Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Gelir düzeyi düşük olan vatandaşlara belediye tarafından maddi yardımda bulunulması
FATMA SAMANCI - SİVASLI
Gelir düzeyi düşük olan bazı vatandaşlarımız tarafından Belediyemizden maddi yardım talebinde bulunulmaktadır. Resmi kurumlardan yapılan araştırma sonucuna göre Belediye encümen kararıyla gelir düzeyi düşük olan vatandaşımıza maddi yardım yapılabilir mi? Miktarın alt ve üst sınırı var mıdır? Maddi yardım yapılırken istenecek belgeler ne olmalıdır. Belediyemiz bu konularda nasıl yardımcı olabilir?
- Soru Cevaplandı
- 08.02.2018
- SİVASLI
ATM için çevre temizlik vergisi alınabilir mi?
İlçemizde Garanti Bankasına ait ATM bulunmaktadır. ATM için çevre temizlik vergisi alabilir miyiz? Biz bugüne kadar vergimizi aldık. Biz hiç bir yerde vergi ödemiyoruz. Sizde almayın ve şimdiye kadar ödediğimiz vergiyi de geri ödeyin diyorlar. Bu durumda biz ATM cihazından çevre temizlik vergisi alabilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 07.02.2018
İtfaiye çavuşunun şef kadrosuna atanması
4 yıldır itfaiye çavuşu olarak görev yapmaktayım. Lisans mezunuyum. Derece kademem 1/2. Bu hususta şef kadrosuna nasıl geçiş yapabilirim?
- Soru Cevaplandı
- 31.01.2018
Özel Kalem Müdürlüğünden başka bir müdürlüğe atanma
Özel Kalem Müdürü, başka bir müdürlüğe atanabilir mi? Boşalan Özel Kalem Müdürlüğüne de başka bir kişinin atanmamı mümkün müdür?
- Soru Cevaplandı
- 26.01.2018
İtfaiye aylık maktu fazla çalışma ücreti
Belediyemizde gıda teknikeri olarak görev yapmaktayım. Ancak göreve başladığım tarihten itiba-ren zabıta müdürlüğünde fiilen, üniformalı olarak çalışmaktayım. Maktu mesai alabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 25.01.2018
İşyeri sahibinin vefatı nedeniyle varisleri adına işleri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenmesi
Valilikçe Gayrisıhhî Müessese Ruhsatı verilen işyerinin, sahibinin vefat etmesi nedeniyle varislerinden birinin başvurusuyla ruhsat başvuru yapan kişiye mi verilir.
- Soru Cevaplandı
- 25.01.2018
İşyerinin devri
10 yıldır faaliyet gösteren fırın ruhsatlı üçüncü sınıf gayrisıhhi müessesesini işyeri sahibi bir başka-sına devir etmek istiyor. Ancak fırının üzerinde ev bulunmakta olup işyerinin büyüklüğü 250 metre karedir. Bu fırını başka birisine devredebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 23.01.2018
Memurun VHKİ kadrosuna atanması
Ben 5 dereceli memur kadrosunda görev yapmaktayım. 2 yıllık yüksek okulunu örgün olarak okudum. V.H.K.İ. kadrosuna geçmem için okuduğum okulda gördüğüm bilgisayar dersleri yeterli olur mu? Yoksa bilgisayar sertifikası almam gerekir mi?
- Soru Cevaplandı
- 23.01.2018
Personel hizmeti alınan şirkete belediye personeli görevlendirilmesi
696 sayılı KHK’ye istinaden kurulan limitet şirketlerde; 1- Belediye memurları yönetiminde görev alabilir mi? 2- Huzur hakkı alabilirler mi? 3- Belediyece aktarılacak sermaye için bütçe ve muhasebe kayıtları nasıl olacak? 4- Kurulacak bu şirketlere daha sonra (kadroya geçenler hariç) geçici eleman alınabilecek mi? 5- 5620 sayılı Kanunun 1/c maddesine istinaden, belediyelerde çalıştırılan personel ileride bu şirketlerde çalıştırılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 16.01.2018
Yapı ruhsatı ve yapı kullanma izni bulunmayan yapıların kiraya verilmesi halinde işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi
Ruhsat ve Denetim Birimi olarak 2005/9207 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik gereği ruhsat düzenlenmektedir. 5393 sayılı Kanun ve İhale Kanununa göre Belediyemiz taşınmazları (arsa, zeytinlik, yeşil alan vs...) ihale usulü ile kiralanmaktadır. Bu taşınmazlar üzerinde bulunan yapıların yapı ruhsatı ve yapı kullanma izinleri bulunmamakta ve yapı ile ilgili herhangi bir Meclis/Encümen Kararı bulunmamaktadır. Belediyemize ait yapıların büfe, çay ocağı, çay bahçesi gibi faaliyet konuları ile ihale usulü kiralanması sonucu yapı kullanma izni aranmadan işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenmesinde çeliş-kiye düşülmüştür. Bahse konu taşınmazlara işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenmesinde yapı kullanma izin belgesinin istenip istenmeyeceği hakkında görüş verilmesi hususunu;
- Soru Cevaplandı
- 15.01.2018
İş artışı durumunda yatırılacak vergi ve paylar
%20 lık iş artışlarında ilgili firmanın yatırması gerekenler nelerdir (artış miktarı kadar karar pulu, damga ve teminat, üçünü de yatırması gerekir mi?
- Soru Cevaplandı
- 11.02.2016
Çözümleyicinin özel hizmet tazminatı
4 yıllık işletme mezunuyum. Belediyede çözümleyici kadrosunda çalışıyorum. Özel hizmet tazminatım 48 olarak veriliyor. 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararında ise 1-4 derecede olanlar 100, diğer derecede olanlar ise 93 olarak belirtilmiş, ikisi arasında çelişkiye düşülmüştür. Özel hizmet tazminatı 93 ise geriye dönük para talebi edilebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 10.02.2016