Belediye Meclisi
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
5272 Sayılı Belediye Kanununa göre yapılan işlemlerin yenilenmesi gerekir mi?
1-5272 Sayılı Belediye Kanununa istinaden, Belediye Meclisi Ağustos Ayını tatil olarak belirlemiştir.5393 Sayılı Belediye Kanununa göre Ağustos Ayında Meclisin toplanması gerekirmi? 2- 5272 ve 5393 Sayılı Kanunlarda içeriği aynı olanmaddeler için Belediye Meclisinin tekrar karar alması gerekli mi? (örnek: her iki Kanunda 32. maddelerindeki huzur hakkının belirlenmesi gibi.)Saygılarımla.
- Soru Cevaplandı
- 2005-07-13
Meclis üyesinin istifası nedeniyle yerine yedek üye çağrılması usulü
Soracağım soruyu daha önce sormama rağmen bugüne kadar cevap verilmedi ama bu hususta halen sıkıntımız devam etmektedir. Acilen cevap vermenizi ümit eder çalışmalarınızda başarılar dilerim. Belediyemiz meclis üyesi kendi isteği üzere 27.05.2005 tarihli dilekçesi ile istifa ettiğini başkanlığımıza sunmuştur. Belediye Başkanımız Meclisin Haziran toplantısında 5272 sayılı yasanın 29. maddesi gereğince Meclisin bilgilerine sunmuştur. Meclis üyesinin istifa dilekçesini ekleyerek bir üst yazı ile İlçe Seçim Kurulu Başkanlığına yedek üyenin görevlendirilmesi talebinde bulunmuştur. Ancak Seçim Müdürü dilekçemizi kayda bile almadan Mecxlis kararı alınacak , 10 gün askıda kaldığına dair tutanakla birlikte başvuracaksınız diye ısrar etmektedir. Bu hususta uygulama nasıl olmalıdır. Saygılarımla.
- Soru Cevaplandı
- 2005-07-08
Meclis toplantılarına katılmayan üyeler hakkında yapılacak işlem
Öncelikle bizleri bilgilerinizle aydınlattığınız ve yol gösterdiğiniz için teşekkür ederim. bizim beldenin nüfusu 5093 tür. 5272 sayılı Belediye Kanununun 20. maddesi gereğince 2005 yılı içerisinde Haziran ayı itibarı ile altı defa Belediye Meclisi toplanmıştır. 5272 sayılı Kanunun 29 maddesi gereğince Meclis üyelerimizden bir tanesi özürsüz ve izinsiz yazı göndermemize rağmen bu toplantıların yalnızca bir tanesine; Mart 2005 toplantısına katılmış ve diğer meclis toplantılarına iştirak etmemiştir. Bu konu hakkında nasıl ve ne şekil bir yol izlememiz gerekiyor
- Soru Cevaplandı
- 2005-06-30
Denetim komisyonu belediyeye ait anonim şirketi denetleyebilir mi?
YENİ BELEDİYE KANUNUNA GÖRE OLUŞTURULAN DENETİM KOMİSYONU BELEDİYELERE AİT ANONİM ŞİRKETLERİDE DENETLEYEBİLİR Mİ?
- Soru Cevaplandı
- 2005-09-10
Belediye meclisi herhangi bir konuda yetkilerini encümene devredebilir mi?
Öncelikle selam ve saygılarımı sunar başarılar dilerim. Belediye meclisi herhangi bir konuda yetkilerini encümene devredebilir mi? yetki devrini belli bir süreyle sınırlamak mümkün müdür? Teşekkür ederim.
- Soru Cevaplandı
- 2005-07-04
Meclis üyelerinin hastalıkları ve mazeretleri nedeniyle izinli sayılmaları
Öncelikle sorunlarımızın çözümü konusunda bizlere yardımcı olduğunuz için teşekkür eder, yardım ve desteklerinizin devamını bekler saygılar sunarım. 5272 Sayılı yasanın 32. maddesinde "Meclis üyeleri hastalıkları süresince izinli sayılır. Ayrıca mazeretleri durumunda bir yıl içinde toplantı süresinin yarısını aşmamak şartıyla istekleri üzerine meclis tarafından izin verilebilir." denilmektedir. 1-Meclis üyeleri hastalıklarını belgelemek durumunda mıdırlar ? 2-Mazeretleri durumunda izin alma usul ve şekli nasıl olmalıdır ? Meclis tararfından izin verilirken karar mı alınması gereklidir ? Sağlık ve esenlikler dilerim.
- Soru Cevaplandı
- 2005-05-05
Belediye meclis üyesine yada yakınlarına ait eczanelerden yapılan ilaç alımları…
DAHA ÖNCE DERGİNİZE SORDUĞUM SORUDA: Belediye meclis üyesi olan eczacıdan personel ilaç alabilirmi?kesilen fatura ödemesinde sakınca varmı?denilmişti.derginizin cevabında :personelin meclis üyesi eczacıdan ilaç alınabileceği ve faturanın ödemesinde bir mahsur olmadığı kanaati belirtilmiş.oysa içişleri bakanlığı hukuk müşavirliğinin bakanlık makamına sunduğu 10.03.2005 tarih ve 1055 sayılı yazılarındaki açıklama ile ters düşmektedir.bu durumda hukuk müşavirliğinin görüşüde değerlendirilerek 1-Meclis üyesi olan eczacıdan personel ilaç alarak eczacının kestiği faturayı belediye ödeyebilirmi?2-Meclis üyesinin eczacı kızından veya meclis üyesinin kızkardeşinden personel ilaç alarak kesilecek faturayı belediye ödeyebilirmi? her iki durumdada eczacı olan kişiler meclis üyelerinin soyadını taşımaktadır.
- Soru Cevaplandı
- 2005-04-26
Meclis kararları kayıt ve teslim alma defterinin tutulması.
Çalışmalarınızda başarılar diler, saygılar sunarım. 5272 sayılı kanunun 23. maddesinde ve İÇİŞLERİ BAKANLIĞI (MİGM)nün 31/12/2004 gün ve 2004/160 sayılı genelgelerinde belediye meclis kararları kesinleşme tarihinden itibaren en geç yedi gün içinde mahallin en büyük mülki amirine gönderilecek, Mülki idare amirleri kendilerine gönderilen bu kararların tarihini, sayısını, konusunuve neşekilde kesinleştiğini belirtir şekilde teslim alacaklardır. Söz konusu Meclis kararlarının teslim alındığı zimmet defteri İlçe Kaymakamlığımız tarafından her belediye için ayrı ayrı tutularak meclis kararlarının tesliminde zimmet alan yetkiliye imzalattırılarak belediyede muhafaza edilmektedir. Bu uygulama doğrumudur? Yoksa Zimmet defterleri Kaymakamlıklar tarafından mı tutulmalıdır?
- Soru Cevaplandı
- 2005-05-18
Belediye Başkanının bulunmadığı durumlarda meclise kim başkanlık eder, meclis başkan vekilliği, kâtiplik ve encümen üyeliği seçimleri
1-Belediye başkanı görevle belde dışında bulunduğu zamanlardaki meclis oturumlarına belediye başkan vekilimi, yoksa Meclis başkan vekillerimi başkanlık eder? 2-Başkanlık divanı (Meclis başkan vekilleri ve katipler)Haziran 2004 de seçilmiştir.Yeni divan ne zaman oluşturulacaktır. 3-Encümen üyelerinden 2 si Haziran 2004 de,1 isi Ocak 2005 de seçilmiştir.Haziran 2004 de seçilenler için ne zaman,Ocak 2005 de seçilen için ne zaman seçim yapılacaktır.
- Soru Cevaplandı
- 2005-05-17
Meclis kararlarının ilan süresi
5272 sayılı Kanuna göre meclis kararlarının ilan askı süresi kaç gündür?
- Soru Cevaplandı
- 2005-04-25
Gündemde görüşülecek konu bulunmadığı durumlarda da meclis toplantısı yapılacak mı? Gündemsiz yapılan meclis toplantıları nedeniyle üyelere huzur hakkı verilir mi?)
5272 Sayılı Kanun gereği Meclis toplantıları her ayın ilk haftası yapılır,Gündem en az üç gün önce bildirilir denilmektedir. 1- Biz Belde belediyesiyis her ay gündem maddesi olmayabiliyor,Gündem maddesi olmadığı zaman meclis üyelerine görüşülecek gündem maddesi yoktur diyemi bilgi verilecek, 2- Gündem maddesi olmamasına ragmen kanun gereği her ay toplantı yapılmak zorundamı,Gündem maddesi yok ama kanun geregi toplanıldı gündem maddesi yok denildi huzur hakkı ödenecekmi ? Bu konu biz gibi birçok küçük belediyelerde sorun bu konuda bizleri aydınlatırsanız seviniriz saygılarımla
- Soru Cevaplandı
- 2005-04-05
İlk kademe belediye meclislerinde tahsilat işlemlerinin denetlenmesi için tahsilat denetim komisyonu kurulabilir mi?
Öncelikle bizlere yapmış olduğunuz yardımlardan ve yol gösterici tutumunuzdan dolayı teşekkür etmek istiyorum. İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün 31/12/2004 tarih ve B050MAH0650002/(50-51) 04- 82216 sayılı yazıları ile yayınlamış olduğu 2004/60 sayılı 5272 sayılı kanun konulu genelgesinde; İhtisas komisyonları Belediye meclisi her dönem başı toplantısında, üyeleri arasından seçilecek en az üç, en fazla beş kişiden oluşan ihtisas komisyonları kurabilecektir. İl ve ilçe belediyeleri ile nüfusu 10.000’in üzerindeki belediyelerde plan ve bütçe ile imar komisyonunun (iki komisyon) kurulması zorunludur. Bu komisyonların bulunmadığı belediyelerde ilk meclis toplantısında bu komisyonların teşkil edilmesi gerekmektedir. Ayrıca, il ve ilçe belediyeleri ile nüfusu 10.000’in üzerindeki belediyelerde, meclisin ocak ayı toplantısında belediyenin bir önceki yıl gelir ve giderleri ile hesap ve işlemlerinin denetimi için meclis üyeleri arasından gizli oyla ve üye sayısı üçten az, beşten çok olmamak üzere denetim komisyonu oluşturacaklardır. Denilmektedir. Yine İçişleri Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığının 08/02/2005 tarih ve B050TEF0000074/447 sayılı yazıları ile Tahsilat Denetimi konulu 2005/17 sayılı genelgelerinin üçüncü paragrafında ise; 5272 sayılı Belediye Kanununun 25. maddesinde, il ve ilçe belediyeleri ile nüfusu 10.000’in üzerindeki belediyelerde, belediye meclisinin her yıl ocak ayı toplantısında belediyenin bir önceki yıl gelir ve giderleri ile hesap ve işlemlerinin denetimi için kendi üyeleri arasından denetim komisyonu oluşturulması öngörülmüştür. (5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanununun 28. maddesine göre bu hüküm, Büyükşehir, Büyükşehir ilçe ve ilk kademe belediyelerini de kapsamaktadır.) denilmiştir. Bu bilgiler dahilinde Bursa Büyükşehir Belediye sınırları içerisinde 3.272 nüfuslu İlk Kademe Belediyesi olan belediyemizde tahsilat denetim komisyonu seçimi yapılması gerekir mi? Belediyemizin iş ve işlemlerinin doğru ve yasalara uygun bir şekilde yürütülebilmesi açısından tarafınızdan verilecek bu bilgiye acilen ihtiyacımız bulunmaktadır. Gereğini arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 2005-03-31