Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Norm kadro
1-Norm kadro uygulamaları ile ilgili yönetmelik veya genelge yayınlanacak mı yoksa belediye olarak bu uygulamayı yapmamız gerekir mi ? 2- 4 yıllık yüksek okul mezunu 5 derece kadrosunda bulunan ve müktesebi 1/2 si olan şef olarak görev yapan bir memurun özel hizmet tazminatı ve yan ödeme tazminatı puanları kaç olacaktır?
- Soru Cevaplandı
- 05.07.2006
Norm Kadro
Belediyemiz 28 işçi, 2 memurla (muhasebeci ve zabıta memuru,)olmak üzere belediye işlerini yürütmekteyiz. Norm kadro cetvelinde C-5 Gurubunda yer almaktadır. Grup cetveline göre: 30 memur, 18 sürekli işçi ve 12 adette geçici işçi kadrosu verilmiş durumda. Sorum şu:bu geçici işçilerin durumu ne olacak 12 adet geçici işçileri istihdam edebiliyoruz fakat 16 adet geçici işçilerin durumu ne olacak şimdiye kadar hak etmiş oldukları sosyal hakları verilip işten mi çıkarılacak?
- Soru Cevaplandı
- 27.06.2006
Norm Kadro
1985 yılından beri başkatip olarak çalışmaktayım. Birinci derecenin birinci kademesinden maaş almaktayım. 2 yıllık yüksekokul mezunuyum. Norm kadro esaslarına göre belediye meclisince başkatip kadrosu yazı işleri müdürü olarak değiştirilerek yazı işleri müdürü kadrosuna atamam yapılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 27.06.2006
Norm Kadro
Ben 15. 01. 1997 tarihinden itibaren Çağlayan Belediyesinde 657 sayılı Yasaya tabi başkâtip olarak görev yapmaktayım. Belediyemiz belde belediyesi olması ve nüfusu 5. 000 den az olması nedeniyle daha önce yazı işleri müdürlüğü kadrosu verilmemiştir. Ancak, norm kadrolarda belediyemize yazı işleri müdürlüğü kadrosu standardı getirilmiştir. Benim tahsilim lise olup, şu an bulunduğum kadro derecem 8/2 dir. Bu durumda yazı işleri müdürlüğü kadrosuna geçişimin mümkün olup olmadığını öğrenmek istiyorum.
- Soru Cevaplandı
- 21.06.2006
Kadro ihdas iptal
Ben veri hazırlama kontrol işletmeni kadrosundayım, kadrom 5. derece ancak şu anda ben 2 yıllık işletme mezunuyum ve 4. derecenin 3. kademesinde olmama rağmen kadrom 5. derece olduğu için özel hizmet tazminatını yüzde 49 dan alabiliyorum. Ek gösterge alabilir miyiz? Kadromuz 4. derece ve daha yukarı olsa özel hizmet tazminatı yüzde 55 olacak diye sormuştum. Sizde bu durumun belediye meclisince değiştirileceğini yazmıştınız. Bu işlem belediye meclisince ne şekilde yapılacak ve bunu meclise kim getirecek? Bu konularda uygulama yönetmeliği yayınlanmadı, yayınlanacak mı? Bu uygulama eskiden olduğu gibi mecliste kadro iptal-ihdası yapılarak Bakanlığa mı gönderilecek veya meclisten geçtiğinde hemen uygulanacak mı? Bu konularda bilgiye ihtiyacımız var yardımcı olursanız seviniriz.
- Soru Cevaplandı
- 21.06.2006
Norm kadro
Bilindiği üzere Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan norm kadro ilke ve esaslarında Başkâtip kadrosu unvanına yer verilmemiştir. Tahsil durumu (lise) olarak bu kadro yerine belirlenen Yazı İşleri Müdürü kadrosuna atanmamız mümkün olmadığı söylenmektedir. Başkâtip 5. derecededir? bende 5/3 maaş almaktayım. Başkâtip kadro derecesinin yükseltilmesi mevzuata uygun mudur?
- Soru Cevaplandı
- 21.06.2006
Norm Kadro
22. 04. 2006 tarih ve 26147 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar uyarınca, 1- Söz konusu Esasların Geçici 1 inci maddesi uyarınca, “İtfaiye Eri “unvanlı kadroda ve YH sınıfında istihdam edilen personelin, GİH sınıfına geçirilmesi için Belediyemize ait norm kadro çalışmasının sonuçlanmasını beklemek zorunluluğu var mı? 2- Bakanlar Kurulu onaylı kadrolarımızda GİH ve YH sınıfları için belirlenen kadro sayısı, norm kadro esasları eki cetvelindeki kadrolardan fazladır. Belediyemize diğer kurumlardan naklen geçmek için müracaat eden personeli Başkanımız istihdam etmek istiyor. Ancak, Esasların “Norm Kadro Fazlası Kadrolar “başlıklı Geçici 3 üncü maddesi naklen atamalara engel gibi duruyor. Zira, norm kadro esasları eki cetvellerde Belediyemize ait idari personel sayısı 36, Bakanlar Kurulu onaylı GİH sınıfındaki kadro sayımız 90 dır. ( 53 dolu, 37 boş). Yukarıdaki sayısal verilere göre, bu durumda naklen geçiş isteğinde bulunan personelin (4 kişi) başvurusunu kabul edip atama yapabilir miyiz? Belediyemize ait norm kadro çalışması sonuçlanmamıştır.
- Soru Cevaplandı
- 08.06.2006
Norm Kadro
Çakırlı Belediyesinde 5. dereceli başkatip kadrosunda görev yapmaktayım. 3 yıl önce Bakanlıktan 1. derece başkatip kadrosu istenilmiş olup, norm kadro çalışmaları nedeniyle derece verilmemiştir. 3/2 den maaş almaktayım. 4 yıllık İşletme Fakültesi mezunuyum. Aynı kurumda 13 yıl hizmetim var. Norm kadro esaslarına göre Belediyemiz D-3 grubunda olup, yazı işleri müdürü ve hesap işleri müdürü kadrosu verilmiştir. Bu duruma göre 1. derece yazı işleri müdürlüğü kadrosuna atamam yapılabilir mi? Yapılırsa nasıl olacaktır? Aynı durumda 7. derece muhasebeci kadrosunda, 13 yıl hizmeti olan, düz lise mezunu personelin (6/1' den maaş almakta) hesap işleri müdürlüğü kadrosuna ataması yapılır mı? Yapılırsa nasıl? Bu kadrolar birbirinin alternatifi olarak belirlenen kadrolar mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 08.06.2006
Norm kadro
Norm kadro ilke ve standardına ilişkin Bakanlar Kurulu Kararına göre Belediyemiz D (0-2999) grubunda yer almıştır. Belediyemizde halen 9 geçici işçi çalışmaktadır. Norm kadroya göre 5 adet geçici işçi çalıştırmamız gerekmektedir. 2007 yılında fazla olan geçici işçileri işten çıkartacak mıyız?
- Soru Cevaplandı
- 24.05.2006
Norm kadro
Belediyelerde norm kadro ve buna bağlı olarak çalıştırılacak geçici işçiler hakkında daha detaylı bilgi verir misiniz ? Eğer geçici işçi sayısı fazla ise mevcut işçiler ne olacaktır?
- Soru Cevaplandı
- 23.05.2006
Norm kadro
3112 nüfusa sahip bir belde belediyesiyiz. Belediyemizde bir muhasebeci ve bir zabıta memuru ve iki memur görev yapmaktayız. Bakanlar Kurulu Kararı ile ihdas edilen 14 adet mevcut memur kadrosu bulunmaktadır. Norm kadro olarak D2 sınıfında bulunup yine aynı şekilde 14 norm kadro öngörülmüştür. Biz ve çevremizdeki diğer belde belediyesindeki arkadaşlarımız ile birlikte norm kadro uygulamasının nasıl yapılacağı ve meclisimizden nasıl bir karar alarak işleme koyacağımız bilinmemekte ve tereddüt edilmektedir. Buna göre norm kadro uygulamasını nasıl yapacağız? Nasıl bir yol izleyeceğiz? sunarız.
- Soru Cevaplandı
- 23.05.2006
Fen Memuru
Belediyelerde uygulanan norm kadroya göre çalıştığım belediye C-2 statüsünde, ben belediyede tek teknik personelim ve 5393 sayılı Kanunun 49 uncu maddesine istinaden fen memuru kadrosunda sözleşme-liyim. Norm kadroya göre fen memuru kadrosu yok. Belediye meclisinde norm kadroya göre tekniker kadro-su istenilecek belediye meclisi yıl dolmadan yeniden tekniker kadrosuna karşılık sözleşmeli personel çalıştırması için karar mı alacak aydınlatırsanız sevinirim.
- Soru Cevaplandı
- 16.05.2006