Cari gider-Sermaye gideri ayrımı

Merkezi Yönetim Bütçe Kanunlarında Mahalli İdarelere yönelik hükümlerde bulunmaktadır. 2013 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununun "Bazı Ödeneklerin Kullanımına ve Harcamalara İlişkin Esasları" düzenleyen E Cetvelinin 35. maddesinde; " Aşağıda yer alan her bir alım için; a) Menkul mal alımla-rında 19.000 Türk Lirasına, b) Gayri maddi hak alımlarında 15.000 Türk Lirasına, c) Menkul mal-ların bakım ve onarımlarında 19.000 Türk Lirasına, d) Gayrimenkullerin bakım ve onarımlarında 45.000 Türk Lirasına kadar olan tutarlar “(03) Mal ve Hizmet Alım Giderleri” tertiplerinden ödenir. Ancak, “(06) Sermaye Giderleri”ne ilişkin olarak yukarıdaki limitlerin uygulanmasında toplam proje ödeneği esas alınır." denilmektedir. Benim sorum ise, Belediye ve Bağlı Kuruluşları olarak bizlerde bu madde hükümlerine tabi miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 2013-01-10

Sözleşmesi biten işin yeniden ihale edilmesi sonucunda yeniden sözleşme yapılana kadar aradaki süreçte doğrudan teminle alım yapılması mümkün müdür?

Sözleşmesi biten özel güvenlik hizmeti alım işinde söz konusu hizmet alımı işinin yeniden ihale edilmesi ve yeniden sözleşme yapılana kadar aradaki süreçte oluşacak 1 ay boşluk için doğrudan temin usulü ile 1 kişilik özel güvenlik silahlı kişi koruma hizmeti alımı yapmam isteniyor. İhalesi gerçekleşmiş bu iş için doğrudan temin usulü ile alım yapmam uygun mudur?

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-12-31

Muhasebe yetkilisinin ölümü halinde devir işlemleri ile geçmişte muhasebe kaydının yapılma-ması ve gerekli belgelerin düzenlemesi veya alınmaması nedeniyle yeni muhasebe yetkilisince yapılacak işlem

Belediyemizde mali hizmetler müdürü olarak görev yapan arkadaşımız 15.12.2011 tarihinde vefat etti. Belediye başkanımız 16.12.2012 tarihinde beni Mali Hizmetler Müdürlüğü görevini vekâleten yü-rütmek üzere bir yazı ile görevlendirdi. Önceki görevli kişi olmadığından dolayı da devir cetvelleri dü-zenlenmedi. Devir cetvellerinin düzenlenmediğine dair belediye encümeninden karar alındı. Bu yeterli midir? Bir de 2004-2005 yılına ait tüm giderlerin muhasebeleştirilmesi yapılmamıştır. Verile emri dü-zenlenmemiştir. Tahakkuk memuru ve gerçekleştirme görevlisi, piyasa araştırma teklifleri yoktur. Sa-dece faturalar bulunmaktadır. Banka ekstrası yoktur. Hangi faturanın hangi ayda çıktığı belli değildir. Herhangi bir denetimde hesabı vermek mümkün değildir. Sorumlu muhasebeci de öldüğünden dolayı bu konuda benim nasıl bir yol izlemem gerekir. Herhangi bir sorumluluğum olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-03-03

Belediye giderleri

31.01.2012 tarih ve 28190 Resmi Gazetede yayımlanan 162 Seri No'lu Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliğinde memurlar ve diğer kamu görevlilerinden kurum ve kuruluşların, yönetim kurulu, de-netim kurulu, tasfiye kurulu, danışma kurulu üyelikleri ve komisyon, heyet ve komite ile benzeri organ-larda görev alanlara, aldıkları görevler karşılığında ilgili mevzuatında herhangi bir ücret ödenmesinin öngörülmüş olması halinde 15.01.2012 tarihinden itibaren bu görevlerden sadece biri için ücret öde-neceği belirtilmektedir. 5355 sayılı Mahalli İdare Birlikleri Kanununun 4. maddesine göre 25 belediye-nin bir araya gelerek kurmuş olduğu Çevre Hizmetleri Birliğinde, Belediyemizde 657 sayılı Devlet Me-murları Kanunu statüsünde çalışan iki memur ile sözleşmeli personel (tam zamanlı) statüsünde çalışan iki mühendis ve bir avukat görev yapmaktadır. Birlik encümen kararı ile bu görevlilere aylık 300,00 TL ödenmektedir. 5355 sayılı Mahalli İdare Birlikleri Kanununun 17. maddesinde, kamu kurum ve kuruluş-larında çalışan memurların, Belediye Kanununda belirtilen esas ve usullere göre birliklerde görevlendi-rilebileceği ve bu tür görevlendirmelerde ilgilinin kendi kurumundan aldığı her türlü mali ve sosyal hak-ların kesilmeyeceği, ancak kurumundan aldığı aylık ve diğer ödemelerin toplam tutarını geçmemek üzere birlik encümeni kararıyla ek ödeme yapılabileceği hükmüne yer verilmiştir. 162 Seri No'lu Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliğinin 6. maddesinde de; “5355 sayılı Kanunun 17 nci maddesinin üçüncü ve 18 nci maddesinin dördüncü fıkrası uyarınca yapılan ödemelerin, geçici olarak görevlendirme dolayısıyla ödendiğinden, söz konusu ödemelerin 631 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin anılan 12 nci maddesi kapsamına girmediği değerlendirilmektedir.” denilmektedir. Bu nedenle belediyemizin de üyesi olduğu Çevre Hizmetleri Birliğinde görev yapan memur ve sözleşmeli personelimize ödeme yapılıp, yapılmayacağı konusunda tereddüde düşülmüştür. Bu kişilere birlikteki görevlerinden dolayı, birlik bütçesinden ödeme yapılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-09-12

Doğrudan temin yöntemi ile araç alımı

Belediyemize doğrudan temin yöntemiyle 1 adet ikinci el çöp arabası alacağız. İzlenecek yol nedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-09-05

Spor kulübüne yardım yapılması mümkün müdür, sözleşmeli personele sosyal denge tazminatı ödenebilir mi?

1- Belediyemizce Patnos Sporun 3.lige çıkmasından dolayı nakdi yardım yapılması mümkün mü-dür? Mümkünse yapılacak yardımın bir üst limiti var mıdır? Bu konuda karar verme yetkisi belediye meclisine mi, belediye encümenine mi aittir? 2- Belediyemizde 5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesine göre tam zamanlı sözleşmeli teknik personel çalıştırılmaktadır. Anılan personele ek ödeme dışında sosyal denge tazminatı ödenme-si mümkün müdür? Mümkün ise hangi şartlarda ödenir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-08-23

İller Bankası kredisi ile (yarısı hibe şeklinde) yatırım yapılması

Belediye Meclisi kararı ile İller Bankasından 25 yıl vadeli 1.500.000,00.TL borçlanma yolu ile kanali-zasyon yaptırmak için başvurduk. İller Bankasınca yaptırılacak olan kanalizasyonun %50’ si İller Banka-sınca hibe yolu ile karşılanacaktır. İhale yaklaşık olarak 1.500.000,00.TL. ile sonuçlandı; bunun yarısını İller Bankası karşılayacak. Toplam miktar şu anda belirli değil. Bize ilk hak ediş geldi, tutarı 185.596,00 TL. Biz hakediş geldikçe mi muhasebeleştireceğiz? Hakedişin yarısı İller Bankasınca karşılanacağına gö-re, muhasebeleştirme nasıl yapılacak? Bir örnekle açıklayabilir misiniz?

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-06-04

Belediyenin öz geliri

Kalkınma ajansı üyesi olduğumuz bazı birlikler için ödenmesi gereken payların hesaplanması için gerekli olan belediyelerin öz gelirleri nelerdir? .

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-01-12

Personel giderlerinin kapsamı

Personel giderinin bütçe gelirine (%30) oranı hesaplanırken, 01-Personel Giderleri kalemine 02- Sosyal Güvenlik giderleri de dahil edilmeli midir? Yoksa sadece 01- Personel Giderleri kalemi mi esas alınmalıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-01-09

İş güvenliği uzmanlığı eğitimine gönderilen personelin bu gideri kurumca karşılanabilir mi?

6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu kapsamında belediyemizde görev yapmakta olan mühendis, iş güvenlik uzmanlığı eğitimine gönderildiğinde, eğitim giderleri belediye bütçesinden karşılanabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2013-12-24

Hizmet alımı ile temizlik işlerinin yaptırılması işinde çalışan personel, %40 personel gideri oranına dahil edilir mi

Belediyelerde, 2011 yılında 6111 sayılı Kanun uyarınca, ihtiyaç fazlası işçiler tespit edilmiş ve kamu kurumlarına nakli gerçekleşmiştir. Bu çalışmada belediyeler ihtiyaç fazlası işçi tespiti yapmış ancak hizmet alımı ile temizlik işleri gibi hizmet işlerini hizmet alımı ihalesi ile ihale etmektedir. Bu da bir nevi personel istihdamıdır. Yani ihtiyaç fazlası tespit ederken bir yandan da hizmet alımı ile personel istihdamı ediyor bu doğru mudur? Şöyle ki 5 işçi ihtiyaç fazlası gösterilmiş ama 6 işçi ile temizlik işi ile personel çalışmakta iş böyle olunca bu hizmet alımının da personel gideri oranına denk alınması gerekmez mi? Yani belediyenin personel gideri oranı % 40’ı geçiyorsa personel istihdam edilen hizmet alımının yapılması doğru olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 2011-12-20

Geçici işçi çalıştırılması

Yasal olarak vizeli çalışırken sadece 2006 yılında 6 ay ve daha fazla çalışma süresi bulunmadığından dolayı daimi işçi kadrosuna geçemeyen işçilerim 2007 yılından itibaren her yıl vizeli olarak 5 ay 29 gün çalışırken 2009 yılında nüfus azalması nedeniyle gelirler azalmış ve dolayısıyla personel giderlerinin gelire oranı % 40'ı geçmiştir. Bu işçilerden emeklilik veya yaşlılık aylığına hak kazanmış kişi bulunmamaktadır. Personel giderleri % 40'ı aştığı halde sadece bu işçileri her yıl vizeli olarak 5 ay 29 gün çalıştırmaya devam ettik. Bu durumda 5393 sayılı Kanun'un 49. maddesinde belirtilen kamu zararı doğmuş mudur?

  • Soru Cevaplandı
  • 2011-10-08