aynı adreste bulunan iş yerinin hemen yanındaki bir işyerine taşınmasında işyeri açma ve çalışma ruhsatı

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına ilişkin Yönetmeliğin 8. maddesinde "İş yerinin başka bir adrese nakledilmesi halinde yeniden ruhsatlandırılması esastır" denilmektedir. Beldemizde faaliyette bulunan ruhsatlı kahvehane aynı adreste bulunan iş yerinin hemen yanındaki bir işyerine taşınmak istiyor. Adres aynı fakat kapı numarası değişik, bu durum da olan işyerine nasıl bir uygulama yapmamız gerekiyor?

  • Soru Cevaplandı
  • 25.04.2013

Belediye encümenine işçi personelin üye olarak katılması

Benim sorum belediye çalışanlarından 657’ye tabi memur bulunmadığından işçi statüsündeki bir personelin encümen üyesi olabilir mi ve olması durumunda encümen huzur hakkı ödenebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 25.04.2013

Kafeterya için işyeri açma ve çalışma ruhsatı

Tapu senedinde 2 katlı kâgir ev ve tarla olarak tescil edilmiş, ancak yapı kullanma izin belgesinde zemin kat mantar depolama+garaj+tahıl depolama ve 1.kat ise mesken olarak yapı kullanma izin belge-si verilmiştir. Bu binada kafeterya (sıhhi müessese) için işyeri açma ve çalışma ruhsatı talep edilmiştir. Zemin katı mantar depolama+garaj +tahıl depolama ve birinci kat mesken için yapı kullanma izin bel-gesi verilmiş olması kafeterya işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesine engel teşkil eder mi? Saygıla-rımla.

  • Soru Cevaplandı
  • 25.04.2013

Bir işyerine iki ayrı ruhsat verilmesi

Yapı Kullanım Belgesinde bir dükkan görünen işyeri fiiliyatta ortadan duvar örülerek ikiye bölünmüştür. İki dükkanında kapı numarası tek olmakta, girişleri yola cepheli ve ayrıdır. Dükkanların birinde erkek berberliği diğerinde turizm seyahat acentesi faaliyette bulunmak istemektedir. Söz konusu yerlere işyeri ruhsatı verilebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 22.04.2013

Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar

Kamu kurum ve kuruluşlarının sorunlarına ışık tuttuğunuz için öncelikle teşekkür ederim. Konya İl Özel İdaresinde İnsan Kaynakları Daire Başkanı olarak görev yapmaktayım. İl Özel İdarelerinde görev yapan daire başkanlarının ek göstergeleri kaçtır? İl Özel İdareleri arasında farklı uygulamalar yapılmak-tadır?

  • Soru Cevaplandı
  • 22.04.2013

Değiştirilen plana göre tadilat ruhsatı

Zemin+2 kat olarak inşaat ruhsatı verilen bir yapının bulunduğu bölgede imar planı değişikliği yapı-larak kat adedi zemin+1 olmuştur. İmar planı değişikliği öncesi yapı zemin+2 kat olarak tamamlanmış-tır. Zemin ve 1. katlarda tadilat ruhsatı talep edilmektedir. 1- Zemin ve 1. katlara ilişkin tadilat ruhsatı düzenlenebilir mi? (Düzenleyeceğimiz tadilat ruhsatında kat adedi plan değişikliği öncesi verilen ruhsata zemin+2 olduğundan yine zemin+2 olacaktır.) 2- Yapının çatısı için de tadilat verilebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 20.04.2013

Hüküm giyen işçinin kıdem tazminatı

Belediyemizde 1997 yılından başlayarak 1997 yılında 330 gün, 1998 yılında 326 gün, 1999 yılında 310 gün, 2000 yılında 140 gün, 2002 yılında 253 gün, 2003 yılında 340 gün, 2004 yılında 240 gün, 2005 yılında 327 gün, 2006 yılında 222 gün çalıştırılarak bu sürelerin bitiminde çıkışları yapılan ve 15.03.2007 yılında Norm Kadro Kanununa göre daimi işçi statüsüne alınarak çalıştırılan ve 2008 yılı Haziran ayı içerisinde de sendika üyesi olarak yapılan sözleşmeye göre ücret ve ikramiye verilen Belediyemiz işçisi 2009 yılı ocak ayı sonuna doğru izne ayrıldı ve bu izinli olduğu günler içerisinde yapmış olduğu olay yüzünden mahkemeye sevk edildi. Daha sonra Mahkemece 5237 sayılı TCK’ nın 37/1, 188/3, 63, 54/4, 53/1 sayılı maddelerinden suçlu bularak 4 yıl 2 ay hapsine karar verildi. Bu kararın bir örneği de Belediyemize ulaşmış olduğu tarihten itibaren 08.06.2009 tarih ve 1 nolu Disiplin Kurulu kararı ile 25.07.2009 tarihinde işçinin çıkışı yapıldı ve İş Bulma Kurumu ve Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürlüğüne yazı ile bildirildi. Bahsedilen kişi şimdi ise İş Bulma Kurumu Kayseri Bölge Müdürlüğüne müracaat ederek bizden ça-lıştığı yıllara ait giriş çıkış maaş ve ikramiye alacakları hakkında bizden belge ve bilgi istendi. Bizlerde mevcut olan bilgi ve belgeleri sunduk şimdi ise Bölge çalışma müdürlüğünce suç olayının izinli iken gerçekleştiğinden 1997 yılı dâhil 25.07.2009 yılını kapsayacak şekilde sendika sözleşmesine göre her yıl 80 yevmiye üzerinden en son ödeme yapılan brüt ücreti 1.642,62 TL üzerinden kıdem tazminatı alabileceğini söylediler. İdare olarak bizde Mahkeme kararı ile ne sonuç çıkarsa onun uygulanması gerektiğini düşünüyoruz. Bu konuda yanlış yapmak istemiyorum. Gerekli bilgi tarafıma verilirse çok sevinirim

  • Soru Cevaplandı
  • 19.04.2013

Hisseli tapulu bir yerde işyeri açılması

1- Hisseli tapuya sahip bir işyerinde, işyeri ruhsatı almak için hissedarlardan muvafakat alınması gerekir mi? Gerekirse yasal gerekçesi nedir? 2- Onaylı mimari proje aykırı şekilde örneğin 3 dükkanın birleştirilerek 1 tek dükkan yapılmasıyla oluşan dükkana işyeri açma ruhsatı verilebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 19.04.2013

Kiracının taşınmaz üzerine yaptığı onarım giderlerini belediyeden talep etmesi

2006 yılında belediye meclisi kararı ile kiracımıza işyerinin pencere, kapı, çatı ve muhtelif yerleri için (kiradan mahsup söz konu değil) tadilat yapması için izin verilmiş. Kira sözleşmesinin 1. maddesin-de belediyenin izniyle tadilat yapabileceği yer almaktadır. 2013 yılında ise kiracımızın bulunduğu bina yıkılıp park ve bahçe yapılacağından dolayı tahliye etmesi için ihtarname gönderildi. Buna karşılık kiracı ise belediye meclisine başvurarak yaptığı tadilatlarla ilgili harcamalarını talep etti. Kiracı tarafından ya-pılan imalatlarla ilgili olarak belediye tarafından yapılan tespite istinaden belirlenen tutar, belediye meclisine sunulmuş olup, belediye meclisince bahse konu tutar kira borçlarından mahsup edilmek üzere kabul edilmiştir. Mevcut karar Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderildi. Kabul edilen meclis kararı doğrultusunda; 1- Meclisin aldığı karar karşısında Mali Hizmetler Müdürlüğünün sorumluluğu, 2- Bu karara göre muhasebe işleminin nasıl yapılacağı, konularında yardımlarınızı arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 19.04.2013

Halihazır harita alım ihalesi yapılması

Belediyemizce, imar planı yapımına altlık oluşturmak üzere 600 ha'lık alan da 1/1000 ölçekli sayısal hâlihazır harita alım ihalesi yapılması planlanmaktadır. Bu kapsamdaki ihale 21/F ( Pazarlık usulü) maddesine göre yapılabilir mi, yapılması halinde ilan edilmesi gerekli midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.04.2013

Belediye Encümeninin servis plakası verme yetkisi

Belli bir tarih belirtmediğimiz Belediye Encümen kararlarının geçerlilik süresi ne kadardır? Örneğin Trafik Komisyonu olmadığı için encümende görüşülen servis plakası almak isteyen bir vatandaşa verdiğimiz uygunluk kararının trafikten işletmesi için geçerli süresi ne kadardır veya belli bir süresi var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.04.2013

İl özel idarelerinde üst yönetici ve mali hizmetler birim amiri

Özel İdare mali hizmetler birimlerinin üst yöneticisi görevini kim yerine getirmelidir? Bu durum mali hizmetler biriminin harcama yetkilisi görevini kimin yerine getireceği ve devri konusunda belirsizlik doğurmaktadır. Ayrıca harcama yetkilisi görevi şifahen verilen talimatla yerine getirilebilir mi? Getirilirse nasıl bir hüküm doğurur. Vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkür ederiz.

  • Soru Cevaplandı
  • 18.04.2013