Belediye Meclisi
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Meclis kararlarının ilan süresi
5272 sayılı Kanuna göre meclis kararlarının ilan askı süresi kaç gündür?
- Soru Cevaplandı
- 2005-04-25
Gündemde görüşülecek konu bulunmadığı durumlarda da meclis toplantısı yapılacak mı? Gündemsiz yapılan meclis toplantıları nedeniyle üyelere huzur hakkı verilir mi?)
5272 Sayılı Kanun gereği Meclis toplantıları her ayın ilk haftası yapılır,Gündem en az üç gün önce bildirilir denilmektedir. 1- Biz Belde belediyesiyis her ay gündem maddesi olmayabiliyor,Gündem maddesi olmadığı zaman meclis üyelerine görüşülecek gündem maddesi yoktur diyemi bilgi verilecek, 2- Gündem maddesi olmamasına ragmen kanun gereği her ay toplantı yapılmak zorundamı,Gündem maddesi yok ama kanun geregi toplanıldı gündem maddesi yok denildi huzur hakkı ödenecekmi ? Bu konu biz gibi birçok küçük belediyelerde sorun bu konuda bizleri aydınlatırsanız seviniriz saygılarımla
- Soru Cevaplandı
- 2005-04-05
İlk kademe belediye meclislerinde tahsilat işlemlerinin denetlenmesi için tahsilat denetim komisyonu kurulabilir mi?
Öncelikle bizlere yapmış olduğunuz yardımlardan ve yol gösterici tutumunuzdan dolayı teşekkür etmek istiyorum. İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün 31/12/2004 tarih ve B050MAH0650002/(50-51) 04- 82216 sayılı yazıları ile yayınlamış olduğu 2004/60 sayılı 5272 sayılı kanun konulu genelgesinde; İhtisas komisyonları Belediye meclisi her dönem başı toplantısında, üyeleri arasından seçilecek en az üç, en fazla beş kişiden oluşan ihtisas komisyonları kurabilecektir. İl ve ilçe belediyeleri ile nüfusu 10.000’in üzerindeki belediyelerde plan ve bütçe ile imar komisyonunun (iki komisyon) kurulması zorunludur. Bu komisyonların bulunmadığı belediyelerde ilk meclis toplantısında bu komisyonların teşkil edilmesi gerekmektedir. Ayrıca, il ve ilçe belediyeleri ile nüfusu 10.000’in üzerindeki belediyelerde, meclisin ocak ayı toplantısında belediyenin bir önceki yıl gelir ve giderleri ile hesap ve işlemlerinin denetimi için meclis üyeleri arasından gizli oyla ve üye sayısı üçten az, beşten çok olmamak üzere denetim komisyonu oluşturacaklardır. Denilmektedir. Yine İçişleri Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığının 08/02/2005 tarih ve B050TEF0000074/447 sayılı yazıları ile Tahsilat Denetimi konulu 2005/17 sayılı genelgelerinin üçüncü paragrafında ise; 5272 sayılı Belediye Kanununun 25. maddesinde, il ve ilçe belediyeleri ile nüfusu 10.000’in üzerindeki belediyelerde, belediye meclisinin her yıl ocak ayı toplantısında belediyenin bir önceki yıl gelir ve giderleri ile hesap ve işlemlerinin denetimi için kendi üyeleri arasından denetim komisyonu oluşturulması öngörülmüştür. (5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanununun 28. maddesine göre bu hüküm, Büyükşehir, Büyükşehir ilçe ve ilk kademe belediyelerini de kapsamaktadır.) denilmiştir. Bu bilgiler dahilinde Bursa Büyükşehir Belediye sınırları içerisinde 3.272 nüfuslu İlk Kademe Belediyesi olan belediyemizde tahsilat denetim komisyonu seçimi yapılması gerekir mi? Belediyemizin iş ve işlemlerinin doğru ve yasalara uygun bir şekilde yürütülebilmesi açısından tarafınızdan verilecek bu bilgiye acilen ihtiyacımız bulunmaktadır. Gereğini arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 2005-03-31
Belediye meclis üyelerinin yükümlülükleri?...
4.6.2004 Tarihinde Belediye meclis üyeliğinden istifa eden kişi aynı belediye de 1580 sayılı kanuna göre ne zaman çalışmaya başlayabilir ? Ayrıca 24.12.2004 Tarihinde çıkan 5272 sayılı belediyeler kanunu bu kişiyi bağlar mı istifa tarihi önce olmasına rağmen.
- Soru Cevaplandı
- 2005-03-21
Gündemde görüşülecek konu olmadığı durumlarda meclis toplantısı yapılmasa olur mu?
5272 Sayılı belediye Kanununun 20 nci maddesinde "Belediye meclisleri her ayın ilk haftası, meclis tarafından önceden belirlenen günde mutat toplantı yerinde toplanır." denilmektedir. Bilindiği üzere belde belediyelerinde her ay görüşülecek gündem maddesi bulunması mümkün bulunmamaktadır.Gündemde görüşülecek konu olmadığı takdirde toplantı yapılacak mı ?
- Soru Cevaplandı
- 2005-03-09
Belediye meclis üyesine ait eczaneden yapılan ilaç alımları…
5272 sayılı Yasanın 28. maddesine göre eczacılık yapan meclis üyesinden belediye personeli ilaç alabilir mi, bu uygulama taahhüde girer mi, kesilen ilaç faturasını belediye ödeyebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2005-04-14
Meclis üyelerince verilen önergelerin gündeme alınması ve görüşülmesi
Öncelikle bizlere şimdiye kadar yapmış olduğunuz ve bundan sonra da yapacağınız yardımlarınız ve yasalara öğretici bilgileriniz için kendi şahsım ve bütün belediye çalışanları adına teşekkür ediyorum. Benim sorum belediye meclisine, meclis üyelerince verilen önergelerle ilgili olacak. Belediye Meclisinin yaptığı olağan toplantısında belediye meclis üyelerince imzalanan yazılı önergeler, belediye meclisinde görüşülmesi istenildiğinde; bu önergelerin gündeme alınması meclis toplantısının gündemindeki mevcut konuları görüşmeye başlamadan mı? yoksa gündemdeki konular bittikten sonra mı? Oylanarak gündeme alınır. Meclis üyeleri tarafından verilen bu önergenin görüşülmesi yine gündemdeki konuların bitmesinden sonramı yapılması gerekir. Sağlıklı ve Başarılı günler dileğimle......
- Soru Cevaplandı
- 2005-04-13
Denetim Komisyonu ve faaliyet raporları
Ocak ayı itibariyle Huzurkent İlkkademe Belediyesi Denetim Komisyonu üyeliğine seçildik. Yasaya göre Mart ayı sonuna kadar denetlemeyi yapacağız ve Nisan ayı ilk toplantısında meclise bilgi verilmek üzere meclis başkanlığına sunacağız. Fakat 29/Mart/2009 tarihinde İlkkademe Belediyesi olarak tüzel kişiliğimiz sona erecek. Tutmuş olduğumuz raporu ne yapmamız gerekecek. olağanüstü meclis toplantısı yapıp Denetim Komisyon Raporu ve Faaliyet Raporunu görüşmemiz mi gerekecek yoksa bağlandığımız Belediyeye devredip orada mı görüşülecek?
- Soru Cevaplandı
- 2009-01-06
Meclis üyesi başkan yardımcısının sosyal güvenlik primi
Bağ-Kur üzerine kayıtlı firma tarafından sosyal güvenlik primi ödenen meclis üyesinin (Norm kadrosunda belediye başkan yardımcısı bulunan)belediye başkanı tarafından başkan yardımcısı olarak görevlendirilmesi halinde, kurumca Sosyal Güvenlik Kurumu kesintisi yapılmalı mı? Bağ-Kur’dan ayrılması durumunda şirket kaydının kapatılacak olması ve belediye başkan yardımcılığı görevinin sınırlı olması sebeplerinden ve zaten bir sosyal güvenlik kurumuna tabi olarak sigorta priminin ödeniyor olması sigorta priminin kesilmemesine sebep sayılarak bu şekil ödeme yapılması doğrumudur?
- Soru Cevaplandı
- 2008-12-04
Meclis toplantısı
5393 Sayılı Belediye Kanununun 20 inci maddesi uyarınca" Belediye Meclisi, her ayın ilk haftası, önceden kararlaştırdığı günde toplanır" ibaresine yer verilmiştir. Her ayın ilk haftasında yapılacak meclis toplantılarının haftanın ilk iş gününde mi yapılması gerekiyor.Yoksa ilk haftanın diğer günlerinde ilk toplantı yapılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2008-11-20
Kalkınma Kooperatifine yer tahsisi
Beldemizde faaliyet gösteren Tarımsal Kalkınma Kooperatifi bulunmaktadır. Mülkiyeti belediyemize ait olan bir parselden konserve fabrikası kurmak amacıyla yer tahsisi yapmamızı istiyorlar. Kamu kuruluşu olmayan bu kooperatifin talebine karşılık, belediye olarak yapmamız gereken işlem yer tahsis etmek midir yoksa ilgili parsel üzerinde sınırlı ayni hak tesis etmek midir?
- Soru Cevaplandı
- 2008-09-25
Belediye ihtisas komisyonlarının yazışma yetkisi
Belediyemizde yapılan bir projede, eksik işlem yapıldığı, yeterince denetiminin yapılmadığı yönünde iddialar olduğundan belediye meclis toplantısında bir önerge verilerek, belediye meclisinde bir komisyon kurulmasına karar verilmiştir. Komisyon yapılan projenin usulüne uygun yapılıp yapılmadığını araştıracak ve gerekli yerlerden teknik personel temini yoluna gidecektir. Kurulan komisyon ilgili kurumlarla yapılacak yazışmalarını belediye başkanlık makamından bağımsız olarak yazışmalar yapabilir mi? Yada ilgili kurumlarla yapılacak yazışmaları öncelikle belediye başkanlığı makamına yazıp, makam kanalı ile mi yapacaktır. Bu konu ile ilgili 5393 sayılı Belediye Kanununda ve Belediye Meclis Çalışma Yönetmenliğinde bir açıklama yoktur. Komisyon kurulma kararını belediyenin en yetkili birimi olan belediye meclisi aldığına göre bu veya buna benzer komisyonlar kurulduğunda, yazışmaları da başkanlık makamını devre dışı bırakarak yapabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2008-09-08