Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
İşyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesinde itfaiye raporu
İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğinin 5. maddesinin (g) bendinde, İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı verilirken itfaiye görüşü alınması gereken yerler belirtilmiştir. "Umuma açık istirahat ve eğlence yerleri; patlayıcı, parlayıcı ve yanıcı maddelerin üretildiği, satıldığı ve depolandığı işyerleri; otuz kişiden fazla çalışanın bulunduğu her türlü işyerleri, ana giriş kapıları dışında cadde ve sokağa doğrudan bağlantısı olmayan ve birden fazla işyerinin bir arada bulunduğu iş hanı, çarşı ve benzeri işyerlerinde yangına karşı gerekli önlemlerinin alındığını gösteren itfaiye raporunun alınması, diğer işyerlerinde ise yangına karşı gerekli tedbirlerin alınmış olması" bu madde kapsamında aşağıda belirttiğimiz işyerlerinden itfaiye raporu mu istenmeli midir? Yoksa diğer işyerleri kapsamında değerlendirilip yangına karşı gerekli tedbirlerin alınmış olması yeterli midir? İş hanı veya çarşı niteliğinde olmayan bir binanın bodrum ve zemin katında bulunan giyim ürünleri satış mağazası, birden fazla işyerinin bulunduğu apartman şeklindeki binanın 1,2. veya üst katlarında ofis olarak kullanılan işyerleri, zemin, 1,2. katları aynı işyeri tarafından kullanılan tekstil ürünleri satış yeri itfaiye raporu olup olmaması yönüyle nasıl değerlendirilir?
- Soru Cevaplandı
- 27.05.2009
İşyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesinde itfaiye raporu
İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğinin 5. maddesinin (g) bendinde, İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı verilirken itfaiye görüşü alınması gereken yerler belirtilmiştir. "Umuma açık istirahat ve eğlence yerleri; patlayıcı, parlayıcı ve yanıcı maddelerin üretildiği, satıldığı ve depolandığı işyerleri; otuz kişiden fazla çalışanın bulunduğu her türlü işyerleri, ana giriş kapıları dışında cadde ve sokağa doğrudan bağlantısı olmayan ve birden fazla işyerinin bir arada bulunduğu iş hanı, çarşı ve benzeri işyerlerinde yangına karşı gerekli önlemlerinin alındığını gösteren itfaiye raporunun alınması, diğer işyerlerinde ise yangına karşı gerekli tedbirlerin alınmış olması" bu madde kapsamında aşağıda belirttiğimiz işyerlerinden itfaiye raporu mu istenmeli midir? Yoksa diğer işyerleri kapsamında değerlendirilip yangına karşı gerekli tedbirlerin alınmış olması yeterli midir? İş hanı veya çarşı niteliğinde olmayan bir binanın bodrum ve zemin katında bulunan giyim ürünleri satış mağazası, birden fazla işyerinin bulunduğu apartman şeklindeki binanın 1,2. veya üst katlarında ofis olarak kullanılan işyerleri, zemin, 1,2. katları aynı işyeri tarafından kullanılan tekstil ürünleri satış yeri itfaiye raporu olup olmaması yönüyle nasıl değerlendirilir?
- Soru Cevaplandı
- 27.05.2009
2981 sayılı Kanunun 10/c uygulaması
Kasabamızda vatandaş ve Hazine arasında davalı bulunan ve uzun yıllardır davası devam eden bir parsel üzerinde belediyemiz 2002 yılında 2981 sayılı Kanunun 10/c uygulaması yapmıştır. Mevcut parsel üzerinde bulunan binalar bina sahipleri adına tescil edilmiş olup vatandaşlara binalarının tapusu verilmiştir. Vatandaşlar almış oldukları tapuya istinaden belediyemize gelerek mevcut binalarına yapı kullanım izin belgesi almışlardır. Ancak bazı vatandaşların yapılan uygulamaya itiraz etmesi sonucu yapılan uygulama Yargıtay tarafından iptal edilmiştir. İptal yazısı belediyemizce Tapu Sicil ve Kadastro Müdürlüklerine bildirilmiştir. Bu parsel üzerinde bulunan binalara, işyerlerine ruhsat verme ve yapı kullanım izin belgesi verilmesi işlemi durdurulmuştur. Önceki süre içerisinde yani 10/c uygulamasının iptalinden önce verilen yapı ruhsatı, yapı kullanım izin belgesi ve İşyeri Açma ve Çalıştırma Ruhsatları geçerlimidir? Bu belgelere dayalı olarak işletme ruhsatı verebilir miyiz? 10/c uygulamasının iptali ile birlikte verilen yapı kullanım izin belgesi ve verilen ruhsatlar iptal olmuş sayılır mı? Ayrıca bina tapuları da iptal olmuş olur mu?
- Soru Cevaplandı
- 27.05.2009
Giyecek yardımlarının personele nakden verilip verilemeyeceği
Memurlara her sene yasa gereği yapılan giyecek yardımı ile ilgili, yapılacak giyecek yardımı ihale yapmadan nakden memurlara ve işçilere verebilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 27.05.2009
Kahvehane ve pansiyon için yapı kullanma izin belgesi
2005 yılından önce ilçe emniyet müdürlüğü tarafından verilen umuma açık yerlerle (kahvehane, pansiyon gibi) yerlerin ruhsatlarını yenilerken yapı kullanma izin belgesi şartı aranmalımıdır, yoksa muaf mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 26.05.2009
Yap – işlet – devret
2015 yılına kadar intifa hakkı petrol ofisine ait ve 2000 yılından bu güne kadar da atıl ve çalışmaz durumda olan Petrol Ofisi Satış İstasyonumuz mevcuttur. Bu İstasyonumuzu Petrol Ofisi A.Ş.'nin de uygun göreceği kişi veya şirketler yeni teknolojik gelişmelere uygun olarak yenileyerek çalıştırmak talebinde bulunmuşlardır. Bu sebeple, belediye olarak söz konusu yeri yap-işlet-devret modeli ile taliplilere verip veremeyeceğimiz ve verilirse izleyeceğimiz hususlar konusunda bilgi verilmesi ve derginizde yayınlanması hususunda gereğini arz eder çalışmalarınızda başarılar dilerim.
- Soru Cevaplandı
- 26.05.2009
Doğrudan teminde Damga Vergisi
Yılda üç beş defa doğrudan temin ile harcama yapmaktayız. Herhangi bir sözleşme yapılmamaktadır. Diğer harcamalarımız maaş, telefon, akaryakıt, kırtasiye, bakım onarım gibi harcamalardır. Damga Vergisi Kanununun 1., 3., 8., maddeleri ile 44 nolu Damga Vergisi Tebliğinin 5. paragrafını dikkate aldığımızda yaptığımız harcamaların damga vergisi ile ilgisi hakkında bilgi verebilir misiniz?
- Soru Cevaplandı
- 26.05.2009
Yanlış tahakkuk ettirilen Emlak Vergisi için yapılacak muhasebe kaydı
2008 yılı Emlak Vergisi tahakkuku yapılırken emeklilerdeki muafiyetin iptal edileceği yönündeki haberler doğrultusunda bizde emeklilere vergi tahakkuk ettirdik. Sonradan yasalaşmadığı için bu Emlak Vergilerini iptal etmek gerekiyordu; fakat bu tahakkuklar kamu hesapları bilgi sistemine geçildiği için tahakkuku kaldıramadık. Biz bunları muaf emeklilerden kaldırmamız için izleyeceğimiz yol nedir?
- Soru Cevaplandı
- 26.05.2009
İhale
Doğrudan temin usulüyle hizmet alımı yapılarak personel çalıştırılabilirmi. Çalıştırılabilirse hangi alanlarda çalıştırılabilir. Çalıştırılacak kişinin maliyeye kaydı olması gerekirmi. Ne kadar süreyle çalıştırılabilir. İyi çalışmalar.
- Soru Cevaplandı
- 26.05.2009
Hizmet alımı sureti ile personel çalıştırılması
Doğrudan temin usulü ile hizmet alımı yapılarak personel çalıştırılabilir mi? Çalıştırılabilirse hangi alanlarda çalıştırılabilir? Ne kadar süre ile çalıştırılabilir? Maliye’ye kaydı olması gerekir mi?
- Soru Cevaplandı
- 26.05.2009
Yapı kullanma izin belgesi alma zorunluluğu
Bilindiği gibi 10.08.2005 tarih ve 25902 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsat Yönetmeliğinin 5.maddenin ( c ) fıkrasında özel yapı şekli gerektiren işyerlerinin Yapı Kullanma izni almış olması zorunluluğu getirilmiştir. 5377sayılı Türk Ceza Kanununda değişiklik yapılmasına dair Kanunun 21. maddesi ile 5237 sayılı Türk Ceza Kanunun 184.maddesine; "ikinci ve üçüncü madde hükümleri,12.10.2004 tarihinden önce yapılmış yapılarla ilgili olarak uygulanmaz" şeklinde 6.fıkra eklenmiştir. Bu doğrultuda, belediyemiz sınırları içerisinde faaliyet gösteren fırınların inşaat bitim tarihi 12.10.2004 den önce ise Yapı Kullanma izin belgesi alma zorunluluğu var mı?
- Soru Cevaplandı
- 26.05.2009
Kazanılmış hak ve görevde yükselme
1999 yılında memur iken hal müdürlüğüne asaleten atanan bir personelimiz 2 ay gibi bir süre sonra hal müdürlüğünden alınarak yeniden memurluğa döndürülmüştür. Bugün itibariyle yeniden hal müdürlüğüne atayabilir miyiz? Müktesep olarak 1 inci derece 4 üncü kademede muhasebeci olarak görev yapan bir memuru 1 inci dereceli basın yayın halkla ilişkiler müdürlüğüne atayabilir miyiz? Arkadaşımızın ilk ataması muhasebe yardımcısı olarak 1986 yılında yapılmıştır. Böyle bir atama kendisine hak doğurur mu?
- Soru Cevaplandı
- 25.05.2009