muhasebe evraklarını düzenleyebilirmiyim. Bu güne kadar;3 yıl tahsildar, 2 yıl yazı işleri görevlisi görevler yaptım ve bu görevler başkanlık oluru ile alındı.

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-03-09

Bütçe ve imar komisyonu

Belediyemizin bulunduğu belde büyükşehir sınırları içerisinde nüfusunun 10 binin altında olduğu ileri sürülerek belediye başkanı bütçe komisyonu ve imar komisyonu oluşturmadı bu yasal mıdır? Bu komis-yonların vermesi gereken kararları kim verecek?

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-03-09

Yedek ödenekten Aktarma

5393 sayılı kanun 34/d bendine göre Belediye encümeni fonksiyonel sınıflandırmanın ikinci düzeyleri arasında akatarma yapmak,5393 Sayılı Kanunun 38/i bendine göre Bütçeyi uygulamak,bütçede meclis ve encümen yekisi dışındaki aktarmalara onay vermek sayılmıştır.Buna göre Bütçede yedek ödenekten aktarma yetkisi kime aittir.Mali hizmetler Birim Amiri Üst yöneticinin onayı alarak yedek ödenekten aktarma yapabilir mi? Yoksa Encümen kararı almak gerekir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-03-08

Muhasebe yetkilisi sertifikası

Dört yıllık muhasebe-finansman lisans mezunuyum. 6 yıldır belediye de birinci derece muhasebe sorumlusu olarak muhasebeci görevini yürütmekteyim. Unvanım muhasebeci kadro derecem 7/3 belde belediyesi olarak nüfusumuz 5 binin altındadır. 5018 ve 5436 kanunlarda muhasebe yetkilisi unvanı bulunmaktadır. Muhasebe yetkilisi niteliklerine bakılarak yeni unvanım muhasebe yetkilisi mi olacak? Muhasebe yetkilisi sertifikasını almak istiyorum. Nasıl alabilirim?

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-03-02

Harcama Yetkilisi- Muhasebe Yetkilisi

Öncelikli olarak böyle bir hizmet yaptığınız için size çok teşekkür ederim. Benim sorum şu olacak 01.01.2006 tarihinde mahalli idarelerde yürülüğe giren 5018 sayılı kanunun 60. maddesi IV. fıkrası gereğince 'Harcama yetkilisi ile muhasebe yetkilisi görevi aynı kişide birleşemez' denilmektedir dolayısıyla yeni adıyla mali hizmetler biriminin harcama yetkilisi olarak görevlendirilen kişi mali hizmetler tarafından tahakkuk ettirilen SSk,Emekli Sandığ,Vergi Dairesi gibi kurumlara ödenmesi gereken enanetlerin ödenmemesinden sorumlumudur.Geçmiş yıllarda bu kurumlara ödenmeyen emanetlerin gecikme zamlarından sorumlumudur.

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-02-16

İş makinesi satışı, sulama birliği tahsilat denetimi

Birliğimiza ait iş makinasını 2886 sayılı kanun hükümlerince satış yapacakğız. Fatura kesme zorunluluğu varmı ? Yoksa hangi belgeleri düzenlemek zorundayız. Ayrıca 2005 yılına ait makbuz tahsilat denetim komisyonu Sulama Birliklerinde kimlerden oluşacak.

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-02-07

Harcama yetkisi ve yetkilisi

Nüfusu 10.000 den fazla olan belediyelerde Harcama yetkilisi kimdir. 2006 Mali yılı Analitik Bütçesiyle Başkanlık için Özel Kalem müdürlüğü birimine ve Yazı işleri Müdürlüğü ile Mali işler Müdürlüğü birimine olmak üzere 3 birime ödenek konulmuştur. Bu birimlerden Yazı işleri müdürlüğü ve Hesap işleri Müdürlüğü mevcuttur.Bu 3 birimin harcama yetkilisi yazı işlerinde müdür, özel kalemde Belediye Başkanı Mali işlerde Muhasebe müdürü olması gerekmezmi. ayrıca tüm bütçe giderleri için bir haracama yetkilisi görevlendirilebilirmi, görevlendirme hangi şartlara göre ve nasıl yapılır. harcama yetkilisinin sorumluluğu nedir. Saygılarımla

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-02-08

Harcama yetkisinin üst yönetici tarafından belirlenmesi

5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 60 ncı maddesine göre harcama yetkilisi ile muhasebe yetkilisi görevleri aynı kişide birleşemeyeceğinden harcama yetkilisi üst yöneticinin belirleyeceği kişi denilmekdedir.Üst yönetici (Belediye Başkanı) harcama yetkilisi olarak şube müdürünü atama yapabilirmi?atanan şube müdürü daire başkanı haklarına 'Makam tazminatı'na sahip olurmu.?

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-02-02

Harcama yetkililerinin belirlenmesi

Bildiğiniz gibi 2006’da 5018 sayılı yasa gereği harcama yetkilisinden bahsedilmektedir. Her birimin başın-daki harcama yetkilisidir, denilmekte. Benim sormak istediğim; 1- Belediyemizde dört birim bulunmakta; Yazı İşleri, Hesap İşleri, Fen İşleri, Zabıta. Her birimin başında birer memur bulunmaktadır. Ben hesap işlerinde muha-sebe yetkilisi olduğumdan muhasebe biriminin harcama yetkilisi kim olacaktır? 2- Analitik bütçemiz dört harcama birimine göre oluşturuldu. 1- 01 Genel Kamu Hizmetleri (02 finansal hiz.) 2- 03 Kamu Düzeni ve Güv. Hiz. 3- 05 Çevre Koruma Hiz. 4- 06 İskan ve Toplum Refahı belediyemizde 4 adet memur bulunmaktadır. Fen memuru, zabıta müdürü, muhasebeci, memur bu dört kişi harcama yetkilisi olarak nasıl görevlendirilecektir? Beldemiz 5.000 in altında bulunduğundan harcama yetkilisi belediye başkanı olabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-02-01

Muhasebe yetkilisi

Lise mezunuyum ve 2001 yılında memur olarak göreve başladım. 2002 yılında başkatip vekilliğine atandım ve fen işleri, zabıta, evlendirme, yazı işleri görevlerini yürütmekteyim. Belediyemizde 18 adet memur kadrosu bulunmakta ve 2 memur görev yapmaktadır. Diğer arkadaşım zabıta memurudur. Hesap işlerini geçici işçi yürütmekte olup Başkanımız 5018 sayılı Kanuna göre beni hesap işleri sorumlusu (Muhasebeci) olarak atamak istiyor. Ben bütün görevleri aynı anda yapabilir miyim? Maaşımda hangi katsayılar ne kadar değişir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-01-31