Bağışın iadesi halinde muhasebe kaydı

Belediye tarafından kişilerden alınan bağış ve yardımların geri istenmesi durumunda Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 17/5 maddesi gereğince ilgili şahıslara iadesinin yapılıp yapılamayacağı, iadesi yapılacak ise hangi belge ve evrakların ekleneceği ve muhasebe kaydının nasıl yapılacağı hususunda yardımlarınızı arz eder saygılar sunarım.

  • Soru Cevaplandı
  • 31.10.2006

İller Bankasından gelen hisselerden yapılan borç ana para ve faiz kesintileri ile ilgili muhasebe kayıtları

Belediyemiz, inşaatı kaba halde mevcut olan kültür sitesini güçlendirme ve tamamlama projesi kapsamında İller Bankasından 2.000.000,00 YTL. kredi talebinde bulunmuş ve kredi belediyemiz adına onaylanmıştır. İller Bankasının bize göndermiş olduğu ve payımızdan kesilecek olan ödeme planına göre 01/12/2006 tarihinde ilk kesinti başlamaktadır ve bu kesintiler 01/11/2011 tarihinde son bulmaktadır. 2005 yılında 2006 bütçesini hazırlarken böyle bir borçlanma öngörülmediğinden finansmanın ekonomik sınıflandırılması tablosuna yer verilmemiştir. 01/11/2006 tarihinde serbest bırakılacak olan 200.000,00 YTL. lik kredi miktarı ve 01/12/2006 tarihinde payımızdan kesilecek olan anapara+faiz miktarları konusunda bütçe ve muhasebe açısından ne tür bir işlem yapmamız gerekmektedir? Ayrıca 2007 yılı bütçesinin hazırlanması aşamasında ve 2007 de oluşacak muhasebe kayıtları aşamasında ne tür işlemler yapmamız gerekmektedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 29.10.2006

Havale masrafının kaydedilmesi

Resmi bir kuruma belediyemize olan borcundan dolayı fatura düzenledim. Söz konusu kurum fatura bedelinden % 0,7.5 Damga Vergisini kesmiş ve kalan miktarı belediyemizin banka hesabına aktarmış, banka memuru aktarılan meblağ üzerinden havale masrafı almıştır. Muhasebe kaydını yaparken damga vergisinin tamamını mahsup fişi ile kaydını yaptım ama bankanın kesmiş olduğu miktarın hangi hesaba yazılacağını bulamadım.

  • Soru Cevaplandı
  • 26.10.2006

Ek bütçe

Mali yıl içerisinde proje karşılığı olarak yeni bir gelir oluştuğunda ek bütçe yapılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.11.2006

İhale yetkilisi

5018 sayılı Kanuna göre her birimin amiri harcama yetkilisi olduğuna göre ve çeşitli birimleri (Fen iş-leri, park ve bahçeler, itfaiye v.b.) ilgilendiren ortak alımlarda (akaryakıt alımı gibi) ihale yetkilisi kim ola-cak, ihale komisyonunu hangi ihale yetkilisi kuracak, sözleşmeyi hangi ihale yetkilisi imzalayacaktır?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.10.2006

Muhasebe yetkilisi

Görevde Yükselme Yönetmeliği uyarınca, sınavla gelir müdürü kadrosuna atanan ve bu görevi 5 yıldır ifa eden personel, 5018 sayılı Kanunun 62. ve geçici 5. maddesine göre sınava tabi tutulmadan muhasebe yetkilisi kadrosuna atanabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 01.09.2006

2007 yılı bütçelerinde kullanılacak gelir kodları

15.07.2006 tarihinde yayımlanan Resmi Gazete’ de bütçe hazırlıklarında gelir bütçesinde bulunan bazı gelirlerin kodları değiştirildi. 2007 bütçesini yaparken hangi kodlar baz alınacak? Mahalli idarelerde eski kodlar duruyor yeni bir değişiklik yok. Eski kodlara göre mi yapılacak yeni kodlara göre mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 29.08.2006

Bütçeye; ilaç, tedavi ve cenaze giderleri için ödenek konulması

2007 Yılı bütçesini hazırlarken 15.07.2006 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan 2007-2009 dönemi bütçe çağrısına göre mi hazırlayacağız? Buna göre hazırlarsak 02-Sosyal Güvenlik Kurumlarına Devlet primi giderleri bölümünde ilaç ve tedavileri, tedavi yolluklarına ve cenaze giderlerine ilişkin ödemeler Sos-yal Güvenlik Kurumunca yapılacağından ödenek teklif edilmeyecekti? 2007 yılı bütçesinde mahalli idareler bu maddeye göre ödenek teklif edecek mi? Yoksa ödenek teklifi yapmayacak mıyız?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.07.2006

2007 yılı bütçe hazırlıklarında kullanılacak kodlar

15 Temmuz 2006 tarih ve 26229 sayılı Resmi Gazete’ de bütçe kodları ve bütçe ile ilgili (gelir-gider) değişiklikler bulunmaktadır. Belediyeler bu Resmi Gazete’ ye aynen uyacaklar mı? Yoksa yeni bir yönetmelik daha çıkacak mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 03.09.2006

Sulama birliğinde muhasebe yetkilisi

Akıncılar Sulama Birliği olarak Birlik içerisinde birimler oluşturulmamıştır. Sadece mali işler birimi mevcuttur. Ödeme emri belgesine muhasebe yetkilisi olarak imza atmaktayım. Belgedeki düzenleyen kısmını da imzalamaktayım. Personel olarak geçici işçi statüsünde çalışmaktayız. Ödeme emri belgesinde muhasebe yetkilisi ve düzenleyen kısmına muhasebe yetkilisi olarak imzalamaya yetkim var mı? Yoksa kimler ödeme emri belgesine düzenleyen olarak görevlendirilebilir? .

  • Soru Cevaplandı
  • 04.07.2006

Birlik başkanı ödeneği, bilirkişi ücreti, tahakkuk devri

Üç tarafı denizlerle çevrili olan ülkemizde var olan akar suyun üçte birini kullanabildiğimiz kalanı ya denize yada komşu ülkelere akan suyun değerini anlayamadığımız ülkemizde kurulan sulama birliklerimizden Pınar Sulama Birliğinde birlik sekreteri olarak çalışmaktayım. İki işçi bir memur ile yıllık 18.000 dekarlık sulama yapılan bir alanı kontrol etmekteyiz. Bizlerin tespit fişleri ile belirlediğimiz yoklama listeleri sonucu tahakkuk ettirdiğimiz borçlara itirazlar olmaması sonucu tahakkuk ettirdiğimiz borçlara ödeme emri gönderdiğimizde mükellef itiraz etmesi sonucu mahkeme tespit fişi ve yoklama listesi tek taraflı olması nedeniyle Borçlar Kanununa göre borç sayılmaz denildiğinden 2006 yılı tespitleri için tüm köy muhtarlarına tespit tarihleri belirtilerek bilirkişi ismi bildirilmesi ve bu bilirkişilere encümen kararınca 40 YTL brüt ücret ödenmesi konusunda karar aldık. Bu konuda ücret ödenebilir mi? Birlik başkanlarına birlik meclisince alınan karar gereği ödenek verilebilir mi? Yılbaşında tahakkuk devrini yeni muhasebe sistemine göre yaptık. Yıl içersinde devir olarak yaptığımız alacaklarımızdan bizden kaynaklanan mükellef adına tahakkuk ettiğimiz fazla tahakkukların düşülebilmesi için nasıl bir muhasebe işlemi yapacağız? Hangi hesaplar çalıştırılacak?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.06.2006

Aktarma yapılmış tertipten aktarma yapılamayacağı

Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nin 36. maddesinin 1. bendinde “Aktarma; bütçenin herhangi bir tertibinde bulunan ve o hesap döneminde kullanılmayacağı anlaşılan ödeneklerden alınarak, ödenek ihtiyacı olan diğer gider tertiplerine veya yeni tertip açılarak yapılan eklemedir. 5. bendinin (b) fıkrasında ise Ancak; Aktarma yapılmış tertiplerden, aktarma yapılamaz.” denilmektedir. Bu hükümden, aktarma suretiyle ilave yapılan tertipten daha sonra ödenek alınarak başka bir tertibe aktarma yapılamayacağını mı, aktarma suretiyle ödeneğinden alınan (düşülen) tertipten daha sonra ödenek alınarak başka bir tertibe aktarma yapılamayacağını mı, yoksa her iki tertipten de (ilave olunan ve düşülen) daha sonra başka bir tertibe aktarma yapılamayacağını mı anlamak gerekmektedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.06.2006