Şef’in müdürlüğe atanması

Kontder Kullanıcısı -

Ben 2 yıllık halkla ilişkiler mezunuyum, ama kanunun çıktığı tarih itibarı ile diplomamı almamıştım. Kadrom şef, başkan yardımcısı kadrosuna getirilerek müdürlüğe sınavsız atanabilir miyim? Normalde sınav şartı taşımadığım için sınava giremiyorum, ama şef olmam sınavsız müdürlüğe hak kazanmamda rol oynar mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.02.2013

Emlak vergisinde rayiç bedel

Kontder Kullanıcısı -

2012 yılı için 100.000 TL rayiç bedeli olan gayrimenkulü alıcı 400.000 TL üzerinden alım yapmış em-lak beyanı verirken rayiç bedelini tapuda işlem yapmış olduğu 400.000 TL üzerinden değil de 100.000 TL olarak beyan etmek istemektedir. Doğru olanın 100.000 TL üzerinden mi? yoksa 400.000 TL üzerin-den mi? Beyan bildirimde bulunacaktır.

  • Soru Cevaplandı
  • 18.02.2013

Zabıta memurunun müdürlüğe atanması

Kontder Kullanıcısı -

Ben 2007 yılından beridir zabıta memuruyum. 6 yıldır görev yapıyorum. 4 yıllık işletme mezunuyum. Görevde yükselme sınavı ile unvanlı ya da unvansız müdürlük sınavına girebilir miyim? Girebilmem için kaç yıl görev yapmam lazım. Zabıta müdürlüğü için şartlar farklı fakat diğer müdürlük sınavlarına girebiliyor muyum? Şef olunmadan müdürlük sınavına girilebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.02.2013

İşyeri açma izin harcı

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilirken işyerinin m2 göre işyeri açma harcı alın-maktadır. Aynı zamanda belediye meclis kararı ile "basılı evrak geliri" ve "çeşitli harçlar" adı altında bazı harçlarda alınabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.02.2013

Emlak vergisinden muafiyet

Kontder Kullanıcısı -

Saygıdeğer hocam bir konuda çelişkiye düştük bilginize ihtiyaç duydum yardımcı olursanız mem-nun olurum emekli ve özürlü olan bir mükellefimizin adına 2 katlı mesken bulunmaktadır birinci katı 70 m2 ikinci katı ise 80 m2 tek kat iken Emlak vergisinden muaf idi ancak 2.(ikinci) yapınca 2 katlı oluyor 200 m2 geçmediği için yine muaf olabilir mi.?) Saygılar sunar kolaylıklar temenni ederim. Hasan TONAYDIN Pazarcık Belediyesi K.MARAŞ

  • Soru Cevaplandı
  • 17.02.2013

1. derece tarım arazisinde yapı yapılması

Kontder Kullanıcısı -

7 dönüm yerim var üzerinde 2007 yılında % 8 imar ile yapmış olduğum 33 metrekare iskanlı evim bulunmakta 2010 yılında 1 derece tarım olduğundan imar tümü ile kaldırıldı hayvancılıkla uğraşıyorum evim derme çatma ve aile üyeleri arttığı için yeni bir ev yapmak istiyorum, ama 1. derece tarım alanı olduğu için sadece % 30 ahır imarı veriyorlar. Beni ne şekilde ve nasıl yönlendirebilirsiniz. Bağ evi falan olarak da olabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.02.2013

Enerji nakil hattı

Kontder Kullanıcısı -

Tarla vasıflı arazi üzerinde, eski yıllarda geçirilen enerji nakil hattı bulunmakta ve üzerinde 2942 sa-yılı Kamulaştırma Kanunun 31-b maddesine istinaden şerh yer almaktadır. Söz konusu arazinin bir kıs-mı yapılan imar planı sonucu 18. madde uygulamasına tabi olmuştur. Enerji nakil hattı, plan dışındaki parsel, park alanı ve yol üzerinden geçmekte olup, yeni oluşan parsel üzerinden geçmemektedir. Yeni oluşan duruma göre, enerji nakil hattı park alanı ve yol üzerinden geçtiğinden enerji nakil hattını geçi-ren kurum, irtifak tesisi kurulmasını istemektedir. Park alanı üzerinde irtifak kurulması mümkün müdür? Ersoy CANBEK, İnşaat Mühendisi, Lüleburgaz Belediyesi/TEKİRDAĞ

  • Soru Cevaplandı
  • 15.02.2013

Belediye avukatının belediye teşkilatındaki yeri, Hukuk İşleri Birimi kurulması

Kontder Kullanıcısı -

657 sayılı yasaya tabi olarak Avukatlık hizmet sınıfında 8 yıldır çalışan kadrolu belediye avukatıyım. İlçe belediyemiz tasnif cetvelinde D-9 grubunda yer alıp norm kadro cetvelinde avukat kadrosu yer al-mıştır. Belediyemizde birimlerin oluşturulması için özel bir meclis kararı alınmamıştır. Norm kadro yö-netmeliğinden sonra 2007 yılı haziran ayı meclis toplantısında norm kadroya göre kadro ihdasları belir-lenip kararlaştırılmıştır. Avukat kadrosu da daha önce bulunmasına rağmen yine bu meclis kararı ile di-ğer kadrolar gibi ihdas edilmiştir. Şu an itibariyle belediyenin çeşitli yargı kollarındaki davalarını, icra takiplerini ve diğer hukuki görüş ve işlemlerini hukuk işleri servisi adıyla yürütmekteyim. Servisin per-soneli, ayrı bir mekanı olmasına rağmen ve yaptığım işlerle ilgili hiçbir bağı ve alakası olmadığı halde sen müdür değilsin, başka bir müdüre bağlı olarak çalışabilirsin denilerek Yazı İşleri müdürlüğüne bağlı bir kişi ve birim olduğum söylenerek bu şekilde yazışmalar yapılmaktadır. Yine size ayrı bir bütçe oluş-turamayız denilerek yazı işlerinin bütçesinden harcama yaptırmaktadırlar. 5393 sayılı Belediye Kanu-nunda teşkilatın nasıl ve kimlerden kurulacağı belirtilmesine rağmen, bunun dikkate alınmayarak ayrı bir birim olarak değerlendirilmeyişin doğru olmadığı kanaatindeyim. Dolayısıyla belediye teşkilat şeması içerisinde servis olarak yerimiz hakkında ve diğer bir konu olan bütçemizin olup olmayacağı hakkında teferruatlı bilgi ve görüşlerinizi saygılarımla arz ve talep ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 14.02.2013

4734 sayılı Kanunun 21/f maddesine göre çok acil bir hizmet alımı ihalesinde dikkat edilmesi ge-reken hususlar

Kontder Kullanıcısı -

4734 sayılı Kanunun 21/f maddesine göre çok acil bir hizmet alımı ihalesi yapmamız gerekiyor. An-cak ihaleler konusunda fazla bir deneyimimiz bulunmamaktadır. 21/f maddesine göre; Davet nasıl ya-pılacak? Komisyon nasıl olacak? EKAP’ta bir işlem yapılacak mı? Hangi yeterlilik belgeleri istenecek? Uyulması gereken süre sınırlamaları var mı? Karar nasıl alınacak? Kararın tebliği nasıl yapılacak? İtiraz için süre verilecek mi? Sözleşme imzalanacak mı? Bunların dışında bilmemiz gereken hususlar var mı? Bilgilendirirseniz memnun olurum.

  • Soru Cevaplandı
  • 14.02.2013

Muhasebeci kadrosuna atanma

Kontder Kullanıcısı -

2005 yılında KPSS ile bir belediyede muhasebeci kadrosuna atandım. Bu kadroda 4 yıl görev yaptım. Daha sonra il özel idaresine geçmek istediğimde kendilerinde muhasebeci kadrosunun olmadığını söyleyerek geçişimi V.H.K.İ. kadrosuna yaptılar. Muhasebeci kadrosu benim için kazanılmış hak olarak değerlendirilebilir mi ve şu an muhasebeci kadrosu ihdas edilerek bu kadroya atamamın yapılması sağlanabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.02.2013

Su alacağının taksitlendirilmesi

Kontder Kullanıcısı -

Birikmiş su borcunun tahsili ve vatandaşın mağdur durumda kalmaması (Su kesilmesi, icra takibi) için; meclis kararı ile su borçları taksitlendirilerek tecil faizinin uygulanması doğru mudur, su borcu amme alacakları içine giriyor mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.02.2013

Tüzel kişiliği kalkan belediyede toplu iş sözleşmesi, sözleşmeli personelin ek ödeme oranı

Kontder Kullanıcısı -

1- Belediyemizde çalışan kadrolu işçiler, 31.01.2013 tarihinde biten toplu sözleşme sürelerini yenilemek istemektedirler. 6360 sayılı Kanun ile belde belediyemiz ilk yerel seçimlerde kapanacak olup, toplu sözleşme yapması ilçe belediyesinin iznine bağlıdır. Sözleşme yapılabilir mi ve süresi ne kadar olabilir? 2- Belediyemizin fen işleri görevi 2001 yılından itibaren inşaat mühendisi tarafından yürütülmektedir. İnşaat mühendisi 2007 yılı norm kadro uygulamasına kadar geçici işçi olarak çalışmış olup, 2007 yılından itibaren sözleşmeli personel olarak çalışmaktadır. İlgili personelin ek ödeme yüzdesi ne olmalıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.02.2013