Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Zabıta personeli fazla mesai ücreti
2007 yılı Bütçe Kanununda açıklanan şekliyle zabıta fazla mesaileri nüfusu 250.000 - 1.000.000 arası olan Büyükşehir Belediyelerine 215. YTL ödenir denilmektedir. Ancak İstanbul, Ankara, İzmir Büyükşehir Belediyeleri dışındaki Büyükşehir Belediyelerine 250. YTL ödenir denilmektedir. Bizler Antalya Büyükşehir Belediyesi zabıta personeli olarak kaç YTL fazla mesai ücreti alabiliriz? (Bu konuda belediyelerin farklı farklı ödemeleri olduğunu işitiyoruz.)
- Soru Cevaplandı
- 15.01.2007
Fazla mesai ücreti
Şoför kadrosunda ve hizmetli kadrosunda bulunan 2 memur arkadaşımız görevlendirme yazısı ile zabıta hizmetinde fiilen çalışıyorlar bunlara fazla çalışma ücreti ödeyebilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 08.01.2007
Fazla mesai
İl özel idarelerinde çalışmakta olan memurlar, mesaiye kaldıkları taktirde fazla mesai ücreti alabilirler mi?
- Soru Cevaplandı
- 15.05.2006
İtfaiye kadrosunda olup, fiili olarak bu görevi yapmayanların maktu fazla mesai ücreti alıp, alamayacakları
1998 yılından beri Divriği Belediyesinde İtfaiye Eri kadrosunda, toplam 5 itfaiye eri olarak göreve başladık. Belediye Başkanınca yapılan görevlendirme dolayısıyla, 1998 yılından itibaren Belediyenin çeşitli işyerlerinde farklı görevlerde çalıştık(Muhasebe Biriminde,Akaryakıt İstasyonunda, Belediye Otelinde vb.) Ancak bu güne kadar fiili olarak İtfaiyecilik yapmadığımızdan, İtfaiye personelinin yararlanmış olduğu haklarından yararlanmadık. Ancak Otelde ve Petrolde çalışan İtfaiye personeli vardiya usulü ile çalışmaktadır. Bu durumda burada çalışan arkadaşlar mesai ücreti alabilir mi? Ayrıca İtfaiye kıyafet haklarından yararlanabilirmiyiz?
- Soru Cevaplandı
- 25.11.2005
İtfaiye personeline maktu fazla mesai ücreti
Belediyemiz İtfaiye Memurluğunda şoför olarak çalışmakta iken 14.07.2005 tarihinden itibaren İtfaiye teşkilatı sorumluluğuna getirildim. Şu ana kadar yaptığım tüm bu görevler karşılığında hiç bir ücret alamadım. Tarafıma maktu mesai ücreti ödenmesi mümkün değilmidir. Saygılarımla.
- Soru Cevaplandı
- 02.12.2005
Zabıta Memurlarına ödenen fazla mesai ücretlerinden yapılacak kesintiler.
Bu mesajı kahramanamraş ili afşin ilçesi alemdar belediye başkanlığından gönderiyorum.size sormak istediğim şu;her yıl bakanlar kurulu tarafından belirlenen zabıta memurlarına verilecek fazla mesai tutarı belediye meclisimizce 100.00YTL olarak belirlendi.Söz konusu fazla mesai tutarından hangi kesintiler yapılır?Bu konuda bilgi verilmesi hususunda; Gereğini saygılarımla arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 04.02.2005
Zabıta memurlarının fazla mesai ücretleri
Belediyemizde zabıta olarak fiilen görev yapan personel fazla mesai yapmadan 5272 sayılı belediye kanununun 51 maddesinde belirtilen konu dahilinde zabıta memuruna ek üçret ödemesi yapılması mümkün müdür.Saygılarımla
- Soru Cevaplandı
- 02.02.2005
İlk defa memurluğa atanma
1- Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin çıkmasıyla beraber belediyemizin ihtiyaç duyduğu herhangi bir kadroya ilk defa atama yapabilmemiz için prosedürü anlatabilir misiniz? 2- 1999 yılından beri geçici işçi statüsünde muhasebe servisinde görev yapıyorum. Adalet Meslek Yüksek Okulu mezunuyum ve Milli Eğitim Bakanlığının açtığı kurstan aldığım bilgisayar kursu bitirme sertifikam var. Belediyemizde muhasebe veya halen boş olan fen memuru (teknisyen) norm kadrolarına veyahut münhal bulunan herhangi bir kadroya tercihen veya sınavsız atamam yapılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 06.06.2007
Memurluktan sözleşmeli statüye geçmek
Şanlıurfa belediyesinde sağlık teknisyeni olarak görev yapmaktayım. Sözleşmeli sağlık personeli statüsüne geçebilir miyim? Şayet geçebilirsem mevcut haklarımın durumu ve maaş olarak getiri veya götürüsü ne olur. Daha sonra tekrar memur kadrosuna geçebilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 06.06.2007
Memurluğa atanma
Bizler belediyede memur eliyle yürütülen işleri yapan büro çalışanlarıyız. Şuan geçici işçiyiz. Acaba bizleri belediyemiz mahalli idarelerin ilk defa memur alımı hakkındaki Resmi Gazete’ den yola çıkılarak, genel ve özel şartlarını belirleyip ilan ettikten sonra 657 sayılı Kanuna tabi memur olarak alabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 24.05.2007
Sözleşmeli personel statüsüne geçiş
15.09.2000 tarihinden bu yana belediyede fen işlerinde inşaat teknikeri olarak görev yapıyorum. Geçici işçi statüsündeyim. Tüm ruhsatlara ve ihale işlemlerine keşiflere hak edişlere imza atıyorum. İnşaat teknikeri olarak norm kadro esasına göre belediyede 6 teknik kadro bulunmaktadır. 2006 yılında girdiğim KPS sınavından 72 puan aldım. Şimdi ise geçici işçilerin kadroya alınmaları sırasında sözleşmeli mi yoksa kadrolu işçi statüsünde mi çalışacağım. Sözleşmeli olursam her yıl bu sözleşme yenilenmek zorunda mı yoksa KPS sınavından aldığım puana göre belediye THS atamam yapılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 15.05.2007
Mali hizmetler müdürlüğüne atanma
Kahramanmaraş İli Çağlayancerit İlçe Belediyesinde 16.06.1991 tarihinde Daktilograf olarak göreve başladım. 07.12.2000 tarihinde Belediyemizde münhal olan muhasebeci kadrosuna asaleten atandım. Ticaret Lisesi mezunuyum işgal ettiğim kadro 5.derece olup, 5/2 sinden maaş almaktayım. Norm kadro gereği Belediyemizde ihdas edilen 3.derece Mali Hizmetler Müdürlüğü kadrosuna görevde yükselme sınavına katılmadan 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 76.maddesi gereğince atanabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 14.05.2007