Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Hal kompleksi
Belediyemizce 18 inci madde uygulaması yapılan yerde % 40'ın dışında arsa sahiplerince toptancı hal alanı olmak üzere belediyeye bedelsiz olarak verilmek isteniyor. Eski toptancı hali yetersiz ve şehrin gelişmesiyle şehir merkezinde kaldığından kaldırılarak hal esnafına hal için ayrılan alanda kendi imkânları ile hal kompleksini bitirmek şartıyla verilebilir mi? Hangi yöntemle vermek mümkündür?
- Soru Cevaplandı
- 27.08.2007
Emlak Vergisinde Usulsüzlük Cezası ve Vergi Ziya-ı uygulaması
Benim sorum geç verilen emlak beyanlarında 1. derece usulsüzlük, 2.derece usulsüzlük ve vergi ziya-ı cezalarının hangi zaman dilimlerine göre ve nasıl uygulayacağım konusundadır kolay gelsin.
- Soru Cevaplandı
- 24.08.2007
Arazi tazminatı
657 sayılı Devlet Memuru Kanunun 86 ncı maddesine göre vekil memur olarak çalışan mühendis tekniker teknisyenlere arazi tazminatı ödenir mi?
- Soru Cevaplandı
- 23.08.2007
Gelir müdürlüğünün durumu
5018 sayılı Yasa ile gelir şube müdürlüğü ve hesap işleri müdürlükleri mali hizmetler birimi altında birleşmektedir. Belediyemiz ilimizin %51 ' ine hizmet veren yaklaşık 300.000 mükellefin iş ve işlemini takip eden bir Gelir Müdürlüğüne sahiptir. Norm kadro esaslarında sayılı cetvellerde adı geçmeyen müdürlükler donduruldu. Bu durumda; 67 personeli bulunan ve 300.000 vergi mükellefine hizmet veren Gelir Müdürlüğünün Mali Hizmetler Birimi altında birleştirilmesi Yönetmelik gereği zorunluluk mudur? Yönetmeliğin 9 uncu maddesinde bahsi geçen; "İdari birimler ile bu birimlere ait kadro unvanları arasında yetki ve görev mükerrerliğine yer verilemez ve bu kadro unvanlarından aynı mahiyetteki hizmet ve görevleri ifa edebilecek birden fazla yönetici kadro unvanı ihdas edilemez" hükmü gereği, gelir müdürlüğü gelir müdürü kadrosundaki bir yönetici marifetiyle bu görevini devam ettirebilir mi? Gelir müdürlüğünün kaldırılmaması halinde dolu kadroda görev yapan hesap işleri müdürü mali hizmetler müdürü unvanını kullanabilir mi? Bu birimlere ilişkin Yönetmeliğin uygulanma ve geçiş süreci nedir?
- Soru Cevaplandı
- 22.08.2007
İşçi ücretlerinin ödenmesi
Geçitli Belediyesinde 9 yıldan beri 7 geçici işçi olarak halen çalışmaktayız ve 2003 Mart seçimlerinden sonra gelen yönetim zam vermedi ve zammı almadığımız gibi her birimizin maaştan kesintisi vergi iadesi ve ikramiyelerimiz içerde birikmiş durumda alamıyoruz ve herhangi bir sendikaya da kayıtlı değiliz. Biz bu içerdeki alacamızı nasıl alabiliriz ve bu kadrodan dolayı maaşlarımızda herhangi bir artış olacak mı? Bu konuda aydınlatırsanız memnun oluruz.
- Soru Cevaplandı
- 21.08.2007
Yapı ruhsatı yenilenmesinde harç ve ücret alınması
İnşaat ruhsatını süresi içerinde ruhsat yenilemesi yapmayarak ruhsatsız duruma düşmüş inşaatlardan ruhsat yenilemesi (yeniden ruhsat) işlemi yapılırken ruhsata esas harçlar ve ücretler tekrar alınır mı? Yeni yapı inşaat ruhsatı alırken muafiyet uygulanan 1998 yılı öncesi bina inşaat harcı alınmayan inşaatlardan ruhsat yenilemesi yapılırken bina inşaat harcı tahsil edilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 20.08.2007
Kabahatler Kanununun uygulanması
5326 Kabahatler Kanunu yürürlüğe girdi. Yalnız Kabahatler Kanununun uygulanmasında bazı zorluklar yaşıyoruz. Lütfen Kabahatler Kanununun uygulanmasında açık olarak örnek şablon (idare yaptırım karar tutanağı, kaç adet nüsha olacağı ve nereye ne şekil paranın yatırılacağı hakkında) bilgi verilmesini ve konuyla ilgili kaynak kitap, dergi v.s.verilmesini isterim.
- Soru Cevaplandı
- 20.08.2007
Ruhsatsız yapılara su bağlanması
Belediyemiz 1999 yılında kurulmuş olan bir belde belediyesi 12.10.2004 tarihinde yayımlanan 5237 sa-yılı Kanunun 184. maddesi gereği ruhsatsız yapılan yapılara su ve elektrik abonesinin verilmeyeceği belirtiliyor ve cezai müeyyidesinin olduğu Kanunda açıkça belirtiliyor. Bizim belediyemiz 1999 yılında kuruldu ve öncesi köy olan bir yerdi. Köy zamanında yapılan binaların büyük bir kısmında su aboneliği açılmamış. Belediyeden önce yapılmış olan binalarına su abonesi ve elektrik abonesi açtırmak isteyen vatandaşlarımıza nasıl bir uygulama yapmamız gerekiyor?
- Soru Cevaplandı
- 15.08.2007
Encümenin ceza yetkisi
Belediye encümeninin ceza kesme yetkisi var mıdır? Var ise oranı nedir? Encümen hangi durumlarda ceza kesebilir? Bu yetkisini nasıl kullanacaktır?
- Soru Cevaplandı
- 15.08.2007
İçme suyu kuyusu kiralama
Belediyemiz mücavir alan sınırları içerisinde vatandaş tarafından sulama amaçlı sondaj kuyusu açılmış olup, vatandaş kuyuyu ilçemizin içmesuyu ihtiyacını karşılamak amacıyla kuyuyu belediyemize kiraya vermek istiyor.Böyle bir kiralama belediyemiz açısında söz konusu olabilirmi? Kiralama söz konusu olduğundan nasıl bir yöntem izleyebiliriz.Cevabınız için şimdiden teşekkürlerimi sunarım.
- Soru Cevaplandı
- 10.08.2007
su alacakları
Belediye su alacaklarımıza ilişkin olarak su borcu olan mükelleflere ödemeye çağrı niteliğinde borçları-nın miktarlarını ve süresi içinde ödemeleri gerektiğini tebligatla bildirdik. Bu aşamadan sonra ilçede bulunan avukatlara alacakların takibi için dosyaları bir protokol çerçevesinde (protokol de alacak aslı ve faizinin belediyeye yatırılmasının sağlanması vekalet ücretinin ise ilgili mükelleften baroca belirlenen vekalet ücretini geçmeyecek şekilde kendisinin tahsil etmesi kaydı ve belediyeden hiçbir talebi olmaması şartını belirterek) vermeyi düşünüyoruz. Yapmayı düşündüğümüz bu işlemin yasal olup olmadığının cevaplandırılmasını arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 09.08.2007
Emlak vergisi mükellefiyeti
10.07.2004 tarihinde kabul edilen 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununa göre belediyemiz, İzmir Büyükşehir Belediyesine bağlanmıştır. Bu tarihten önce İzmir Valiliğinin yetki belirlemesi ile 3 tane köy mücavir alanımızda olup, emlak vergisi mükellefi olarak belediyemizin yetki alanı içinde idi. Ancak Belde Belediyelerinin emlak vergisi mükellefleri olan orman köyleri, bizim belediyemizin mücavir alanına dahil edilmiştir. 5216 sayılı Kanunun geçici 2. maddesi uyarınca (Emlak Vergisi Kanunun 4(u) ve 14 (g) maddeleri uyarınca emlak vergisinden muaf olan orman köyleri) vergi muafiyeti sona eren, mücavir alanımıza eklenen ve emlak vergisi yönünden Belde Belediyelerinin emlak vergisi mükellefi olan orman köylerinin emlak vergilerinin tahsili konusunda hangi belediye yetkilidir. İzmir Büyükşehir Belediyesine bağlanan belediyemiz mi? Belde Belediyesi mi?
- Soru Cevaplandı
- 06.04.2007