Yedek ödenekten Aktarma

5393 sayılı kanun 34/d bendine göre Belediye encümeni fonksiyonel sınıflandırmanın ikinci düzeyleri arasında akatarma yapmak,5393 Sayılı Kanunun 38/i bendine göre Bütçeyi uygulamak,bütçede meclis ve encümen yekisi dışındaki aktarmalara onay vermek sayılmıştır.Buna göre Bütçede yedek ödenekten aktarma yetkisi kime aittir.Mali hizmetler Birim Amiri Üst yöneticinin onayı alarak yedek ödenekten aktarma yapabilir mi? Yoksa Encümen kararı almak gerekir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-03-08

Muhasebe yetkilisi sertifikası

Dört yıllık muhasebe-finansman lisans mezunuyum. 6 yıldır belediye de birinci derece muhasebe sorumlusu olarak muhasebeci görevini yürütmekteyim. Unvanım muhasebeci kadro derecem 7/3 belde belediyesi olarak nüfusumuz 5 binin altındadır. 5018 ve 5436 kanunlarda muhasebe yetkilisi unvanı bulunmaktadır. Muhasebe yetkilisi niteliklerine bakılarak yeni unvanım muhasebe yetkilisi mi olacak? Muhasebe yetkilisi sertifikasını almak istiyorum. Nasıl alabilirim?

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-03-02

Harcama Yetkilisi- Muhasebe Yetkilisi

Öncelikli olarak böyle bir hizmet yaptığınız için size çok teşekkür ederim. Benim sorum şu olacak 01.01.2006 tarihinde mahalli idarelerde yürülüğe giren 5018 sayılı kanunun 60. maddesi IV. fıkrası gereğince 'Harcama yetkilisi ile muhasebe yetkilisi görevi aynı kişide birleşemez' denilmektedir dolayısıyla yeni adıyla mali hizmetler biriminin harcama yetkilisi olarak görevlendirilen kişi mali hizmetler tarafından tahakkuk ettirilen SSk,Emekli Sandığ,Vergi Dairesi gibi kurumlara ödenmesi gereken enanetlerin ödenmemesinden sorumlumudur.Geçmiş yıllarda bu kurumlara ödenmeyen emanetlerin gecikme zamlarından sorumlumudur.

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-02-16

İş makinesi satışı, sulama birliği tahsilat denetimi

Birliğimiza ait iş makinasını 2886 sayılı kanun hükümlerince satış yapacakğız. Fatura kesme zorunluluğu varmı ? Yoksa hangi belgeleri düzenlemek zorundayız. Ayrıca 2005 yılına ait makbuz tahsilat denetim komisyonu Sulama Birliklerinde kimlerden oluşacak.

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-02-07

Harcama yetkisi ve yetkilisi

Nüfusu 10.000 den fazla olan belediyelerde Harcama yetkilisi kimdir. 2006 Mali yılı Analitik Bütçesiyle Başkanlık için Özel Kalem müdürlüğü birimine ve Yazı işleri Müdürlüğü ile Mali işler Müdürlüğü birimine olmak üzere 3 birime ödenek konulmuştur. Bu birimlerden Yazı işleri müdürlüğü ve Hesap işleri Müdürlüğü mevcuttur.Bu 3 birimin harcama yetkilisi yazı işlerinde müdür, özel kalemde Belediye Başkanı Mali işlerde Muhasebe müdürü olması gerekmezmi. ayrıca tüm bütçe giderleri için bir haracama yetkilisi görevlendirilebilirmi, görevlendirme hangi şartlara göre ve nasıl yapılır. harcama yetkilisinin sorumluluğu nedir. Saygılarımla

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-02-08

Harcama yetkisinin üst yönetici tarafından belirlenmesi

5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 60 ncı maddesine göre harcama yetkilisi ile muhasebe yetkilisi görevleri aynı kişide birleşemeyeceğinden harcama yetkilisi üst yöneticinin belirleyeceği kişi denilmekdedir.Üst yönetici (Belediye Başkanı) harcama yetkilisi olarak şube müdürünü atama yapabilirmi?atanan şube müdürü daire başkanı haklarına 'Makam tazminatı'na sahip olurmu.?

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-02-02

Harcama yetkililerinin belirlenmesi

Bildiğiniz gibi 2006’da 5018 sayılı yasa gereği harcama yetkilisinden bahsedilmektedir. Her birimin başın-daki harcama yetkilisidir, denilmekte. Benim sormak istediğim; 1- Belediyemizde dört birim bulunmakta; Yazı İşleri, Hesap İşleri, Fen İşleri, Zabıta. Her birimin başında birer memur bulunmaktadır. Ben hesap işlerinde muha-sebe yetkilisi olduğumdan muhasebe biriminin harcama yetkilisi kim olacaktır? 2- Analitik bütçemiz dört harcama birimine göre oluşturuldu. 1- 01 Genel Kamu Hizmetleri (02 finansal hiz.) 2- 03 Kamu Düzeni ve Güv. Hiz. 3- 05 Çevre Koruma Hiz. 4- 06 İskan ve Toplum Refahı belediyemizde 4 adet memur bulunmaktadır. Fen memuru, zabıta müdürü, muhasebeci, memur bu dört kişi harcama yetkilisi olarak nasıl görevlendirilecektir? Beldemiz 5.000 in altında bulunduğundan harcama yetkilisi belediye başkanı olabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-02-01

Muhasebe yetkilisi

Lise mezunuyum ve 2001 yılında memur olarak göreve başladım. 2002 yılında başkatip vekilliğine atandım ve fen işleri, zabıta, evlendirme, yazı işleri görevlerini yürütmekteyim. Belediyemizde 18 adet memur kadrosu bulunmakta ve 2 memur görev yapmaktadır. Diğer arkadaşım zabıta memurudur. Hesap işlerini geçici işçi yürütmekte olup Başkanımız 5018 sayılı Kanuna göre beni hesap işleri sorumlusu (Muhasebeci) olarak atamak istiyor. Ben bütün görevleri aynı anda yapabilir miyim? Maaşımda hangi katsayılar ne kadar değişir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-01-31

Belde belediyelerinde harcama yetkililerinin belirlenmesi

Belediyemiz 9,582 nüfuslu bir kasaba (belde) belediyesidir. 2006 Yılı bütçesinde Kurumsal Sınıflandırma-nın 4 ncü düzeyinde belde belediyesi olmamız nedeniyle harcama birimleri kodlanamamıştır. Bakanlar Kurulunca tespit edilen (04) kodu ile kodlama yapılmıştır. Fonksiyonel sınıflandırmaya göre 9 ayrı birim kodlanmış-tır.(Başkanlık, Yazı İşleri, Muhasebe, Fenişleri, Zabıta, İtfaiye, Garaj, Temizlik, Suişleri, Veterinerlik) Kurumsal sınıflandırmaya göre harcama birimleri oluşturulamadığından Belediyemizdeki teşkilatlanmaya göre Harcama Yetkilisi veya yetkilileri kim veya kimler olacaktır.

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-01-28

İlçe belediyelerinde harcama yetkilisi

İlçe belediyelerinde harcama yetkilisi kimler olabilir, şartları nelerdir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-01-26

KDV, taşınır ve taşınmaz hesabının muhasebeleştirilmesi, ödeme emrindeki imzalar

2005 yılından 2006 mali yılı devir işlemlerinde elimizde yönetmelik ve örnek işlemler olmadığından büyük zorluklar ve sıkıntılar ile karşılaşıyoruz; Bu nedenle şu ana kadar karşılaşdığım sorunların cevaplandırılmasını arz ediyorum. 1-2005 yılı emanet hesabında bulunan KDV.hesabının alacak artığının Tahakkuk esaslı muhasebede hangi bölüme işlenecek? 2-2006 yılında KDV.beyannamesi verilmiş olup, Belediyemizin mal ve hizmet alımları nedeniyle ödemiş olduğu KDV.bedeli ,belediyemiz tarafından satılan mal ve hizmet karşılığı emanete aldığı KDV.'den fazla olduğundan mahsup işlemi yapılmakta ve Bütçe gelirine işlenmektedir.Ancak Muhasebe kayıtlarının Tahakkuk hesaplı Muhasebe sisteminde nasıl yapılacağı bilinmemektedir? 3-2005 Yılı Taşınır ve Taşınmaz Mal Alımları hesabında bulunan değerler 2006 yılı işlemlerinde 250-251-252-253-254 ve 255 nolu hesapların borç kısımlarına detaylı hesap planına göre işlenecek ancak aynı değerler Yönetmeliğin yürürlük tarihinden önce mevcut olan kurum malı olan Taşınır ve Taşınmaz malların değerleri 2006 yılı Detaylı Hesap Planının 500 Net değer hesabında bulunan hesapların karşılarına aynı değerlermi yazılacak ,yoksa tüm hesapların devir işlemleri yapıldıktan sonra borç ve alacak farkı arasındaki rakamlar kadarki değer tek kalemde 500 Net/Değer/Sermaye Hesabına yazılacak? 4-Belediyemiz belde belediyesi olduğundan dolayı 7 adet memur kadrosu dolu olup,GİH.sınıfında 1 adet Muhasebe Memuru,1 adet Başkatip,1 Adet Tahsildar, 1 adet Biletçi,Y.H.sınıfında 1 adet İtfaiye Eri , 1 Adet Odacı ,1 Adet Şoför bulunmaktadır.5018 Sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanununa göre Harcama Yetkilisi,Mali Kontrol Yetkilisi,Muhasebe yetkilisi kimler tarafından oluşturulacak?Ödeme Emri Belgesinde Tetkik eden Memur,Şef ve Muhasebe Yetkilisi Yrd.bölümleri kimler tarafından tetkik edilip imzalanacak? Özellikle belde belediyelerinde yeterli memur olmadığından bir memur iki görevi birden yürütmektedir.2006 Yılında yürürlüğe giren Tahakkuk Esaslı Muhasebe ve 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununda büyük zorluklar yaşamaktayız.Bu nedenle yukarıda sorduğum sorulara cevap vermeniz dileğiyle teşekkür eder saygılar sunarım.

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-01-18

KDV' nin ve İller Bankasından alınan kredi geri ödemelerinin muhasebeleştirilmesi

Biz belediyecilerin karşılaştığı sorunlara yardımcı olduğunuzdan dolayı teşekkür ederim. Soru-1 KDV dev-reden KDV miktarı 190- 403.048,74 ytl- 391-12.094,70 ytl- 191 - 838,26 ytl Bunu muhasebeleştirmesi nasıl olacak. Soru-2 İller Bankasından otobüs alımı için kredi aldık, aylık hisselerimizden mahsup edilmektedir, bunun da muhasebeleştirmesinin nasıl yapılacağında çelişkiye düştük. Ocak ayı için ana para ödemesi 6.906,37 YTL Faiz ödemesi 1.997,56 YTL dir. Bu nedenle yukarıda sorduğum sorulara cevap vermeniz dileği ile teşekkür eder saygılar sunarım.

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-02-14