İşyeri açma ve çalışma ruhsatı

Kasabamızda tapu sorunu olan bazı işyerlerine 2005 yılında vatandaşların mağdur olmaması için belediye meclisi karar ile geçici ruhsat verilmiştir. Ancak 2006 yılında vatandaşların her yıl aynı işlemleri yapmaması için yine belediye meclisi karar almış ve bu ruhsat formlarının üzerinde bulunan geçici ibaresinin üzerine daimi kaşesi bastırmıştır. 2008 yılında Erdemli Kaymakamlığının kasabamızda bulunan işyerlerinin denetiminde bu tür ruhsat formlarının geçersiz olduğu, ruhsat formlarının yönetmeliğe uygun hale getirilmesi gerektiği belirtilmiştir. Bizde vatandaşlara aşağıdaki gibi bir tebliğ yazısı gönderdik. İlgi sayılı yazı ile bahse konu “Kasabamız …….mahallesi ……sokak …nolu adreste bulunan işyerinizin İşletme Ruhsatı 2005 yılında geçici olarak verilmiş olup; işyerinizle ilgili işyeri açma ve çalıştırma ruhsatını 2005/9207 sayılı İşyeri Açma ve Çalıştırma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğe uygun şekilde belgelerinizi tamamlattırarak ruhsat formlarını yönetmeliğe uygun hale getirmeniz, tarafınıza İşyeri Açma ve Çalıştırma Ruhsatı almanız, dosyanızda bulunan eksik evrakları tamamlamanız tebliğ olunur.” denmektedir. Yaptığımız bu uygulama doğru mu yoksa vatandaşın kazanılmış hakkı var mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 21.05.2008

Arazi tazminatı

Köylere Hizmet Götürme Birlikleri’ne teknik personel olarak görevlendirildiğimizde birlik ödeneklerinden görevlendirme ücreti almaktayız. Birlik işlerinin takibi için araziye çıktığımızda kurumumuzdan arazi tazminatı alabilir miyiz? Köylere hizmet götürme birliğinde görevlendirme ücreti araziye çıkmayıp evrak işlerinde görevli personele de verilmektedir. Görevlendirme ücreti ile arazi tazminatı aynı kategoriye girer mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.05.2008

Mali hizmetler müdürlüğüne vekâlet

Ben 1997 yılında belediyede geçici işçi olarak çalışmaya başladım. Lise mezunuyum 16.11.1998 yılında 13/3 kadro derecede memurluğa atandım. 23.01.2006 tarihinden itibaren mali hizmetler müdür vekili olarak görev yapıyorum. Muhasebe yetkilisi sertifikası aldım. Asaleten mali hizmetler müdürlüğüne atanmamda ve bu görevden vekalet ücreti almamda bir sakınca var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 15.05.2008

Ruhsat harcı

1-Belediyemize ait Akarca köyü hudutlarında mevcut Jeotermal kaynağa Belediye olarak ruhsat almamız gerekmektedir. Ancak Ruhsat alacağımız birim 5686 sayılı Kanunun 20 nci maddesine istinaden hazırlanan Yönetmeliğin 18 ve 19.maddelerinde ruhsat harcından ve teminattan bahsettiği için ruhsat harcı ve teminatı yatırmamız gerektiğini söylemektedir. Biz Belediye olarak (5393 sayılı Kanunun 16.maddesi) harç ve teminattan muaf olmamız gerekmez mi? 2-2464 sayılı Kanunun 34,35,36,37,38 ve 39.maddeleri Elektrik ve Havagazı Tüketim Vergisini içermektedir. İlçemizde doğalgaz dağıtımı ve tüketimi yapılmaktadır. Dağıtımı yapılan doğalgaz havagazı olarak değerlendirilip tüketenden havagazı tüketim vergisi belediyece alınabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.05.2008

Unvan değişikliği

Belediyemize 01.01.1987 yılında lise mezunu memur olarak atanan bir arkadaşımız vardı. Fakat bu arkadaşımız aslında 2 yıllık yüksek okul inşaat teknikerliğini bitirmiş. Lise mezunu olarak görev yapmış ve 2003 yılında belediye başkanlığına bir dilekçe ile müracaat ederek teknikerlik kadrosuna geçirilmesini istemiştir. Ancak bunun mümkün olmayacağının kendisine bildirilmesi üzerine bölge idare mahkemesine dava açmış ve davayı da kazanmış. Dava 2007 yılında sonuçlanmış. Belediye Danıştay 5. Dairesine temyiz için göndermiş ve Danıştay beşinci dairesi de kararı onamış. Bu arada bölge idare mahkemesi kararına göre bizde intibaklarını yaptık ve tekniker olarak emekli oldu arkadaşımız. Ancak emekli sandığı intibakının ilk işe giriş tarihi olan 01.01.1987 tarihinden itibaren yapılması yönünde yazı gönderdi ve ona göre yaptık ve aradaki emekli kesenek farklarının ödenmesini istedi. Bizde ödedik ve bundan sonra arkadaşımız yine belediye ye dilekçe ile müracaat edip 01.01.1987 tarihinden emekli tarihine kadar olan genel idari hizmetler ile teknik hizmetler arasındaki maddi kayıplarını talep etmektedir. Sizce böyle bir şey mümkün mü yoksa bölge idare mahkemesi tarihinden itibaren mi aradaki faklar ödenebilir.

  • Soru Cevaplandı
  • 09.05.2008

Vekalet ve vekalet aylığı

Ben 1986 yılından bu yana tekniker kadrosunda çalıyorum. 10/07/2007 tarihinde boş bulunan fen işleri müdürlüğü kadrosuna atandım. Benim ek göstergem ne miktarda olmalı? Danıştay’ın 2007/1 içtihatları birleştirme kararı 25.03.2008 gün 26827 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlandı. Bu kararda bulunduğu kadroya göre ek gösterge verilir deniliyor. Maaş ve haklar buna göre hesap ediliyor denilmektedir. Ben şu anda 1/4 dereceden maaş almaktayım. Fen işleri Müdürlüğü kadrosuna vekalet ediyorum. Benim ek göstergem kaç olmalıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.05.2008

Hizmet alımı ile zabıta hizmetlerinin yaptırılması

5393 sayılı Belediye Kanununun 14/a fıkrasında zabıta hizmetlerini yapar veya yaptırır denilmektedir. Buna göre hizmet alımı ile alınan yardımcı zabıta personellerinin tutanak tanzim etme ve idari yaptırım kararı düzenleme yetkilerinin olup olmadığı konusunda tereddütler meydana gelmektedir. Bu konuda bizleri ve bizler gibi olan zabıta teşkilatlarını bilgilendirirseniz memnun oluruz.

  • Soru Cevaplandı
  • 08.05.2008

Soru kitapçığı bastırılması

Belediyemiz birimlerinden basın yayın ve halkla ilişkiler müdürlüğü tarafından belediye başkanımızın talimatıyla OKS Soru Kitapçığı ve ÖSS Soru Kitapçığı bastırılıp Toroslar Bölgemizdeki okullarda okuyan öğrencilere dağıtımı yapılabilir mi? Yapılabilirse, bütçenin hangi tertibinden ödemesini yapmamız gerekiyor.

  • Soru Cevaplandı
  • 06.05.2008

Hizmet alımı ile zabıta hizmetlerinin yaptırılması

Kurumumuzda muvakkat büro elamanı adı altında çalıştırılan personelimiz, norm kadro kapsamında yapılan çalışmalar neticesinde daimi işçi kadrosu adı altında zabıta müdürlüğümüzde çalıştırılmaktadır. Bu personelimizin tanzim edeceği idari yaptırım karar tutanakları, kapatma mühlet zabıt varakaları, kapatma zabıt varakası ve mühür fek zabıt varakalarına imza atıp atamayacağının hukuki açıdan sakıncasının olup, olmadığının bildirilmesini saygılarımla arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 05.05.2008

Norm kadroda yer almayan zabıta komiser yardımcısının durumu

2002 yılında kurumum tarafından açılan görevde yükselme sınavına katıldım. Sınavda başarılı olmam nedeni ile zabıta komiser yardımcısı olarak atamam yapıldı. Norm kadro düzenlemesi kapsamında komiser yardımcılığı kadrosunun iptal edildiği ve mevcut kadroda görev yapanların haklarının saklı kaldığı belirtilmiştir. Oysaki bu güne kadar iptal edilen kadroların denkliği hangi kadro ise, bir kereliğine mahsus yeni kadrolarına atama yapılır iken, bu yöntemin uygulanmaması bizleri mağdur etmektedir. Ayrıca 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 91. maddesinde açıklanan hükümler kapsamında kalıp kalmadığımızın bildirilmesini saygılarımla arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 05.05.2008

5620 sayılı Yasaya göre sözleşmeli olan personelin askere gittiği zaman tekrar görevine dönmesi

5620 sayılı Yasaya göre sözleşmeli olan personel askere gittiği zaman tekrar görevine dönebilir mi? Kanunun hangi maddesine göre dönebilir. Birde nüfusu 2000 altında olan belediyelerde çalışan bu tip personeller il özel idaresine devir olacaktır. İl özel idaresine devir olan bu Kanun kapsamındaki personeller asker dönüşü il özel idaresinde iş başı yapabilir mi? 5620 sayılı Kanun diğer kanunlardan farklı olduğu için bu Kanun hükmüne göre çalışan personeller işten çıkarılabilir mi ve sözleşmeleri fesh edilebilir mi? 5620 sayılı Kanun özel bir kanun mudur?

  • Soru Cevaplandı
  • 02.05.2008

Belediyenin diğer belediyeye katılması

Bilindiği gibi 06.3.2008 tarihinde kabul edilen 5747 sayılı Kanun’un geçici 1’inci maddesinde, 10 km.den yakın olan belediyelerin ilçe belediyesinin mahallesi olmak için müracaatları her iki belediye meclislerinin olumlu kararları ile sonuçlanır denilmektedir. İlçemize 5 km mesafede olan Arslanlı Belediyesi belediyemize katılmak için meclislerinden karar almışlar ve belediyemizin mahallesi olmak için müracaat etmişlerdir. Konu hala bizim mecliste gündeme alınmadı, yakında alınacak. Arslanlı Belediyesi denetiminde 84 nolu kooperatife bağlı 14 hatlı minibüs ilçemize yolcu taşımacılığında çalışmaktadır. İlçemiz içerisinde 65 nolu kooperatife bağlı belediyemiz denetiminde 101 adet şehir içinde minibüs yolcu taşımacılığında çalışmaktadır. Katılım olduktan sonra Arslanlı Belediyesinin denetiminde çalışan 84 nolu kooperatife bağlı l4 adet hatlı minibüslerin durumları ne olacaktır?

  • Soru Cevaplandı
  • 01.05.2008