Vekaleten bakma durumunda ek ödeme

6 yıldır 1 dereceli müdür kadrosuna 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 86’ncı maddesine göre vekalet etmekteyim. (aylıksız vekalet) Asilde aranan şartları taşıdığımdan vekalet ettiğim kadro için ön görülen zam ve tazminat tutarının, asli kadrom karşılığı olan zam ve tazminattan fazla olduğu için 657 sayılı Kanunun 175’inci maddesi gereğince aradaki fark tazminat tarafıma ödenmektedir. Bütçeyle ödenek tahsis edilen bir harcama biriminin en üst yöneticisi ve harcama yetkilisiyim. Hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlamaktayım. Denetimlerde sorumluluk tamamen bana aittir. 12 Ocak 2010 tarihli RG de yayımlanan geçici madde 1’e göre müdürler için belirlenen ek ödemeden müdürlüğe vekalet etmem nedeniyle asil kadrom ile vekalet ettiğim kadrom arasındaki ek ödeme farkını 657 sayılı Kanun ve ilgili mevzuatlar gereğince ödenip ödenmeyeceği hususuna açıklık getirilmesi saygı ile arz ve talep ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 15.01.2010

TOKİ den vadeli olarak alınacak konutlarla ilgili muhasebe kayıtları

Belediyemiz ile TOKİ arasında yapılan protokol ile, %10'u peşin, kalanı 180 ay vadeli 500.000,00 TL + 50.000,00 TL (KDV) olmak üzere toplam 550.000,00 TL bedelle konut alınacaktır. Peşinat olarak 50.000,00 TL, KDV olarak 5.000,00 TL ödenecektir. Aylık 2.500,00 TL taksit ödenecektir. Her yıl memur maaş artışı oranında taksitlere ilave yapılacaktır. Sorularım; 1-Alış işleminin muhasebe kaydı, 2-KDV ödemesinin muhasebe kaydı, 3-Taksit ödemelerinin muhasebe kaydı, 4-Gelecek yıl ve yıllara ait muhasebe kaydı nasıl yapılacaktır?

  • Soru Cevaplandı
  • 15.01.2010

Özürlü kadrosu

08.07.2003 yılında geçici işçi olarak işe başladım. İşe başlarken %35 raporum vardı. Yeni çıkan kanunla birlikte daimi işçi kadrosunu aldık. Şu anda sakatlığım ilerledi ve ben sakatlık kadrosuna geçmek istiyorum. Geçmek için ne gibi bir işlem yapmalıyım? Nerelere başvurmalıyım?

  • Soru Cevaplandı
  • 15.01.2010

İntibak

14.12.2007 yılında yüksekokul mezunu olarak 10/2 den göreve başladım. Şu an bulunduğum derece ve kademem 9/2 dir.(askerlik intibakı dâhildir). 07.09.2009 tarihinde 4 yıllık lisans öğrenimimi tamamladım. Yüksek öğrenimi bitirmemden dolayı derece veya kademe alacak mıyım? Eğer alacaksam hangi derece ve kademede olmalıyım.

  • Soru Cevaplandı
  • 15.01.2010

Sözleşmeli personel ücreti

Belediye meclisinin 07.10.2009 tarih ve 96 sayılı yazısına istinaden 15.10.2009 tarihinden itibaren sözleşmeli tekniker kadrosunda çalışmaya başladım. 1-Sözleşmemiz 1 yıl üzerinden imzalandığı halde 01.01.2010 tarihinde yeniden sözleşme imzalamamız gerektiği söyleniyor, tekrar sözleşme imzalama durumunda mıyız? 2-Sözleşme ücretlerimiz ilk sözleşmemde taban fiyat uygulamasından 1096 TL olarak belirlenmiş ve bunun üzerinde ek ödemelerle birlikte 1470,00 TL net ücret almaktaydık belediye meclisinin 14.01.2010 tarihinde almış olduğu karar doğrultusunda bu taban 830,00 TL çekilmiş ve maaşlarımız eski sözleşmenin altına düşürülmüştür? Belediye meclisinin buna yetkisi var mıdır normalde taban fiyat açıklaması yapıldığı halde bir teknikerin tabanında altında çalıştırılması yasal mıdır? Yeni alınmış meclis kararına istinaden sözleşme imzalasam geriye dönük yasal bir hak talep edebilir miyiz yargı yolu buna açık mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 15.01.2010

Belediye meclis kararlarının kesinleşme tarihi

İlgili mevzuatında belediye meclis kararlarının kesinleşmesi ve yürürlüğe girmesi açıklanmıştır. Merak ettiğim husus meclis kararları belirtilen süreler dolunca kendiliğinden mi kesinleşmiş sayılır. yoksa bir meclis toplantısında alınan kararlar için kesinleşme tarihini gösteren bir evrak mı hazırlanır?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.01.2010

Sözleşmeli personelin yetki ve sorumlulukları

Sözleşmeli personelin, gerçekleştirme görevlisi veya komisyon üyesi olarak görevlendiril mi, kendilerine ne gibi yetki ve sorumluluklar verilebilir?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.01.2010

Harcama Belgeleri

Belediyemizde usulüne uygun olarak 5393 sayılı Belediye Kanununun 4.fıkrasına göre kısmi zamanlı avukata yapılacak aylık peşin ücret ödemesinde eklenecek belgeler Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliğinin 14. maddesinin 3. fıkrasında sayılmıştır. Fakat 3. fıkranın (c ) bendinde belirtilen "Aylık Bordrosu veya Fatura" ibaresi ikisinin birden mi yoksa ikisinden herhangi biri mi anlamında mı telaffuz edilmiştir. a- Meclis Kararı, b-Sözleşme, c-Aylık Bordrosu olarak ödeme belgesi tamamlanır ise yeterli midir? Veya ibaresi ikisinden birisi yeterli anlamında mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.01.2010

İflas eden şirketin emlak vergisi tahakkuku ve tahsili

Belediyemiz sınırları içerisinde… Limited Şirketi adına pafta 3, parsel 1420 de gayrimenkulü bulunmaktadır. Belediyemize 1992/2–1997 yıllarına ait Emlak Vergisi borçları olması sebebiyle 25.08.1998 tarih, 341 sayılı haciz bildirisi ile Çiftlikköy Tapu Sicil Müdürlüğü ne gönderilmiş sonucunda 25.08.1998 tarih, 1832 yevmiye ile haciz konulmuştur. … Limited Şirketi adına kiracısı olduğunu beyan eden tarafından 02.04.2001 tarihinde 2000 yılından itibaren geçerli olmak üzere emlak beyanı ve çevre temizlik vergileri tahakkuk ettirilmiş ve herhangi bir ödeme yapılmamıştır. İcra takibi için dosya Belediyemiz Avukatına 15.06.2004 tarihinde gönderilmiş olup, 05.01.2010 tarihli yazısında cevap olarak; Zikri geçen borçlu hakkında Yalova İcra Müdürlüğünde 2004/4773 Esası ile icra takibi yapıldığını, ekte sunulan icra takip dosyasının tetkikinden anlaşılacağı üzere borçluya takip tarihinde tebligat yapılamamış, İcra Müdürlüğünden borçlunun tebligata yarar adresinin tahkik ve tespiti için talepte bulunulmuş, İcra Müdürlüğü Cumhuriyet Savcılığına yazı yazarak borçlunun tebligata yarar adresinin bulunması için yazı yazmış, ancak borçlu adresi tespit edilemediğinden ilanen tebliğ talep edilmiş, ancak ilan masraflarının yüksekliği ve netice vermemesi, alacağının tahsiline imkan vermediğinden bahisle ilan yapılamamış, bu aşamada dosya rafa kaldırıldığı belirtilmiştir. Belediyemiz tarafından şirkete borcundan dolayı 2001–2007 tarihleri arasında yazılar yazılmış, ödeme emri çekilmiş adres bulunamadığından evraklar belediyemize geri iade edilmiştir. (1999 yılı öncesine ait tahakkuk eden vergiler deprem sebebiyle muaf olmuştur.) … Limitet Şirketi adına Tasfiye Memuru… 19.12.2009 tarihli dilekçesinde… Limited Şirketinin 20.10.1987/1874 sayılı Ticaret Sicil Gazetesinde görüleceği üzere 09.10.1987 tarihinde iflas ettiğini, iflas şerhinin tapu kütüğüne işlendiğini ve iflas şerhinin 24.06.2008/7090 sayılı Ticaret Sicil Gazetesinde görüldüğü gibi 29.02.2008 tarihinde kaldırıldığı belirtilmektedir. Yine dilekçede şirkete ait 2008 yılından itibaren tahakkuk eden vergilerini ödeyeceğini, ancak Belediyemizce şirket adına iflas dönemine ait tahakkuk eden emlak vergisi, ek vergi, çevre temizlik vergisi, taşınmaz kültür payı, vergi ziyaı cezasını ve gecikme zamlarının terkinini, 25.08.1998 tarihinde tapuya konulan haczin kaldırılmasını talep etmektedir. Medeni Kanun, Borçlar Kanunu, Türk Ticaret Kanunu, Vergi Usul Kanunu, A.A.T.U.H. Kanunu ve İcra İflas Kanununun ilgili hükümleri gereğince iflas dönemine tekabül eden 2000–2007 dönemi emlak vergisi, ek vergisi, çevre temizlik vergisi, vergi ziyaı cezaları, taşınmaz kültür payı, gecikme zamlarının terkin edilip edilemeyeceği veya bu dönemlere ait alacaklarımızın ne şekilde tahsil edebileceğimizi, tapudaki şerhin ne şekilde kaldırılacağı konularında en kısa zamanda tarafımıza bilgi verilmesini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 12.01.2010

İşyeri açma izin harcı

Belediye Gelirleri Kanununun 81 ve 84 üncü maddelerinde işyeri açma izni harcı 0,10 ile 1 TL arasında belediye meclislerince tespit edilir deniliyor. "Ancak bu miktar hiçbir suretle beşbin metrekareye isabet edecek tutarı aşamaz" deniliyor. Bölgemizde 18000 m2 lik bir işyeri kurulacak. Belediye meclisi yada encümen 50 TL *18000 m2 olarak işyeri açma izni harcı kararı verebilir mi? Yada nasıl bir yol izlemeliyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 12.01.2010

Sıhhi ve gayrisıhhi işyerlerinde açılış ve kapanış saatleri

Sıhhi ve GSM işyerleri için de belediye encümeni açılış ve kapanış saati belirleyebilir mi? İşyeri Açma ve Çalıştırma Ruhsatı Yönetmeliğinin 33. maddesi uyarınca belediye sınırları içersinde bulunan işyerlerinin açılış ve kapanış saatlerinin belediye encümenince tespit edilir hükmü mevcuttur. İşyerleri sahiplerince kapalı bulunacağı saatlere uymayanlara 2559 sayılı Polis Vazife ve Salahiyet Kanununun 6. maddesine göre Belediye Encümenince idari para cezası verilmektedir. Fakat işyerini belirlenen saatte açmayan esnafa da aynı şekilde ceza verilip verilemeyeceği ile nasıl bir işlem uygulanacağı hakkındaki görüşünüz nedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 12.01.2010

Muhasebe yetkilisi mutemedi tayini

Harcama biriminde birden fazla harcama birimi mutemedi tayin edilebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 11.01.2010