Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Gerçekleştirme görevlisi
Belediyemize 2000 yılında büro işlerinde geçici olarak encümen kararı ile başladım. Şu anda belediyemizde sadece bir memur vekaleten bakmaktadır (asıl görevi özel idarede olup ayda 1-2 kere gelmektedir).Şu anda yapılan muhasebe ve bütçe evrakları tarafımdan düzenlenmektedir.Bu gibi işlemleri yapacak kapasiteye sahibim. Muhasebe yetkilisi ile gerçekleştirme görevlisi bir kişide birleştirilmeyeceğinden belediyede gerçekleştirme görevlisi olarak muhasebe evraklarını düzenleyebilirmiyim. Bu güne kadar;3 yıl tahsildar, 2 yıl yazı işleri görevlisi görevler yaptım ve bu görevler başkanlık oluru ile alındı.
- Soru Cevaplandı
- 09.03.2006
Bütçe ve imar komisyonu
Belediyemizin bulunduğu belde büyükşehir sınırları içerisinde nüfusunun 10 binin altında olduğu ileri sürülerek belediye başkanı bütçe komisyonu ve imar komisyonu oluşturmadı bu yasal mıdır? Bu komis-yonların vermesi gereken kararları kim verecek?
- Soru Cevaplandı
- 09.03.2006
Yedek ödenekten Aktarma
5393 sayılı kanun 34/d bendine göre Belediye encümeni fonksiyonel sınıflandırmanın ikinci düzeyleri arasında akatarma yapmak,5393 Sayılı Kanunun 38/i bendine göre Bütçeyi uygulamak,bütçede meclis ve encümen yekisi dışındaki aktarmalara onay vermek sayılmıştır.Buna göre Bütçede yedek ödenekten aktarma yetkisi kime aittir.Mali hizmetler Birim Amiri Üst yöneticinin onayı alarak yedek ödenekten aktarma yapabilir mi? Yoksa Encümen kararı almak gerekir mi?
- Soru Cevaplandı
- 08.03.2006
Muhasebe yetkilisi sertifikası
Dört yıllık muhasebe-finansman lisans mezunuyum. 6 yıldır belediye de birinci derece muhasebe sorumlusu olarak muhasebeci görevini yürütmekteyim. Unvanım muhasebeci kadro derecem 7/3 belde belediyesi olarak nüfusumuz 5 binin altındadır. 5018 ve 5436 kanunlarda muhasebe yetkilisi unvanı bulunmaktadır. Muhasebe yetkilisi niteliklerine bakılarak yeni unvanım muhasebe yetkilisi mi olacak? Muhasebe yetkilisi sertifikasını almak istiyorum. Nasıl alabilirim?
- Soru Cevaplandı
- 02.03.2006
Harcama Yetkilisi- Muhasebe Yetkilisi
Öncelikli olarak böyle bir hizmet yaptığınız için size çok teşekkür ederim. Benim sorum şu olacak 01.01.2006 tarihinde mahalli idarelerde yürülüğe giren 5018 sayılı kanunun 60. maddesi IV. fıkrası gereğince 'Harcama yetkilisi ile muhasebe yetkilisi görevi aynı kişide birleşemez' denilmektedir dolayısıyla yeni adıyla mali hizmetler biriminin harcama yetkilisi olarak görevlendirilen kişi mali hizmetler tarafından tahakkuk ettirilen SSk,Emekli Sandığ,Vergi Dairesi gibi kurumlara ödenmesi gereken enanetlerin ödenmemesinden sorumlumudur.Geçmiş yıllarda bu kurumlara ödenmeyen emanetlerin gecikme zamlarından sorumlumudur.
- Soru Cevaplandı
- 16.02.2006
İş makinesi satışı, sulama birliği tahsilat denetimi
Birliğimiza ait iş makinasını 2886 sayılı kanun hükümlerince satış yapacakğız. Fatura kesme zorunluluğu varmı ? Yoksa hangi belgeleri düzenlemek zorundayız. Ayrıca 2005 yılına ait makbuz tahsilat denetim komisyonu Sulama Birliklerinde kimlerden oluşacak.
- Soru Cevaplandı
- 07.02.2006
Harcama yetkisi ve yetkilisi
Nüfusu 10.000 den fazla olan belediyelerde Harcama yetkilisi kimdir. 2006 Mali yılı Analitik Bütçesiyle Başkanlık için Özel Kalem müdürlüğü birimine ve Yazı işleri Müdürlüğü ile Mali işler Müdürlüğü birimine olmak üzere 3 birime ödenek konulmuştur. Bu birimlerden Yazı işleri müdürlüğü ve Hesap işleri Müdürlüğü mevcuttur.Bu 3 birimin harcama yetkilisi yazı işlerinde müdür, özel kalemde Belediye Başkanı Mali işlerde Muhasebe müdürü olması gerekmezmi. ayrıca tüm bütçe giderleri için bir haracama yetkilisi görevlendirilebilirmi, görevlendirme hangi şartlara göre ve nasıl yapılır. harcama yetkilisinin sorumluluğu nedir. Saygılarımla
- Soru Cevaplandı
- 08.02.2006
Harcama yetkisinin üst yönetici tarafından belirlenmesi
5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 60 ncı maddesine göre harcama yetkilisi ile muhasebe yetkilisi görevleri aynı kişide birleşemeyeceğinden harcama yetkilisi üst yöneticinin belirleyeceği kişi denilmekdedir.Üst yönetici (Belediye Başkanı) harcama yetkilisi olarak şube müdürünü atama yapabilirmi?atanan şube müdürü daire başkanı haklarına 'Makam tazminatı'na sahip olurmu.?
- Soru Cevaplandı
- 02.02.2006
Harcama yetkililerinin belirlenmesi
Bildiğiniz gibi 2006’da 5018 sayılı yasa gereği harcama yetkilisinden bahsedilmektedir. Her birimin başın-daki harcama yetkilisidir, denilmekte. Benim sormak istediğim; 1- Belediyemizde dört birim bulunmakta; Yazı İşleri, Hesap İşleri, Fen İşleri, Zabıta. Her birimin başında birer memur bulunmaktadır. Ben hesap işlerinde muha-sebe yetkilisi olduğumdan muhasebe biriminin harcama yetkilisi kim olacaktır? 2- Analitik bütçemiz dört harcama birimine göre oluşturuldu. 1- 01 Genel Kamu Hizmetleri (02 finansal hiz.) 2- 03 Kamu Düzeni ve Güv. Hiz. 3- 05 Çevre Koruma Hiz. 4- 06 İskan ve Toplum Refahı belediyemizde 4 adet memur bulunmaktadır. Fen memuru, zabıta müdürü, muhasebeci, memur bu dört kişi harcama yetkilisi olarak nasıl görevlendirilecektir? Beldemiz 5.000 in altında bulunduğundan harcama yetkilisi belediye başkanı olabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 01.02.2006
Muhasebe yetkilisi
Lise mezunuyum ve 2001 yılında memur olarak göreve başladım. 2002 yılında başkatip vekilliğine atandım ve fen işleri, zabıta, evlendirme, yazı işleri görevlerini yürütmekteyim. Belediyemizde 18 adet memur kadrosu bulunmakta ve 2 memur görev yapmaktadır. Diğer arkadaşım zabıta memurudur. Hesap işlerini geçici işçi yürütmekte olup Başkanımız 5018 sayılı Kanuna göre beni hesap işleri sorumlusu (Muhasebeci) olarak atamak istiyor. Ben bütün görevleri aynı anda yapabilir miyim? Maaşımda hangi katsayılar ne kadar değişir?
- Soru Cevaplandı
- 31.01.2006
Belde belediyelerinde harcama yetkililerinin belirlenmesi
Belediyemiz 9,582 nüfuslu bir kasaba (belde) belediyesidir. 2006 Yılı bütçesinde Kurumsal Sınıflandırma-nın 4 ncü düzeyinde belde belediyesi olmamız nedeniyle harcama birimleri kodlanamamıştır. Bakanlar Kurulunca tespit edilen (04) kodu ile kodlama yapılmıştır. Fonksiyonel sınıflandırmaya göre 9 ayrı birim kodlanmış-tır.(Başkanlık, Yazı İşleri, Muhasebe, Fenişleri, Zabıta, İtfaiye, Garaj, Temizlik, Suişleri, Veterinerlik) Kurumsal sınıflandırmaya göre harcama birimleri oluşturulamadığından Belediyemizdeki teşkilatlanmaya göre Harcama Yetkilisi veya yetkilileri kim veya kimler olacaktır.
- Soru Cevaplandı
- 28.01.2006
İlçe belediyelerinde harcama yetkilisi
İlçe belediyelerinde harcama yetkilisi kimler olabilir, şartları nelerdir?
- Soru Cevaplandı
- 26.01.2006