Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Norm Kadro
1- Norm Kadro İlke ve Standartlarında Tosya Belediye Başkanlığı D9 grubunda yer almaktadır. Teknik personel belediyemize üç adet olarak verilmiştir. Halihazırda belediyemizde dört adet teknik personelimiz mevcuttur. Ayrıca 657 sayılı Kanuna göre açıktan vekil ataması yapılan 3 adet mühendiste mevcuttur. Bir adet teknik personel fazlası ile açıktan vekil atamalarının ne şekilde değerlendirilebileceği ? 2- Belediyemizde halen çalışan 130 geçici işçi mevcut olup, Norm Kadro İlke ve Standartlarına göre 21 adet geçici işçi çalıştırılması gerekiyor. 21 adetin üzerindeki geçici işçilerin ne şekilde değerlendirileceği ? 3- Norm Kadro İlke ve Standartlarına ilişkin Bakanlar Kurulu Kararının 22 nci maddesine göre bu esaslar yayımı tarihinde yürürlüğe girer hükmü mevcut olup, Bakanlığımızca konu hakkında gerekli açıklamaların da yapılacağı göz önünde bulundurularak (Mayıs ayı meclis toplantımız 03 Mayıs 2006 Çarşamba günü yapılacaktır.) Haziran ayı toplantısında kadroların mecliste görüşülmesinde sakınca bulunup, bulunmadığı?
- Soru Cevaplandı
- 07.07.2006
Norm Kadro
Belediyemizin nüfusu 14.326 yani (10.000-14.999) D6 grubuna giriyor. Belediyemizde 29 dolu 38 boş memur kadrosu , 5 dolu 28 adet de boş işçi kadrosu ve 30 adet mevsimlik işçimiz vardır. 1- Bu bilgiler ışığı altında 29 adet memur norm kadrosunun % 40 ı (29 x %40 = 12 adet işçi) oranında mevsimlik işçi çalıştırabileceğimize göre kalan mevsimlik işçilerin durumu ne olacaktır.? 2- Norm Kadro ile belediyemize 17 adet sürekli işçi kadrosu verilmiş bu kadroların 5 i dolu olduğuna göre kalan 12 adedini mevsimlik işçilerle doldurabilir miyiz.? 3- Belediyemizi ilgilendiren D6 grubunda şef ve veteriner hekim kadrosu yoktur . Belediyemizde mevcut 2 şef ile 1 veteriner hekimi nasıl ve hangi kadroda çalıştıracağız? 4- Yine aynı grupta 2 adet teknik personel vardır. Bizim teknik personelimiz yoktur. Burada hangi personeli çalıştırabiliriz veya yer değiştirebilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 07.07.2006
Norm kadro
1-Norm kadro uygulamaları ile ilgili yönetmelik veya genelge yayınlanacak mı yoksa belediye olarak bu uygulamayı yapmamız gerekir mi ? 2- 4 yıllık yüksek okul mezunu 5 derece kadrosunda bulunan ve müktesebi 1/2 si olan şef olarak görev yapan bir memurun özel hizmet tazminatı ve yan ödeme tazminatı puanları kaç olacaktır?
- Soru Cevaplandı
- 05.07.2006
Norm Kadro
Belediyemiz 28 işçi, 2 memurla (muhasebeci ve zabıta memuru,)olmak üzere belediye işlerini yürütmekteyiz. Norm kadro cetvelinde C-5 Gurubunda yer almaktadır. Grup cetveline göre: 30 memur, 18 sürekli işçi ve 12 adette geçici işçi kadrosu verilmiş durumda. Sorum şu:bu geçici işçilerin durumu ne olacak 12 adet geçici işçileri istihdam edebiliyoruz fakat 16 adet geçici işçilerin durumu ne olacak şimdiye kadar hak etmiş oldukları sosyal hakları verilip işten mi çıkarılacak?
- Soru Cevaplandı
- 27.06.2006
Norm Kadro
1985 yılından beri başkatip olarak çalışmaktayım. Birinci derecenin birinci kademesinden maaş almaktayım. 2 yıllık yüksekokul mezunuyum. Norm kadro esaslarına göre belediye meclisince başkatip kadrosu yazı işleri müdürü olarak değiştirilerek yazı işleri müdürü kadrosuna atamam yapılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 27.06.2006
Norm Kadro
Ben 15. 01. 1997 tarihinden itibaren Çağlayan Belediyesinde 657 sayılı Yasaya tabi başkâtip olarak görev yapmaktayım. Belediyemiz belde belediyesi olması ve nüfusu 5. 000 den az olması nedeniyle daha önce yazı işleri müdürlüğü kadrosu verilmemiştir. Ancak, norm kadrolarda belediyemize yazı işleri müdürlüğü kadrosu standardı getirilmiştir. Benim tahsilim lise olup, şu an bulunduğum kadro derecem 8/2 dir. Bu durumda yazı işleri müdürlüğü kadrosuna geçişimin mümkün olup olmadığını öğrenmek istiyorum.
- Soru Cevaplandı
- 21.06.2006
Kadro ihdas iptal
Ben veri hazırlama kontrol işletmeni kadrosundayım, kadrom 5. derece ancak şu anda ben 2 yıllık işletme mezunuyum ve 4. derecenin 3. kademesinde olmama rağmen kadrom 5. derece olduğu için özel hizmet tazminatını yüzde 49 dan alabiliyorum. Ek gösterge alabilir miyiz? Kadromuz 4. derece ve daha yukarı olsa özel hizmet tazminatı yüzde 55 olacak diye sormuştum. Sizde bu durumun belediye meclisince değiştirileceğini yazmıştınız. Bu işlem belediye meclisince ne şekilde yapılacak ve bunu meclise kim getirecek? Bu konularda uygulama yönetmeliği yayınlanmadı, yayınlanacak mı? Bu uygulama eskiden olduğu gibi mecliste kadro iptal-ihdası yapılarak Bakanlığa mı gönderilecek veya meclisten geçtiğinde hemen uygulanacak mı? Bu konularda bilgiye ihtiyacımız var yardımcı olursanız seviniriz.
- Soru Cevaplandı
- 21.06.2006
Norm kadro
Bilindiği üzere Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan norm kadro ilke ve esaslarında Başkâtip kadrosu unvanına yer verilmemiştir. Tahsil durumu (lise) olarak bu kadro yerine belirlenen Yazı İşleri Müdürü kadrosuna atanmamız mümkün olmadığı söylenmektedir. Başkâtip 5. derecededir? bende 5/3 maaş almaktayım. Başkâtip kadro derecesinin yükseltilmesi mevzuata uygun mudur?
- Soru Cevaplandı
- 21.06.2006
Norm Kadro
22. 04. 2006 tarih ve 26147 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar uyarınca, 1- Söz konusu Esasların Geçici 1 inci maddesi uyarınca, “İtfaiye Eri “unvanlı kadroda ve YH sınıfında istihdam edilen personelin, GİH sınıfına geçirilmesi için Belediyemize ait norm kadro çalışmasının sonuçlanmasını beklemek zorunluluğu var mı? 2- Bakanlar Kurulu onaylı kadrolarımızda GİH ve YH sınıfları için belirlenen kadro sayısı, norm kadro esasları eki cetvelindeki kadrolardan fazladır. Belediyemize diğer kurumlardan naklen geçmek için müracaat eden personeli Başkanımız istihdam etmek istiyor. Ancak, Esasların “Norm Kadro Fazlası Kadrolar “başlıklı Geçici 3 üncü maddesi naklen atamalara engel gibi duruyor. Zira, norm kadro esasları eki cetvellerde Belediyemize ait idari personel sayısı 36, Bakanlar Kurulu onaylı GİH sınıfındaki kadro sayımız 90 dır. ( 53 dolu, 37 boş). Yukarıdaki sayısal verilere göre, bu durumda naklen geçiş isteğinde bulunan personelin (4 kişi) başvurusunu kabul edip atama yapabilir miyiz? Belediyemize ait norm kadro çalışması sonuçlanmamıştır.
- Soru Cevaplandı
- 08.06.2006
Norm Kadro
Çakırlı Belediyesinde 5. dereceli başkatip kadrosunda görev yapmaktayım. 3 yıl önce Bakanlıktan 1. derece başkatip kadrosu istenilmiş olup, norm kadro çalışmaları nedeniyle derece verilmemiştir. 3/2 den maaş almaktayım. 4 yıllık İşletme Fakültesi mezunuyum. Aynı kurumda 13 yıl hizmetim var. Norm kadro esaslarına göre Belediyemiz D-3 grubunda olup, yazı işleri müdürü ve hesap işleri müdürü kadrosu verilmiştir. Bu duruma göre 1. derece yazı işleri müdürlüğü kadrosuna atamam yapılabilir mi? Yapılırsa nasıl olacaktır? Aynı durumda 7. derece muhasebeci kadrosunda, 13 yıl hizmeti olan, düz lise mezunu personelin (6/1' den maaş almakta) hesap işleri müdürlüğü kadrosuna ataması yapılır mı? Yapılırsa nasıl? Bu kadrolar birbirinin alternatifi olarak belirlenen kadrolar mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 08.06.2006
Norm kadro
Norm kadro ilke ve standardına ilişkin Bakanlar Kurulu Kararına göre Belediyemiz D (0-2999) grubunda yer almıştır. Belediyemizde halen 9 geçici işçi çalışmaktadır. Norm kadroya göre 5 adet geçici işçi çalıştırmamız gerekmektedir. 2007 yılında fazla olan geçici işçileri işten çıkartacak mıyız?
- Soru Cevaplandı
- 24.05.2006
Norm kadro
Belediyelerde norm kadro ve buna bağlı olarak çalıştırılacak geçici işçiler hakkında daha detaylı bilgi verir misiniz ? Eğer geçici işçi sayısı fazla ise mevcut işçiler ne olacaktır?
- Soru Cevaplandı
- 23.05.2006