Encümence verilecek para cezaları, harcama yetkililerinin belirlenmesi, işçilere yapılan ödemeler, başkan yardımcısı ödenekleri

1- İçişleri Bakanliğı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün 2005/100 sayılı Genelgesinde belirtildiği üzere 1608 Sayılı Yasa Gereğince yazılan cezaların tahsilinin mümkün olmayacağı belirtilmektedir. Belediye Meclisince hazırlanan Para Cezaları tarifesine göre Belediye Encümeninin para cezası verip veremeyeceği ve Encümence ceza verilecekse tahsilatı aşamasında ilgili genelgede belirtildiği üzere sorun çıkarmı ? 2- Meclis üyeleri arasaından 5393 sayılı yasanın 49. maddesi gereğince görevlendirilen Başkan Yardımcıları Harca Yekilisi olarak görev yapabilirlermi. Hesap İşleri Müdürlüğünün Harcama Yetkilisi hangi birim müdürü olacaktır. 3- Belediyemizde Toplu Sözleşme yapmaya yetkili olan sendikanın, sendikasız işçilerin çoğunluk olmasından dolayı yetkileri düşmüştür. Belediyemizde sendikalı olan işçilerin bundan böyle ücretlerini ve sosyal haklarını Belediye Encümenimi belirleyecek yoksa eski sözleşmede belirtilen ücret ve sosyal haklarını almaya devammı edecekler ? 4- Meclis üyelerinden görevlendirilen Başkan Yardımcısına verilen ödenek sonucunda 5393 sayılı yasanın 49, maddesine göre Peresonel Giderlerinin bir önceki yıl kesin hesabının % 30 unu aşarsa Harcama yetkilisine, Muhasebe yetkilisine ve Belediye Başkanına sorumlulk doğarmı ?

  • Soru Cevaplandı
  • 24.10.2005

Belediye zabıtasının işyeri kapatma cezası verme yetkisi var mı?

Belediye zabıtasının ruhsatı olmayan veya başka türlü suç işleyenler için işyeri kapatma ceza yetkisi varmı kaç gün teşekkür ederim İyi çalışmalar dilerim.

  • Soru Cevaplandı
  • 08.08.2005

Taşıt satın alınması

Sayın HOCAM Bizlere yardımcı oldugunuz için teşekkür eder saygılar sunarım. 5393 Sayılı BEL.Kanunu hayırlı olmasını dilerim. Yasa 5272 den daha anlaşılır. Çok sorumuz olacak 5393 Say.Kanunun mad. 85 b fıkrası son cümle kendi meclisinin kararı ile taşıt edinilir cümlesi eklenmiştir. Daha önce237 sayılı taşıt kanununun 10. maddesi Bakanlar Kurulundan izin alınması gerekir denilmektedir. Örnek, Bir makamaracı alınması için nasıl bir prosüdür izlememiz gerekir

  • Soru Cevaplandı
  • 29.07.2005

İşyeri açma ve çalıştırma ruhsat

Sayın yetkili... Yabancı uyruklu vatandaşlara Belediyemiz tarafından işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı verebilirmiyiz? Verirken ne gibi bir evrak talep etmeliyiz? Ayrıca Vergi dairesinin vermiş olduğu Vergi levhası bizi bağlarmı?İlgili kanun maddeleri belirtilerek yanıtlanmasını rica ederim.Saygılarımla.

  • Soru Cevaplandı
  • 13.07.2005

İmar para cezası, yolluk ödemesi

Sayın yönetici, 3360 sayılı İl Özel İdaresi yasası yürürlükteyken İmar cezalarını Bayındırlık ve İskan Müdürlüğü tutanakları ile 3194 imar yasasının 32.nci maddesine göre ceza yazılıp 42.nci maddesine göre tahakkuklandırılıp bize bildiriyordu.Şimdi 5302 sayılı İl Özel İdaresi yasası yürürlüğe girdiğinden bu tür iş ve işlemleri hangi kurum gerçekleştirecek ve cezanın tahsilatını İl Özel İdaresi mi genel bütçe mi tahsil edecek, Ayrıca, 3213 sayılı Maden Yasasının 35.ncu maddesine göre kurulan komisyonunun yollukları iki kat ödenir denilmektedir.Buna göre gider görevlilerin yolluklarının nasıl ödenecektir. Yanıtlarınız için şimdiden çok sağolun.

  • Soru Cevaplandı
  • 29.06.2005

Borçlanma esas ve usulleri

SAYIN HOCALARIM: BELEDİYEMİZİN İÇME SUYU PROJESİ TAMAMLANDI.2004 YILI İTİBARI İLE İLLER BANKASI GN.MD.CE YATIRIM PROĞRAMINA ALINDI.İLLER BANKASI GN.MD.CE YAPILAN ŞİFAİ GÖRÜŞMELER NETİCESİNDE PROJEMİZ İÇİN 300 MİLYAR TL.SIFİNANSE EDİLEREK BORÇ KREDİSİ VERİLECEĞİ BELİRTİLDİ. BU AÇIKLAMALARDAN SONRA 5272 S.K.GÖRE BELEDİYEMİZİN 2004 YILI GELİRLERİNİN TOPLAMI 214 MİLYAR TL.SI OLUP,KANUNDA BELİRTİLEN BORÇLANMA İÇİN BİR ÖNCEKİ YIL GELİRLERİNİN % 10 MİKTARINI ÇOK AŞMAKATADIR.BELEDİYE MECLİSİMİZCE BORÇLANMAYA AİT İLLER BANKASI GENEL MD.NE BAKANLIKTAN BORÇLANMAYA AİT İZİN ALINMAMIŞTIR.YASAL OLARAK BU BORÇLANMAYI YAPABİLİRMİYİZ?BORÇLANMA YAPILAMAZ İSE BELEDİYE MUHASEBECİSİ OLARAK TARAFIMA HERHANGİ BİR HUKUKİ VE MALİ BİR SORUMLULUK OLUŞURMU?EĞER OLUŞUR İSE NASIL BİR YOL İZLEMEM GEREKLİDİR.GEREKLİ GÖRÜŞLERİNİZİ TARAFIMLA PAYLAŞMAK ÜMİDİ İLE SAYGILAR SUNAR BAŞARILARAINIZIN DEVAMINI DİLERİM.

  • Soru Cevaplandı
  • 17.06.2005

Akaryakıt istasyonlarının lisans belgesi alma zorunluluğu

Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün Yazılarıyla, EPDK'dan Lisans almayan Petrol istasyonlarının kapatılması yönünde talimat verilmiştir. Belediye olarak ne tür bir işlem yapmamız gerekir, bu yazıya istinaden lisanssız istasyonları kapatabilirmiyiz. yoksa Encümen Kararı aldıktan sonramı kapatmamız gerekir. Cevaplarsınız seviniriz. Saygılarımla

  • Soru Cevaplandı
  • 13.05.2005

91 nolu Tebliğe göre KDV mahsubu

A firması ile Belediye Otomasyon Programı için yıllık bakım anlaşması yaptık.Maliye Bakanlığının Katma Değer Vergisi Genel Tebliğinin ( Seri No:91 - 28.02.2004 tarihli Resmi Gazete) 3. maddesinde Tevkifat Uygulanancak İşlemler arasında sayıldığından 1/3 oranında K.D.V. Kurumumuzun karşılaması gerekmektedir.Kurumumuzun Maliye' ye (KDV ve Muhtasar) Borcu yoktur.KDV den alacağımız vardır.Anlaşma yaptığımız firma örneğin 2000 YTL olup 1/3 oranı 101,69 YTL dir.Bunu 2 Nolu KDV Beyannamesi ile Maliyeye bildirdiğimizde tekrar 1 nolu KDV Beyannamesinde mahsup etmemiz gerekiyor. Bir örnekle yapacağımız işlemler hakkında vereceğiniz bilgilerden dolayı şimdiden teşekkür ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 22.04.2005

Üzerinde cami ve müftülük binaları bulunan belediyeye ait taşınmazların ilçe müftülüğüne tahsisi mümkün müdür?)

Sayın hocam, yardımlarınız için şimdiden teşekkür eder çalışmalarınızda başarılar diler saygılar sunarım. Soru 1- Mülkiyeti Belediyemize ait olan 2 adet arsa (üzerinde cami ve müftülük binaları ile kuran kursu bulunan) ilçe müftülüğünün talebi ile tapusunu devir almak isterler. 5018 sayılı Kamu Mali yönetimi kontrol kanununun 47. maddesi ve 5272 sayılı Bld. kanununun 18. maddesi gereğince ücretli veya ücretsiz tahsis yoluyla satış yapılabilirmi? Ücretsiz olursa Bld. meclisince ne yapmamız gerekir. Soru 2- Belediye meclisimiz 2004 yılında Çiftçi malları koruma meclisini 4081 sayılı kanuna göre 5 asil, 5 yedek üye ile seçti. Koruma başkanı olarak Belediye Meclis üyesi görev alıp alamayacağı hakkında bilg verirseniz mutlu olurum. Selamlar

  • Soru Cevaplandı
  • 31.03.2005

5272 sayılı Belediye Kanunu’na göre başkan vekiline verilecek ödenek nasıl hesaplanır?)

Başkan vekiline ödenen ödenek hesabı nasıl hesaplanır. (nüfusu 10.001'den 50.000'e kadar olan belediyelerde 70.000 )

  • Soru Cevaplandı
  • 17.03.2005

Belediye sınırları dışındaki bir tesise su hizmeti götürülebilir mi?

Belde sınırları dışındaki bir tesise belediye şebeke suyu verilerek abone yapılmasında yasal bir sakınca varmıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 11.03.2005

Belediyece SSK’ya gönderilen Aylık Prim ve Hizmet Belgesinin Damga Vergisine tabi olup olmadığı.

T.C GEDİZ KAYMAKAMLIĞI Yeşilçay Belediye Başkanlığı SAYI :01/63 10/03/2005 KONU :Damga vergisi KONTDER Belediyemiz 1 4009 01 01 1000107 043 05 07 Sicil nolu İmar işyeri Aylık Prim ve Hizmet belgesi gönderdiğimizde damga vergisi tahakkuku yapılmaktadır Bilindiği üzere 488 Sayılı Damga vergisi kanununun 3.ncü maddesinde “Damga vergisinin mükellefi kağıtları imza edenlerdir dediği ve resmi dairelerle kişiler arasındaki işlemlere ait kağıtların damga vergisini kişiler öder” denilmektedir. 8 .inci maddesindeki “ Bu kanunda yazılı resmi daireden maksat,Genel ve katma Bütçeli Daire ve idarelere il özel ideleri, belediyeler ve Köylerdir. Bu daireler bağlı olup ayrı tüzel kişiliği bulunan iktisadi işletmeler Resmi daire sayılmaz” hükmüne yer verilmiştir. Aynı kanunun 9.uncu maddesinde” Bu kanuna ekli (2) sayılı tabloda yazılı kağıtlar Damga vergisinden müstesnadır.” Hükmü mevcuttur. Öte yandan anılan kanuna ekli (2) sayılı tablonun 1-A resmi daireler arasında kullanılan kağıtlar başlıklı bölümün (1) inci maddesinde resmi daireler arasındaki işlemleri kapsayan her türlü kağıtlarla bu dairelerin soruları üzerine kişiler tarafından yazılan cevaplar ve ekleri damga vergisinden istisna edilen kağıtlar arasında sayılmıştır. Yukarıda yapılan açıklamalar çerçevesinde damga vergisi kanunun uygulanması açısından Resmi Daire statüsünde olan belediyemiz tarafından düzenlenen aylık Prim ve hizmet belgesinden Damga vergisi alınmaması gerekmektedir. Bunun için SSK sigorta kurumuna hitaben veya belediyemize hitaben bir cevabı yazı yasılması hususunu; Bilgi ve gereğini arz ederim. BİRCAN Başkatip

  • Soru Cevaplandı
  • 10.03.2005