Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Müdürlük kadrosuna geçiş işlemi
Emeklilikten tekrar açıktan atama ile memuriyete dönüş yaptım. Müdürlük kadrosundan emekli olmama rağmen, beni Şef kadrosunda göreve başlatıldım. Tekrar asaleten Müdür kadrosuna atana-bilmek için görüşlerinize ihtiyacım var.
- Soru Cevaplandı
- 29.12.2021
Geçmişe yönelik olarak Emlak Vergisi muafiyetinin uygulanması
Hiç geliri olmayan mükellef vergi dairesinden gelir vergisi mükellefi olmadığı ve SGK’dan aktif si-gortalı olmadığı belge ile belediyeye müracaat edince bina vergisi muaflığından şartları taşıması ne-deniyle faydalanıyor. Mükellefin geçmişe dönük bina borcu bulunmakta geçmişe dönük borcu mükellef ödeyecek mi? Hilmi BİRDOĞAN,/ANTALYA
- Soru Cevaplandı
- 29.12.2021
Faaliyetten men kararının uygulanması
Belediyemizden sıhhi nitelikte lokanta faaliyet konulu işyerinde alkol sunumu yapıldığı tespiti üze-rine (TAPDK ile ilgili işlemler Mülki Amirlikçe yürütülmüştür.) söz konusu işletmeye Encümen Kararıyla 15 gün içinde mevcut durumun ruhsat faaliyet konusuyla (lokanta/kafeterya) uyumlu hale getirilmesi, aksi halde işyeri ile ilgili İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin Ek 3 üncü maddesi hükümlerince idari işlemler tesis edileceğinin ilgiliye tebliği kararlaştırılmış ve karar ilgilisine tebliğ edilmiştir. 15 gün sonra yapılan denetimde söz konusu işletmenin lokanta faaliyet konulu İşyeri Açma ve Ça-lışma Ruhsatında belirtilen şartları aykırı olarak alkol sunumu yapmaya devam etmesi üzerine (TAPDK ile ilgili işlemler Mülki Amirlikçe yürütülmüştür.) Encümence işletmeci hakkında "1608 sayılı Umuru Belediyeye Müteallik Ahkamı Cezaiye Kanunu'nun 1. maddesi ve 5326 sayılı Kabahatler Kanunun 32. maddesine istinaden 427,00 TL para cezası uygulanmasına, İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin 13. maddesi ve Ek 3. maddesi hükümlerince 15 (on beş) gün süre ile faaliyetten men cezası verilmesine, aykırılıkların ve noksanlıkların giderildiğinin tespiti halinde işyeri hakkında verilmiş olan men kararının derhal kaldırılacağının işbu kararla ilgiliye tebliğine." şeklinde karar verilmiştir. İşletmeciye mühürleme işlemi için azami 24 saat verilerek Encümen Kararı tebliğ edildiğinde tes-pit edilen aykırılıkların ve noksanlıkların giderildiğini belirten bir dilekçe ile başvuruda bulunmasına rağmen işyeri mühürlenmiştir. Encümence mühürleme kararı verilen sıhhi işyeri ile ilgili tespit edilen aykırılıkların ve noksanlıklar giderildiğinde mührün derhal kaldırılması amir hükmü düzenlenmiştir. Belediye Encümenince verilen mühürleme kararının yetkide paralellik ilkesi kapsamında mühürleme kararının kaldırılması kararının da Encümence mi verilmesi gerekmektedir? Söz konusu mühürleme kararı Başkanlık Oluru ile kaldırı-labilir mi? Encümenin haftada bir defa toplandığı göz önünde bulundurulursa ilgilisinin talebi üzerine işyerinde yapılan kontrolde eksiklerin giderildiğinin tespiti üzerine Encümence mührün kaldırılması kararının ek madde 3’te yer alan “Aykırılıkların ve noksanlıkların giderildiğinin tespiti halinde iş yeri hakkında verilmiş olan men kararı derhal kaldırılır.” hükmüne aykırılık teşkil edip etmeyeceği husu-sunda görüş verilmesini arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 24.12.2021
Mesken olan yerde dernek lokali açılması
Yapı kullanma izni mesken olan yerde dernek lokali (içkisiz) açmak mümkün müdür?
- Soru Cevaplandı
- 12.12.2021
Belediye başkanının emekliliği
2009 ile 2014 yılları arasında belediye başkanlığı yaptım görevim sona erdikten sonra emekli sandığına primlerimi kendim yatıracağım bundan sonra, kaydımı yaptım yalnız ödeme yapmadım şu an bu süreleri borçlanabilir miyim? Acaba bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.
- Soru Cevaplandı
- 11.12.2021
Memura bayram ikramiyesi ödenmesi
Belediyede görev yapan memurlara Belediye Başkanı yetkisiyle Bayram İkramiyesi ödenebilir mi? VAROL, Yazı İşleri Müdürü, Merkez/BİNGÖL
- Soru Cevaplandı
- 28.12.2021
Açık ve yarı açık alanda canlı müzik izni
Açık alan dahil ruhsatlı işyerimizin kapalı alanında canlı müzik ruhsatı var ancak açık ve yarı açık alanda ruhsat almak istiyorum. Ancak hassas ve çok hassas olarak değerlendirme yapılmaktadır. Bu alan için etrafımda kanun gereği hiç bir yataklı hastane, yurt, okul vs olmadığı halde 24-07 arası dışındaki zamanlar içinde izin verilmemektedir. Bu konuda ne yapmalıyım?
- Soru Cevaplandı
- 10.12.2021
Sözleşmeli Personel İstihdamı
İşletme Yönetimi Lisans Mezunları (MEB onaylı ayrıca bilgisayar operatörlüğü belgesine sahip) bilgisayar teknikeri olarak belediyelerde sözleşmeli olarak çalıştırılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 09.12.2021
Tali faaliyet konusu
Restoran ruhsatı bulunan bir işletmeye tali faaliyet konusu olarak disko bar olarak işyeri ruhsatı düzenlenebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 08.12.2021
Meclis üyeleri tarafından yazılı olarak verilen ve konunun gündeme alınması, bütçe veya imarla ilgili konunun komisyona gönderilmeden karar alınması
1-Belediye Meclisinin ilk toplantısında meclis üyeleri tarafından yazılı olarak verilen ve konunun gündeme alınması ile ilgili talep, meclis başkanı tarafından gündeme alınması için mecliste oylatma zorunluluğu veya gündeme almama yetkisi var mıdır? 2-Gündeme alınan Bütçe veya imar konusunu komisyona göndermeden çalışma yapılması için ilgili birime (imar ve Şehircilik Md. ve Mali Hizmetler Md.) havalesi oylayabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 06.12.2021
Mahalleye dönüştürülen yerlerde emlak vergisi beyanı
Belediyemiz, 6360 sayılı Kanun ile Büyükşehir ilçe belediyesi statüsü kazanmıştır. Kanun yürürlüğe girmeden önce Belediyemize bağlı köy tüzel kişilikleri, kanundan sonra Mahalleye dönüştürülmüştür. Bu yerleşim alanlarımızdan 1998 yılında Köy Kıymet Beyanı Defteri ile beyanları oluşturulmuş ve Belediyemize teslim edilmiştir. Hali hazırda emlak işlemlerimizde biz bu beyanları kullanmaktayız. 2019 yılından itibaren Büyükşehir sınırlarında kalan taşınmazlardan emlak vergisi alınacağından, bizim bu beyanları Emlak programı veri tabanına yüklememiz sağlıklı olur mu? Ya da yeniden bildirim mi almamız gerekir? Nasıl bir yol izleyeceğimiz hakkında bilgi verilmesini talep etmekteyiz.
- Soru Cevaplandı
- 05.10.2017
Re’sen ruhsat iptali
Mükellefin vergi de terk etmesi re’sen ruhsat iptalini gerektirir mi?
- Soru Cevaplandı
- 05.12.2021