İl özel idaresi yatırım ödeneğinin birlik bütçesine aktarılması ve diğer birimlerin ihalelerinin destek hizmetleri birimince yaptırılması

1) Bütçenin hazırlanması sırasında planlanan projeli bir ödeneğin Örn: ( A okulu yapım projesi) yıl içinde bütçenin uygulanması sırasında projenin acili yeti nedeniyle Köylere Hizmet Götürme Birliğince ya-pılmak üzere birlik bütçesine aktarılması gündeme geldiğinde ; Bahse konu projedeki ödeneğin İl Genel Meclisince Birliklere Transferler tertibine aktarma yapılmak suretiyle ödenmesinde bir sakınca var mıdır? Yoksa Birliklere transferler tertibine aktarma yapılmadan mevcut projedeki tertibinden il encümeni tarafın-dan alınan karar ile ödeme yapılabilir mi? 2) Bütçenin hazırlanması sırasında; İl özel İdaresinin birim müdürlüklerinin Örn: Mali Hizmetler müdürlüğünün, Yatırım ve inşaat Müdürlüğünün yada Genel Sekreterliğin bütçelerinde mevcut bulunan akaryakıt, yedek parça vb. ödeneklerin ihale işlemlerinin " Destek Hizmetleri Müdürlüğünce "yapılmasında bir sakınca var mıdır? Bu durumda ihale yetkilisi ve harcama yetkilisinin ödenek hangi müdürlüğün içinde ise o müdürlüğe ait en üst yetkilinin mi olması gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.10.2007

Deneme izninin uzatılması

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin 20. maddesi ile deneme izni bir yıl ile sınır-landırıldı, eskiden iki yıla kadar uzatılabiliyordu. Bir yıl önce deneme izni verilen bir tesis emisyon izni eksikliği nedeni ile deneme iznini uzatılmasını talep etmiştir. Emisyon izni belgesi çıkana kadar deneme izni süresi uzatıl-ması mümkün müdür? Deneme izni verilirken Yönetmeliğin eski hali yürürlükte idi, müktesep hakkı olabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.10.2007

İçme suyu kuyusu kamulaştırma

İlçemizde yeni yerleşim alanı belirlenerek, toplu konut çalışması başlatılmış konutlar bitmek üzeredir. Bu konutlara su sağlamak amacıyla, Belediyemiz sınırları içersinde fakat imarımız dışında, bir vatandaş tarafından tarım amaçlı açılan kuyuyu içersindeki elektrik, pompa gibi ekipmanlarıyla beraber mülkiyeti de dahil almak, kamulaştırmak düşüncesindeyiz. Vatandaş da mülkiyetinin alınmasını istemektedir. Ayrıca adı geçen taşınmazın tapusu bir başkasına ait olmasına rağmen üzerindeki kuyu ruhsatı ve elektrik abonesi başka birine ait. Bu taşınma-zın ve kuyunun alınmasında, yada kamulaştırılmasında nasıl bir yol izlememiz gerekir? Mülkiyetin ve ruhsatların başka birilerinde olması, tarım amaçlı olması bize sorun olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.10.2007

Belediye avukatının vekalet ücreti

Belediyemizde avukat kadrosunda görev yapmakta iken hukuk işleri müdürlüğü kadrosuna asaleten atan-dım. Ancak, belediyemizde başka avukat bulunmaması sebebiyle Başkanlık görevlendirmesiyle belediye avukat-lığı görevini de ek olarak yaptığımdan ve mahkeme kararlarında davayı takip eden avukat olarak gözüktüğümden mahkeme kararlarında belediye lehine hükmedilen ve tahsil edilen vekalet ücretlerinin ne kadarını alabileceğim ve burada 657 sayılı Kanundaki limitin söz konusu olup olmayacağı hususlarını öğrenmek istiyorum.

  • Soru Cevaplandı
  • 08.10.2007

Denge tazminatı

Kurumumuzda çalışan geçici işçilerin daimi kadroya alınması için ne yapılması gerekmektedir. Ayrıca memurlara ödenen denge tazminatının işçilere de (sözleşmeli memurlara gelen zam şeklinde anlaşıldı) ödenmesinde sakınca var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.10.2007

Hazineye ait yerin devri

Şehir imar planında belediye hizmet alanı olarak görünen ve Hazine adına kayıtlı gayrimenkul, 3194 sayılı İmar Kanununun 11. maddesine göre hal yapılmak üzere devir alınabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.10.2007

Görevde yükselme

1989 yılında belediyede zabıta memuru olarak göreve başladım. Norm kadro uygulamalarına ka-dar belediyemizde uygun kadro olmadığından halen memur statüsünde görev yapmaktayım. Ancak, bundan iki ay önce Belediyemizdeki bazı memur arkadaşların meclis kararı ile Veri Ha-zırlama Kontrol İşletmenliği kadrolarına atandıklarını öğrendim. Benim atamamın neden yapılmadığını sorduğumda görevde yükselme sınavına katılmam gerektiğini söylediler. Yalnız bildiğim kadarı ile ilk defa atama yapılacaklarda görevde yükselme şartı aranmaksızın be-lediye meclisi kararı ile ve hizmet süreleri göz önüne alınarak atamaların yapılabileceği yönünde idi. Benim atamam görevde yükselme sınavına tabi ise Veri Hazırlama Kontrol İşletmenliği kadrosuna ata-nan arkadaşlarımın da görevde yükselme sınavına girmeleri gerekmez mi idi? Belediyemizde bildiğim kadarıyla komiserlik kadrosu bulunmakta. 5/2 dereceden maaş almakta-yım. Atamamın yapılıp yapılamayacağının bildirilmesini saygılarımla arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 04.10.2007

Vekâlet, ek gösterge

Şanlıurfa Belediyesinde 2005 yılından bu yana ruhsat ve denetim müdürlüğünde mühendis olarak görevlendirildim. Aynı zamanda mühendis olarak vekâleten görevlendirmem yapıldı. Vekâlet ettiğim mühendislik kadrosunun yan ödeme ve ek göstergesinden faydalanabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.10.2007

Vekalet Görevi

2000 yılında çalışmakta olduğum belediyeye lise mezunu olarak memur kadrosunda atandım. 2001 yılında Ziraat Fakültesini bitirdim. Şuan Yazı İşleri Müdürlüğü ve Mühendislik kadrosuna vekaletten bakmaktayım. Maaşımı 6/2 memur kadrosuna göre almaktayım. Yapmakta olduğum her iki vekaletten dolayı maaşımda herhangi bir değişiklik olur mu? Vekalet ücreti ve zam ve tazminatlardan faydalanabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.10.2007

Unvan değişikliği

Yüreğir ilçe belediyesinde memur olarak çalışıyorum. Yüksek kimyagerim. Daha önce 5 yıl araştırma görevliliği hizmetim var. Mayıs 2006 da açıktan atama ile belediyede göreve başladım. Mahalli idarelerin görevde yükselme ve unvan değişikliği yönetmeliğinin 5. maddesindeki unvan değişikliğine tabi kadrolarda "kimyager" unvanı yazmıyor. Norm kadroda kurumumda boş kimyager kadrosu var. Bu kadroya sınavsız atanabilir miyim? Unvan değişikliği sınavına girmem gerekirse bu sınavın uygulanış şekli nasıl, kurum nasıl bir yol izlemeli? Mahalli idarelerin genel sınav açması mı gerekli yoksa kurum istediği an unvan değişikliği sınavı açabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.10.2007

Vekâlet

Belediyemizde şef kadrosunda görev yapmaktayım. 17.09.2007 tarihinden itibaren 20 gün süreyle yazı işleri müdürlüğüne vekâleten baktım. Bu sürenin bitiminden itibaren de zabıta müdürlüğüne vekâleten atandım. Memurlar maaşlarını peşin aldıkları için ekim ayı maaşımda 2006/10344 sayılı Kararnamenin 4 üncü maddesinin (d) bendi gereğince yazı işleri müdürlüğünün fazla olan özel hizmet tazminatını alamadım. Bu sürenin bitiminden itibaren de eşdeğer bir kadro olan zabıta müdürlüğüne vekâleten atandığımdan dolayı maaşım zabıta müdürlüğü kadrosunun tazminatlarına göre yapılmaktadır. Bu açıklamalar neticesinde sorum şu; yazı işleri müdürlüğü kadrosuna vekâlet ettiğim dönem olan 20 günlük süre zarfında yazı işleri müdürlüğünden alacağım olan % 30’luk özel hizmet tazminatı ve yan ödemelerden alacağım kalmaktadır. Bu alacaklarımın ayrıca ödenmesinde tereddüde düşülmüştür.

  • Soru Cevaplandı
  • 04.10.2007

Memur ikramiyesi

5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesinin son paragrafında belediye memurlarına başarı durumlarına göre toplam memur sayısının % 10 geçmemek üzere başarılı olan devlet memurlarına yılda en fazla iki kez ikramiye ödenir denilmektedir Bu ikramiye belediyedeki toplam memur kadro sayısına göre mi ödenmeli, yoksa bir fiil çalışan memur kadro sayısına göre mi ödenmeli?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.10.2007