Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Semt ve üretici pazarlarındaki satış yerlerinin tahsis ücreti
5957 sayılı Kanunun 11.maddesinin 3 fıkrasına istinaden yıllık pazaryeri tahsis ücretleri Belediye Meclisimizce belirlendi ancak uygulamada birçok belediye işgaliye almaya devam etmekte bu durumda işgal harcı kaldırılıp yıllık tahsisi ücreti mi belirlenecek ya da işgaliye harcı mı alınacak Uygulamanın nasıl olacağı konusunda bilgi vermenizi rica ederiz.
- Soru Cevaplandı
- 24.04.2012
Belediye Başkanının emekliliği
Belediye Başkanımızın 04.07.2012 tarihinde emekliliği dolmaktadır. Belediye Başkanlığına Mal Müdürlüğünde memur iken istifa edip Belediye Başkanlığına seçilmiştir. Belediye Başkanının emeklilik işlemleri aynı memurlar gibimi oluyor yoksa ayrı bir işlem mi yapılıyor. Bu konuda bizi aydınlatırsanız çok memnun oluruz.
- Soru Cevaplandı
- 24.04.2012
İşyerinde kira sözleşmesinin bulunmaması
Belediyemize ait yol boşluğu vatandaşa 2886 sayılı Kanuna göre ihale edilmek suretiyle kiraya ve-rilmiştir. Kiracı bu kira sözleşmesine dayanarak işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı almıştır. Kira sözleş-mesi dolmuş ve belediye kira sözleşmesinin uzamayacağını kiracıya bildirmiştir. Kira sözleşmesi doldu-ğundan, işyerinde kira sözleşmesi olmadığından ruhsatın iptaline karar verilebilir mi? Ruhsatı iptal et-me yetkisi kimdedir?
- Soru Cevaplandı
- 24.04.2012
Disiplin suçlarında tekerrür
Kademe ilerlemesi cezam kesinleşmeden önce aynı fiili işledim, tekerrür olur mu?
- Soru Cevaplandı
- 22.04.2012
İmar uygulamasının iptali
33 hektarlık bir alanda imar uygulaması yapılmış ve tescil işlemleri 2010 yılında bitmiştir. Ancak bölge içerisindeki bir tapu sahibi idare mahkemesine başvurarak 2011 yılında imar uygulamasına ait encümen kararını iptal ettirmiştir. Belediyede idare mahkemesinin kararı üzerine bölgeyle ilgili encü-men kararı iptal edildiğinden imar uygulamasının da iptal edilmesi için yeni encümen kararı almıştır. Ancak tapu idaresiyle görüştüğümüzde o bölgeye ait tapuların iptal olmayacağı söyleniyor. Bu durum-da tapuların iptal edilmemesi nedeniyle o bölgede tescil gören imar parselimize inşaat yaptırmak için belediyeden imar çapı alabilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 21.04.2012
Zabıtanın cebren içinde müşteri bulunan otel ve pansiyon şeklindeki işyerlerini mühürlemek için içindeki insanların cebren boşaltılması yetkisi
Ruhsatsız işyerleri hakkında İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına Dair Yönetmeliğin 6. ve 32. Mad-desi gereğince işyeri açma ruhsatı alıncaya kadar mühürlenerek kapatılması gereken özellikle otel ve pansiyon şeklinde içinde müşteri bulunan işyerlerinin mühürleme aşamasında sıkıntı yaşanmaktadır. Belediye Kanununda veya başka bir mevzuatta içinde müşteri bulunan otel ve pansiyon şeklindeki işyeri içindeki insanların cebren boşaltılması konusunda Belediye Zabıtasına açıkça verilen bir yetki var mıdır? Yoksa hangi yolu izleyerek müşteri boşaltmasını yaparak mühürleme yapabiliriz?
- Soru Cevaplandı
- 20.04.2012
Ücretli otopark (parkomat) uygulamaları
Belediyelerin cadde ve sokaklarda yapmış olduğu ücretli otopark (parkomat) uygulamalarından tahsil edilemeyen bakiyelerini 6183 sayılı Kanuna göre tahsil edebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 20.04.2012
Yol geçiş izin belgesi
Belediye mücavir sahası içerisinde, Devlet Karayolu kenarında mesken altı dükkân olarak yapılmış ve yapı kullanma izni alınmış olan, Karayolu Kenarında Yapılacak ve Açılacak Tesisler Hakkında Yönet-meliğin 41. maddesine göre de 5 metre çekme mesafesine uygun olan işyerinde tekel büfesi açılmak istenmesi halinde, yol geçiş izin belgesi alması zorunlu mudur? Binanın sadece zemin katı bitmiş ve oturma ruhsatı verilmiş olsa dahi, üst kattaki mesken yapılmamış ise mesken katının da yapılmış olması şartı aranır mı? Veya başka hangi yol izlenmesi gereklidir?
- Soru Cevaplandı
- 20.04.2012
Yapı kullanma izin belgesi
Tapu kayıtlarında halen arsa olarak yer alan, 1984 yılında yapımına başlanmış, sadece bir eve yapı kullanma izin belgesi verilmiş olup, yığma bina olan bu evin ikinci ve üçüncü katı da yapılıp elektrik, su aboneliğini almıştır. 1992 yılında da bu binanın yapımı tamamlanmıştır. İkinci ve üçüncü kata da yapı kullanma izin belgesi verilmesinin mümkün olup olmadığı, mümkün ise bunun için ne yapılması gerektiği hususunda bilgilendirilmemizi arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 20.04.2012
Seminere katılan personel ve meclis üyesinin harcırahı
1- 12-13 Mart 2012 tarihlerinde Türkiye Belediyeler Birliği tarafından Antalya’da düzenlenen kadın yerel politikacılar toplantısına belediye meclis üyeleri davet edilmiştir. Belediyemizden bir bayan mec-lis üyesi ve hizmet alımı yolu ile işe başlamış olan bir bayan olmak üzere toplam iki kişi seminere katılmıştır. Hizmet alımı yolu ile çalışan personele harcırah ödenebilir mi? 2- Seminere katılan personelin yatak ve yemek ihtiyacı Türkiye Belediyeler Birliği tarafından karşılanmıştır. Belirtilen günler için harcırah ödenebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 19.04.2012
Vergi, resim ve harçlar dışında kalan dava konusu olan belediye uyuşmazlıklarının anlaşma ile Belediye Meclisi ve encümen kararı ile tasfiyesine karar vermek.
5393 sayılı Kanunda Belediye Meclisinin görev ve yetkilerini düzenleyen 18.maddesinin (h) bendi ve belediye encümeninin görev ve yetkilerini düzenleyen 34.maddesinin (f) bendi ile ilgili muhtemel bir uygulamanın kapsamı, şekli ve yöntemi nasıl uygulanacaktır?
- Soru Cevaplandı
- 19.04.2012
Derece, kademe
Ben 02.06.2003 yılında 2 yıllık MYO mezunu olarak, 11/1 derece kademeden askeri personel uz-man erbaş olarak atandım. 02.06.2004 yılında uzman onbaşılıktan uzman çavuşluğa terfi ettirildim ve derece kademem 10/2 oldu. 2005 yılında bütün memurlar gibi bende 1 derece aldım. 2003-2008 yılları arasında 5 yıl süreyle görev yaptım. 02.06.2008 tarihinde 8/2 derece kademeden kendi isteğimle ayrıl-dım. 1 yıl 6 ay gibi bir süre boşta kaldım. 22.12.2009 tarihinde 8/3 derece kademeyle genel idare hiz-metleri memur kadrosuna atamam yapıldı. Herhangi bir yanlış hesaplama var mı? 22.12.2011 tarihi itibariyle derece kademem kaç olmalı?
- Soru Cevaplandı
- 19.04.2012