Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
İşyeri açma izin harcı
Belediye Gelirleri Kanununun 81 ve 84 üncü maddelerinde işyeri açma izni harcı 0,10 ile 1 TL arasında belediye meclislerince tespit edilir deniliyor. "Ancak bu miktar hiçbir suretle beşbin metrekareye isabet edecek tutarı aşamaz" deniliyor. Bölgemizde 18000 m2 lik bir işyeri kurulacak. Belediye meclisi yada encümen 50 TL *18000 m2 olarak işyeri açma izni harcı kararı verebilir mi? Yada nasıl bir yol izlemeliyiz?
- Soru Cevaplandı
- 12.01.2010
Sıhhi ve gayrisıhhi işyerlerinde açılış ve kapanış saatleri
Sıhhi ve GSM işyerleri için de belediye encümeni açılış ve kapanış saati belirleyebilir mi? İşyeri Açma ve Çalıştırma Ruhsatı Yönetmeliğinin 33. maddesi uyarınca belediye sınırları içersinde bulunan işyerlerinin açılış ve kapanış saatlerinin belediye encümenince tespit edilir hükmü mevcuttur. İşyerleri sahiplerince kapalı bulunacağı saatlere uymayanlara 2559 sayılı Polis Vazife ve Salahiyet Kanununun 6. maddesine göre Belediye Encümenince idari para cezası verilmektedir. Fakat işyerini belirlenen saatte açmayan esnafa da aynı şekilde ceza verilip verilemeyeceği ile nasıl bir işlem uygulanacağı hakkındaki görüşünüz nedir?
- Soru Cevaplandı
- 12.01.2010
Muhasebe yetkilisi mutemedi tayini
Harcama biriminde birden fazla harcama birimi mutemedi tayin edilebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 11.01.2010
Belediye mücavir alan dışına hizmet verilmesi
Belediyemiz mücavir alan sınırı dışındaki bir okula (Okul Kurşunlu Belediyesi sınırları içerisinde) İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Kaymakamlık kanalı ile belediyemize okul çöplerinin alınması için yazı göndermiştir. Bizim belediye olarak mücavir alan dışındaki bir yerin çöplerini almamız ne derece doğrudur?
- Soru Cevaplandı
- 11.01.2010
Memurların yıllık izni
2001 yılı Mart ayında memuriyete girmiş ve 15 aylık askerlik borçlanmasını yapmış (Askerlik memuriyetten önce) bir memur, hangi tarihten itibaren 30 gün senelik izin kullanabilir?
- Soru Cevaplandı
- 11.01.2010
Belediye teşkilatı ve personel istihdamı
Belediye bünyesinde kurulan şirket personeli olup, hizmet alımı ihalesi kapsamında belediyenin çeşitli birimlerinde çalıştırılan personele yetki ve sorumluluk (imza yetkisi dahil) verilebilir mi? Demirbaş zimmeti yapılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 11.01.2010
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu uygulaması
Belde belediyelerinde Kamu İhale Kanununun 22/d maddesine göre mal alımlarında; Beldede faaliyet gösteren esnaflardan teklif mektubu almadan belde dışından yani ilçedeki esnaflardan teklif mektubu alınarak mal alınmasında mevzuat açısından bir sakınca var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 11.01.2010
Muhasebe Yetkililerince yapılacak maddi hata kontrolü
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanununun 61. maddesinde belirtilen muhasebe yetkililerinin ödeme aşamasında yapacağı kontroller arasında yer alan “maddi hata” dan, ödeme emri belgesi üzerinde kastedilen durumun açıklanması hususunda gereğini arz ederim. Örneğin; Ödeme belgesi üzerinde yapılacak herhangi bir tevkifatın yapılmaması veya Damga Vergisini eksik hesap edilmesi maddi hata ise yasal olmayan herhangi bir ödeme de maddi hata mıdır? Bu tür ödemelerde gerçekleştirme görevlisi ve harcama yetkilisi ile beraber muhasebe yetkilisi de sorumlu mudur?
- Soru Cevaplandı
- 10.01.2010
İdari yaptırım tutanağı
Kozan Belediyesi Zabıta Müdürlüğünde kadrolu işçi konumunda çalışan personelim. 5326 Kabahatler Kanunu gereğince İdari Yaptırım Karar Tutanağını kadrolu memurlar gibi kadrolu işçiler de yazabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 08.01.2010
İşyeri açma ve çalışma ruhsatı
Döşemealtı yeni kurulan bir ilçe olup, seçimlerden sonra 4 belediyenin birleşmesiyle ilçe belediyesi çatısı altında toplanmıştır. Bu belediyeler 1977-1994 yıllarında kurulmuşlar idi. Ancak son çıkan İşyeri Açma ve Çalışma Yönetmeliği gereği yapı kullanma izin belgesi olmayan işyerlerine çalışma ruhsatı verilememektedir. Konu ile ilgili elbette önceleri çıkartılan imar aflarından faydalanmayan yapı sahiplerinin ihmali de bulunmaktadır. Fakat bu durumdan en çok kiracı konumundaki esnaf kitlesi daha çok mağdur olmaktadır. Gelişmekte olan bir yer olarak da ilçemizde her geçen gün esnaf sayımız artmaktadır. Ancak eskiden kiralanarak işyeri açılan eski yapılarda da (iskansız) ruhsat verilmediği için esnaf mağdur olmaktadır. Bu konu ile ilgili hem kurumun hem de esnafın mağdur olmaması için yasal mevzuatlar çerçevesinde yapılabilecek bir uygulama var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 07.01.2010
Apartman sakinlerini rahatsız eden komşunun tahliyesi
Apartmanda şizofren hastası olan ve apartman halkını rahatsız eden bir kişi ile apartman sakinlerine belediye tarafından ne tür yardım yapabiliriz? Apartman sakinleri evin tahliye edilmesini istiyorsa ne gibi işlem uygulayabiliriz?
- Soru Cevaplandı
- 07.01.2010
İşyerlerinin denetiminde noksanlıkların tespiti ve süresi
İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik çerçevesinde işyerlerinin ruhsatlandırılması ve denetlenmesi, çevre kontrol dairemizce yürütülmektedir. Ruhsat verilmesini takiben 1 ay içinde yapılan kontrollerin dışında yapılan rutin denetimlerde eksik unsurların tespiti halinde denetim personelince eksikliklerin giderilmesi için GSM denetim tutanağı ile süre verilebilir mi? Ayrıca aykırı ve noksanlıkları tespit edilen işyerleri için uygulanacak idari yaptırım hangi usul ve esaslara göre yapılmalıdır. İdari yaptırımın Encümene sunulabilmesi için işyerlerine zabıta müdürlüğünce zabıt varakası düzenlenmeli midir?
- Soru Cevaplandı
- 07.01.2010