Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı bulunan bir işyerinin, meslek odalarının taleplerine istinaden esnaf sicil veya oda kaydı yok diye kapatma yetkisi
Daha önceden işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmiş bir işyeri, bir müddet sonra meslek odasın-dan kaydını sildiriyor veya oda tarafından kaydı siliniyor, ancak işyerini kapatmadan faaliyetine devam ediyor. Meslek odaları da, Esnaf ve Sanatkâr Sicil Yönetmeliğinin 10. maddesine atıfta bulunarak bu tür işletmelerin tarafımızca kapatılmasını ve faaliyetlerinin durdurulmasını talep ediyorlar. (İşletmelere ruhsat verirken esnaf siciline ve meslek odalarına kayıtlarını yaptırıp ruhsat dosyalarına da bir suretini koyuyoruz) Usulüne uygun olarak verilmiş işyeri açma ve çalışma ruhsatı bulunan bir işyerini, meslek odalarının taleplerine istinaden esnaf sicil kaydı/oda kaydı yok diye kapatma yetkimiz bulunuyor mu? Bu konuda uygulanabilecek başka bir yaptırım var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 23.03.2012
İtfaiye raporu gerektirmeyen işyerlerinin itfaiye birimince kontrolü
İşyeri açma ve çalışma ruhsatı verilirken itfaiye raporu gerektirmeyen (emlak bürosu) işyerlerine heyet kontrolünde Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı elemanlarınca kontrol edilmesi gerekir mi?
- Soru Cevaplandı
- 23.03.2012
Emlak Vergisinde zamanaşımı
Belediyemiz emlak servisinin işlem yaparken doğruluğunu zaman zaman sorduğu şu husus bulunmaktadır. 1-Mükellefin Belediyemize işi düşüyor tapusu ile geliyor beyan için personel arkadaş tapuya bakıyor iktisap tarihi misal 2000 yılı, tahakkuk girerken iktisap tarihinin 2012-5=2007 mi girilmesi, yoksa 2000 mi girilmesi gerekir. 2- Vergi tutar ücretini alırken hangi yıldan itibaren alınması gerekir. Arkadaşlar uygulamada, emlak beyanını 2000 giriyorlar, ücreti geriye dönük son 5 yılın ücretini tahakkuk ettiriyorlar. Doğrumudur.
- Soru Cevaplandı
- 23.03.2012
Kademe ilerlemesi
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 64. maddesi dikkate alındığında 6111 sayılı Kanundan önce herhangi bir disiplin cezası almamış olan memura kademe ilerlemesi verilebilir mi.?
- Soru Cevaplandı
- 22.03.2012
İşyerinde faaliyet konusunun değişmesi
İlçemizde kahvehane olarak kira sözleşmesi bulunan işyeri kafe olarak sözleşmesini değiştirmek is-temektedir. Kafe ile kahvehane arasındaki farklar nelerdir.
- Soru Cevaplandı
- 22.03.2012
Giyim yardımı
Devlet Memurlarına Yapılacak Giyecek Yardımı Yönetmeliğinin eki I sayılı cetvelin 19 ncu sırasında; resmi kıyafet taşıyan itfaiye, zabıta, bando, orkestra personeli ile koruma ve güvenlik görevlilerine verilecek giyim eşyası açıkta ve kapalı yerlerde çalışanlar açısından ayrı ayrı belirlenmiş bulunmaktadır. Ayrıca Yönetmeliğe ekli cetvellerin sonunda yer alan Dipnot (Değişik: 06.12.1993-93/5103 K) A/2. maddesi hükmüne göre; resmi kıyafet taşıyan personele ayrıca keten kumaştan bir takım yazlık elbise veri-lir denilmektedir. Buna göre; resmi kıyafet taşıyan itfaiye personeline dipnot A/2 deki yazlık takım elbise (miat belirtilmemiş) I sayılı cetvelin 19 ncu maddesindeki takım elbiselerle aynı miatla iki yılda bir mi verilmeli? Yoksa Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin dokuzuncu bölüm madde 35 de geçen "Yazlık ve kışlık elbise her yıl, tören elbisesi ise iki yılda bir verilir" ibaresindeki yazlık elbise ile aynı miatla her yıl mı verilmelidir.
- Soru Cevaplandı
- 22.03.2012
Hafriyat toprağı ve inşaat yıkıntı depolama tesisi izni
Beldemiz imar alanı dışında mücavir alan içinde (tapulama harici) eski bir kaolen madeni bulunmakta olup 10 yıldır faaliyette değildir. 2007 yılında bir vatandaş bu madeni, Maden İşleri Genel Müdürlüğünden kiralamıştır. Fakat yeterli üretim yapamadığı için ruhsat iptal edilmiştir. Şimdi aynı vatandaş bu maden ocağındaki açık çukur alana yani 40 m derinlik ve yaklaşık 20.000 m2 olan alanı mal müdürlüğünden hafriyat dökümü için kiralamış ve buraya hafriyat döküm sahası için ruhsat almak istiyor. Belde belediyesi olarak buraya hafriyat toprağı ve inşaat yıkıntı depolama tesisi izni verebilir miyiz. Ayrıca bu konuda nasıl bir yol izlemeliyiz.
- Soru Cevaplandı
- 21.03.2012
Lise mezunu Zabıta Memurunun müdürlüğe atanması
Ben Lise mezunuyum, kadrom Zabıta Memurudur. 20 yıldır memur olarak çalışmaktayım, fakat 2004 yılından bu yana Yazı İşleri Müdürlüğüne tam 8 yıldır vekâlet etmekteyim. Diploma dışında bütün şartlarım tutuyor. Yönetmeliğin 20/c bendi gereğince Yönetmelik kapsamı dışında bulunan daha üst görevlerde, en az altı ay süreyle çalışmış olanlar, aranan şartları taşımaları kaydıyla, bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinde yer alan “yönetim”, “araştırma–planlama” ve “hukuk” hizmetleri gruplarında gösteri-len kadrolara sınavsız atanabilir. Bu Yönetmelik kapsamındaki diğer kadrolara sınavsız atanmak için altı ay çalışmış olmak şartı aranmaz denilmektedir. Buna göre Yazı İşleri Müdürlüğü kadrosuna sınavsız atanabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 20.03.2012
Hurda araç satışı
Belediyemiz mülkiyetinde bulunan bir alana geçmiş zamanlarda emniyet ve jandarma tarafından araçlar bırakılmıştır. Araçların bir kısmı plakalı bir kısmı plakasız belediyemiz ve emniyet jandarmada araçların teslimi ile ilgili bir bilgi ve evrak bulunmamaktadır. Araçların sahiplerine ise ulaşılamıyor. Bu araçlardan kurtulmak istiyoruz. Bu araçları tüm bölgede ilan ederek hurda olarak satış yapabilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 19.03.2012
Belediye başkanı harcırahı
Büyükşehir belediye başkanının 2012 yılı için alması gereken yurt içi harcırah tutarı ne kadar olmalıdır?
- Soru Cevaplandı
- 18.03.2012
Yapı ruhsatına göre başlanan ancak yapı kullanma izni alınmayan yapının durumu
3030 sayılı Kanun Kapsamı Dışında Kalan Belediyeler Tip İmar Yönetmeliğinin 45. maddesi gereğin-ce, asansör boşluğu bırakılarak inşaat ruhsatı alınmış bir bina süresi içerisinde tamamlanarak SGK ve vergi dairesiyle ilişiği kesilerek, fenni mesul raporu ile tamamlandığı bildirilmiştir. Ancak, belediye harç-larını yatıramamasından dolayı yapı kullanma izni verilememiştir. Bugün itibariyle belediye harçlarını da yatırarak kullanma iznini almak istemektedir. Ancak binada asansör boşluğu olmasına rağmen asansör bulunmamaktadır. Bina bodrum kat + 5 katlı toplamda bodrumla birlikte 6 katlı bir bina olup bodrum da ikamet bulunmamaktadır. Ancak bugünkü mevzuat hükümlerine göre asansör yapılması gereken bir bina olup, binanın yapıldığı tarihteki mevzuat hükümleri müktesep hak olarak değerlendirilerek asansör istenmeden yapı kullanma izni düzenlenebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 16.03.2012
Memurların mali hakları ve sosyal yardımlar
Genel bütçeye tabii ilçemizdeki nüfus müdürü 3000 ek gösterge alırken Belediyemizdeki müdürler için 2200 ek gösterge veriliyor. Yapılan uygulama doğrumu dur?
- Soru Cevaplandı
- 15.03.2012