Araç kiralaması ile ilgili ödeneğin ilgili müdürlüklere aktarılması

Belediyemiz bütçesi hazırlanırken, Belediyemiz hizmetlerinde kullanılmak üzere araç kiralanması ile ilgili ödenek Satınalma Müdürlüğü bütçesinin ekonomik sınıflandırması 03.5.5.02 Taşıt Kiralaması giderleri tertibine konulmuştur. Bu müdürlüğün ödeneği ile araç kiralanması işi topluca ihale edilmiş ve Kamu İhale Kurumundan bu şekilde onay alınmıştır. Bu ihale neticesince kiralanan mevcut araçlar Belediyemizin muhtelif müdürlüklerinde görevlendirilmiş olup, idare tarafından her aracın giderinin kullanıldığı müdürlük tarafından tarafından tahakkuk ettirilmesi düşünülmektedir. Bu nedenle; araç kira giderlerinin ödeneği bulunan Satınalma Müdürlüğü bütçesindeki ödenekten alınarak, araçları kullanan müdürlüklere meclis kararı ile aktarma yapılarak her araç hakediş tutarlarının kullanıldığı müdürlük tarafından yapılmasının mümkün olup olmadığı hususunun bildirilmesini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 11.04.2006

Mali kontrol yetkilisi

Sayın hocam, sizden her konuda bilgileniyoruz.naçizane bibir konuda sorum olucak. Yeni çıan 5018 sayılı kanuna göre belediyelerde Mali Kontrol yetkilisinin bulunması şartmı? Memuru bile olmayan belediyelerimiz ne yapacak bu durumda. Bir Veteriner kadrosunda olan memur bu görevi yürütebilirmi? Saygılar sunarım.

  • Soru Cevaplandı
  • 20.03.2006

Ödenek gönderme

Tahir TEKİN bey'e; Efendim biz İlçenin bütçesinde olmayıpda, ilimiz bütçesindeki bir ödeneği üst yönetici oluruyla ödenek gönderme belgesiyle ilçeye gönderebilir miyiz. iyi çalışmalar.

  • Soru Cevaplandı
  • 21.03.2006

Gelir tahmininde bulunulmayan bir gelirin gerçekleşmesi

Yedek ödenekten aktarma ile ilgili cevabınızda, gerek mevcut tertiplere gerekse yeni açılacak tertiple-re encümen kararı ile aktarma yapılabilir denilmektedir. O halde bütçeyi yaparken gelir tahmininde bulun-madığımız bir gelirin çıkması durumunda bu geliri işleyebilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 31.03.2006

Sulama birliklerinde encümenin oluşumu

Sulama birliklerinde birlik müdürü ve muhasebe yetkilisi encümen toplantılarına katılabiliyor mu? Oturum ücreti alabilecek mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 30.03.2006

Ek karşılıklar

SSK müdürlüğüne yapılan sosyal yardım zammı ve T.C. Emekli Sandığına yapılan ek karşılık ödemelerinin 630 kodunu bulamadık bu ödemleri nereden yapmamız gerekiyor?

  • Soru Cevaplandı
  • 20.03.2006

Mali hizmetler, muhasebe, ihale yetkilisi

Maliye Bakanlığınca yayımlanan "İç Kontrol ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esasları Hakkındaki Yönetmeliğin" 15. maddesinde "Malî hizmetler biriminde ön malî kontrol görevini yürütenler, onay belgesi ve ekleri ile şartname ve sözleşme tasarılarının hazırlanması, malî karar ve işlemlerin belgelendirilmesi, mal ve hizmetlerin teslim alınması gibi malî karar ve işlemlerin hazırlanması ve uygulanması aşamalarında görevlendirilemezler ve ihale komisyonu ile muayene ve kabul komisyonunda başkan ve üye olamazlar" hükmü yer almaktadır. 14. maddesinde ise "Malî hizmetler biriminde ön malî kontrol yetkisi malî hizmetler birimi yöneticisine aittir" denilmektedir. Bu iki madde hükmü gereği; a- Mali Hizmetler birimi yöneticisi, bu birimin Harcama Yetkilisi midir? yoksa Mali Hizmetler Biriminin yöneticisi Muhasebe Yetkilisi midir? b- Eğer Muhasebe Yetkilisi aynı zamanda Mali Hizmetler birimi yöneticisi ise yukarıda belirtilen Yönetmeliğin 15. maddesi gereği İhale komisyonunda görev alamayacaklar mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.03.2006

SSK primlerinin ödenmesinde düzenlenecek belge ve geç ödenmesinde sorumluluk

Emanetleri iade ederken (SSK, kefalet gibi) muhasebe işlem fişini mi kullanacağız? Harcama yetkilisi muhasebe işlem fişine imza atacak mı? Eğer atacaksa harcama yetkilisi hangi birimden olacak? Ödenmeyen S.S.K, Emekli Sandığı vb. emanetlerden doğacak gecikme zammından kim sorumlu olacak? Harcama yetkilisi mi muhasebe yetkilisi mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.03.2006

İşletmelerin muhasebe sistemi

Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği 10.03.2006 tarih ve 26104 sayılı resmi gazetede yayımlandı.Yönetmeliğin 21.maddesi il özel idareleri,belediyeler ve birlikler,özel gelir ve gideri bulunan hizmetlerini meclis kararı ve içişleri bakanlığından izin alınmak suretiyle kurum bütçesi içerisinde işletme kurarak yapabilirler.İşletmeler için ayrı bütçe düzenlenmeyip,kurum bütçesi içerisinde ana hizmet birimi gibi kodlanır.Denilmektedir. Belediyemizde Otobüs su ve Kanalizasyon İşletmesi adı altında 31.12.2005 tarihine kadar ayrı bütçesi olan işletmemiz mevcuttur.2006 yılı bütçesi Belediyemiz bütçesine dahil edilerek ayrı bütçe düzenlenmemiştir.Yönetmelikte işletme muhasebe sisteminin nasıl tutulacağı konusunda açıklık yoktur.Belediyenin diğer müdürlükleri gibi muhasebemiz tutulacaksa,işletmemiz kapanacakmıdır.Memur ve işçi kadrolarımız belediyeye devredilecekmidir. Yönetmeliğin 21. maddesinin amacı ve izlememiz gereken yol konusunda bizleri aydınlatmanızı bekler,siz sayın hocalarıma saygılar sunarım. Fezayi GARTEL İnegöl Belediyesi Boski Saymanı

  • Soru Cevaplandı
  • 15.03.2006

İller Bankası payı ödemesinin muhasebe kaydı

İller bankası payımız geldiğinde yapılan kesintilerle ilgili olarak kullanacağımız hesapların bazılarını hesap planında bulamıyoruz. Bu konuda aşağıdaki örnek soruyu çözümleyerek yardımcı olmanızı rica ederim. ÖRNEK: Ocak/2006 iller bankası payımız geln yazıda 10.000 YTL olarak belirtilmiştir. Ayrıca ortaklık payı kesintisi olarak 2.000 Ytl Ortaklık Payı kesilmiş. Kalan 8.000 Ytl bankamıza göndermişler. Bu İşlemin muhasebe kaydında Kullanılacak hesaplar (Hesap planı kodları ile ) hangileri olacaktır.

  • Soru Cevaplandı
  • 14.03.2006

Gerçekleştirme görevlisi

Belediyemize 2000 yılında büro işlerinde geçici olarak encümen kararı ile başladım. Şu anda belediyemizde sadece bir memur vekaleten bakmaktadır (asıl görevi özel idarede olup ayda 1-2 kere gelmektedir).Şu anda yapılan muhasebe ve bütçe evrakları tarafımdan düzenlenmektedir.Bu gibi işlemleri yapacak kapasiteye sahibim. Muhasebe yetkilisi ile gerçekleştirme görevlisi bir kişide birleştirilmeyeceğinden belediyede gerçekleştirme görevlisi olarak muhasebe evraklarını düzenleyebilirmiyim. Bu güne kadar;3 yıl tahsildar, 2 yıl yazı işleri görevlisi görevler yaptım ve bu görevler başkanlık oluru ile alındı.

  • Soru Cevaplandı
  • 09.03.2006

Bütçe ve imar komisyonu

Belediyemizin bulunduğu belde büyükşehir sınırları içerisinde nüfusunun 10 binin altında olduğu ileri sürülerek belediye başkanı bütçe komisyonu ve imar komisyonu oluşturmadı bu yasal mıdır? Bu komis-yonların vermesi gereken kararları kim verecek?

  • Soru Cevaplandı
  • 09.03.2006