Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
22/D Doğrudan Temin Ödemelerinde SGK Borcu Yoktur Yazısı Hakkında
SEHER BEDEL - KUYUCAK
22 D Doğrudan temin limitini aşmayan ( malzemeli ) küçük inşaat yapım işlerinde ( örn: 50 m2 malzemeli soyunma odası yapımı ) ödeme esnasında alınacak evraklar arasında maliye borcu yoktur yazısı yanında sosyal güvenlik kurumu borcu yoktur yazısı almak gerekir mi?
- Soru Cevaplandı
- 22.01.2025
- KUYUCAK
İhale Konusu İşin Kısımlara Bölünemeyeceği Hakkında.
Türkan Göncü - SAFRANBOLU
Merhabalar. Destek Hizmetleri Müdürlüğü olarak; Belediyemizin yıllık (2025 yılı) Temizlik malzemesi alımını, doğrudan temin kapsamında talep eden müdürlükler üzerinden ayrı ayrı alım yapabilir miyiz? Müdürlüklere bu kalemle ilgili bütçe tertip edilmiştir. Müdürlüklerin taleplerini birleştirip tek olarak alım yaptığımızda 4734 sayılı kanun kapsamında ihale yapmamız gerekecek. Ne yapmamız doğru olur? Kolaylıklar diliyorum. İyi çalışmalar.
- Soru Cevaplandı
- 21.01.2025
- SAFRANBOLU
Belediye Şirketi ile Yapılan Sözleşmelerde Damga Vergisi Hk.
GÜL ÖZER - SAFRANBOLU
Belediye Başkanlığımız ile 375 sayılı KHK.nın Ek 20. maddesi kapsamında kurulmuş olan Personel Limited Şirketimiz arasında imzalanacak olan 2025 Yılı Personel Çalıştırılmasına Dayalı Hizmet Sözleşmesinden doğan damga vergisi ödeme yükümlülüğü var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 21.01.2025
- SAFRANBOLU
Belediyelerin İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu Kapsamında Olup Olmadığı Hakkında.
MUSTAFA ERDEM YILMAZ - ÇAN
Kurumumuzda 52 adet memur personel bulunmaktadır. memur personel için iş güvenliği zorunlu mudur yada şartları nelerdir?
- Soru Cevaplandı
- 20.01.2025
- ÇAN
Bütçe İçi İktisadi İşletmenin Belediyenin İhalesine Katılamayacağı Hakkında.
CENK VURAL KÖSE - AZDAVAY
Belediyemiz tarafından açılacak olan yapım, onarım, tadilat ihalesine Belediyemize ait olan İktisadi İşletme katılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 20.01.2025
- AZDAVAY
İşçinin Meslek Kodunun Değiştirilmesi Hakkında.
GÜL ÖZER - SAFRANBOLU
696 sayılı KHK kapsamında Personel Limited Şirketine bağlı olarak Kurumumuzda görev yapmakta olan Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İşletme Bölümü Lisans mezunu personelin, bir üniversitenin sürekli eğitim merkezinden aldığı "Tehlikeli ve Çok Tehlikeli İşlerde Topoğrafya Hizmetleri"ne ilişkin 40 saatlik kurs bitirme belgesi uyarınca meslek kodunun topoğraf olarak değiştirilip/değiştirilemeyeceği hususunun tesis edilecek işlemlere yön vermek üzere bildirilmesini arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 17.01.2025
- SAFRANBOLU
İtfaiye Biriminde Çalışan Personele Kıyafet ÜcretininNakdi Ödenip Ödenemeyeceği Hakkında.
İSMAİL TÜREL - SÜTÇÜLER
Kadrosu itfaiye eri fakat itfaiye telsiz biriminde nobet tutuyor bu personele itfaiye biriminde çalıştığı için kıyafet yerine kıyafet ucretinj nakdi yardım olarak verilebilir mi
- Soru Cevaplandı
- 17.01.2025
- SÜTÇÜLER
vekalet ücreti
HASAN HÜSEYİN ÇAYLI - HAYRABOLU
Benim 12 yıllık memurluk hizmetim var. 2 yıl 10 ay uzman çavuşluk, 8 yıl 7 ay zabıta memuru ve son 4 ayımı da veri hazırlama ve kontrol işletmeni kadrolarında çalıştım lisans mezunuyum. Temizlik işleri Müdürlüğüne vekaleten atandım. 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunun 68 maddesi B bendi Eğitim ve Öğretim Hizmetleri Sınıfı ile Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfı hariç, sınıfların 1, 2, 3 ve 4 üncü derecelerindeki kadrolarına, derece yükselmesindeki süre kaydı aranmaksızın, atanmasındaki usule göre daha aşağıdaki derecelerden atama yapılabilir. (Değişik ikinci paragraf: 13/2/2011 - 6111/101 md.) Ancak, bu şekilde bir atamanın yapılabilmesi için ilgilinin; a) 1 inci dereceli kadrolardan ek göstergesi 5300 ve daha yukarıda olanlar için en az 12 yıl, b) 1 inci ve 2 nci dereceli kadrolardan ek göstergesi 5300’den az olanlar için en az 10 yıl, c) 3 üncü ve 4 üncü dereceli kadrolar için en az 8 yıl, hizmetinin bulunması ve yükseköğrenim görmüş olması şarttır. Dört yıldan az süreli yükseköğrenim görenler için bu sürelere iki yıl ilave edilir. Bu sürelerin hesabında; 8/6/1984 tarihli ve 217 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesi kapsamına dâhil kurumlarda fiilen çalışılan süreler ile Yasama Organı Üyeliğinde, belediye başkanlığında, belediye ve il genel meclisi üyeliğinde, kanunlarla kurulan fonlarda, muvazzaf askerlikte, okul devresi dâhil yedek astsubaylık ve yedek subaylıkta ve uluslararası kuruluşlarda geçen sürelerin tamamı ile yükseköğrenim gördükten sonra özel kurumlarda veya serbest olarak çalıştıkları sürenin; Başbakanlık ve bakanlıkların bağlı ve ilgili kuruluşlarının müsteşar ve müsteşar yardımcıları ile en üst yönetici konumundaki genel müdür ve başkan kadrolarına atanacaklar için tamamı, diğer kadrolara atanacaklar için altı yılı geçmemek üzere dörtte üçü dikkate alınır. hükmünü ihtiva etmekte olup, Askerlik hizmet süremde değerlendirildiği zaman toplam hizmet sürem 13 yıl olmaktadır.Bu bağlamda vekalet ücreti almamda herhangi bir sorun var mı?
- Soru Cevaplandı
- 17.01.2025
- HAYRABOLU
Kümes olarak Kullanılan Binanın Çevre Temizlik Vergisininden Muaf Olup Olmadığı Hakkında.
FİKRET AYGÜN - YENİPAZAR
Belediyemiz mücavir alan sınırları içinde olup kanalizasyon ve su hattının bulunmadığı tavuk çiftlikleri bulunmaktadır. Örneğin Tavuk çiftliğinde 10 adet kümeslik 4 adet mesken ve 1 adet idari bina bulunmaktadır . Çevre Temizlik Vergisinin tahakkuku nasıl yapmalıyız ve kümeslerin bina vergisi gibi Çevre temizlik vergisinden muafiyeti bulunmakta mıdır. İyi Çalışmalar dilerim
- Soru Cevaplandı
- 16.01.2025
- YENİPAZAR
Müdür kadrosuna atanmak için gerekli şartlar nelerdir?
REMZİ BEDİRHANBEYOĞLU - YEŞİLHİSAR
Mali Hizmetler (Muhasebe) Müdürlüğü kadrosuna atanmak için gerekli şartları nelerdir. Teşekkürler hocam.
- Soru Cevaplandı
- 16.01.2025
- YEŞİLHİSAR
- Soru Cevaplandı
- 15.01.2025
- KUYUCAK
Gündüz Bakımevi ve kreş İçin Alınması gerekli İzin Hakkında.
bayram kocapınar -
Kreşler ve gündüz bakım evleri belediyeden de ruhsat almaları gerekir mi
- Soru Cevaplandı
- 15.01.2025