Kira artışı

Belediye taşınmazlarının kira sözleşmelerinde kira artışlarının tefe-tüfe oranlarına göre her yıl belediye meclisince artırılacağı öngörülmüş. Ancak bu konudaki artış hesaplamasını nasıl yapacağız? Örneğin 2009 yılı için hangi işlemle kira artışı yapılacaktır?

  • Soru Cevaplandı
  • 2009-06-08

Milli Emlak Müdürlüğünce ecrimisil alınması

Milli Emlak Müdürlüğüne ait olup, belediyeye hizmet alanı olarak tahsis edilen taşınmaz üzerinde belediyece daha sonradan geçici ruhsatla iş yeri yapılmış ve belediye bunu ihale yoluyla kiraya vermiştir. Ancak Milli Emlak Müdürlüğünün talebi üzerine kira bedellerinin kendisine ödenmesi istenmiştir. Gerekçe ise, tahsis amacı dışında kullanım olarak gösterilmiştir. İki yıldır ihaleyi kazanan şahıslar artık kira bedelini Milli Emlak Müdürlüğüne yatırmaktadırlar. Oysa taşınmaz üzerindeki üst yapı belediyeye aittir. Bu nedenle belediyenin herhangi bir bedel talebi olabilir mi? Ya da üst yapı nedeni ile bir kullanım bedeli talebi olması mümkün mü?

  • Soru Cevaplandı
  • 2009-05-28

Su alacağının affı

Belediyemiz 1999 yılında kurulan belediyelerden olup, henüz 10 yıllık geçmişe sahip bir kurumdur. 2002 yılı başlarında 6,5 km. mesafeden beldemize su getirilmiş ve su şebekesini kullanan beldemiz vatandaşları su abonesi yapılmak suretiyle bu hizmetten faydalandırılmıştır. Geçen 7 yıl içerisinde bazı su abonelerinin su borçlarını hiç ödemedikleri, bazı abonelerin ise 1000-2000 TL arasında su borçlarının olduğu bilinmektedir. 29 Mart 2009 tarihinde yapılan mahalli idareler seçimlerini kazanan başkanımız, su borçlarının çözüme kavuşturulması amacıyla su abonelerine karşı 1 defaya mahsus gecikme bedellerinin af edilerek borcun topluca veya taksitlendirilerek ödeme kolaylığı sağlanmasını veya güncel borcun gecikme cezaları dahil yekün kısmının 10 yada 12 eşit taksitle gecikme cezası olmadan ödenmesi yönünde meclis kararı alınmasını talep etmektedir. İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün 23.01.2009 tarih ve 2210-45043 sayılı "Su Borç Faizlerinin Affı" ile ilgili yazısında su borçlarının affına ilişkin olarak dava konusu edilen bir belediye meclis kararı, Danıştay 1. Dairesinin, 11/11/2003 gün E:2003/145, K:2003/153 sayılı kararıyla iptal edilmiştir. Su borçlarının tahsilatını gerçekleştireceği veya hızlandıracağı gerekçesiyle alınan söz konusu belediye meclis kararının iptaline ilişkin Danıştay kararında, bu kararın benzer gerekçelerle ileriki tarihlerde de tekrarlanabileceği beklentisi yaratılarak ödemeleri geciktirmeyi alışkanlık haline getirebilecek olmasını, yükümlülüğünü zamanında yerine getiren, su borçlarını süresi içinde ödeyen yükümlü ve borçlular aleyhine eşitlik ve adaleti zedeleyeceğini ve bu yönleriyle belediye meclis kararının mevzuata ve hakkaniyete uygun olmadığı ifade edilmiş, bu nedenlerle belediye meclislerinin su borçlarına uygulanan gecikme bedelleri de dahil, belediye alacaklarının veya bu alacaklardan doğan gecikme bedellerinin kısmen veya tamamen ortadan kaldırılmasına yetkileri bulunmamaktadır denilmektedir. Bu bilgiler ışığında belediyemizin borçlu su abonelerine gecikme cezaları dahil yekün borçlarının belediye meclis kararı alınarak 10 yada 12 eşit taksitle ödeme kolaylığı sağlanması mümkün müdür?

  • Soru Cevaplandı
  • 2009-04-14

Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliği gereğince alınacak Tıbbi Atık Ücretlerinin tahsili

Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliğinin 9 uncu maddesinin belediyelere yüklediği göreve istinaden ilçemizdeki şahıs, sağlık kurum ve kuruluşlarının atıkları belediyemiz Temizlik İşleri Müdürlüğünce kaynağından alınarak bertaraf edilmektedir. Yapılan bu hizmetin karşılığı olarak Manisa Mahalli Çevre Kurulunun 29.04.2008 tarih ve 04 Numaralı kararında belirlenen fiyatlar üzerinden hesaplama yapılarak her şahıs, kurum ve kuruluşa “Tahakkuk Fişi” düzenlenerek mükellefe gönderilmektedir. Başta Aile Sağlığı Merkezleri olmak üzere hastaneler ve şahıslar Tıbbi Atık Bertaraf Ücretlerini düzenli olarak ödemektedirler. Ancak eski adıyla İlçe Sağlık Gurup Başkanlığı yeni adıyla Toplum Sağlığı Merkezi ödeme yapmamaktadır. İl Sağlık Müdürlüğü Defterdarlık aracılığı ile ödeme yapabilmesi için Kurumumuzdan ısrarla Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliğini gerekçe göstererek Fatura veya Tahsilât Makbuzu istemektedir. Belediye Tahsilât Yönetmeliğine göre para almadan tahsilât makbuzu kesilmesine de olanak bulunmamaktadır. Adı geçen kurum ödemelerini belediyenin banka hesabına yatırmak suretiyle gerçekleştireceğini beyan etmektedir. Hesaba para yatırdıklarında bu işlemle ilgili olarak kendilerine bankadan dekont da verilmektedir. Şayet çek veya gönderme emri ile ödemenin yapılmasının düşünülmesi halinde, bu işlemin yapılacağı gün Tahsilât Memuru görevlendirebileceğimizi, görevli memurun çek veya ödeme emrini aldığı anda hemen orada “Tahsilât Makbuzu” kesebileceğini belirtmemize rağmen bunun mümkün olmadığını söylemektedirler. Uygulamanın nasıl olacağı hususunda bilgi verilmesini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 2009-02-17

Damga Vergisi

Su abonesi almak isteyen gerçek veya tüzel kişilerden aşağıda da belirttiğimiz üzere örnek olarak mesken abonesi için çeşitli adlar altında belediyemiz meclisince alınan kararlar neticesindeki fiyat tarifeleri üzerinden ücretler tarafımızca tahsil edilmektedir. Ücret tarifesi olarak; Su Depozito Ücreti, Tesisat Muayene Ücreti, Abone Sözleşme Ücreti, Abone İş Bildirim Ücreti, Abone Su Açma Ücreti, Su Tesisleri Bağlama Ücreti, Numaralama Gelirleri, Basılı Evrak Satış Gelirleri olan bu ücretler ayrı ayrı değerlendirilmek üzere hangi oran veya tutarda damga vergisi tahakkuk ve tahsilini yapmamız hususunda; tarafımıza ivedi olarak bilgi verilmesini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 2009-02-09

Müşterek mülkiyette emlak beyanı

Yeni kadastro geçen köy tapularında müşterek kardeşleri ile fakat hisse nisbetleri belli değil beyanlarını alırken müşterekleri adına hisselerini tam olarak mı alacağız?

  • Soru Cevaplandı
  • 2009-02-09