Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Tüplü LPG bayii ruhsatı
Cami karşısında, mutfak tüpü satan iş yerine ruhsat verilebilir mi? Okul karşısında olan ve daha ön-ce ruhsatlı olan iş yerinin ruhsatı iptal edilebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 13.11.2013
Yurtdışına çıkışlarda meclis kararı
Belediye Başkanı-Meclis üyeleri ve personelinin yurt dışına çıkışlarında: 1- Başkanın hangi durumlarda yurt dışına çıkışında meclis kararı gerekir. Meclis toplantısı yoksa encümen kararı mı alınacaktır. 2- Personelin yurtdışına görevli gidişlerinde (kardeş kent vs. festivallerde) meclis kararı gerekli midir? 3- AB projesi kapsamında yurtdışına çıkışlarda da (giderler belediye bütçesinden karşılanmadığı için) meclis veya encümen kararı gerekir mi?
- Soru Cevaplandı
- 13.11.2013
Belediyenin fatura düzenlemesi
Belediyemizin, Erciş Kaymakamlığı Köylere Hizmet Götürme Birliğine asfalt verilmiştir. İlgili Kurum belediyemizden fatura istedi. Ancak belediyemizde tahsilat makbuzu haricinden fatura kullanılmamaktadır. 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunun vergisi konusu başlıklı 1. maddesinde belediyelerin fatura bastırma mecburiyeti yoktur. Ancak Kaymakamlık 5520 sayılı Kanunun 4. maddesinin ( ı) bendinde; sayılan faaliyetler dışında kalan gelirler için fatura düzenleme mecburiyetiniz vardır. Diye bize para ödemesi yapılmamaktadır. Bu konuda nasıl bir yol izlemeliyiz?
- Soru Cevaplandı
- 13.11.2013
Hidroelektrik santraline işyeri açma ve çalışma ruhsatı
İlçemiz imar planı dışında mücavir alan içerisinde bulunan hidroelektrik santraline 2. sınıf gayrisıhhi iş yeri ruhsatı vermemiz mümkün mü? Ayrıca bu iş yerine iskan almamız zorunlu mu?
- Soru Cevaplandı
- 13.11.2013
3’üncü kadro/dereceli şefin mali ve sosyal hakları
2009 yılında yapılan görevde yükselme sınavı neticesinde, 657 sayılı Kanunun 68/B maddesi uya-rınca, 5/3 derecenin kademesinde görev yapmakta iken 3. dereceli Şef kadrosuna atandım. Kanunun 68/B maddesi içeriğini bu sene içerisinde bir vesile ile öğrendikten sonra, Şeflik atama tarihinden iti-baren tarafıma yapılan tüm ödemelerin yeniden düzenlenmesini talep ettim. Mutemetliğimizce yapılan ödemenin eksik olduğunu düşünerek yaptığım araştırmada, 3 derece kadronun özel hizmet ve ek gösterge farkının hesaplandığını ancak maaş göstergesinin hesaba dâhil edilmediğini öğrendim. Net üzerindeki çeşitli platformlarda gördüğüm kadarıyla ödemelerimin 3 derece kadronun ilk kademesi üzerinden farkın hesaplanacağı yönündeydi. Bu konuda görüş ve önerilerinizi alabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 12.11.2013
Ön ödemeli akıllı-kartlı sayaca geçiş
Belediyemize birikmiş su borcu olanlar var. Bunlar avukat vasıtasıyla icraya verilmiş ve takibi ya-pılmaktadır. Borçlu vatandaş akıllı sayaca geçip bundan böyle peşin para ile su alıp kullanma talebinde bulunuyor. Bir yandan eski borçlarının tahsili için icra takibi devam ederken, diğer yandan akıllı sayaca geçmesi için belediye abone edebilir mi? Bu konuda belediye meclisinin almış olduğu karar ile; akıllı sayaç taktıran abonelerden katılım ve depozite bedeli alınmamasına, ayrıca su tarife bedelinden % 20 daha indirimli uygulanmasına, eski abonelerden borçları nedeniyle suları kesilenler ile su sayacı bozu-lanlara akıllı sayaç takılması mecburiyetinin getirilmesine, eski abonelerin isteği halinde akıllı sayaç takmaları halinde indirimden yararlanmalarına karar verilmiştir. Bu meclis kararı gereğince, bir yandan eski borcu olanlar icraya verilerek tahsilatı devam ederken, ön ödemeli akıllı-kartlı sayaca geçmesinde sakınca var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 12.11.2013
Varislerin Emlak Vergisi Muafiyeti ve deponun emlak vergisi
1- Malikleri tarafından mal depolama amacıyla kullanılan (kuru gıda, inş. malzemeleri vs.) binaların kullanım şekli Depo olarak bina inşaat maliyet cetvellerinde bulunmadığından tereddüt oluşmuştur. Malların depolandığı (silo ve soğuk hava deposu olmayan) binaların emlak vergileri hesabında binanın kullanım şekli ne olarak hesaba dahil edilmelidir? 2- Ölen kişinin varislerine intikali yapılmamış evinden dolayı, durumları emlak vergisi muafiyet kapsamına giren varisler emlak vergisi muafiyetlerinden hisseleri oranında faydalanabilirler mi yoksa tapunun öncelikle her varis adına intikal etmiş olması mı gerekmektedir?
- Soru Cevaplandı
- 12.11.2013
Kimyagerin müdürlüğe atanması
Ben il özel idaresinde sağlık hizmetleri sınıfında kimyager kadrosunda görev yapmaktayım. Unvan değişikliği ve görevde yükselme sınavında il özel idaresinde bulunan müdürlüklere başvurdum. İdaremiz insan kaynakları müdürlüğü tarafından başvurum kabul edilmedi. İl özel idaresinde benim sınıfıma göre müdür kadrosu bulunmadığı gerekçesiyle. Acaba özel idarelerde bulunan şube müdürlükleri kadrolarına hangi branşın başvuracağı ile ilgili bir düzenleme var mı? Su ve kanal hizmetleri müdür-lüğü benim branşıma uygun değil mi?
- Soru Cevaplandı
- 11.11.2013
6495 sayılı Kanuna göre memuriyete atananların yıllık izin süreleri
Kadroya geçen sözleşmeli ne zaman yıllık izin kullanabilir? 2013 yılında çıkan 6495 sayılı Torba Kanunla sözleşmeli iken kadroya geçirilen personelin yıllık izin hakkı nasıl kullandırılır? Sözleşmeli iken izin kullanan personel, memur olarak atandıktan sonra tekrar izin kullanabilecek mi? Memur olarak izinleri ne zaman hak edilecek? Bir yıl ya da ocak ayı mı beklenmeli?
- Soru Cevaplandı
- 11.11.2013
Teknik hizmetler sınıfındaki Programcı kadrosuna atananların hakları
Sözleşmeli Personellerden "Programcı" unvanında çalışan personellerimizi 6495 Sayılı Kanunun Geçici 41. maddesine ve 24.07.2013 tarihli 28717 sayılı Bakanlar Kurulu Kararına göre Memur olarak Genel İdare Hizmetleri yerine Teknik Hizmetler Sınıfına aldık. Programcı unvanındaki Personellerimiz. 1) Teknik Hizmetler Sınıfına Geçmeleri sebebiyle şu an itibariyle kendilerine 1 derece verecek miyiz? 2) Programcı unvanındaki bu memurlar belediyemizde Sözleşmeli Personel olmadan önce "Programcı" unvanına sahip olmadıkları gibi aynı zamanda farklı bir statüde (İlk önce Kent Temizliği daha sonra Bilgisayar Hizmetleri gibi) Belediyemizde Hizmet Alımı Yoluyla(Taşeron) çalışmışlardır. Bu kişiler Programcı unvanları olmadan Hizmet alımı yoluyla kent temizliği, bilgisayar hizmetleri gi-bi görevlerde çalışmaları ve taşeron firma tarafından da bu şekilde sigortalarının yatırılması neticesinde ilgili personellerin hizmet alımı yoluyla çalışmış oldukları bu süreleri "TH Sınıfında olanların memuriyet-ten önceki hizmetlerinin 3/4 'ü değerlendirilir" hükmü gereğince değerlendirecek miyiz? 3) 657 sayılı DMK'nun 36. maddesinin 7 (a) fıkrasına göre bir kısım görevlere atanmada şart koşu-lan kursları memurluğa girmeden önce başarı ile bitirenler hakkında kademe ilerlemesi uygulandığı belirtilmiştir. Buna göre Personellerimiz MEB Onaylı Bilgisayar İşletmeni kursuna ve MEB Onaylı Bilgisayar Programcısı kurslarına katılmışlardır. Programcı kadrosuna atanmada kanuni nitelik olarak şart koşulan bu kursların ikisini birden mi yoksa sadece Bilgisayar Programcısı sertifikasını mı kademe ilerlemesinin yapılması için hangi durumu ele almalıyız. Bilgisayar Sertifikası olmadan Bilgisayar Programcılığı sertifikasının verilmediğini söylemekteler. Bu durumda ne yapmalıyız.
- Soru Cevaplandı
- 10.11.2013
İntibak
Belediyemizde görev yapan ve 2013 yılı unvan değişikliği sınavına giren 2 personel 4 yıllık açık öğretim lisans mezunu oldukları halde bir önceki öğrenimlerine göre (2 yıllık ön lisans mezuniyetlerine göre) tekniker kadrosunda sınavı kazandılar. Atamalarını yaparken lisanslarını göz önünde bulundurarak mı işlem yapacağız? Yani 36/a-2'den faydalanabilir mi? Yoksa sadece ek gösterge olarak mı lisanstan faydalanır? Konu ile ilgili en kısa sürede yardımcı olursanız sevinirim.
- Soru Cevaplandı
- 08.11.2013
Temizlik işçisi kadrosundan şoför kadrosuna atanma
Belediyemizde temizlik işçisi kadrosunda görev yapan personelin, daimi işçi norm kadro cetvelinde boş olan şoför kadrosuna atamada belediye başkanının onayı yeterli mi? Meclis kararına gerek var mı?
- Soru Cevaplandı
- 07.11.2013