Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Ölçü ve ayar memurluğuna atanma
2010 yılında yapılan unvan değişikliği sınavında 62 puan aldım, 70 barajını geçemediğim için mevcut ve boş bulunan ölçü ve ayar memurluğu kadrosuna atamam yapılmadı. Ölçü ve ayar memurluğu kadrosuna atanma talebi sadece ben oluğum için bu almış olduğum 62 puanla atamam yapılabilir mi? Ya da sınavsız olarak atamam yapılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 28.04.2011
Belediyelerin arsa satışları
1- Belediyemiz tüzel kişiliğine ait çok sayıda belediyenin hisseli olduğu arsası vardır. Bu arsaların hissedarına satışlarında genel olarak bir meclis kararı alıp, encümen kararıyla hissedarına satabilir miyiz, uygulama nasıldır? 2- Arsa satışları yaparken, Kıymet Takdir Komisyonu oluşturacağız, Belediyemizde 1 Yazı İşleri Müdür Vekili, 1 Bilet Satış Memuru 1 Hizmetli 1 kişi de kısmi sözleşmeli teknik eleman var. Komisyonu kimlerden oluşturabiliriz. Belediye meclis üyelerinden de görevlendirme olur mu?
- Soru Cevaplandı
- 28.04.2011
Norm kadro, memurlara sicil notu verilmesi
Çaydeğirmeni Belediye Başkanlığında 3. dereceli şef kadrosunda 3/3 derece ve kademe ile görev yapmaktayım. 2 yıllık yüksekokul (halkla ilişkiler bölümü) mezunuyum ve 17 yıllık memuriyet hizmetim mevcuttur. Bu duruma göre; 1- Norm Kadro Yönetmeliğine göre şef kadrosu 3-7 derece arasında olup, 3. dereceden aşağıya düşmemektedir. Ancak 657 sayılı Kanunun 36. maddesinin ortak hükümler başlıklı (A) fıkrasına göre 2 yıl süreli yüksek öğrenimi bitirenlerin son yükseleceği derece 1. derecedir. Yine 657 sayılı Kanunun 37. maddesinde "Bu kanun hükümlerine göre öğrenim durumları, hizmet sınıfları ve görev unvanları itibariyle azami yükselebilecekleri derecelerin dördüncü kademesinden aylık almaya hak kazanan ve (Değişik ibare: 25.02.2011 tarihli Mükerrer Resmi Gazete - 6111/117 md.) “son sekiz yıllık süre içinde herhangi bir disiplin cezası almayanların” kazanılmış hak aylıkları kadro şartı aranmaksızın bir üst dereceye yükseltilir" ibaresi mevcuttur. Bu durumda 15.04.2011 tarihinden sonra 3/3 derece kademeden 3/4 derece kademeye mi ilerlemem gerekir, yoksa belediye meclis Kararı ile 3. dereceli şef kadrosunu 2. dereceye düşürüp, 2/1. derece/kademeye mi ilerlemem gerekir? 2- Aynı durumda tahsildar kadrosunda görev yapan arkadaşım, 2 yıllık yüksekokul mezunu 16 yıllık memuriyet hizmeti vardır. Ancak norm kadroya göre tahsildar kadrosu 5-11 dereceler arasında bulunmakta ve 5. dereceden aşağıya düşmemektedir. Tahsildar kadrosu 5. derecede kalmakta fakat kendisi 3. derecededir. Tahsildar kadrosunu 657 sayılı Kanunun 36 ve 37 nci maddelerine göre 3. veya 2. dereceye düşürebilir miyiz? 3- 15.04.2011 tarih ve 27906 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Kamu Personeli Genel Tebliğinin (B) fıkrasında; 01.01.2011 yılından itibaren Devlet Memurları için sicil raporu doldurulmayacaktır ibaresi mevcuttur. Bu hükümden, bu tarihten itibaren ita amirlerince sicil notu verilmeyecek anlamı mı çıkmaktadır?
- Soru Cevaplandı
- 27.04.2011
Unvan değişikliği sınavı
İtfaiye eri olarak görev yapıyorum. Eylül 2011 yılında yapılacak olan unvan değişikliği sınavına gireceğim. Eşimin işi nedeni ile şehir değiştirmem söz konusu, başka bir belediyeye geçiş yapma durumum var, geçiş yaptıktan sonra unvan değişikliği sınavına girme hakkım ortadan kalkar mı, sınava girebilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 27.04.2011
Sosyal Sigortalar Kurumundan ilişiksiz belgesi alınması
İdaremiz tarafından her yıl yapılmakta olan belediyemize ait araçların karayolları zorunlu mali sorumluluk sigortaları yapılması hizmeti satın alınması ihalesi yapılmaktadır. Yapılan sözleşme hizmet alımı tip sözleşme olduğundan SGK’ya bilgi veriyoruz, ancak yüklenici iş kapsamında işçi çalıştırmadığı için SGK’dan ilişiksiz belgesi alamamaktadır. Bu sebepten dolayı iade işlemini yapamıyoruz. Bu durumda yüklenicinin SGK borcu yoktur belgesi ile iade işlemi yapabilir miyiz? Ya da nasıl bir yol izlemeliyiz?
- Soru Cevaplandı
- 26.04.2011
Unvan değişikliği
Ben 657 4/b maddesine tabi olarak sözleşmeli sağlık teknikeri unvanında 2.5 yıl Sağlık Bakanlığında görev yaptım. Şuan asaleti VHKİ unvanında almış bulunmaktayım. Unvan değişikliği sınavına girmeden tekrar daha önce sözleşmeli pozisyonda kazandığım sağlık teknikeri unvanına atanabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 25.04.2011
Müdürlüğe vekâlet
Ben 26 yıllık Devlet memuruyum. 1/4 derece/kademe ile hukuk işleri müdürlüğü kadrosundan maaş almaktayım. Eşim çalışıyor ve çocuk parasını eşim alıyor. Aynı zamanda belediyede teftiş heyeti başkanlığına da vekâleten bakıyorum. Ancak henüz vekâlet maaşı almıyorum. Maaş belgesinde gösterge 1500, maaş ek göstergesi 2200, terfi emekli ek göstergesi 3000, yan ödeme 1100, kıdem puanı 480, özel hizmet 135 olarak belirlenmiş ödeme yapılmaktadır. Öncelikle maaşımda belirtilen oranlarda hata var mıdır? Asilde aranan şartlar olan hukuk fakültesi mezunu olma gibi teftiş kurulu başkanlığına vekâleten görevlendirme şartlarını taşıdığımdan, hukuk işleri müdürü maaşı ile teftiş kurulu başkanlığı maaşının karşılaştırılarak hangisi fazla ise tarafıma ödenmesi gerektiği kanaatindeyim. Ancak halen teftiş kurulu ek gösterge oranını tespit edip tarafıma vekâlet aylığı ödemesi yapmadılar. İlçe belediyelerinde teftiş kurulu başkanlığı maaş ek göstergesi puanı kaçtır?
- Soru Cevaplandı
- 25.04.2011
İl Afet Acil Durum Müdürlüklerinin personel harcamaları
5902 sayılı İl Afet Acil Durum Yönetimi Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 18'nci maddesinin 3'ncü bendi gereğince, İl Afet Acil Durum Müdürlüklerinin personel ve personel ile ilgili diğer harcamaları Başkanlık tarafından karşılanır denilmektedir. Buna göre, İl Özel İdare Bütçesinin “05.3.1.05 Memurların Öğle Yemeğine Yardım Gideri” harcama kaleminden İl Afet Acil Durum Müdürlüğü personelinin yemek yardımı karşılanabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 25.04.2011
Zabıta amirliğine atanma
5 yıl uzman erbaşlık yapıp kendi isteğimle istifa ettikten sonra belediye zabıta memuru olarak göreve başladım ve şuan üniversitede okuyorum. Ben uzman erbaşlıktan geldiğim için 2 Şubat 2000 tarih ve 13249 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan İl Özel İdareleri, Belediyeler ve İl Özel İdareleri ve Belediyelerin Kurdukları Birlik, Müessese ve İşletmeler ile Bunlara Bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlardaki Memurların Görevde Yükselme Esaslarına Dair Yönetmelik 14 üncü maddesinin (k) bendine göre; zabıta başkomiseri, zabıta komiseri, itfaiye grup amiri, itfaiye başçavuşu kadrolarına atanabilmek için en az iki yıllık yüksek öğrenim şartı bulunmaktadır. Ancak zabıta amirliğine atanmak için en az lise mezunu olduğu yazılıdır. Zabıta memurluğu kadrosunda 4 yıllık çalışma süresini beklemeden zabıta amirliği kadrosuna atanabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 24.04.2011
Zabıta komiserliğine vekâlet
Bir belde belediyesinde 27/07/2000 yılından beri zabıta memuru olarak çalışmaktayım. Üniversite mezunuyum . Zabıta görevde yükselme eğitimi çok zahmetli ve külfetli olduğundan çoğu belde belediyelerinde görevde yükselme sınavı açılamamaktadır. Belediyemize norm kadro ile 2 adet zabıta 1 adette zabıta komiserliği tahsis edilmiştir. Belediyede benden başka zabıta memuru yoktur. Bu durumda belediye başkanlığının yazısı gereği mevcut olan zabıta komiseri kadrosuna vekaleten atanabilir miyim? Çalışmalarınızda başarılar diler saygılar sunarım. Sadık PORSUK Zabıta Memuru NEBİOĞLU BELEDİYESİ ÇAYCUMA-ZONGULDAK
- Soru Cevaplandı
- 23.04.2011
Sözleşmeli personel
Ben sulama birliğinde sözleşme personel olarak sözleşme imzaladım. Bunun için önce belediye meclisi toplandı. Meclis kararı alındıktan sonra norm kadrolu olduğumu söylediler. Fakat bu konuda hiçbir bilgi sahibi değilim. Haklarımın neler olduğunu kısaca öğrenebilir miyim? Bir de ben kimyager olduğum halde tekniker kadrosu adı altında sözleşme yapıldı. Bu benim için bir sorun olur mu, dezavantajı var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 22.04.2011
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu uygulamaları
1- 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 21/a-b-c-f maddesince yapılan ihalelerde başvuru mektubu aranacak mı? 2- Mali müşavir onaylı belgelerde, TÜRMOB kaşesi aranacak mı? 3- Yüklenici firmanın % 85 şirket hissesine sahip ortağının ölmesi halinde şirket yükümlülüğü değişir mi? 4- Personele dayalı hizmet alımlarında giyimin idare tarafından verileceğini belirterek giyimi fiyata dahil etmeden ihaleye çıkabilir miyiz? 5- İhalede 2 tulum, bir çift çizme 2 adet tişört, bir çift ayakkabıdan oluşan takıma 2,00 TL (2 lira) fiyat vermişse ve bu verdikleri fiyatı belgelendirebiliyorsa günümüzde 150 TL ye alınabilen giysiyi 2,00 lira gibi hayali bir rakamla belgelendirebildiğinde bizim bunu böyle kabul etmemiz gerekir mi? Yoksa günümüz şartlarına göre de belgelendirmiş olduğu giysi ücretlerini sorgulayabilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 22.04.2011