Yapı kullanım amacı değişiklinde tadilat ruhsatı ve yapı denetimine tabi olması

Eski tarihli yapı denetimsiz 3 katlı 347 m² 3 konut ruhsatlı ve iskanlı olan bir binanın zemin katında tadilatla konut işyerine çevrilmek isteniyor. Kullanım değişikliğinden dolayı yapı denetimle sözleşme gerekir mi? Yoksa taşıyıcı sistemde değişiklik olmadığından yapı denetimsiz ruhsat verilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 15.03.2011

Yapı ruhsat süresinin geçerliliği ve harç alınıp alınmayacağı

02.03.2004 tarihinde alınan yapı ruhsatı ile inşaatın karkas kısmı tamamlanmıştır. 5 yıllık ruhsat süresi içerisinde müteahhit ruhsatı yenilemediği için ruhsat geçerliliğini kaybetmiştir. Müteahhit inşaatını tamamlamak için hangi aşamaları takip etmelidir? Belediyeye harç parası vermeli mi? Yapı denetime tabi olacak mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.03.2011

Kademe ilerlemesi, izinli olunduğunda öğle yemeği

657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 64 ncü maddesinde yapılan en son değişikliğe göre, son sekiz yıl içerisinde herhangi disiplin cezası almayan memurlara aylık derecelerinin yükseltilmesinde dikkate alınmak üzere bir kademe ilerlemesi yapılır denilmektedir. Bu uygulamadan kurumumuzda çalışan memurların hemen hemen hepsine bir kademe uygulaması verilecek mi? (tabi disiplin suçu almayanlara) Ayrıca, kurumumuzda açıktan atanma ile göreve başlayan memurlar var, bunlara da diğer kurumda geçen hizmet süreleri dikkate alınmak sureti ile bir kademe uygulanması yapılır mı? Yine 657 sayılı Kanunun 104 ncü maddesinin (e) bendinde, yıllık izin ve mazeret izinleri sırasında mali ve sosyal yardımlara dokunulmaz denilmektedir? Burada memurlara verilen öğle yemeği izinlerde de verilmeye devam edilebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.03.2011

Tapu tahsis belgesi alındıktan sonra tapu senedi alınması

Belediye’ye ait tapu tahsis belgeli taşınmazımızla ilgili 1990 yılında tahsis belgesini aldıktan sonra 4 ayda bir Emlak bankası aracılığı ile işgal ettiğimiz gecekondumuza ait arsanın arsa bedellerini ödemiş bulunmaktayız. Bu ödemeler yaklaşık 12 taksitte 4 senede tamamlandı. Büyükşehir belediyesine yaptığımız tapu senedini almamız için ödenmiş bulunan bedellerin yeterli olmadığı bize çok yüksek fiyatlandırma yapılıp tapu sahibi olabileceğimiz bilgisi verildi. İşin içinden bu şartlar altında çıkamayacağız gibi gözükmekte. Hukuki olarak tescil hakkımız doğmuş olabilir mi? Bu konuyla ilgili tescil talebinde bulunup hak sahibi olan varsa emsal gösterme şansımız var mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.03.2011

LPG istasyonunun imar planına işlenmesi

İmar planında akaryakıt istasyonu işlenmiş olmasına rağmen LPG istasyonu işlenmiş ibaresi olmayan bir yere LPG satış ruhsatı belediye tarafından verilebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.03.2011

Yapı kullanma izin belgesi olmadan marketlere işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi

2008 yılı yapı ruhsatı olan market işyerine yapı kullanma izin belgesi olmadan işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi mümkün müdür. Şayet değilse sebepleri nelerdir?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.03.2011

Aile Hekimlerinin kira ve doğalgaz giderleri

Belediyemiz sınırları içerisinde bulunan aile hekimleri doğalgaz, kira giderlerinin belediyemizce karşılanmasını talep etmektedir. Aile hekimleri kendilerinin kamu sağlığı kuruluşu olduğunu belirtmekte, bu konuda 5393 Belediye Kanununa göre diğer kamu kuruluşlarının ihtiyaçları karşılanabilirse aile hekimleri bu kanundan faydalanabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.03.2011

Kırsal Motorin

2011 Yılı akaryakıt ihtiyacı için ihaleye çıkılmış, 23.12.2010 tarihinde… bedel üzerinden birim fiyat sözleşmesi imzalanmıştır. Kırsal motorin satışlarının 1 Nisan 2011 tarihinden itibaren kalkacağı yetkili makamlarca açıklandığından, uygulama yılı içerisinde, Nisan ayından itibaren kırsal motorin yerine piyasada satışta bulunan normal motorinin aynı yükleniciden mevcut sözleşme kapsamında alımına devam edilmesi mümkün müdür?

  • Soru Cevaplandı
  • 11.03.2011

İller Bankası kredisi ile bina yaptırılması, hakediş karşılığı ödeme, borçlanma ve varlık hesaplarına yapılacak muhasebe kayıtları

İller Bankası kredisi ile yaptırdığımız binanın yapım aşamasındaki muhasebe kaydı (borçlanmayı da gösterecek şekilde) ile yaptırılan binanın varlık hesabına aktarılmasına ilişkin muhasebe kaydının nasıl olması gerektiğini bir örnekle açıklamanızı arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 11.03.2011

Belediye başkanlarının aile yardımı ödeneğinden yararlandırılması

Belediye Başkanımız 2004 yılı yerel seçimlerinde belediye başkanlığına seçilmiş ve belediye başkanı iken Emekli Sandığından emekli olmuştur. 2009 yılı yerel seçimlerinde tekrar belediye başkanı seçilmiştir ve halen görevine devam etmektedir. İlçemiz nüfusu 1.389 kişi olup, nüfusu 10.000' e kadar olan belediyelerde 70.000 gösterge rakamının memur maaş katsayısı ile çarpımı sonucu bulunan brüt ödenek üzerinden maaşını hesaplamaktayız ve asgari geçim indiriminden yararlandırmaktayız. Brüt ödenekten de sadece gelir ve damga vergisi kesmekteyiz. Sosyal yardım olarak aile yardımı ödeneği alabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 11.03.2011

İhale yetkilisi, ihale birimi kurulması

Belediyelerde ihale işlemlerini (ihalenin hazırlık, yapılması, sonuçlandırılması) hangi birimin yapması gerekir? Mevzuat nedir? Bu konuda bilgilendirmenizi arz ediyorum.

  • Soru Cevaplandı
  • 11.03.2011

İtfaiye erinin üniversiteye atanması

2 yıllık itfaiye eriyim (asilim). Lisans mezunuyum, Yalvaç Belediyesinden Süleyman Demirel Üniversitesine nakil olmak istedim. Üniversiteye nakil dilekçemi verdim ve üniversite beni belediyeden istedi. Başkanımız muvafakat verdi. Buraya kadar her şey güzel ancak Üniversitenin beni atamasını bekliyorum. Personel dairesi ile görüştüğümde bana üniversite bünyesinde itfaiye eri kadrosu olmadığı için Devlet Personel Başkanlığının görüşünü alacağız seni hangi kadroya atayabiliriz diye, yazı gönderdik dendi. Benim sorum şu: Genel İdare Hizmetler sınıfındayım ve bu sınıftaki memur, bilgisayar işletmeni, VHKİ, ambar memuru bu kadrolara atamam yapılamaz mı? Bu saatten sonra üniversite beni atamaktan vazgeçebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 09.03.2011