Emsal artışı

1/1000 uygulama imar planında A-5 kat olan parsellere belediye meclisi A-8 kat imar hakkı vermiştir. Aynı 1/1000 uygulama imar planındaki A-3 kat olan parsellere emsal artış sağlanıp A-6 kat imar hakkı vermiyor. A-3 kat imar hakkı olan parsel sahipleri diğer parsel sahiplerine verilen (A-5 Kat olan) emsal artışı talep edemezler mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.04.2013

Belediyeye bağlı bütçe içi işletmelerde kurumlar vergisi mükellefiyeti

(Belediyeye bağlı bütçe içi işletmelerde kurumlar vergisi mükellefiyeti) Belediye bütçe içi işletmelerde ayrı vergi kimlik no alınacak mı? Hal gelirleri kurumlar vergisine tabi midir? Ayrıca verilecek olan beyannameler ayrı ayrı verildiğinde bir karışıklık ortaya çıkmaz mı? Bu ko-nularda yardımcı olursanız sevinirim.

  • Soru Cevaplandı
  • 18.04.2013

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı

Tapuda niteliği arsa olan yere bakkal veya başka bir işyeri olarak İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı ve-rilip verilemeyeceği?

  • Soru Cevaplandı
  • 17.04.2013

Şartlı Bağış

Belediyemiz İçme suyu projesinde kullanılmak üzere ilçemiz hayırseverlerinden bir kimsenin varisi oldukları mallarını bu amaçla Belediyemize bağışladılar. 1 ev 2 parça tarlanın satılarak parasının içme suyu getirilmesinde kullanılması amaçlanmaktadır. Şimdi 2886 sayılı Kanuna göre satış ihalesine çıka-cağım bu ihalenin yapılmasına konu hukuksal olarak bir sakınca var mı? KDV satışa konu olacak mı? Belediyemiz intikal vergisi ödeyecek mi? İhale nasıl hayat bulacak

  • Soru Cevaplandı
  • 16.04.2013

İşyeri açma izni harcı

İnşaat ve nalburiye sektöründe çalışan bir ilçe esnafımız 150 m2 işyeri için işyeri ruhsat harcı olarak 150 lira tahsil ettik. Ancak bu kişinin tuğla ve çimento gibi mallarını depoladığı açık alanda bir 7.800 m2 yeri içinde 7.800.- lira işyeri ruhsat harcı hesapladık. Ancak 5000 m2 fazla alınmaz dediği için mevzuat hükmüne göre 5.000.- lira tahakkuk yaptık. İşyeri sahibi ve avukatı bu işlemin hatalı ve yanlış olduğu iddia etmektedirler. Bu yapılan işlem doğru mudur? Osman AKOĞLAN, Mali Hizmetler Müdürü, Keçiborlu Belediyesi/ISPARTA

  • Soru Cevaplandı
  • 16.04.2013

Geçici görevle başka bir kurumda çalışmakta olan memurun harcırahı ve arazi tazminatı

Geçici görevle başka bir kurumda çalışmakta olan bir memur, bu kurumda arazide görevlendirilme-si nedeniyle ödenecek olan arazi tazminatı ve harcırahı kendi kurumunca mı ödenir, yoksa geçici gö-revli olarak çalıştığı kurumca mı ödenir?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.04.2013

İhale yetkisinin devri

İlgili müdürlüklere bağlı olarak çalışan araç, iş makinesi için gerekli olan yapım işi, yedek parça tedariği vs. gibi işler için piyasa araştırması yapılması, gerçekleştirme görevlisi tayini, ihale onay belgelerinin hazırlanıp imzalanması, bakımı yapan müdürlükçe mi yoksa araçların bağlı bulunduğu müdürlükçe mi yapılmalıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.04.2013

4734 sayılı Kanun kapsamında SGK ve Vergi Borcu

İhale tarihi itibariyle SGK prim borcu ve vergi borcu yoktur evrakı veren firmadan sözleşme tarihinde de tekrar bu evraklar istenebilir mi yasal mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.04.2013

Zabıtanın resmi elbise ile tellallık yapması

Zabıta memurlarının, resmi elbise ile İcra Müdürlüklerinde tellallık yapmasında kanunen bir sakın-ca var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.04.2013

Fırın için diğer bina sakinlerinden onay alınması gerekiyor mu?

1) Binanın sağlam olup olmadığını öğrenmek için nereye başvurmalıyız? 2) Bina altındaki bir işyerini açmak için özellikle fırın için diğer bina sakinlerinden onay alınması gerekiyor mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 15.04.2013

Kademe Uygulaması

13/02/2011 tarih ve 6111 sayılı Kanununun 116’ncı maddesi ile 657 sayılı Kanuna geçici madde 36 ile geçiş hükümleri eklenmiş ve 64. maddede değişiklikler yapılmıştır. Buna göre maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önceki "Son beş yıllık sicil notu ortalaması doksan ve yukarı olan bir personele, sonraki üç yıllık süre içinde disiplin cezası almamış olması halinde kademe ilerlemesi hangi tarihte uygulanacaktır?

  • Soru Cevaplandı
  • 15.04.2013

Hayvan pasaportları onaylama

Büyükşehir belediyesi sınırları içerisinde bulunan bir merkez ilçe, hayvan pasaportlarını onaylama gibi durumu var mıdır? Merkez ilçe belediyesinde hayvan pasaport onaylarını ilçe müdürlüğü tarafın-dan yapılması gerekmez mi? İlçe müdürlüğünün olduğu yer ve bölgelerde hayvan pasaport onaylama işleminde belediyenin görev ve sorumluluğu nedir? Canlı hayvan nakillerinde uygulama yapan ilçe be-lediyesinde Türkvet Kayıt Sisteminin bulunmaması nedeniyle hayvan kayıt hareketleri sağlıklı bir şekilde takip edilememektedir. Ölü hayvanın kulak küpesini vatandaş taktığı zaman belediye bu durumu bilememektedir. Ne yapılmalı?

  • Soru Cevaplandı
  • 12.04.2013